Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmekymppisenä ei voi syödä mitään hyvää lihomatta

Vierailija
06.08.2020 |

Siis kun täytin 30 niin kaikki herkut mitä syön niin ja jämähtää vyötärölle ja mahaan. Vaikka liikun enemmän kuin nuorempana ja juon alkoholiakin paljon vähemmän niin kiloja alkanut tulla. Ihan vaan siitä syystä että mitään hyvää ei voi syödä, koska se jää kyllä kroppaan heti. Yhyy pitääkö tässä oikeasti alkaa elää ilman hyvää ruokaa ja herkkuja
. :( Ei uskalla näköjään harvakseltaan edes syödä, koska heti näkyy jokainen herkku vyötäröllä. Onko muut huomannu?

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole huomannut mutta ootahan ku täytät 40, nyt riittää pelkkä ruuan ajattelu lihomiseen.

Olin tulossa sanomaan samaa.

Että kun täyttää 40, ei voi syödä mitään (hyvää tai pahaa) lihomatta.

Mulla on fyysinen työ ja silti lihon, vaikka syön terveellisesti (aamulla kahvi ja smoothien,lounaaksi pienen annoksen terveellistä kotiruokaa, illalla vielä pieni annos ruokaa). En syö herkkuja, en välipaloja.

Työkaverimiehet syövät pihvejä, ranskalaisia, limsoja, viinereitä jne. eivätkä liho. On tää julmaa.

Vierailija
42/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole huomannut mutta ootahan ku täytät 40, nyt riittää pelkkä ruuan ajattelu lihomiseen.

Mulla on fyysinen työ ja silti lihon, vaikka syön terveellisesti (aamulla kahvi ja smoothien,lounaaksi pienen annoksen terveellistä kotiruokaa, illalla vielä pieni annos ruokaa). En syö herkkuja, en välipaloja.

Työkaverimiehet syövät pihvejä, ranskalaisia, limsoja, viinereitä jne. eivätkä liho. On tää julmaa.

Et kertonut, mitä se "terveellinen" ruoka sisältää, mutta ehkä sitä kannattaisi muuttaa jotenkin. Saisit syödä tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ketkä väittää että lihovat pelkästä ruuan ajattelusta, oikeasti herkuttelevat ylenmäärin ja liikuntaa ei harrasteta lainkaan. Ei edes arjen hyötyliikuntaa kuten pyöräilyä/kävelyä, autolla vaan kaikki matkat. Silti ihmetellään miksi lihotaan, nähty on.

Tämä on totta :D töissä näkyy tätä, että meuhkataan sanoen "odotas sinäkin kun tulet tähän ikään niin saat sanoa heipat hoikkuudelle". Samalla näillä naisilla kuitenkin käy joka tauolla käsi keksipussissa ja vedetään pullaa naamaan aina kun tarjolla on ja vapaa-ajan liikunta on olematonta. No mistähän se johtuu että niitä kiloja kertyy? Ei nyt ihan herkkuja katsomalla kuitenkaan.

Mä en syö herkkuja ja liikun vapaa-ajallani kuten nuorempanakin. Työssänikin pääsen liikkumaan, en vaan istu paikoillani. Olen huomannut selkeän muutoksen aineenvaihdunnassani. Olen koko ikäni ollut sporttinen ja hoikka ja kiinnittänyt keskivertoa enemmän syömisiini, sillä mulla on monenlaisia allergioita ja olen nuoresta saakka kilpaurheillut.

Kyllä se vaan ikä vaikuttaa, ja on tosiaan yksilöllistä tämäkin. Usko pois. Olen 46 v ja ihan hirvittää, mitä vaihdevuosien jälkeen mahtaa tapahtua. Ruokaa on kuitenkin ihan kiva syödä! :) Ja en tosiaan ole enää sporttinen ja hoikka, ainakaan omasta mielestäni. Enemminkin sporttinen pötkö.

Vierailija
44/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin. Vielä viisikymppisenäkin näköjään.

Vierailija
45/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kertonut, mitä se "terveellinen" ruoka sisältää, mutta ehkä sitä kannattaisi muuttaa jotenkin. Saisit syödä tarpeeksi.

Lapset lapset, voi teitä. Joka toinen teistä esiintyy ravitsemusasiantuntijana ja vaatii ruoka-ainelistoja teilattavakseen 😂

Vierailija
46/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin voin. Oksennan vaan välillä.

Vierailija
47/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 2kymppinen enkä voi syödä mitään lihomatta. Syön vaan salaattia yms.

Vierailija
48/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset lapset, voi teitä. Joka toinen teistä esiintyy ravitsemusasiantuntijana ja vaatii ruoka-ainelistoja teilattavakseen 😂

Missä kohtaa pyydettiin jotain listoja?

Vierailija
49/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut. Käyn kerran viikossa vaa'alla (pudotettavaa 20-30 kg) ja taas tullut 100 g lisää vaikka olen nähnyt nälkää ja mielestäni syönyt vähemmän. Karkkia meni ennen joka päivä pahimmillaan suklaalevy päivässä. Nyt en syö OLLENKAAN karkkia. Näköjään sitä lihoo ilman herkkujakin ihan normi ruoalla...

Vierailija
50/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut. Käyn kerran viikossa vaa'alla (pudotettavaa 20-30 kg) ja taas tullut 100 g lisää vaikka olen nähnyt nälkää ja mielestäni syönyt vähemmän. Karkkia meni ennen joka päivä pahimmillaan suklaalevy päivässä. Nyt en syö OLLENKAAN karkkia. Näköjään sitä lihoo ilman herkkujakin ihan normi ruoalla...

Tee muutoksia ruuan sisältöön.

Vierailija
51/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pitkin kesää jäätelöä pari litraa viikossa, juustonaksuja meni monta pussia, parhaimmillaan yksi tai kaksi päivässä, siis lähes kaadoin koko pussin sisällön suoraan suuhun. Sitten töissä menee kaakaota sokerin kera pari kuppia päivässä, silti paino on ja pysyy noin 62kg.

Vierailija
52/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ketkä väittää että lihovat pelkästä ruuan ajattelusta, oikeasti herkuttelevat ylenmäärin ja liikuntaa ei harrasteta lainkaan. Ei edes arjen hyötyliikuntaa kuten pyöräilyä/kävelyä, autolla vaan kaikki matkat. Silti ihmetellään miksi lihotaan, nähty on.

Tämä on totta :D töissä näkyy tätä, että meuhkataan sanoen "odotas sinäkin kun tulet tähän ikään niin saat sanoa heipat hoikkuudelle". Samalla näillä naisilla kuitenkin käy joka tauolla käsi keksipussissa ja vedetään pullaa naamaan aina kun tarjolla on ja vapaa-ajan liikunta on olematonta. No mistähän se johtuu että niitä kiloja kertyy? Ei nyt ihan herkkuja katsomalla kuitenkaan.

Mä en syö herkkuja ja liikun vapaa-ajallani kuten nuorempanakin. Työssänikin pääsen liikkumaan, en vaan istu paikoillani. Olen huomannut selkeän muutoksen aineenvaihdunnassani. Olen koko ikäni ollut sporttinen ja hoikka ja kiinnittänyt keskivertoa enemmän syömisiini, sillä mulla on monenlaisia allergioita ja olen nuoresta saakka kilpaurheillut.

Kyllä se vaan ikä vaikuttaa, ja on tosiaan yksilöllistä tämäkin. Usko pois. Olen 46 v ja ihan hirvittää, mitä vaihdevuosien jälkeen mahtaa tapahtua. Ruokaa on kuitenkin ihan kiva syödä! :) Ja en tosiaan ole enää sporttinen ja hoikka, ainakaan omasta mielestäni. Enemminkin sporttinen pötkö.

