kadun vauvani nimeä :(
päädyttiin antamaan nimi, jota ristiäisten jäleen kaduin heti. en järin pidä tuosta nimestä.. meneekö tunne ohi ja nimestä tulee neutraali vai ärsyttääkö tämä vielä vuoden parin päästä.. en koskaan ennen ollut ajatelutkaan tuota nimeä, mutta jotenkin siihen sitten viime tingassa päädyttiin :( ennen ristiäisiä tapahtui kaikenlaista, ja olin myös sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennuksseen enkä keskittynyt nimenvalintaan niin kuin olisi pitänyt. ei kyllä olisi pitänyt jättää päätöksentekoa siihen kun vauva syntyi ja olisi myös auttanut tietää lapsen sukupuoli. toiselle oli montakin selvää vaihtoehtoa, toiselle meillä oli aivan erilaiset suosikit miehen kanssa. eihän tässä kai mikään auta kuin yrittää unohtaa koko asia ja keksiä vaikka mieluisa lempinimi. kun vauvan nimeä kysytään, tekisi mieli sanoa joku muu :(
Kommentit (42)
Voihan sen vielä vaihtaa, helpompi nyt kun vauva ei nimeään vielä tunnista. Esim.voi vaihtaa ekan ja tokan nimen paikkaa, tai vaihtaa vain etunimi, tai vaihtaa molemmat nimet, tai vaihtaa samankaltaiseen mutta kivempaan nimeen. Mutta eiköhän siihen olemassaolevaan nimeen totu ajan kanssa ja voihan olla että sulla masennus vaikuttaa nyt tuohon että nimi tuntuu epäsopivalta.
Tai sitten käytät kutsumanimenä tokaa nimeä, niinkin voi tehdä.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 12:52"]
Onko nimi Jessica?
[/quote]
Yezzica?
Kate rauhoitu.
Sun lapsestas tulee kunkku ja se voi määrätä itseään kutsuttavan ihan millä nimellä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 13:10"]
Kate rauhoitu.
Sun lapsestas tulee kunkku ja se voi määrätä itseään kutsuttavan ihan millä nimellä tahansa.
So what?
[/quote]
Siis oikeesti Ritva? (ei ottanut lainausta mukaan)
Ymmärrän. Vaihda se. Jätä tuo vaikka toiseksi nimeksi.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 13:16"]
Nimi on Ritva. :(
[/quote]
Ritvassa ei minusta mitään vikaa. On todennäköisesti muotinimi 10 vuoden päästä. Nykyiset Sofiat yms. ovat inhokkeja silloin koska niitä on kaikilla.
Eiks too oikeestaan ihan hauska nimi, tosi erilainen ja varmasti muodissa 5-10 vuoden päästä. Jos joku olisi 10 vuotta sitten nimennyt lapsensa Eemiksi, Lucaksi, Nemiksi, Noonaksi tms. niin yhtä lailla olisi kauhisteltu. nyt ne on peruskauraa.
Mikäs Ritvan toinen nimi on? Jos harmittaa nimi niin voithan ottaa toisen nimen kutsumanimeksi. Mutta mun mielestä tossa nimessa on luonnetta ja rohkeutta! Lempinimikin voi olla käytössä virallisen nimen sijaan.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 13:28"]
ei ole ritva, nimi on raimo.
[/quote]
Raimo on oikeestaan aika kiva nimi. :D Varmaan sekin tulee muotiin, samoin kuin Ritva.
enemmän mulle tulee hipsteri mieleen ku wt
enemmän mulle tulee hipsteri mieleen ku wt
Vaihda se! Jos miehellekkin sopii. Mielummin nyt, kun 3 vuoden päästä. Jätä vaikka 2 nimeksi se mikä nyt on.