Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies, hylkäsin lapseni enkä kadu yhtään

Vierailija
26.07.2013 |

Perustietoa: Nainen valehteli ehkäisyn käytöstä tai ehkäisy ei toiminut. Ei hakeutunut aborttiin, vaikka olimme sopineet yhdessä, että vahinkoraskaus keskeytettäisiin. Raskautuminen muutti naisen käytöksen täysin. En voinut enää kunnioittaa häntä, koska hän oli rikkonut sanansa. Suhde luonnollisesti päättyi jo ennen lapsen syntymää. Maksan nyt elareita, asun eri paikkakunnalla enkä halua olla missään tekemisessä kummankaan kanssa.

Mielestäni miehellä pitäisi olla mahdollisuus sanoutua irti isyyden velvoitteista ja oikeuksista tällaisessa tilanteessa. Samalla tavallahan nainen olisi voinut tehdä abortin minun tahtoni vastaisesti, jos näkemyksemme olisivatkin menneet toisin päin. Miehen suoja on hyvin heikko. 

Kommentit (588)

Vierailija
81/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:23"]

Hei, sulle sattui ikävä nainen vastaan. Jos todella keskustelitte asian ennen seksiä, niin olet ilman muuta oikeassa. Mutta se ei nyt koske meitä kaikkia naisia. Kaikki naiset eivät ole valehtelijoita eivätkä kaikki naiset halua lapsia. Tsemppiä.

[/quote]

Kiitos. Tiedostan kyllä, että omalle kohdalle sattui nyt mätä omena. Keskustelimme ehkäisyasiat tosiaan erittäin huolellisesti ja molemmat sitoutuivat siihen, että lapsen tulo kyllä estetään. Ja olisin kyllä ymmärtänyt myös sen, että mieli muuttuu abortin suhteen. Mutta tässä tapauksessa olisi ollut oikein olla vaatimatta isyyden tunnustamista. Minua kohtaan toimittiin tässä asiassa väärin, koska luotin kumppanini sanaan.

-ap-

[/quote]

Sinä se mätä omena olit suhteessa. Ja en usko että nainen pahemmin tommosta mätämunaa kaipaa.. 

Vierailija
82/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on silti vastuusi siitä, mihin munaasi tunget. Tunget munasi naiseen ja laukeat -> voit tulla isäksi. Lapsi on syytön naisen tai sinun idioottimaiseen käytökseen. Pisteet siitä, että maksat elarit. Mutta lapselle on turha kostaa hylkäämällä naisen tekemisiä. Tai sinun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monet naiset ovat sitä mieltä, ettei heiltä voikaan odottaa ehkäisyyn sitoutumista? Hyvä tietää jatkoa ajatellen. :)

-ap-

Nimenomaan nyt olet asian ytimessä. harmi kun kolahti jo.

[/quote]

Vierailija
84/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no toisinpäinhän mitään väitettyä naisiin kohdistuvaa tasa-arvo-ongelmaa yhteiskunnassa ei saa selittää esim. biologialla. Silloin ollaan kaikki samanlaisia.

Vierailija
85/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:32"]

Jos olisit mennyt mukaan ultraan, ollut tukena synnytyksessä, tuonut lapsesi kotiin sairaalasta ja jännittänyt ensimmäistä yötä, ensimmäistä kylpyä, ensimmäistä hymyä ja miettinyt lapselle nimeä, miettinyt mitä hänestä tulee, ymmärtäisit että se nainen teki oikein kun muutti mieltään. 

[/quote]

En olisi muuttanut mieltäni missään tapauksessa, sillä isäksi tuleminen ei ole minulle vaihtoehto. Aikaisemmissa suhteissa olen käyttänyt tuplaehkäisyä, mutta tässä jätimme kondomit pois koska nainen oli ensimmäinen, joka vakuutti kyllä itsekin haluavansa abortin tilanteen niin vaatiessa. Vasektomiaa en voi vielä saada maamme takapajuisen lainsäädännön takia.

-ap-

Vierailija
86/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn siihen, että nainen tuskin oli tarkoituksella epärehellinen tai katala. Abortista on helppo puhua teoreettisella tasolla, mutta kun siihen toimenpiteeseen pitäisi oikeasti itse mennä, ei ole mikään ihme, jos mieli muuttuu.

Ap, tunnut suhtautuvan aborttiin hyvin kevyesti, ikään kuin se olisi vain jonkinlainen jälkiehkäisy. Abortti on pillereillä tehtynä fyysisesti erittäin kivulias toimenpide, jossa nainen joutuu itse näkemään alkion poistumisen elimistöstään. Vaikka kuinka ei olisi halunnut lasta, niin ei se helppo kokemus ole kenellekään, ja jotkut se voi traumatisoida pysyvästi. Kaavinnassa tehtynä abortti taas voi aiheuttaa tulehduksia, lisätä kohdunulkoisten raskauksien ja keskenmenojen riskiä tulevaisuudessa ja ikävimmissä tapauksissa aiheuttaa pysyvän hedelmättömyyden. Lisäksi kaavinta tehdään anestesiassa, joka on aina kova toimenpide. Kyseessä ei ole simppeli toimenpide, jossa korjataan sattunut vahinko, vaan naisen henkistä ja fyysistä terveyttä koetteleva raju toimenpide.

Ja kuten monet ovat sanoneet, johan biologia selittää sitä, että vaikka nainen ei alunperin haluaisi lasta, niin raskauden alettua raskaushormonit ja alitajuiset vietit johtavat haluun suojella lasta. Lisääntyminen on ihmisen perusvietti. Itse pidän tätä niin itsestään selvänä, että ihmettelen, miten joku voi ottaa vakavasti jonkun abortintekemislupauksen.

Pohdit kovasti sitä, mihin sinulla on oikeus. Sinänsä on yhdentekevää, onko ex-naisesi toiminut jollain tavalla moraalisesti väärin vai ei. Ongelma on, että nyt viaton osapuoli, lapsi, joutuu kärsimään siitä, että olet vihainen ex-naisellesi. Sanot, ettet halua kostaa, mutta jos jossain vaiheessa onnistut katsomaan tilannetta omaa napaasi pidemmälle, tajuat varmasti, että totta kai lapsi kärsii hylätyksi tulemisesta. Kostat siis hänelle, halusit tai et. Olipa raskaus saanut alkunsa arveluttavissa olosuhteissa tai ei, olennaista on, että se sai alkunsa, piste, eikä sitä voi enää muuttaa. Mies ei voi etukäteen tehdä mitään sopimuksia, jotka vapauttaisivat hänet vastuusta niiden tapahtumien osalta, joita seksistä voi seurata. Seksiin ryhtyvä tietää aina, mitkä seuraukset voivat olla.

Vierailija
87/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:39"]

Joo, no toisinpäinhän mitään väitettyä naisiin kohdistuvaa tasa-arvo-ongelmaa yhteiskunnassa ei saa selittää esim. biologialla. Silloin ollaan kaikki samanlaisia.

[/quote]

Tosi yllättävää, että seksiin ja lapsensaamiseen liittyy biologia, toisin kuin esim. työntekoon.

Vierailija
88/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tosiaan unohdetaan, ettei abortti ole ehkäisykeino. Sen saamiseksi pitää olla jotkut perusteet. Mitkä ne perusteet tässä tapauksessa olisivät olleet?  Isän mielenterveys ei kestä lasta? Miten olisit perustellut lääkärille abortin tarpeen, jos olisit mennyt mukaan? Olisitko jättänyt senkin äidin harteille, että valehtelee ummetlammet psyykisistä sairauksistaan tai taloudellisesta ahdinkostaan? Käsittääkseni abortille pitää olla joku syy, vai olenko väärässä?

Vierailija
89/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:36"]

Sinä se mätä omena olit suhteessa. 

[/quote]

Kerrotko vielä, mitä olen tehnyt väärin paitsi ollut selvästikin liian luottavainen? Nainen kyllä tiesi satavarmaksi kantani lapsiin ja isyyteen ja teki omat ratkaisunsa sen tiedon pohjalta. Kaipa naisellakin joku vastuu on?

-ap-

Vierailija
90/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:24"]

Mies päättää raskaudesta siinä vaiheessa, kun aloittaa yhdynnän. Naisella mahdollisuus vaikuttaa on raskaaksitulon jälkeenkin, miehellä ennen sitä mutta se mahdollisuus ON olemassa.

[/quote]

Älä viitsi jauhaa paskaa.

[/quote]

Mitä ihmeen paskaa? Onko jollekulle aikuiselle epäselvää, että seksin tuloksena voi olla raskaus ja lapsi? Seksiin ryhtyessään KUMPIKIN osapuoli ottaa joka ikisellä kerralla tietoisen riskin siitä, että ehkäisy ei toimikaan ja tuloksena on raskaus. Kummankin osapuolen on otettava omalta osaltaan vastuu ehkäisystä eikä sinisilmäisesti luottaa toisen ihmisen sanaan tai ehkäisyn tehoon, jos kerran raskaus olisi maailmanloppu.

Epätoivotusta raskaudesta nainen kantaa vastuun abortilla tai lapsen synnyttämisellä ja kasvattamisella, mies elareilla jos ei tahdo osallistua lapsen elämään.

Vierailija
91/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:35"]

Hei, sulle sattui ikävä nainen vastaan. Jos todella keskustelitte asian ennen seksiä, niin olet ilman muuta oikeassa. Mutta se ei nyt koske meitä kaikkia naisia. Kaikki naiset eivät ole valehtelijoita eivätkä kaikki naiset halua lapsia. Tsemppiä.

[/quote]

Kiitos. Tiedostan kyllä, että omalle kohdalle sattui nyt mätä omena. Keskustelimme ehkäisyasiat tosiaan erittäin huolellisesti ja molemmat sitoutuivat siihen, että lapsen tulo kyllä estetään. Ja olisin kyllä ymmärtänyt myös sen, että mieli muuttuu abortin suhteen. Mutta tässä tapauksessa olisi ollut oikein olla vaatimatta isyyden tunnustamista. Minua kohtaan toimittiin tässä asiassa väärin, koska luotin kumppanini sanaan.

-ap-

[/quote]

Isyyden tunnustamatta jättäminen olisi ollut väärin lasta kohtaan. Ja valitettavasti lapsi on tässä kohtaa tärkeämpi.

[/quote]

Niinpä. Se isyyden tunnustaminen on lasta varten eikä lapsen äitiä varten. Lapsesi on syytön siihen mitä vääryyttä koet lapsen äidin sinulle tehneen. Ja lapsi itse tuskin on pahoillaan siitä, että on olemassa ja saanut syntyä. Ap, onko sinulla itselläsi ollut isää elämässä? Todennäköisesti on. Mieti mielessäsi jos ei olisi ollut ja vain sen takia, että isäsi mielestä sinun syntymäsi oli niin iso virhe ja vahinko ettet ansaitse isää elämääsi.

Vierailija
92/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sinä tietysti jätät ehkäisyn naisen vastuulle, ja varmaan kaiken muunkin. Sitten voit muka oikeutetusti pestä kätesi kaikesta.

Kaikki naiset eivät vaan voi tappaa lastaan, ja jos nainen siihen pakotetaan/painostetaan, parisuhde tulee joka tapauksessa päättymään.

Lapsesihan tässä kuviossa kärsii mutta se tuskin sua kiinnostaa.

Vierailija
93/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. hakeutumiseen eri aloille näyttää todisteiden valossa merkittävästi vaikuttavan. It's the proof of the pudding.

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:40"]

[/quote]

Tosi yllättävää, että seksiin ja lapsensaamiseen liittyy biologia, toisin kuin esim. työntekoon.

[/quote]

Vierailija
94/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti näin 30v seksiä harrastaneena 45v miehenä; miehet, kumi on se joka pitää lapsettomana. Pillerit voi pettää, sterilisaatiokin voi pettää, kumikin voi pettää mutta jos sitä ei edes käytä niin ei auta itkeä.

Vierailija
95/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:36"]

Sinä se mätä omena olit suhteessa. 

[/quote]

Kerrotko vielä, mitä olen tehnyt väärin paitsi ollut selvästikin liian luottavainen? Nainen kyllä tiesi satavarmaksi kantani lapsiin ja isyyteen ja teki omat ratkaisunsa sen tiedon pohjalta. Kaipa naisellakin joku vastuu on?

-ap-

[/quote]

Nainen teki ratkaisunsa lastaan ajatellen, ei sinua. Et valitettavasti ole hänenkään elämänsä keskipiste, jonka ympärillä kaikki pyörii.

Vierailija
96/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kulttuuria kuin biologiaa.

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:45"]

Esim. hakeutumiseen eri aloille näyttää todisteiden valossa merkittävästi vaikuttavan. It's the proof of the pudding.

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
97/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:47"]

Lyhyesti näin 30v seksiä harrastaneena 45v miehenä; miehet, kumi on se joka pitää lapsettomana. Pillerit voi pettää, sterilisaatiokin voi pettää, kumikin voi pettää mutta jos sitä ei edes käytä niin ei auta itkeä.

[/quote]

Word. Kumista näkee, onko ehkäisy onnistunut. Jos ei, kipin kapin jälkiehkäisyä hakemaan.

Vierailija
98/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:30"]

Se pallo on jalassa naisella, ei sinulla. Tajuatko miten pieni hinta on elatusmaksu sen rinnalla että on lapsesta yksin vastuussa 24/7?

[/quote]

Se on sataprosenttisesti naisen oma valinta.

-ap-

Vierailija
99/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

-ap-

[/quote] Ja kostat sen lapselle.

Vierailija
100/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ITSEKKÄITÄ naisia on yllättävän paljon. Siis sellaisia, jotka hankkiutuvat raskaaksi OMAN itsensä iloksi ja vuoksi. Mitä sillä lapsella niin väliä... Siis mies on tehnyt selväksi, ettei halua isäksi jo ennen yhdyntää, mutta MINÄ MINÄ ja MINUN lapsi (toki elarit kelpaa). Mitä siitä, miten lapsi sen aikoinaan kokee. Joten ihan yhtä syyllinen on tämä nainen (vaikka provo olisikin), joka tietää, ettei mies halua lasta ja silti ITSENSÄ vuoksi hankkiutuu raskaaksi. Hävetä sietäisi!!! Lapsesta viis.

Toinen ryhmä ne, jotka yrittää pelastaa omaa parisuhdettaan tai avioliittoaan raskautumalla. Hyi naiset, eikö teillä ole itsekunnioitusta ja ajatteletteko vaan itseänne?

Ps. Itse päätin parisuhteeni 10 vuoden jälkeen rakastamani miehen kanssa, koska hän ei halunnut perustaa perhettä ja itse halusin. Olisin voinut raskautua ja tiesin, ettei olisi minua varmaankaan jättänyt. Luonteeni ei antanut periksi petokselle. Se ei olisi ollut kenekään hyväksi. Rakastan häntä yhä omalla tavalla, vaikka nyt minulla on perhe ja ihana aviomies, jota myös rakastan:).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä