Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies, hylkäsin lapseni enkä kadu yhtään

Vierailija
26.07.2013 |

Perustietoa: Nainen valehteli ehkäisyn käytöstä tai ehkäisy ei toiminut. Ei hakeutunut aborttiin, vaikka olimme sopineet yhdessä, että vahinkoraskaus keskeytettäisiin. Raskautuminen muutti naisen käytöksen täysin. En voinut enää kunnioittaa häntä, koska hän oli rikkonut sanansa. Suhde luonnollisesti päättyi jo ennen lapsen syntymää. Maksan nyt elareita, asun eri paikkakunnalla enkä halua olla missään tekemisessä kummankaan kanssa.

Mielestäni miehellä pitäisi olla mahdollisuus sanoutua irti isyyden velvoitteista ja oikeuksista tällaisessa tilanteessa. Samalla tavallahan nainen olisi voinut tehdä abortin minun tahtoni vastaisesti, jos näkemyksemme olisivatkin menneet toisin päin. Miehen suoja on hyvin heikko. 

Kommentit (588)

Vierailija
541/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:53"]

Sä varmaan annoit sille naiselle vaihtoehtojakin? Mitkähän ne oli?

[/quote]

Miksi kaikki olettavat, että olen sanellut ehtoja naiselle? Ratkaisu, johon päädyimme, oli itse asiassa naisen ehdottoma. Kondomin käyttö ei ole minulle ongelma.

-ap-

[/quote]

No, miksi et käyttänyt kondomia, jos et halunnut lasta? Oletko niin nössö, ettet voi tehdä päätöksiä omasta ruumiistasi?

Vierailija
542/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmään aloitukseen on vaan yksi vastaus.

Oma vika kun et vetänyt sitä kondomia pippelis päälle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:32"]

Eli kun olitte tuon moneen kertaan käymäsi keskustelun käyneet, sinun vastuusi asiasta oli kerralla hoidettu?

[/quote]

Kuten sanottu, en ajattele että on erikseen naisen ja miehen vastuuta vaan yhteistä vastuuta. Sovimme ehkäisystä tasapuolisesti yhdessä ja sitouduimme yhdessä ratkaisuun, johon sisältyi myös tarvittaessa jälkiehkäisy ja abortti. Ketään ei painostettu mihinkään.

Tällä perusteella kannoin asiasta vastuuta siinä missä nainenkin.

-ap-

[/quote]

Ihminen, joka sanoo olevansa täysin varma siitä ettei halua jälkeläistä, voi sanoa kantaneensa vastuun ehkäisystä vasta ehkäistyään itsekin (ap:n tapauksessa kondomi tai sterilointi).

Vierailija
544/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIKUISET tietävät ettei abortista voi päättää etukäteen. Voi päättää, että todennäköisesti tekee abortin, mutta päätöksen pystyy tekemään vasta tositilanteessa.[/quote]

Sitten naisen ei olisi pitänyt luvata tällaista asiaa. Hän sitoutui johonkin, muutti mieltään, ja maksattaa huonon harkintakykynsä seuraukset nyt minulla. Vai eikö naisten tarvitse kantaa lainkaan vastuuta? Isättömän lapsen synnyttäminen oli häneltä erittäin vastuuton teko.

-ap-

[/quote]

Vierailija
545/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:56"]

Sä varmaan annoit sille naiselle vaihtoehtojakin? Mitkähän ne oli?

[/quote]

Miksi kaikki olettavat, että olen sanellut ehtoja naiselle? Ratkaisu, johon päädyimme, oli itse asiassa naisen ehdottoma. Kondomin käyttö ei ole minulle ongelma.

-ap-

[/quote]

No olisit sitten käyttänyt sitä! Koska yksi vaihtoehto on, että naisesi halusi lapsen ja valehteli sinulle. Se on elämää. Maksatko minimielareita vai enemmän? Eli olitko naiselle ns hyvä saalis? Hän saa lapsen ja kohtuulliset elarit eikä jää mies nurkkiin pyörimään.

Vierailija
546/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:00"]

AIKUISET tietävät ettei abortista voi päättää etukäteen. Voi päättää, että todennäköisesti tekee abortin, mutta päätöksen pystyy tekemään vasta tositilanteessa.[/quote]

Sitten naisen ei olisi pitänyt luvata tällaista asiaa. Hän sitoutui johonkin, muutti mieltään, ja maksattaa huonon harkintakykynsä seuraukset nyt minulla. Vai eikö naisten tarvitse kantaa lainkaan vastuuta? Isättömän lapsen synnyttäminen oli häneltä erittäin vastuuton teko.

-ap-

[/quote]

[/quote]

Ilmeisesti hän(kin) oli lupaushetkellä yhtä nuori kuin sinä eikä tajunnut ettei tuollaista asiaa voi luvata. Sinä et taida tajuta sitä vieläkään. Semmoista se on, kun teinit lupailee. 

Vierailija
547/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

[/quote]

[/quote]

Sinä maksat nyt ihan oman huonon harkintakykysi seurauksia. Et käyttänyt kondomia (=huono harkintakyky). Olet nyt biologisessa mielessä isä ja joudut maksamaan elatusmaksuja (=seuraus).

Vierailija
548/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

[/quote]

[/quote]

Hän kantoi vastuuta sikiöstä, ei sinusta. Sinä puolestasi otit tietoisen riskin, että hän joutuisi raskaaksi ja abortoitavaksi. Ja viitsit vielä haukkua jotakuta vastuuttomaksi. Pitääkö naisen kärsiä sinun vastuuttomuutesi omassa ruumiissaan?

Vierailija
549/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:58"]

Ihminen, joka sanoo olevansa täysin varma siitä ettei halua jälkeläistä, voi sanoa kantaneensa vastuun ehkäisystä vasta ehkäistyään itsekin (ap:n tapauksessa kondomi tai sterilointi).

[/quote]

Ehkäisin myös itse huolehtimalla siitä, että nainen muistaa ottaa pillerinsä, maksamalla joka toisen paketin ja tukemalla naista kaikin tavoin. En ymmärrä tällaista kategorista jakoa minun ja sinun ehkäisyyn. Ehkäisyyn kuuluu kaikenlaisia välineitä, käytäntöjä ja periaatteita. Kun kumpikin on samaa mieltä siitä, mitä nämä ovat, ja sitoutuvat niihin, ehkäisystä huolehditaan yhdessä.

-ap-

Vierailija
550/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:05"]

Pitääkö naisen kärsiä sinun vastuuttomuutesi omassa ruumiissaan?

[/quote]

Nainen oli vastuuton, minä olin vain huolimaton ja hyväuskoinen. Olimme kumpikin sitä mieltä, ettei abortti ole mikään rangaistus vaan suuri helpotus ja viimeinen ehkäisykeino, kun muut pettävät.

-ap-

Vierailija
551/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tästä ketjusta opimme? että kortsut ovat pop.

Vierailija
552/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:38"]

On täysi eri asia PUHUA teoreettisesta tilanteesta kun toteuttaa se käytännössä. 

[/quote]

Toisin sanoen naisella ei ole mitään vastuuta siitä, mitä on tullut luvattua. 

Tämänhän voisi kääntää todella helposti toisinkin päin: On ihan eri asia luvata auttaa lastenhoidossa, tehdä puolet kotitöistä ja tuoda leipää pöytään kuin toteuttaa se käytännössä. Kun perhe-elämän todellisuus iskee vasten kasvoja, mies tekee joka tapauksessa omat ratkaisunsa.

Mieluummin kuitenkin elän maailmassa, jossa ihmiset eivät käännä äkkiä takkiaan ja ala maksattaa huonoa harkintakykyään muilla, kuten nainen teki tässä tilanteessa.

-ap-

[/quote]

Arvaa mitä, noin niin usein käy. Mies lupaa osallistua lapsenhoitoon eikä sitten laitakaan tikkuakaan ristiin. Usein syynä on se, ettei mies ole tajunnut mitä tuli luvattua.

Vierailija
553/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap hyvä, kai sinä ymmärrät, että ehkäisypilleri on yksinään riittämätön ehkäisymuoto, jos ei koskaan halua lapsia? Useimmat haluavat lapsia, joten siksi perusehkäisyneuvonta ei erityisesti painota velaehkäisyä.

Vierailija
554/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

[/quote]

[/quote]

Hän kantoi vastuuta sikiöstä, ei sinusta. Sinä puolestasi otit tietoisen riskin, että hän joutuisi raskaaksi ja abortoitavaksi. Ja viitsit vielä haukkua jotakuta vastuuttomaksi. Pitääkö naisen kärsiä sinun vastuuttomuutesi omassa ruumiissaan?

[/quote]

Vielä kerran: ihminen joka on täysin varma ettei halua jälkeläistä, ehkäisee myös itse (= käyttää tuplaehkäisyä). Sinä et tehnyt niin. Kanna siis oman päätöksesi seuraukset.

Vierailija
555/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ap pistää tilanteeseen täysin syyttömän lapsen kärsimään? 

Vierailija
556/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:06"]

Pitääkö naisen kärsiä sinun vastuuttomuutesi omassa ruumiissaan?

[/quote]

Nainen oli vastuuton, minä olin vain huolimaton ja hyväuskoinen. Olimme kumpikin sitä mieltä, ettei abortti ole mikään rangaistus vaan suuri helpotus ja viimeinen ehkäisykeino, kun muut pettävät.

-ap-

[/quote]

Abortti EI OLE ehkäiskeino.

Olitte siis molemmat hieman hölmöjä.

No, aika parantaa haavat.

Vierailija
557/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:38"]

On täysi eri asia PUHUA teoreettisesta tilanteesta kun toteuttaa se käytännössä. 

[/quote]

Toisin sanoen naisella ei ole mitään vastuuta siitä, mitä on tullut luvattua. 

Tämänhän voisi kääntää todella helposti toisinkin päin: On ihan eri asia luvata auttaa lastenhoidossa, tehdä puolet kotitöistä ja tuoda leipää pöytään kuin toteuttaa se käytännössä. Kun perhe-elämän todellisuus iskee vasten kasvoja, mies tekee joka tapauksessa omat ratkaisunsa.

Mieluummin kuitenkin elän maailmassa, jossa ihmiset eivät käännä äkkiä takkiaan ja ala maksattaa huonoa harkintakykyään muilla, kuten nainen teki tässä tilanteessa.

-ap-

[/quote]

Arvaa mitä, noin niin usein käy. Mies lupaa osallistua lapsenhoitoon eikä sitten laitakaan tikkuakaan ristiin. Usein syynä on se, ettei mies ole tajunnut mitä tuli luvattua.

[/quote]

Kyllä. Ja monien kommentoijien mielestä se on ihan okei. Minusta ihmisen tulee kuitenkin pitää sanansa.

-ap-

Vierailija
558/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:07"]

mitä tästä ketjusta opimme? että kortsut ovat pop.

[/quote]

Ja ettei koulujen seksivalistus ole perusteellista. 

Vierailija
559/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä ap:n osa

"

Ehkäisin myös itse huolehtimalla siitä, että nainen muistaa ottaa pillerinsä, maksamalla joka toisen paketin ja tukemalla naista kaikin tavoin. En ymmärrä tällaista kategorista jakoa minun ja sinun ehkäisyyn. Ehkäisyyn kuuluu kaikenlaisia välineitä, käytäntöjä ja periaatteita. Kun kumpikin on samaa mieltä siitä, mitä nämä ovat, ja sitoutuvat niihin, ehkäisystä huolehditaan yhdessä.

-ap-"

jäi puuttumaan yllä olevasta viestistäni (nro 323).

Vierailija
560/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:09"]

-ap-

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vielä kerran: ihminen joka on täysin varma ettei halua jälkeläistä, ehkäisee myös itse (= käyttää tuplaehkäisyä). Sinä et tehnyt niin. Kanna siis oman päätöksesi seuraukset.

[/quote]Kuten sanottu, ehkäisy on minusta yhteinen asia ja koen tehneeni ilman muuta oman osani.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän