Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmekymppisenä ei voi syödä mitään hyvää lihomatta

Vierailija
06.08.2020 |

Siis kun täytin 30 niin kaikki herkut mitä syön niin ja jämähtää vyötärölle ja mahaan. Vaikka liikun enemmän kuin nuorempana ja juon alkoholiakin paljon vähemmän niin kiloja alkanut tulla. Ihan vaan siitä syystä että mitään hyvää ei voi syödä, koska se jää kyllä kroppaan heti. Yhyy pitääkö tässä oikeasti alkaa elää ilman hyvää ruokaa ja herkkuja
. :( Ei uskalla näköjään harvakseltaan edes syödä, koska heti näkyy jokainen herkku vyötäröllä. Onko muut huomannu?

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisuutesi on vähentynyt

Vierailija
22/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyessä aineenvaihdunta hidastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo ongelma alkoi vasta 58v:nä tosin luulen että käyttämäni lääkekin vaikutti. Lihoin normalipainon ylärajalle.

Vierailija
24/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan kirjoitin, että liikun enemmän kuin nuorempana. Ap

Vierailija
25/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ketkä väittää että lihovat pelkästä ruuan ajattelusta, oikeasti herkuttelevat ylenmäärin ja liikuntaa ei harrasteta lainkaan. Ei edes arjen hyötyliikuntaa kuten pyöräilyä/kävelyä, autolla vaan kaikki matkat. Silti ihmetellään miksi lihotaan, nähty on.

Vierailija
26/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yli 60 v ja syön samalla tavalla kuin aina ennenkin, 172/57

Onkohan joku ”tyyppijuttu”, kun toiset lihoo ja toiset ei?

Vierailija
27/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan kirjoitin, että liikun enemmän kuin nuorempana. Ap

Viittasin kuntoilun ulkopuolella olevaan aktiivisuuteen.

Vierailija
28/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä huomannut mitään 30v, mutta odotas kun olet 50v.

Mikä tämä oletus on että kaikki muka lihoo kun tulee joku tietty ikä mittariin? Silti tuolla näkyy hoikkia ihmisiä ihan kaikissa ikäluokissa? Kyllä yli 50-vuotiaanakin voi syödä myös niitä herkkuja eikä tulos ole aina lihominen. Kun niitä herkkuja syö kohtuudella ja tekee muutakin vapaa-ajalla kuin loikoilee.

Olisko kuitenkin niin että ihmiset haluaa keksiä itsestä riippumattomia syitä sille omalle lihomiselle, oli se sitten ikä tai sairaus. Toki aineenvaihdunnassa tapahtuu muutoksia, mutta ei edes niiden herkkujen syömistä tarvitse kokonaan lopettaa.

Vierailija
29/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole yksilöllistä. Itse huomasin ekan kerran vasta lähestyessäni 50v ikää, että muutama kilo on kajettunut huomaamatta vyötärölle. Muuten olen koko ikäni ollut hoikka/normaalipainoinen. Aina olen herkutellut, eikä ole tarvinnut vahtia syömisiä. Tosin olen liikuntaa harrastanut myös koko  ikäni ja elämäntyylini on aktiivinen. 

Vierailija
30/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ketkä väittää että lihovat pelkästä ruuan ajattelusta, oikeasti herkuttelevat ylenmäärin ja liikuntaa ei harrasteta lainkaan. Ei edes arjen hyötyliikuntaa kuten pyöräilyä/kävelyä, autolla vaan kaikki matkat. Silti ihmetellään miksi lihotaan, nähty on.

Tämä on totta :D töissä näkyy tätä, että meuhkataan sanoen "odotas sinäkin kun tulet tähän ikään niin saat sanoa heipat hoikkuudelle". Samalla näillä naisilla kuitenkin käy joka tauolla käsi keksipussissa ja vedetään pullaa naamaan aina kun tarjolla on ja vapaa-ajan liikunta on olematonta. No mistähän se johtuu että niitä kiloja kertyy? Ei nyt ihan herkkuja katsomalla kuitenkaan.

Vierailija
31/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja minun siskoni ei olla koskaan oltu  lihavia, eikä taida serkuistakaan kukaan. Syön ihan mitä tahansa, sama hänellä.Oikeeta ruokaa syön aamulla ja lounaalla. Sen jälkeen filiksen mukaan. Nyt on tuoreit a luumuja, jäätelöä , jugurttia ja keksiä sekaisin kulhossa. Itapäväkahvilla on aina pullaa yms. Cocolaa ja Jaffaa menee kesällä paljon ja maito herkkua. Tyotoverit eivät halua kuulla mitään näistä syömisistä.  Siskon kotona syödään aika tuhdisti myös.  Lapsemme ovat lähinnä laihoja, tytöt ja pojat. 57 kg,isoäiti jo.

Vierailija
32/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin nykyisin syödä vain yhden aterian päivässä lihomatta.

Vika on ateriassa, ei iässä tai missään muussakaan.

Vierailija
33/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole huomannut mutta ootahan ku täytät 40, nyt riittää pelkkä ruuan ajattelu lihomiseen.

Hassua! Paitsi että ajattelen ruokaa jatkuvasti, myös SYÖN sitä 5-6 kertaa päivässä, ja paljon 😋 Toki ravintotietoisesti, mutta myös herkkuja.

N44/170/51

Vierailija
34/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikääntyessä aineenvaihdunta hidastuu.

Tähän kyllä vaikuttaa muukin kuin ikä, eikä ole mikään given fact. Liikettä koneeseen!

Vierailija
35/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla etten todellakaan ole ainoa! Jotenkin sitä pönäköityi vähän kolmwkymppisenä, vaikka söi samoin kuin ennenkin. Olen todennut, että pakko jättää herkut ja alkoholi kokonaan pois, ei tästä muuten tule mitään.

Vierailija
36/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eoi voi ei. Olen ennen voinut syödä aika paljonkin herkkuja ja olin silti hoikka. Nyt kolmekymppisenä ei voi syödä melkein mitään lihomatta.

Vierailija
37/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko alkaa liikkumaan. 

Käyn salilla 3 kertaa viikossa ja lenkillä muina päivinä. Ap

Ottamassa selfieitä ja peilaamassa, ja lenkki on Hesburgerille ja takaisin? 

Vierailija
38/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaloriteorian vankka kannattaja 30-vuotiaaksi asti. Minulla on myös Pcos, mutta en uskonut sen vaikuttavan mihinkään. Laihdutin melko vaivattomasti 15 kg nuorena normaalipainon ylärajoilta normaalipainon alarajalle pcos:sta huolimatta. Ihmettelin tosin sitä, miksi isäni on ylipainoinen , vaikka hän söi mielestäni aina todella vähän. Kuittasin tämän sillä, että en vaan ehkä nähnyt hänen syömisiään tarpeeksi ja ehkä hän ahmi salaa tms. Hänkin alkoi lihoa n. 30-vuotiaana yhtäkkiä. Nyt olen itse se kolmekymppinen, joka on yhtäkkiä ylipainoinen eikä vaan millään laihdu. Ärsyttää suorastaan kun kaikki suhtautuvat minuun kuin olisin alkanut jatkuvasti ahmimaan jotain. Vaikka syön vähemmän nykyään kuin nuorena!!! Olen ilmeisesti saanut isäni ylipainogeenit.

Vierailija
39/134 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiva kuulla etten todellakaan ole ainoa! Jotenkin sitä pönäköityi vähän kolmwkymppisenä, vaikka söi samoin kuin ennenkin. Olen todennut, että pakko jättää herkut ja alkoholi kokonaan pois, ei tästä muuten tule mitään.

Kannattaakin jättää jos ei pysty kohtuudella niitä syömään/juomaan.

Vierailija
40/134 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppisenä et voi syödä mitään ylipäätään. Yksi lämmin ateria päivässä on maksimi, ei minimi.

Tämä siis 190cm miehenä. Yksi 700 kalorin ateria ja muutama sämpylä. Eikä paino laske.

Samassa iässä. Itsellä Polarin kello arvioi keskimääräiseksi päiväkulutukseksi sykeseuranta päällä 3000 kcal, mutta syödä pitää 2000-2500 kcal välille, että paino pysyy vakiona. Vaikuttaa nimenomaan siltä, että perusaineenvaihdunnan kuluttaa paljon arvioitua vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi