Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kerrotte naamakirjassa te, joilla ei mene ihan putkeen?

Vierailija
25.09.2013 |

Pitkä tarina lyhyesti; opiskelen uutta ammattia yli kolmekymppisenä, ja tunnen itseni tosi epäonnistuneeksi, kun en ole tähän ikään mennessä saanut aikaiseksi mitään sellaista, mitä monet kaverini ovat (eli status ja omaisuus). Siis siitä huolimatta, että olen yrittänyt ja yrittänyt, ja tässä sitä ollaan, tavallaan taas nollapisteessä, koska se yritys ei tuottanut mitään tulosta (eli töitä).

Nyt pitäisi aktivoitua naamakirjassa sattuneesta syystä, eikä minulla ole sinne mitään kirjoitettavaa. Siellä on rivi kuvia kavereiden ulkomaanmatkoista ja ihanista kodeista ja uskomattoman välkyistä lapsista ja lannistun jo heti kun luen niitä. Samat tyypit on siis irl aivan mahtavaa seuraa ja olen iloinen että heillä menee hyvin, kyse onkin siitä että minulla ei mene hyvin, enkä vaan kehtaa päivittää sinne omasta elämästäni yhtään mitään. Siitä huolimatta, että tajuan että muista voi olla ihan hauska lukea edes jotain, hehän ovat kavereitani ja tietävät asiani jo muutenkin, ei heille tavallaan tarvitsisi esittää mitään. Itsestä vaan tuntuu pahalta.

En varmasti ole ihan ainoa, jolla on tämä ongelma. Miten te muut toimitte?  

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla menee ihan ok, mutta en halua muuten kertoa esim työasioitani facebookissa. Jaan arjen sattumuksia, kivoja linkkejä, mahtavia älynväläyksiäni jne.

Vierailija
2/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen ja keksin kaikkea hienoa ja kadehdittavaa, mitä olisin muka tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne naamakirjaan tarvitse laittaa mitään sellaista elämän suurta juttua. Moni päivittää pieniä juttuja, olipa hyvä leffa, ihan poikki kun juoksin 10 km, nyt perjantain kunniaksi lasi viiniä, loma alkaa, kamala tämä eka päivä loman jälkeen, ihanaa kun aurinko paistaa, pakko yrittää lukea tenttiin, leivoin tällaisen kakun on tosi hyvää jne.

Mieti, miksi koet alemmuutta. Voisitko kehittää itsetuntoasi jotenkin?

Vierailija
4/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän sellaisista yksityiskohdista, jotka eivät sinällään kerro elämästä mitään. Esim. hassuja, satunnaisia sattumuksia.

t: yli kolmekymppinen perheetön & akateeminen pitkäaikaistyötön

Vierailija
5/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin suurin osa mitä ihmiset sinne kirjoittaa on täyttä paskaa. Opit pien huomaamaan, että toisilla se elämä vain (muka) on yhtä siirappia koko ajan ja jokaiseen mainittuun asiaan tulee pieni facebook lisä. Esimerkkinä eräs kaverini hehkutteli facebookissa kuukausi tolkulla heille rakennettavaa autotallia. Satun vain teitämään, että heille oli tulossa autokatos. Samainen henkilö hehkutteli lomaa miehensä kanssa melkein puolivuotta etukäteen, kuinka ihanaa on lähteä kaksin romanttiselle lomalle ja kuinka kaikkien muidenkin perheenäitien pitäsi saada näin mahtava tilaisuus jne. Koskaan sitä ei facebookissa mainuttu, mutta satun tietämään, että menivät sukumökillensä kaksin viikonlopuksi. Siinä se hehkutettu loma auringossa :D Eli ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä sieltä lukee. Ja vaikka ihmiset eivät huijaisikaan, niin siellä on paljon niitä tyyppejä jotka kertovat vain kaikki ihanat ja siirappiset jutut koko kansalle, mitään ikävää ei koskaan voida kirjoittaa. 

Liityt vain rohkeasti, siellä on myös paljon niitä jotka ei päivittele koskaan profiiliaan, eli sitä ei ole pakko tehdä koskaan. 

Vierailija
6/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne naamakirjaan tulisi edes kirjoittaa mitään, edes itsestään? Jos oikeat ystäväsi tietävät tilanteesi niin miksi pitäisi "esittää" jotain kirjoittamalla? Mielenkiintoisimmat päivitykset ovat mielestäni niitä, jolla linkataan mielenkiintoiseen uutiseen tai juttuun. Kirjoita vaikka, että talvi tulee. Monihan ei tätä ei itse tajua, joten on hyvä jos joku facessa siitä mainitsee :) 

Vierailija
7/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole naamakirjassa tuosta syystä ollenkaan, paitsi väärällä salanimiprofiililla (täysin keksitty nimi, en ole varastanut kenenkään identiteettiä), jota tarvitsen lähinnä tiettyjen ilmoitusten tms näkemiseen. Mutta mitään kaveritouhuja ja muita en halau harrastaa enkä tiedottaa elämäsäni, jossa tosiaan ei ole mitään hyvää kerrottavaa.

