Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mies, hylkäsin lapseni enkä kadu yhtään

Vierailija
26.07.2013 |

Perustietoa: Nainen valehteli ehkäisyn käytöstä tai ehkäisy ei toiminut. Ei hakeutunut aborttiin, vaikka olimme sopineet yhdessä, että vahinkoraskaus keskeytettäisiin. Raskautuminen muutti naisen käytöksen täysin. En voinut enää kunnioittaa häntä, koska hän oli rikkonut sanansa. Suhde luonnollisesti päättyi jo ennen lapsen syntymää. Maksan nyt elareita, asun eri paikkakunnalla enkä halua olla missään tekemisessä kummankaan kanssa.

Mielestäni miehellä pitäisi olla mahdollisuus sanoutua irti isyyden velvoitteista ja oikeuksista tällaisessa tilanteessa. Samalla tavallahan nainen olisi voinut tehdä abortin minun tahtoni vastaisesti, jos näkemyksemme olisivatkin menneet toisin päin. Miehen suoja on hyvin heikko. 

Kommentit (588)

Vierailija
561/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:05"]

Pitääkö naisen kärsiä sinun vastuuttomuutesi omassa ruumiissaan?

[/quote]

Nainen oli vastuuton, minä olin vain huolimaton ja hyväuskoinen. Olimme kumpikin sitä mieltä, ettei abortti ole mikään rangaistus vaan suuri helpotus ja viimeinen ehkäisykeino, kun muut pettävät.

-ap-

[/quote]

Aika monet nuoret ihmiset pitävät myös eutanasiaa hyvänä toimeenpiteena, jos vaihtoehtona on (heidän oma) kärsivä elämänsä. Asia ei ole heille ajankohtainen, pohdinta on teoreettista. Vanhukset, hyvinkin sairaat, usein arvostavat heikkoa elämäänsä ja kavahtavat ajatusta eutanasiasta. Teoreettinen pohdinta elämästä ja kuolemasta on teoreettista, kun valinta on ajankohtainen mietteet ovat usein hyvin toisenlaiset.

Vierailija
562/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:38"]

On täysi eri asia PUHUA teoreettisesta tilanteesta kun toteuttaa se käytännössä. 

[/quote]

Toisin sanoen naisella ei ole mitään vastuuta siitä, mitä on tullut luvattua. 

Tämänhän voisi kääntää todella helposti toisinkin päin: On ihan eri asia luvata auttaa lastenhoidossa, tehdä puolet kotitöistä ja tuoda leipää pöytään kuin toteuttaa se käytännössä. Kun perhe-elämän todellisuus iskee vasten kasvoja, mies tekee joka tapauksessa omat ratkaisunsa.

Mieluummin kuitenkin elän maailmassa, jossa ihmiset eivät käännä äkkiä takkiaan ja ala maksattaa huonoa harkintakykyään muilla, kuten nainen teki tässä tilanteessa.

-ap-

[/quote]

Arvaa mitä, noin niin usein käy. Mies lupaa osallistua lapsenhoitoon eikä sitten laitakaan tikkuakaan ristiin. Usein syynä on se, ettei mies ole tajunnut mitä tuli luvattua.

[/quote]

Kyllä. Ja monien kommentoijien mielestä se on ihan okei. Minusta ihmisen tulee kuitenkin pitää sanansa.

-ap-

[/quote]

Kasva vähän, niin huomaat etteivät asiat ole mustavalkoisia. Vain nuoret ovat noin idealisteja ja ehdottomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Pistikö nainen kovatkin riidat pystyyn, yrittikö sitoa sinut itseensä lapsen avulla? Et ole kertonut tästä asiasta mitään, joten oletan ettei nainen näin toiminut. Ne pillerit eivät ole 100% varmat ja itsekin tulin nuorena raskaaksi niistä huolimatta vaikka täysin tunnollisesti niitä söin. Tein abortin silti, vaikkei asiasta oltu mitään äärettömän lapsellista sopimusta tehty ja lapsen isäkin olisi ollut valmis isäksi. Olin tällöin 19v. Kuinka vanha sinä olet? Miksi harrastat seksiä, jollet kestä ajatusta isäksi tulemisesta ja miksi helkkarissa vielä yhden ehkäisykeinon varassa ja naisen kanssa, johon et luota? Luulen, että naisellesi tosiaan raskaus oli vahinko ( olet ollut kumman hiljaa tästä ja rumasti syyttänyt naista petollisuudesta, josta ei ole näyttöä), mutta tositilanteessa tuollaista aborttia ei voi luvata ja vaikka lupaisikin, niin ehkä se kertoo vain siitä, että nainen ei sitä lasta juurikaan halunnut. Ehkäisy voi tosiaan pettää ja luonto nyt vain toimii niin, että saa naisen kiintymään siihen lapsenalkuun jo ennen syntymää ja suojelemaan tätä, vaikkei itse olisi lasta aluksi halunnutkaan. Eettisesti nainen toimi ihan oikein ja sinä täysin väärin, et kantanut mitään vastuuta mistään seksiin liittyvästä asiasta ja nyt mollaat tätä naista ja yrität syyttää tätä tahallisesta raskautumisesta. Onhan tämä provo kuitenkin? Jopa jotkut raiskatut päätyvät pitämään sen lapsen, vaikkeivat todellakaan olisi tätä halunneet saattaa alulle sen isän kanssa. Varmasti lapsesi äitikin katui sitä, että harrasti seksiä juuri sinun kanssasi, eikä jonkun muun hieman vastuullisemman kanssa joka vierittää kaikesta syyn toisten niskoille ja kostaa lapselleenkin itsekkäät  mielihalunsa.

Vierailija
564/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:53"]

AIKUISET tietävät ettei abortista voi päättää etukäteen. Voi päättää, että todennäköisesti tekee abortin, mutta päätöksen pystyy tekemään vasta tositilanteessa.[/quote]

Sitten naisen ei olisi pitänyt luvata tällaista asiaa. Hän sitoutui johonkin, muutti mieltään, ja maksattaa huonon harkintakykynsä seuraukset nyt minulla. Vai eikö naisten tarvitse kantaa lainkaan vastuuta? Isättömän lapsen synnyttäminen oli häneltä erittäin vastuuton teko.

-ap-

[/quote]

[/quote]

Hän kantoi vastuuta sikiöstä, ei sinusta. Sinä puolestasi otit tietoisen riskin, että hän joutuisi raskaaksi ja abortoitavaksi. Ja viitsit vielä haukkua jotakuta vastuuttomaksi. Pitääkö naisen kärsiä sinun vastuuttomuutesi omassa ruumiissaan?

[/quote]

Vielä kerran: ihminen joka on täysin varma ettei halua jälkeläistä, ehkäisee myös itse (= käyttää tuplaehkäisyä). Sinä et tehnyt niin. Kanna siis oman päätöksesi seuraukset.

[/quote]Kuten sanottu, ehkäisy on minusta yhteinen asia ja koen tehneeni ilman muuta oman osani.

-ap-

[/quote]

Oman osasi olisit tehnyt, jos olisit käyttänyt kondomia tai hankkinut rahat omaan sterilisaatioosi ulkomailla.

Vierailija
565/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:14"]

Kasva vähän, niin huomaat etteivät asiat ole mustavalkoisia. Vain nuoret ovat noin idealisteja ja ehdottomia.

[/quote]

Kuulisitko tämän mielelläsi mieheltä, joka jättää sinut ja vastasyntyneen lapsen, koska perhe-elämä ei innostakaan?

-ap-

Vierailija
566/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 17:53"]

AIKUISET tietävät ettei abortista voi päättää etukäteen. Voi päättää, että todennäköisesti tekee abortin, mutta päätöksen pystyy tekemään vasta tositilanteessa.[/quote]

Sitten naisen ei olisi pitänyt luvata tällaista asiaa. Hän sitoutui johonkin, muutti mieltään, ja maksattaa huonon harkintakykynsä seuraukset nyt minulla. Vai eikö naisten tarvitse kantaa lainkaan vastuuta? Isättömän lapsen synnyttäminen oli häneltä erittäin vastuuton teko.

-ap-

[/quote]

[/quote]

Hän kantoi vastuuta sikiöstä, ei sinusta. Sinä puolestasi otit tietoisen riskin, että hän joutuisi raskaaksi ja abortoitavaksi. Ja viitsit vielä haukkua jotakuta vastuuttomaksi. Pitääkö naisen kärsiä sinun vastuuttomuutesi omassa ruumiissaan?

[/quote]

Vielä kerran: ihminen joka on täysin varma ettei halua jälkeläistä, ehkäisee myös itse (= käyttää tuplaehkäisyä). Sinä et tehnyt niin. Kanna siis oman päätöksesi seuraukset.

[/quote]Kuten sanottu, ehkäisy on minusta yhteinen asia ja koen tehneeni ilman muuta oman osani.

-ap-

[/quote]

Luulin jokaisen miehen tietävän että jos ei missään olosuhteissa halua lapsia, niin ehkäisee aina myös itse, ihan varmuudeksi, tai hankkii sterilisaation, koska viime kädessä päätös on naisen syntyykö lapsi vai ei.

Ehkäisy on yhteinen asia, jos (yllätys)lapsi ei ole katastrofi.

Vierailija
567/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

331, minulla on syytä epäillä naista epärehellisyydestä, mutta en halua retostella epäoleellisilla yksityiskohdilla. Nainen käyttäytyi tosi epäasiallisesti sen jälkeen, kun hän päätti pitää lapsen. Olen yli 25 mutta alle 30.

-ap-

Vierailija
568/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:20"]

[/quote]

Aamen. Tämä ap:lta jäi niistä teiniseksioppaista ymmärtämättä.

Vierailija
569/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:24"]

[/quote]

[/quote]

Ilmeisesti. Kuten sanottu, ymmärrän harkintakykyni pettäneen. Nainen kuitenkin toimi moraalisesti väärin, mikä on paljon pahempi juttu.

-ap-

Vierailija
570/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:23"]

331, minulla on syytä epäillä naista epärehellisyydestä, mutta en halua retostella epäoleellisilla yksityiskohdilla. Nainen käyttäytyi tosi epäasiallisesti sen jälkeen, kun hän päätti pitää lapsen. Olen yli 25 mutta alle 30.

-ap-

[/quote]

Ruotsissa olisit voinut hankkia sterilisaation, jos olit velautesi kanssa tosissasi.

Kai ymmärrät, että velaus ei ole valtion taholta kovin suosittua ja siksi on suhtauduttava kriittisesti ehkäisyvalistukseen, otettava itse selvää ehkäisytehoprosenteista jne.?

Vierailija
571/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kadut. Viimeistään siinä vaiheessa, kun makaat yksin vanhusosastolla.

Vierailija
572/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:24"]

[/quote]

[/quote]

Ilmeisesti. Kuten sanottu, ymmärrän harkintakykyni pettäneen. Nainen kuitenkin toimi moraalisesti väärin, mikä on paljon pahempi juttu.

-ap-

[/quote]

Sinä halusit seksiä ilman lasta, nainen oli valmis kantamaan raskauden, synnytyksen, imetyksen, kasvatuksen vastuun, ja sinusta nainen on teistä se moraaliton osapuoli?

Vierailija
573/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:14"]

[/quote]

Kuulisitko tämän mielelläsi mieheltä, joka jättää sinut ja vastasyntyneen lapsen, koska perhe-elämä ei innostakaan?

-ap-

[/quote]

Siis kuulisin mitä ja missä tilanteessa?

