Olen mies, hylkäsin lapseni enkä kadu yhtään
Perustietoa: Nainen valehteli ehkäisyn käytöstä tai ehkäisy ei toiminut. Ei hakeutunut aborttiin, vaikka olimme sopineet yhdessä, että vahinkoraskaus keskeytettäisiin. Raskautuminen muutti naisen käytöksen täysin. En voinut enää kunnioittaa häntä, koska hän oli rikkonut sanansa. Suhde luonnollisesti päättyi jo ennen lapsen syntymää. Maksan nyt elareita, asun eri paikkakunnalla enkä halua olla missään tekemisessä kummankaan kanssa.
Mielestäni miehellä pitäisi olla mahdollisuus sanoutua irti isyyden velvoitteista ja oikeuksista tällaisessa tilanteessa. Samalla tavallahan nainen olisi voinut tehdä abortin minun tahtoni vastaisesti, jos näkemyksemme olisivatkin menneet toisin päin. Miehen suoja on hyvin heikko.
Kommentit (588)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 00:53"]
Huh miten monella täällä menee sekaisin nainen, jonka mies hylkää, vaikkei ole abortista sovittu ja naisen, joka päättää pitää lapsen, vaikkei miehen kannasta ollut mitään epäselvyyttä. Kyllä silloin joutuu vain pärjäämään yksin ja unohtamaan sen miehen.
Ja lapselle se ei takaa hyvää isää, jos isä ei halua häntä tavata ja sellaisia miehiä on, vaikka kuinka rääkyisitte.
Mulle tässä paistaa vain naisten, jotka ovat sängyssä aktiivisia hätä siitä, että heille sattuu vahinko. Nainen, joka ei kuksi kuin hyvässä, pitkäaikaisessa suhteessa johon lapsi saa tulla (tai todella tietää voivansa olla totaaliyhäri) ei ole tuollaisen huolen kanssa edes tekemisissä. Syytätte vain miehiä omista huolettomista seikkailuistanne, joissa teillekin voi sattua vahinko, jota ette YKSIN halua kantaa. Kuitenkin muistakaa, että me naiset voimme aina abortoida... Tai sitten jos se ei käy, voi käydä niin huono tuuri, että se kevyempi heilamme ei haluakaan isäksi, vaikka meistä se onkin yhtäkkiä (ehkäisystä huolimatta) kiva ajatus.
Ja entä mies, joka haluaisi vahingosta alkunsa saaneen lapsen, kun nainen päättää, että teen abortin? Oletteko valmiita sitten estämään tämän naisen abortin myös? Minä en ole.
[/quote]
Huh huijaa vain itsellesi.
Mä en nussi miehiä, joiden lapsia en haluaisi. Mä myös teen selväksi, että aborttia en tee.
Niinä aikoina, kun en varmasti ole halunnut lasta, olen pitänyt erityisesti huolta ehkäisystä, koska en todellakaan halua koskaan aborttia tehdä.
Miksi ap ei ole pitänyt todella huolta ehkäisystään? Mikä siinä on niin vaikeaa kantaa itsekin sitä vastuuta? Niin minä teen. Ja siksi ällöttää ap:n kaltainen paskakasa, joka maksattaa oman virheensä lapsellaan.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 02:16"]
Olen ehkä kylmä, mutta en minä sille mitään voi. Olen mikä olen. Lapsen paska homma on syntyä tähän maailmaan pääsemättä päättämään itse asioistaan. Eikä aikuiset usein ole niin vastuullisia kuin ihannoidaan.
[/quote]
Tämän siis kirjoitti 491
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 02:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 00:53"]
Huh miten monella täällä menee sekaisin nainen, jonka mies hylkää, vaikkei ole abortista sovittu ja naisen, joka päättää pitää lapsen, vaikkei miehen kannasta ollut mitään epäselvyyttä. Kyllä silloin joutuu vain pärjäämään yksin ja unohtamaan sen miehen.
Ja lapselle se ei takaa hyvää isää, jos isä ei halua häntä tavata ja sellaisia miehiä on, vaikka kuinka rääkyisitte.
Mulle tässä paistaa vain naisten, jotka ovat sängyssä aktiivisia hätä siitä, että heille sattuu vahinko. Nainen, joka ei kuksi kuin hyvässä, pitkäaikaisessa suhteessa johon lapsi saa tulla (tai todella tietää voivansa olla totaaliyhäri) ei ole tuollaisen huolen kanssa edes tekemisissä. Syytätte vain miehiä omista huolettomista seikkailuistanne, joissa teillekin voi sattua vahinko, jota ette YKSIN halua kantaa. Kuitenkin muistakaa, että me naiset voimme aina abortoida... Tai sitten jos se ei käy, voi käydä niin huono tuuri, että se kevyempi heilamme ei haluakaan isäksi, vaikka meistä se onkin yhtäkkiä (ehkäisystä huolimatta) kiva ajatus.
Ja entä mies, joka haluaisi vahingosta alkunsa saaneen lapsen, kun nainen päättää, että teen abortin? Oletteko valmiita sitten estämään tämän naisen abortin myös? Minä en ole.
[/quote]
Huh huijaa vain itsellesi.
Mä en nussi miehiä, joiden lapsia en haluaisi. Mä myös teen selväksi, että aborttia en tee.
Niinä aikoina, kun en varmasti ole halunnut lasta, olen pitänyt erityisesti huolta ehkäisystä, koska en todellakaan halua koskaan aborttia tehdä.
Miksi ap ei ole pitänyt todella huolta ehkäisystään? Mikä siinä on niin vaikeaa kantaa itsekin sitä vastuuta? Niin minä teen. Ja siksi ällöttää ap:n kaltainen paskakasa, joka maksattaa oman virheensä lapsellaan.
[/quote]
Olihan ap huolehtinut ehkäisystä, kun oli tarkistanut naiselta, että ehkäisy on!!! Sä puhut ihan niin kuin ap olisi tavannut tutun naisen baarissa, eksynyt kerran pusikkoon ja hässinyt kyselemättä ehkäisystä mitään.
Ap vain on mies, ja se ehkäisy nyt sattuu olemaan pääasiassa naisten tehtävä. Kondomin olivat jättämeet pois tarkoituksella yhteisymmärryksessä. Jos olisi IHAN tavallista, että mies vetäisi e-pillereitä (eli miehille olisi omansa) niin arvaa vaan, olisiko ap syönyt niitä??
Juu olisi ihan takuulla. Se miten sinä toimit on epärelevanttia, jos et ole ollut ap:n tilanteessa (saamassa ei-toivottua lasta)
Vai kuinka monelle (pariskunnalle) luulet kondomin nykymaailmassa olevan pääasiallinen ehkäisykeino? Lähinnähän seksuaalisesti aktiiviset ihmiset käyttävät sitä tautien ehkäisyyn. Varsinkin suhteessa ollessaan, ja ap:hän oli ollut vakituisesti suhteessa tämän naisen kanssa, eikö ollutkin? Eli pääasiallinen EHKÄISYKEINO on e-pillerit ja mies luottaa niihin, kun ne ovat käytössä. Ja nekin voivat pettää, siksi ap oli tuonut kantansa etukäteen esiin.
Sen sopimuksen teon jälkeen täytyy naiselle olla ihan selvä juttu, että vahingon tapahtuessa on täysin mahdollista, että lapseen tutustuminen on miehelle ihan saman tekevää tai jopa ehdoton ei.
Miten ei ole ap:n nainen tätä sitten ymmärtänyt? Ollut tunteileva hempukka...
Toivottavasti tämän ketjun jälkeen joku toinenkin tunteileva hempukka avaa silmänsä. Että mies ei lähde mukaan lapsen elämään siksi koska on lapsi tulossa. No means no.