Vierailija
8/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei FBiin kyllä kannata väkisin mitään postata jos ei halua jakaa tiettyjä asioita.

Älä vaan ainakaan alota päivittäistä kotiaskareista postailua. Ketään ei kiinnosta kuinka monta koneellista pyykkiä olet "pessyt" tai mitä ajattelit tehdä seuraaviksi esim FBin ärsyttävimmät:

"pitäis varmaan kohta alkaa laittaa ruokaa. Ensin menen kyllä katsomaan mitä tuolla jääkaapissa nyt sattuis olemaan. Oli muuten tosi pilvinen päivä! Voisinkin kertoo mitä tänään tapahtu tuol kaupassa mutta en viitti!" 

Oikeesti älkää yrittäkö väkisin vääntää sisältöä FBiin. 

Vierailija
9/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitan kaikista mokailuistani, yhteiskunnallisista asioista ja arkisista sattumuksista. En päivitä ikinä lomamatkojani, ostoksiani enkä tapahtumia joissa olen ollut. Ei se ketään kiinnosta.

Vierailija
10/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kirjoita naamakirjaan mitään, vaikka mulla menee ihan hyvin.

AP:n tilanteessa kirjoittaisin varmaan niistä opinnoista: mitä opiskelee, mikä siinä kiinnostaa, miltä tuntuu opiskella aikuisena, vaatiiko opiskelu paljon työtä vai tarjoaako paljon vapaa-aikaa, jne. minusta se olisi positiivista ja moni voi ihailla ja kadehtia ammatinvaihtajan rohkeutta.

MÄ olen myös ymmärtänyt, että kaikki eivät kirjoita omasta elämästään, vaan kuten blogeissakin, kommentoivat sellaisia maailman tapahtumia, jotka heitä kiinnostavat: paikallis- valtakunnan tai globaalissa politiikassa, kulttuurielämässä, muodissa, ammattialalla tms? Tärkeää tällöin on se, että on joku mielipide, eikä vain toista stt:n tiedotetta.

Vierailija
11/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kyllä ole asiat mallillaan, ei ammattia eikä työkokemusta jne. Mutta olen sitten päivittänyt arkipäivän sattumuksista, jostain mieleen tulleista asioista, linkittänyt jonkun minun mielestä mielenkiintoisen uutisen. Jos olen matkalle päässyt, siitä on kyllä saaneet tietää kaikki. Viimeksi pääsin Lontooseen ja se ei kyllä jäänyt epäselväksi kenellekään :D

Vierailija
12/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kirjoittanut viimeisen statuspäivityksen marraskuussa 2011. Piti oikein tarkistaa. Yleensä kirjaudun facebookkiin pari kertaa viikossa.

Vierailija
13/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne mitään tarvii päivittää haloo!! Mullakin on monta kaveria Facebookissa jotka eivät tee minkäänlaisia tilapäivityksiä, ehkä kerran vuodessa lisäävät jonkun kuvan. 

Vierailija
14/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eipä tuosta kannata stressiä ottaa,  joka tapauksessa useimpien ihmisten päivityksissä on fb- lisä, kun tietää miten joillain oikeasti menee niin fb:n perusteella saa kyllä ihan väärän (paljon ruusuisemman) käsityksen..sitäpaitsi kaikilla ihmisillä menee jossain vaiheessa myös huonosti (mitä ei tietenkään fb:n perusteella ikinä uskoisi).

Vierailija
15/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan kerro mun elämästä sinänsä mitään, ihan vain arjen hauskoista sattumuksista jne.

Vierailija
16/16 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 09:38"]

Ei sinne naamakirjaan tarvitse laittaa mitään sellaista elämän suurta juttua. Moni päivittää pieniä juttuja, olipa hyvä leffa, ihan poikki kun juoksin 10 km, nyt perjantain kunniaksi lasi viiniä, loma alkaa, kamala tämä eka päivä loman jälkeen, ihanaa kun aurinko paistaa, pakko yrittää lukea tenttiin, leivoin tällaisen kakun on tosi hyvää jne.

[/quote]

Buaah, miten mä olenkin taas niin onnellinen ettei tartte kuluttaa elämäänsä jossain naamakirjassa tällaisten juttujen lukemiseen. Kaverit on onneks jo kyllästyneet ihmettelemään, miks en oo siellä. EVVK.

Jää enempi aikaa tähän av-keskusteluunkin. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä