Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Olen niin väsynyt, että kuulen omiani - lääkäri ei suostu määräämään edes lyhyeksi aikaa unilääkkeitäu
06.08.2020 |
Olen kärsinyt monta kuukautta unettomuudesta mm. kipujen vuoksi. Tilanne on pahentunut koko ajan. Koska en pysty enää syömään kunnolla, tasapainon kanssa on ongelmia, kuulen puhetta vaikka olen yksin huoneessa jne., varasin ajan tk-lääkärille. Lääkäri kieltäytyi määräämästä unilääkettä edes pari viikoksi. Perusteina oli, että minulla on lääkitystä ennestään jo melko paljon, unilääkkeisiin jää kuulemma helposti riippuvaiseksi ja "nuorilla tälläiset uniongelmat eivät ole vakavia, koeta vain nukkua". Olen kokeillut vaikka mitä mutta mikään ei auta. Kellään neuvoja tai onko palstalla kohtalotovereita? En tiedä enää, mitä tekisin.
Kommentit (141)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Jos työ- ja toimintakyky ei oleellisesti heikkene niin ei tosiaan kannata vahdata turhaan.
Itsellä yksikin nollayö vaikuttaa heti kipeästi, törmäilen oviin jne. ja olen myös rikkonut laitteita töissä. Myös kulkutaudit eli esim. korona iskevät vain huonojen öiden jälkeen, eivät ikinä 8h unen jälkeen.
Joku puhui ennakoinnista. Potilas saa ennakoida ihan niin paljon kuin haluaa, mutta lääkärin ei tarvitse auttaa jos ei koe vaivaa huomion arvoiseksi. Mä tarvitsen aina sairaalareissun, ambulanssikeikan tai päivystysrumban, koska lääkäri ei suostu mun ennakointeja uskomaan.