Kondomin voi jättää pois kun suhde on niin vakiintunut, ettei yllätyslapsi olisi katastrofi. Ap:n suhde ei tainnut olla edes seurustelusuhde vaan tuore tuttavuus.
Että vaihtaa miestä sit viimeistään siinä vaiheessa, jos mies haluaa sopia, että vahingon sattuessa haluaa abortin. Niin ei tarvii itkeä jälkeen päin.
Se olisi suoraselkäisyyttä naiselta, joka ei halua milloinkaan ikinä isätöntä lasta.
Jos et missään nimessä halua lapsia, niin mikset käy vasektomiassa? Vai haluaitko myöhemmin elämässäsi lapsia ? Minkä ikänen muuten oot ?
T.MARIKA
Jos et missään nimessä halua lapsia, niin mikset käy vasektomiassa? Vai haluaitko myöhemmin elämässäsi lapsia ? Minkä ikänen muuten oot ?
T.MARIKA
T.MARIKA
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 11:23"]
Yllättävän monet naiset ovat sitä mieltä, ettei heiltä voikaan odottaa ehkäisyyn sitoutumista? Hyvä tietää jatkoa ajatellen. :)
-ap-
[/quote]
Tuskin sinunlaisesi "tiedolla" mitään tekee, ei lapsensa hylännyttä kukaan kunnon nainen halua. Sitä paitsi nainen saattoi hyvinkin olla sitoutunut ehkäisyyn (toisin kuin sinä), mutta aborttihan ei ole enää ehkäisyä, kuten kaikki järjelliset ihmiset tietävät.
[/quote]
En ole koskaan kuullut naisen hylkäävän miestä siksi ettei tämä pidä yhteyttä siittämäänsä lapseen. Päinvastoin. Nainen uskoo aina että on miehelle arvokkaampi kuin se entinen hoito lapsensa kera, eikä näin ollen koskaan hylkäisi HÄNTÄ ja HEIDÄN yhteistä lastaan. Olen sen verran monta kertaa kuullut kuinka naiset ovat selittäneet että se eksä on niin hirveä ettei mies halua pitää mitään yhteyttä lapseenkaan. Niin että sorry, metsään meni niin että rytisi!
[/quote]
No tässäpä kuulet ekan sitten. Aloin seurustella ihanan miehen kanssa, rakastuin, menimme naimisiin. Esiin tuli jossain yhteydessä, että miehellä on 2 lasta (kaksoset) 5v ikää heillä. Miehen selitykset oli suurinpiirtein samaa rataa kuin ap:n selitykset. Keskusteltuamme asiasta, mies ei millään muotoa tajunnut tehneensä mitään väärää hylätessään vahinkoraskaudesta syntyneet lapsensa. Kyllä siinä rakkaus lopahti tuollaiseen selkärangattomaan mieheen ja eropaperit lähti vetämään ja mies matkalaukkunsa kanssa samana iltana.
Ap ei ole mies vaan jotainihan muuta. Tulet tänne haukkumaan, kuinka nainen petti sinut. Mistä tiedät, ettei ehkäisy pettänyt. Ja kukaan ei voi vaatia etukäteen keneltäkään sanaa siitä, että tappaisi oman lapsensa kun mies niin haluaa. Uskon, että jos nainen oikeasti tuollaisen lupauksen on antanut, olet hänet siihen ahdistanut.
Veikkaan, että olet itse isättömänä/hyättynä kasvanut koska et osaa tuntea rakkautta, empatiaa tai sympatiaa. Sääli viatonta lasta, mutta ehkä hänen onkin parempi kasvaa ilman tuollaista roolimallia. Surullista!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 02:35"]
Kondomin voi jättää pois kun suhde on niin vakiintunut, ettei yllätyslapsi olisi katastrofi. Ap:n suhde ei tainnut olla edes seurustelusuhde vaan tuore tuttavuus.
[/quote]
Totta, tämä olisi tietysti hyvin järkevää. Mutta ihan huoletonta ei ole sekään, että aiheesta (kondomin poisjättämisestä ja mitä jos sitten tulee vahinko silti) keskustellaan ja sen jälkeen kumpikin jatkaa ( jos jatkaa) tietäen mikä on homman nimi. Asiaa on ajateltu.
Miksei nainen siinä vaiheessa ajatellut, että hei, mä voin saada siis isättömän lapsen.
Jos tilanne e olisi että käyttäisimme kumia ja mies tökkisi siihen reikiä. Tulisin raskaaksi vastoin tahtoani ja haluaisin abortin, koska en halua äidiksi. Mies kuitenkin haluaa lapsen ja ei anna minun tehdä aborttia, jolloin olen velvoitettu saamaan lapsen, pakotettu tulemaan äidiksi ja olemaan huoltovelvollinen. Ja vain, koska toinen on torpedoinut ehkäisyn. Tultaisiinko minullekin silloin ilkkumaan, että mitäs et käyttänyt pillereita?
Kyllä, jos raskaaksitulo olisi sinulle katastrofi, olisin kyllä hyvin vahvasti sitä mieltä, että olet itse toiminut vastuuttomasti kun et ole syönyt pillereitä. Se ei tietenkään oikeuttaisi miehen tekoa, mutta kyllä sen, joka ei lasta missään nimessä halua täytyy ottaa asiasta myös itse vastuu.
Pilleriehkäisyyn luotetaan parisuhteissa monasti siksi, että mahdollinen raskaus ei olisi maailmanloppu. Jos kumpikin osapuoli on vannoutunut vela, täytyy ehkäisystä huolehtia normaalia paremmin.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 00:45"]
Miehenä kommentoin jotakin tämän mammuttiketjun sekaan:
Itse en ole eläessäni maannut yhdenkään naisen kanssa, jonka kanssa en haluaisi myöskin lasta. Itsesuojeluvaistoni kenties estää minulta sellaiset suhteet, syytä en osaa sanoa mutta en voisi kuvitella naivani muuten kenties hyvinkin haluttavaa naista joka samalla jostakin syystä tuntuisi tuolla hetkellä epäsopivalta lapseni äidiksi tai puolisokseni niin, että eläisimme yhdessä lopun elämäämme.
Tiedän että olen tästä johtuen ollut koko ikäni kummajainen, ja hämmästelen miten yleensä ihmisiltä tuntuu puuttuvan kokonaan joku järjestelmä pääkopasta kun irtosuhteet ja pelkkä paneminen ja fuck buddyt on niin kovin helppoa ja pop.
Minulla tästä reagointimallistani seuraa toki, että en paneskele ympäriinsä. Jos jonkun kanssa seksiin olisin valmis se tarkoittaa myös oikeastaan että haluaisin hänen kanssaan myös lapsen.
AP:n esittämässä tapauksessa (joka tiettyjen sanojen perusteella vaikuttaa tosiaan naisen kirjoittamalta) naisen pitäisi kunnioittaa tekemäänsä sopimusta, toisaalta ymmärrän että hormoonit muuttavat tilannetta eikä se ole helppo. Silti en ymmärrä AP:n tilannetta siinä mielessä että en menisi itse nussimaan ketään nussimisen ilosta jos en tunne henkilöä niin hyvin että tiedän haluavani joskus hänen kanssaan lapseni jos suhde kehittyy kuten oletan sen tuolloin kehittyvän. En tiedä pystyisinkö edes seksiin jos en kokisi näin, vaikea sanoa kun en ole koskaan joutunut tilanteeseen jossa pitäisi sanoa naiselle /näpit irti/.
Mutta puheet siitä, että AP:n olisi pitänyt käyttää kondomia tuntuvat lähinnä rienaukselta. Ei missään täyspäisten aikuisten parisuhteessa voi olla tuollaista epäluottamusta että kumia täytyisi käyttää pillereiden ohella siltä varalta että nainen sattuisi valehtelemaan. Ne unohtamiset sun muut nainenhan osaisi kertoa ja silloin voisi sitten käyttää sitä kumia.
Vaikea tilanne AP:lla ja myös hänen lapsellaan (jos tarina on tai olisi tosi), mutta itselleni noin ei voisi koskaan oikeastaan käydä. Panen vain jos haluan naista niin paljon että haluan myös lapsia.
[/quote]
Eli jos AP tai kuka hyvänsä, joka ei ikinä haluaisi lapsia ei saisi myöskään ikinä harrastaa seksiä? Aika erikoinen ajatus...
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 06:29"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 00:45"]
Miehenä kommentoin jotakin tämän mammuttiketjun sekaan:
Itse en ole eläessäni maannut yhdenkään naisen kanssa, jonka kanssa en haluaisi myöskin lasta. Itsesuojeluvaistoni kenties estää minulta sellaiset suhteet, syytä en osaa sanoa mutta en voisi kuvitella naivani muuten kenties hyvinkin haluttavaa naista joka samalla jostakin syystä tuntuisi tuolla hetkellä epäsopivalta lapseni äidiksi tai puolisokseni niin, että eläisimme yhdessä lopun elämäämme.
Tiedän että olen tästä johtuen ollut koko ikäni kummajainen, ja hämmästelen miten yleensä ihmisiltä tuntuu puuttuvan kokonaan joku järjestelmä pääkopasta kun irtosuhteet ja pelkkä paneminen ja fuck buddyt on niin kovin helppoa ja pop.
Minulla tästä reagointimallistani seuraa toki, että en paneskele ympäriinsä. Jos jonkun kanssa seksiin olisin valmis se tarkoittaa myös oikeastaan että haluaisin hänen kanssaan myös lapsen.
AP:n esittämässä tapauksessa (joka tiettyjen sanojen perusteella vaikuttaa tosiaan naisen kirjoittamalta) naisen pitäisi kunnioittaa tekemäänsä sopimusta, toisaalta ymmärrän että hormoonit muuttavat tilannetta eikä se ole helppo. Silti en ymmärrä AP:n tilannetta siinä mielessä että en menisi itse nussimaan ketään nussimisen ilosta jos en tunne henkilöä niin hyvin että tiedän haluavani joskus hänen kanssaan lapseni jos suhde kehittyy kuten oletan sen tuolloin kehittyvän. En tiedä pystyisinkö edes seksiin jos en kokisi näin, vaikea sanoa kun en ole koskaan joutunut tilanteeseen jossa pitäisi sanoa naiselle /näpit irti/.
Mutta puheet siitä, että AP:n olisi pitänyt käyttää kondomia tuntuvat lähinnä rienaukselta. Ei missään täyspäisten aikuisten parisuhteessa voi olla tuollaista epäluottamusta että kumia täytyisi käyttää pillereiden ohella siltä varalta että nainen sattuisi valehtelemaan. Ne unohtamiset sun muut nainenhan osaisi kertoa ja silloin voisi sitten käyttää sitä kumia.
Vaikea tilanne AP:lla ja myös hänen lapsellaan (jos tarina on tai olisi tosi), mutta itselleni noin ei voisi koskaan oikeastaan käydä. Panen vain jos haluan naista niin paljon että haluan myös lapsia.
[/quote]
Eli jos AP tai kuka hyvänsä, joka ei ikinä haluaisi lapsia ei saisi myöskään ikinä harrastaa seksiä? Aika erikoinen ajatus...
[/quote]
Ei vaan tässä sinulle selitetään juurta jaksain se tosiseikka, että fiksu ihminen tutustuu kumppaniinsa kunnolla. Ei tehdäkseen "oikein" vaan välttyäkseen ITSE tällaiselta jälkipyykiltä. Älykäs ihminen ei aiheuta itselleen Ap:n kaltaista tilannetta. Tyhmä ihminen tekee mitä huvittaa osoittaakseen oikeutensa ja mahdollisuutensa muille ("panen ketä huvittaa, se on oikeuteni"), ajattelematta seurauksia mitä ITSELLE koituu. AP:lta ja vastaavilta puuttuu siis ITSESUOJELUVAISTO sen älyn lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 08:40"]
Ei vaan tässä sinulle selitetään juurta jaksain se tosiseikka, että fiksu ihminen tutustuu kumppaniinsa kunnolla. Ei tehdäkseen "oikein" vaan välttyäkseen ITSE tällaiselta jälkipyykiltä. Älykäs ihminen ei aiheuta itselleen Ap:n kaltaista tilannetta. Tyhmä ihminen tekee mitä huvittaa osoittaakseen oikeutensa ja mahdollisuutensa muille ("panen ketä huvittaa, se on oikeuteni"), ajattelematta seurauksia mitä ITSELLE koituu. AP:lta ja vastaavilta puuttuu siis ITSESUOJELUVAISTO sen älyn lisäksi.
[/quote]
Eli jos ap nyt vaikka hakkaisi sen tyttöystävänsä suutuspäissään, niin sinä sanoisit siihen, että tyttöystävän olisi kannattanut vähän miettiä etukäteen, ei hänellä ollut itsesuojeluvaistoa, oma vika, ei pitäis alkaa suhteisiin hakkavien miesten kanssa, pitäisi tutustua ensiksi.
Et varmasti sanoisi näin.
Etkö huomaa, että sinulla on aivan eri standardit miehille ja naisille kun yritetään määrittää mitä on vastuullinen käytös? Tuota muuten sanotaan sovinismiksi.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 09:01"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 08:40"]
[/quote]
Eli jos ap nyt vaikka hakkaisi sen tyttöystävänsä suutuspäissään, niin sinä sanoisit siihen, että tyttöystävän olisi kannattanut vähän miettiä etukäteen, ei hänellä ollut itsesuojeluvaistoa, oma vika, ei pitäis alkaa suhteisiin hakkavien miesten kanssa, pitäisi tutustua ensiksi.
Et varmasti sanoisi näin.
Etkö huomaa, että sinulla on aivan eri standardit miehille ja naisille kun yritetään määrittää mitä on vastuullinen käytös? Tuota muuten sanotaan sovinismiksi.
[/quote]
Missä kohtaa asetan eri standardit miehillä ja naisille? En puhu viestissäni sanakaan eri sukupuolista. Kuvaamasi esimerkki ei ole mitenkään suoraan verrannollinen tähän tilanteeseen. Luulet minun olevan ilmeisesti lainaamani kirjoittaja, mies. En ole hän.
Suurin osa miehistä jättää kätevästi vastuun lapsenhankinnasta naiselle. Sitten voi hoidosta riidellessä vetää "sähän sen pennun halusit" -kortin esiin.
Aloittaja on suoraselkäinen mies. Hän sanoi heti ettei halua lasta. Ei siis valehdellut eikä vedättänyt. Arvostan rehellisiä ihmisiä.
.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 09:51"]
Suurin osa miehistä jättää kätevästi vastuun lapsenhankinnasta naiselle. Sitten voi hoidosta riidellessä vetää "sähän sen pennun halusit" -kortin esiin.
Aloittaja on suoraselkäinen mies. Hän sanoi heti ettei halua lasta. Ei siis valehdellut eikä vedättänyt. Arvostan rehellisiä ihmisiä.
.
[/quote]
Mutta tyhmä ja itsekäs, koska ei ottanut vastuuta omista toiveistaan ja käyttänyt kondomia.
Olen ehkä kylmä, mutta en minä sille mitään voi. Olen mikä olen. Lapsen paska homma on syntyä tähän maailmaan pääsemättä päättämään itse asioistaan. Eikä aikuiset usein ole niin vastuullisia kuin ihannoidaan.