Ärsyttää kun äitini jauhaa että tyttäreni pitkät
ihanat hyväkuntoiset hiukset pitäisi leikata lyhyeksi kun koulu alkaa. Ei näköjään riittänyt että aikoinaan itketti minua poikatukalla.
Kommentit (24)
Joo, on ne kyllä kummallisia nämä naisten tukka-asiat. Minunkin äiti vuosi sitten arvioi takaraivolta lyhyeksi leikattua tukkaani, että kyllä sinulle se pitkä tukka passaa paremmin. Olin silloin 38v ja äiti 58v. Hän oli kampaaja-ammatiltaan nuoruudessaan. Minulla oli vielä 27-vuotiaana vyötärölle ulottuva paksu punainen tukka. Onko niin, että millaisen näköisenä äidit tyttärensä nuorena näkevät, haluavat, etteivät heidän ulkonäkönsä muutu !?
Meidän äidiltä ainakin puuttuu mun tyttären kohdalla näkemystä. Kyllä sillä yleensä on silmää estetiikalle, mutta jokin aika sitten tokaisi, että kyllähän nuo tytön hiukset saisi jo tasamittaiseksi polkaksi leikattua. Ei mulla ole mitään polkkaa vastaan yleisesti, mutta mun tyttärellä on luonnonkihara hius. Ja sen kun leikkaa tasamittaiseksi, niin sehän näyttää siltä, kuin päähän olisi laitettu pyramidi. Joten ei kiitos! Minä haluan, että nuo hiukset on kerrostetusti leikattu, jotta kiharat pääsevät oikeuksiinsa.
Toivottavasti äitini ei tosiaan saa päähänsä ottaa saksia käytöön. Pitää kai alkaa varmuuden vuoksi mainostamaan, että ne on ihan kampaamossa leikattu, ettei luule mun itse nyhrimiksi. Jos ammattilaisen käden jälki hillitsisi intoa alkaa itse luovaksi hiustaiteilijaksi.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 08:51"]
Ainoa positiivinen asia luonnonkiharissa hiuksissani on se, ettei niitä voinut leikata lyhyeksi :D en joutunut koskaan pitämään poikatukkaa tai sitä perus 'tasaotsis-suora lyhyt polkka' -tukkaa. Pitkinä olivat helppohoitoisemmat ja alle olkapääpituiset nämä eivät ole koskaan olleet, kunhan siihen mittaan kasvoivat.
[/quote]
Heh, mullakin on luonnonkihara ja silti vedettiin lyhyeksi. Ei siihen takkuja tullut, mutta ei se mihinkään kyllä asettunutkaan. Ja pojaksi luultiin usein, kun aika poikamainen olin muutenkin.
Äidit on joskus sellaisia. Ei niitä pidä niin vakavasti ottaa. Meidänkin äiti touhottaa vielä meille yli nelikymppisille tyttärilleen, miten pitäisi leikata hiukset ihan lyhyiksi. Ei olla välitetty, meillä on ollut välillä lyhyempiä ja välillä pidempiä hiuksia, kummallakin ihan kaikkea mittaa, mitä milloinkin.
Äiti saa poikiensa päässä kyllä katsella lyhyitä hiuksia, joten en ymmärrä miksi tyttärilläkin pitäisi olla. Äidillä itsellä on lyhyet hiukset, mutta jos on kateellinen meidän pidemmille hiuksille, niin voisi ihan hyvin kasvattaa omansakin pidemmiksi, sillä paksuutta niissä kyllä riittää vaikka muille jakaa. En siis tiedä miksi jankkaa niistä lyhyistä hiuksista.