Niin? Kukaanhan ei ole väittänyt etteikö aineenvaihdunta voisi ikääntyessä hidastua. Sitten vaan tarkastellaan pikkusen enemmän sitä ruoan sisältöä ja määrää, ei tarvitse lihoa jos ei halua. Kyllä niitä keski-ikäisiä hoikan ja hyvän rungon omaavia tuolla näkyy vaikka kuinka väitetään että odota vaan sinustakin tulee joku muodoton pötkylä. No ei tule kun kiinnittää niihin syömisiin huomiota :D millekkään kitudieetillekään ei tarvitse ruveta. Syö sitten sen hidastuneemman aineenvaihdunnan mukaan vaan vähän vähemmän kaloreita.

Vierailija
53/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vmp, miksi teinit lihoo?

Vierailija
54/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla myös hormonaalisista tekijöistä ja häiriintyneistä nälkä- ja kylläisyyssignaaleista.

Söin pitkään tosi rajoittuneesti ja superterveellisesti, olin teoreettisesti miinuskaloreilla koko ajan eikä paino liikkunut mihinkään. Olin normaalipainoinen mutta painoindeksin ylärajoilla keikuin. Nykyään syön ns. intuitiivisesti eli mitä milloinkin mieli tekee. Se voi olla yhtenä päivänä kasvisosekeitto ja salaatti, ja sitten toisena useampi lämmin iso ateria plus kasapäin herkkuja (esim sipsejä, karkkia, sokerilimua).

Tällä paino tippunut parin vuoden aikana itsestään 13 kiloa ja olo on hyvä. Nälän ja kylläisyydentunteet normaalit eikä iske morää ja älyttömiä mielitekoja lähes koskaan kun mikään ei ole kiellettyä.

Vierailija
55/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Syön pizzaa, sipsejä, suklaata, leivonnaisia. Ikää 39, mitat 166/58. Just kävin vaa'alla ja olin laihtunut. En harrasta muuta liikuntaa kuin koiran kanssa kävelyt ja muuten liikun kaikkialle pyörällä tai kävellen, ei autoa.

Vierailija
56/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä vitsi? Vai tosissaanko luulit että vain herkuilla lihoo. No ei ihme, että normaalipainossa pysyminen on monelle niin vaikeaa ku tietämys on tätä tasoa.

Vierailija
57/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin voin. Oksennan vaan välillä.

Miks oksennat?

Mä en oksenna.

Vierailija
58/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 kun täytin niin sinä vuonna tuli +9kg ihan tuosta vaan. Ruokailutottumukset, liikunta ym. Kaikki pysyivät samanlaisena. Olen nyt kolme kuukautta pitänyt ruokapäiväkirjaa ja sykemittaria. Päivittäinen kulutus 2000-2500/päivä, ja ruokapäiväkirjojen mukaan ruokailut 1000-1700kcal/päivä. Keskiarvo 1500 kcal/päivä. Ja paino ei ole liikahtanut mihinkään suuntaan. Eikä mittanauha.

Alkaa turhauttaa.

Vierailija
59/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 kun täytin niin sinä vuonna tuli +9kg ihan tuosta vaan. Ruokailutottumukset, liikunta ym. Kaikki pysyivät samanlaisena. Olen nyt kolme kuukautta pitänyt ruokapäiväkirjaa ja sykemittaria. Päivittäinen kulutus 2000-2500/päivä, ja ruokapäiväkirjojen mukaan ruokailut 1000-1700kcal/päivä. Keskiarvo 1500 kcal/päivä. Ja paino ei ole liikahtanut mihinkään suuntaan. Eikä mittanauha.

Alkaa turhauttaa.

Arvioit varmaan kulutuksesi yläkanttiin. Jonkun sykemittarin kalorinkulutusarvioon ei ole luottaminen.

Vierailija
60/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on ihmeellinen kyky huijata itseään. "Liikun paljon ja syön harvoin herkkuja" .

Mutta ei istumatyöläinen pysy hoikkana, jos käy puolen tunnin lenkillä ja syö joka päivä viinerin /suklaapatukan tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme