Olen mies, hylkäsin lapseni enkä kadu yhtään
Perustietoa: Nainen valehteli ehkäisyn käytöstä tai ehkäisy ei toiminut. Ei hakeutunut aborttiin, vaikka olimme sopineet yhdessä, että vahinkoraskaus keskeytettäisiin. Raskautuminen muutti naisen käytöksen täysin. En voinut enää kunnioittaa häntä, koska hän oli rikkonut sanansa. Suhde luonnollisesti päättyi jo ennen lapsen syntymää. Maksan nyt elareita, asun eri paikkakunnalla enkä halua olla missään tekemisessä kummankaan kanssa.
Mielestäni miehellä pitäisi olla mahdollisuus sanoutua irti isyyden velvoitteista ja oikeuksista tällaisessa tilanteessa. Samalla tavallahan nainen olisi voinut tehdä abortin minun tahtoni vastaisesti, jos näkemyksemme olisivatkin menneet toisin päin. Miehen suoja on hyvin heikko.
Kommentit (588)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:12"]
Et ole tainnut ihan ymmärtää mitä "yhteinen ja jaettu vastuu" tarkoittaa. Mitä kohtuutonta on siinä, että molemmilta edellytetään ehkäisyvastuuta?
[/quote]
Kerrohan vielä, miten näissä 90 % parisuhteista kannetaan molemminpuolista ehkäisyvaistuuta mutta meidän tapauksessamme ei kannettu.
-ap-
[/quote]
Oletko nyt ihan tosissasi sitä mieltä, että sinä kannoit oman ehkäisyvastuusi sillä, että sovitte, että nainen syö pillereitä (ts. nainen ehkäisee) ja hormonaalisen ehkäisyn pettäessä naiselle tehdään abortti?
Eli kun olitte tuon moneen kertaan käymäsi keskustelun käyneet, sinun vastuusi asiasta oli kerralla hoidettu?
Voiko joku todella ajatella noin? (Tähän laittaisin face palmin, jos se tällä palsalla onnistuisi.)
[/quote]
miksi se pösilö nainen sitten sopi tuollaista ja miksi tuo järjestely hänelle sopi?
- koska sen tarkoitus oli alunperinkin saada se lapsi jollain keinolla.
[/quote]
Ihan sama oliko se naine pösilö, huijari, halusiko hän sittenkin lapsen tms. Mikään noista kun ei poista sitä seikkaa, että ap ei käyttänyt kondomia, ts. hoitanut ehkäisyä omalta osaltaan. Nyt ap:n sitten pitää kantaa tuon tekonsa (tai tarkemmin sanottuna tekemättä jättämisensä) seuraukset. Ei auta vaikka kuinka ärsyttäsi. Niinkuin joku jo kirjoittikin: se joka leikkiin rythtyy, se leikin kestäköön.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:12"]
Et ole tainnut ihan ymmärtää mitä "yhteinen ja jaettu vastuu" tarkoittaa. Mitä kohtuutonta on siinä, että molemmilta edellytetään ehkäisyvastuuta?
[/quote]
Kerrohan vielä, miten näissä 90 % parisuhteista kannetaan molemminpuolista ehkäisyvaistuuta mutta meidän tapauksessamme ei kannettu.
-ap-
[/quote]
Oletko nyt ihan tosissasi sitä mieltä, että sinä kannoit oman ehkäisyvastuusi sillä, että sovitte, että nainen syö pillereitä (ts. nainen ehkäisee) ja hormonaalisen ehkäisyn pettäessä naiselle tehdään abortti?
Eli kun olitte tuon moneen kertaan käymäsi keskustelun käyneet, sinun vastuusi asiasta oli kerralla hoidettu?
Voiko joku todella ajatella noin? (Tähän laittaisin face palmin, jos se tällä palsalla onnistuisi.)
[/quote]
miksi se pösilö nainen sitten sopi tuollaista ja miksi tuo järjestely hänelle sopi?
- koska sen tarkoitus oli alunperinkin saada se lapsi jollain keinolla.
[/quote]
Höpö höpö.
Mies sitä tuskin tulee koskaan ymmärtämään, mitä naiselle ne kaksi viivaa raskaustestissä merkitsee, toisin kuin miehelle.
On helppo ajatella etukäteen, että joo joo, abortti tottakai vahinkotilanteessa. Vaan sitten kun se vahinko tapahtuu, se vauva on jo siellä mahassa kasvamassa ( tai alkio tai solumöykky, kutsukaa miksi haluatte), eikä se ole enää vain epämääräinen ajatus. Siellä on ihminen, josta tulee tyttö tai poika, äitinsä tai isänsä näköinen jne. Ja ennen kaikkea se on Oma Lapsi.
Täytyy olla aika hyvä syy, että sen Oman Lapsen tappaa. Se, että on jollekin vellikullille sellaista sanonut silloin kun asia ei ole ollut millään lailla ajankohtainen, ei ole todellakaan mikään hyvä syy.
PS: PAri vuotta sitten olisin itse tehnyt abortin, jos olisin tullut raskaaksi. Edeltävät vuodet kolmen pienen lapsen kanssa olivat sen verran raskaita. Nyt jos tulisin raskaaksi, pitäisin vauvan ehdottomasti. Eli en ole asiassa sen enempää puolesta kuin vastaan. Ainoastaan sitä mieltä, että tuollaisia sopimuksia ei vaan voi tehdä, ikinä. Asia on liian suuri:
"Lupaatko tappaa oman lapsesi, jos minä niin haluan?"
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:32"]
Ehkäisystä oli sovittu yhdessä, kuten aloituksessa luki. Eli kuinka mielestänne olisi pitänyt toimia? Nainen käänsi takkia kun tuli raskaaksi eikä pitänyt sanaansa. Vahinkoraskauden keskeytyskin oli sovittu. Mitä muuta mies voi enää tehdä? Kun puhe ei auttanut eikä etukäteen sopiminen?
Itse vela-naisena ja feministinä pidän miehen puolta tässä.
[/quote]
Yllätys että olet vela. Sinun kaltaistesi henkisesti mahojen ämmien mielipiteitä ei kaivata missään. SINUT olisi pitänyt abortoida, niin et olisi täällä lässyttämässä idioottimaisuuksia.
T:Feministi, joka vihaa veloja.
[/quote]
Onko sinulla mielenterveysongelmia? Oletko tahattomasti lapseton ja purat turhautumistasi viattomiin sivullisiin? Teitä on paljon, olen näin velana huomannut. Me velat emme kuitenkaan hyökkää aggressiivisesti erilaisten ihmisten päälle tai yritä keinolla millä hyvänsä pakottaa muita elämään meidän tavallamme.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:38"]
On täysi eri asia PUHUA teoreettisesta tilanteesta kun toteuttaa se käytännössä.
[/quote]
Toisin sanoen naisella ei ole mitään vastuuta siitä, mitä on tullut luvattua.
Tämänhän voisi kääntää todella helposti toisinkin päin: On ihan eri asia luvata auttaa lastenhoidossa, tehdä puolet kotitöistä ja tuoda leipää pöytään kuin toteuttaa se käytännössä. Kun perhe-elämän todellisuus iskee vasten kasvoja, mies tekee joka tapauksessa omat ratkaisunsa.
Mieluummin kuitenkin elän maailmassa, jossa ihmiset eivät käännä äkkiä takkiaan ja ala maksattaa huonoa harkintakykyään muilla, kuten nainen teki tässä tilanteessa.
-ap-
[/quote]
Ai sinusta kyse on NAISEN huonosta harkintakyvystä? Ei tsiisus. Itse et ole viitsinyt edes perehtyä ehkäisymenetelmiin kunnolla.
On täysi eri asia PUHUA teoreettisesta tilanteesta kun toteuttaa se käytännössä.
[/quote]
Tämänhän voisi kääntää todella helposti toisinkin päin: On ihan eri asia luvata auttaa lastenhoidossa, tehdä puolet kotitöistä ja tuoda leipää pöytään kuin toteuttaa se käytännössä. Kun perhe-elämän todellisuus iskee vasten kasvoja, mies tekee joka tapauksessa omat ratkaisunsa.
Mieluummin kuitenkin elän maailmassa, jossa ihmiset eivät käännä äkkiä takkiaan ja ala maksattaa huonoa harkintakykyään muilla, kuten nainen teki tässä tilanteessa.
-ap-
[/quote]
Minne ajattelit muuttaa?
Ap, muista, että tässä ketjussa kirjoittelevat ovat todennäköisesti itsekin tulleet "vahingossa" raskaaksi. Muuten tätä ap:n mollausta ei voi ymmärtää.
[/quote]
Ei, en ole tullut vahingossa raskaaksi. Kaksi lasta minulla kylläkin on (kumpikin saaneet alkunsa hedelmöityshoidoilla, eli kaikkea muuta kuin vahinkoina), ja takana kaukana nuoruudessa myös yksi abortti. Se oli silloin minulle henk. koht oikea ratkaisu, mutta tiedän kuitenkin, että sen päätöksen tekeminen ja läpivieminen oli yksi elämäni rankimmista asioista.
[/quote]
-ap-
[/quote]
Sun oma harkintakykys tässä petti kun et kortsua käyttänyt!
[/quote]
Kuten sanottu, en ajattele että on erikseen naisen ja miehen vastuuta vaan yhteistä vastuuta. Sovimme ehkäisystä tasapuolisesti yhdessä ja sitouduimme yhdessä ratkaisuun, johon sisältyi myös tarvittaessa jälkiehkäisy ja abortti. Ketään ei painostettu mihinkään.
Tällä perusteella kannoin asiasta vastuuta siinä missä nainenkin.
-ap-
Ap, muista, että tässä ketjussa kirjoittelevat ovat todennäköisesti itsekin tulleet "vahingossa" raskaaksi. Muuten tätä ap:n mollausta ei voi ymmärtää.
[/quote]
Ei suinkaan. Ehkäisyä olen osannut käyttää 15-vuotiaasta asti jolloin seksielämän aloitin.
Lapsia on 3 jotka ovat tulleet suunnitellusti.
[/quote]
Sinun suunnitelmasi mukaisesti? Mieheltä ei varmaan kysytty mitään.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 10:32"]
Ehkäisystä oli sovittu yhdessä, kuten aloituksessa luki. Eli kuinka mielestänne olisi pitänyt toimia? Nainen käänsi takkia kun tuli raskaaksi eikä pitänyt sanaansa. Vahinkoraskauden keskeytyskin oli sovittu. Mitä muuta mies voi enää tehdä? Kun puhe ei auttanut eikä etukäteen sopiminen?
Itse vela-naisena ja feministinä pidän miehen puolta tässä.
[/quote]
Yllätys että olet vela. Sinun kaltaistesi henkisesti mahojen ämmien mielipiteitä ei kaivata missään. SINUT olisi pitänyt abortoida, niin et olisi täällä lässyttämässä idioottimaisuuksia.
T:Feministi, joka vihaa veloja.
[/quote]
Onko sinulla mielenterveysongelmia? Oletko tahattomasti lapseton ja purat turhautumistasi viattomiin sivullisiin? Teitä on paljon, olen näin velana huomannut. Me velat emme kuitenkaan hyökkää aggressiivisesti erilaisten ihmisten päälle tai yritä keinolla millä hyvänsä pakottaa muita elämään meidän tavallamme.
[/quote]
Ei ole.
Mutta vituttaa vain sinun kaltaisesi, jotka tulevat puhumaan asiasta, joka ei heille millään tavalla kuulu.
Kyllä mäkin voin olla sitä mieltä, että kaikki kissat pitäisi potkia hengiltä, koska vihaan kissoja. Ihan yhtä relevantti kuin sun mielipiteesi siitä, että lapsi pitää abortoida vasten äidin tahtoa, jos tämä on joskus näin sattunut lupaamaan.
Etkö huomaa miten vitun vajaa olet?
T: Feministi, joka vihaa entistä enemmän veloja ja näiden idioottimaisuutta ja tuota " me olemme NIIIN hyviä ja tiedostavia ja jaloja ihmisiä". Ja paskat.
[/quote]
Ei suinkaan. Ehkäisyä olen osannut käyttää 15-vuotiaasta asti jolloin seksielämän aloitin.
[/quote]
no sittenhän tuon viestin ei olisi pitänyt liikuttaa sinua mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:47"]
[/quote]
Kuten sanottu, en ajattele että on erikseen naisen ja miehen vastuuta vaan yhteistä vastuuta. Sovimme ehkäisystä tasapuolisesti yhdessä ja sitouduimme yhdessä ratkaisuun, johon sisältyi myös tarvittaessa jälkiehkäisy ja abortti. Ketään ei painostettu mihinkään.
-ap-
[/quote]
Mitä konkreettisesti teit ehkäisyn eteen? Ja olitko niin jumalattoman tyhmä todellakin, että et ymmärtänyt ehkäisytehon olevan pitkällä aikavälillä riittämätön?
[/quote]
-ap-
[/quote]
Niin. Sellaista se on. Voi voi.
Tervetuloa naisten maailmaan. Nyt näet hetken elämää naisen silmin.
Ota opiksesi. En usko, että lapsi katuu myöhemmin, että hän syntyi vaikket häneen pitäisi yhteyttä. Isä tai ei, hänellä on kuitenkin elämänsä. Parempi olisi tietenkin, jos ottaisit elämäsi pienoisen yllärin hyvänä käänteenä. Elämä yrittää opettaa sinulle jotakin.
Se nyt hylkäämäsi lapsi voi kasvaa aikuikseksi, jonka tukea tulet itse myöhemmin tarvitsemaan.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:02"]
Olen nuori mies, jolla ei ole vielä kokemusta oikeasti läheisistä suhteista naisten kanssa. Tässä näkemykseni siitä, mitä threadissa tapahtui:
Mies, joka toimi aina täysin sanojensa mukaisesti, rehellisesti ja ennakoitavasti, ihmettelee, että eikö naisen sanaan voi luottaa.
Naisvaltaisen enemmistön vastaus: "Ei tietenkään voi, tyhmä!"
Ihan opettavainen threadi tämä on ollut.
P.S. En unohtanut poikkeustapauksia. Kiitoksia teille.
[/quote]
Elämä ei ole mustavalkoista. Teinit sopii säännöistä ja vannoo ja vakuuttaa että aina tekevät juuri niin kuin sovittiin. Aikuiset tietävät, että asiat ja elämäntilanteet muuttuvat. Se mikä sovittiin suhteen alussa ei pädekään kolmen vuoden päästä. Tai asiaa katsoo erilaisten lasien läpi kun se tilanne osuu kohdalle. Elämä opettaa.
[/quote]
joo, elämä opettaa ja on opettanut monia miehiä. nainenhan hankkii sen lapsen jos haluaa, välittämättä yhtään siitä mitä on sovittu. eikö kukaan suostu vapaaehtoisesti isäksi kun pitää kikat ottaa käyttöön?
[/quote]
pillerit eivät ole 100% varma ehkäisykeino vaikka nainen söisi niitä tunnollisesti. Esim. ruoansulatushäiriöt saattavat heikentää tehoa huomattavasti. Niiden pettämistä ei voi pistää vain naisen vastuulle. Ainut täystehokas ehkäisykeino on kahden ehkäisymenetelmän yhdistelmä, ts. kortsu ja pillerit. Eivätkö miehet tiedä tätä?
[/quote]
-ap-
[/quote]
Vastaapas nyt kauanko tästä keskustelusta oli kun nainen tuli raskaaksi?
Toisekseen, AIKUISET tietävät ettei abortista voi päättää etukäteen. Voi päättää, että todennäköisesti tekee abortin, mutta päätöksen pystyy tekemään vasta tositilanteessa.
[/quote]
-ap-
[/quote]
Sä varmaan annoit sille naiselle vaihtoehtojakin? Mitkähän ne oli?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:48"]
[/quote]
[/quote]
Sinun suunnitelmasi mukaisesti? Mieheltä ei varmaan kysytty mitään.
[/quote]
:D sun kristallipallo ei toimi. Mieheni on tehnyt aloitteen jokaisen lapsen saamiseksi. Meillä asiat on päätetty yhdessä, mutta tosiaan aloite tullut mieheltä. Muutenkin mieheni on upea isä ja erittäin hyvä kumppani.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:49"]
[/quote]
-ap-
[/quote]
Mitä konkreettisesti teit ehkäisyn eteen? Ja olitko niin jumalattoman tyhmä todellakin, että et ymmärtänyt ehkäisytehon olevan pitkällä aikavälillä riittämätön?
[/quote]
Esimerkiksi mun taannoinen poikaystävä laittoi pillerin aina mun kahvikupin viereen aamupalalla. Se oli kiva juttu, koska mun on tosi vaikea muistaa tehdä asioita säännöllisesti, ja samalla ehkäisy oli meidän yhteinen asia, ei pelkästään mun hoidettava velvollisuus. Lisäksi tietenkin maksoimme puoliksi pillerit ja niihin liittyvät gynekäynnit. Poikkis kävi yleensä myös hakemassa ne apteekista.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:53"]
Sä varmaan annoit sille naiselle vaihtoehtojakin? Mitkähän ne oli?
[/quote]
Miksi kaikki olettavat, että olen sanellut ehtoja naiselle? Ratkaisu, johon päädyimme, oli itse asiassa naisen ehdottoma. Kondomin käyttö ei ole minulle ongelma.
-ap-
[/quote]