Jos mies ei halua perhe-elämää, niin hän ehkäisee ja pysyy sinkkuna. 

Vierailija
574/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:27"]

Ruotsissa olisit voinut hankkia sterilisaation, jos olit velautesi kanssa tosissasi.

[/quote]

Juu, ja nainen olisi voinut pitää sanansa.

-ap-

Vierailija
575/588 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 19:59"]

No, jossain kohtaa oli puhuttu jostain Tarmon ja Tarjan sopimuksesta abortin suhteen. En tunne lakia, mutta vaikka kyseinen toimenpide laillinen onkin, on kyseessä kuitenkin sopiminen kolmannen osapuolen elämän päättämisestä. Onkohan sellainen sopimus ihan lainmukainen? Vai voisiko joku sutki lakimies haistaa tässä jopa laittoman kehoituksen tjsp?

...

Rane, 39

[/quote]

No sikiö muuttuu oikeuksia omaavaksi siinä vaiheessa, kun tämä selviäisi mahdollisesti keskoskaapissa hengissä ennenaikaisesta synnytyksestä. Sitä ennen kyseessä ei ole juridisesti henkilö.

Korjatkaa joku jos olen väärässä. Näin joskus jostakin lueskelin, aikaa tästä on jo yli 10 vuotta.

"Ranen" pohdiskelut kaikkine esitettyine "laittomuuksineen" ovat sitten sitä kyökkijuridiikkaa parhaimmillaan (vai pahimmillaan?).

Vierailija
576/588 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kummallinen kommentti.

Vierailija
577/588 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi. Elä nussi naisia tai huolehdi pönttö itse ehkäisystä tai siirry miehiin, ne kun ei voi vielä tässä maailman aikaa tulla raskaaksi.

Yksinkertaista. Mutta ei lassukoille, vaan täällä pitää oikein volista mokomasta asiasta. Onko niin stanan vaikeaa otta vastuu tekemisistään?

Vierailija
578/588 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit katsonut tarkemmin minkälaisen tyypin kanssa paneskelet, näin sanottaisiin naiselle.

Vierailija
579/588 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Minun mieheni "isä" on ap:n kaltainen kusipää, ykkää panna muttei tykkää olla aikuinen.

Kun anoppini sai tietää että on raskautunut niin kys "mies" ilmoitti että hällä onkin jo perhe ja lapsi ja toinenkin tuloillaan ja katkaisi välit anoppiin ja hänen kasvavaan mahaansa.

Niin syntyi maailmaan 2 lasta muutaman kuukauden ikäerolla ja lapsista toinen "sai" kasvaa tämän miehen vaikutuspiirissä ja isä vierellään ja toinen, mieheni, kasvoi kokonaan ilman isää.

Tänäpäivänä mieheni on 44v eikä ole kertaakaan isukkiaan tavannut, kuvasta nähnyt ei muuta. Mutta todnäk hyvä niin koska siskopuoliensa mukaan kys "mies" on täysi mulkku, vielä 70+v iässäkin panee kaikkea mikä liikkuu viis kenenkään muun tunteista, perheestä, vaimosta mistään.

Että kyllä olisi Hitlerille töitä.

Vierailija
580/588 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 02:11"]

Voi, voi. Elä nussi naisia tai huolehdi pönttö itse ehkäisystä tai siirry miehiin, ne kun ei voi vielä tässä maailman aikaa tulla raskaaksi.

Yksinkertaista. Mutta ei lassukoille, vaan täällä pitää oikein volista mokomasta asiasta. Onko niin stanan vaikeaa otta vastuu tekemisistään?

[/quote]

Eikös sen naisen olisi pitänyt ottaa vastuu myös teoistaan. Jos on sovittu ettei lapsia tehdä, niin ei tehdä. Jos haluaa pitää vahingon, miehelle vapautus. Turhaan sitä väkisin jostakin tekee isää jos on sovittu ettei niin käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi