Voiko lyövä mies oikeasti ”muuttua”?
En olisi ikinä uskonut joutuvani kirjoittaa tälläistä.
Väkivalta on toimintamalli, tiedän sen. Mutta voiko kerran äkkipikasuuksissa tapahtunut lyönti jäädä viimeiseksi?
Olen aina vannonut että en ole miehen kanssa joka pahoinpitelee. Meillä sattui viikonloppuna ikävä tapahtuma kotona, minua ei ole hakattu mutta lyöty. En hyväksy sellaista lainkaan mutta tiedän että se ei ole mieheni mielestä myöskään ok ja asiaa tullaan työstämään.
Olemme normaaleja ihmisiä joilla on kaksi lasta.
Teksti on varmaan nyt todella sekava mutta kiitollisena kaipailen muiden naisten kokemuksia.
Kommentit (120)
Riippunee siitä, mikä löyntiin toimi kimmokkeena...
Minun mieheni löi minua kaksi vuotta sitten avokämmenellä naamaan ja potkaisi jalalla kylkeeni. Pahoitteli ja sanoi että ei enää ikinä tee niin. No ei ole tehnyt mutta äkkipikaisuus jäi päälle ja on ollut läheltäpiti tilanteita että olisi uusinut tekonsa.
Vierailija kirjoitti:
Palstamamma löytänyt kultakimpaleen osa 2394839549598
Vain jännä mies voi tietää sen...
Vierailija kirjoitti:
Voiko lyövä nainen muuttua, vai onko se eri asia?
Anteeksi, tottakai kokemuksia voi kertoa kaikki, ei ollut tarkoitus kääntää asiaa niin että vain miehet voivat olla väkivaltaisia.
Ap
En usko että voi, ainakaan ilman ulkopuolista apua. Ellet sitten sinä lyönyt ensin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kyllä siinä lauhkeampikin mies hiiltyy, kun saa kuulla että akka jakelee torttua naapurin Penalle.
Ei ole ollut kyse tortun jakelusta.
Ap
Kun mies kerran pääsee eukonlätkimisen makuun, se pitää päästä kokemaan tulevaisuudessa uudestaan.
Useimmiten kai muuttuu pahemmaksi ajan kanssa. Jotain rajoja on rikottu kun lyödään, seuraavaksi voi käydä pahemmin.
Selvennän vielä, en ole itse ollut tilanteessa väkivaltainen tilanteessa mitenkään vaan pyrkinyt lähtemään siitä pois.
Ap
Peikkis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kyllä siinä lauhkeampikin mies hiiltyy, kun saa kuulla että akka jakelee torttua naapurin Penalle.
Ei ole ollut kyse tortun jakelusta.
Ap
Eikä mitään muutakaan syytä ollut. Ihan itsekseen se vaan saa lyöntikohtauksia.
Väitätkö, ettei Ismo Laitela muka ole todellinen hahmo?
Väitätkö, ettei Ismo Laitela muka ole todellinen hahmo?
Riippuu ensinnäkin siitä, mitä mieltä hän itse on teostaan. Jos hän on sitä mieltä, että teko oli oikeutettu, juokse, ja lujaa. Nimittäin hän suunnittelee jo seuraavaa lyöntiä.
Jos hän teki sen selvinpäin, ja aidosti katuu, ja sinä saat tehtyä hänelle selväksi, ettet hyväksy lyömistä missään tilanteessa etkä missään muodossa, se yksi kerta voi jäädä viimeiseksi.
Jos hän teki sen humalassa, ja hän juo itsensä humalaan edes toisinaan, se voi toistua koska tahansa hänen ollessa humalassa, vaikka hän olisi kuinka syvästi katunut tekoaan.
Ei voi. Jätä se sika ja pelasta lapsesi.
No minun mieheni läppäisi minua seurustelumme alkuaikoina, kun olimme asuneet yhdessä ehkä vuoden, eikä ole yli 10 vuoteen uusinut tekoaan. Mutta olimme vielä ihan penskoja tuon tapahtuessa (vaikkakaan se ei oikeuta tekoa). Jos nyt, aikuisena perheenisänä, tekisi tuollaista, voisi "ennuste" olla huonompi. Hädin tuskin täysi-ikäinen on persoonaltaan kuitenkin vielä aika kehityskelpoinen ja mukautuva.
Vierailija kirjoitti:
Peikkis kirjoitti:
Selvennän vielä, en ole itse ollut tilanteessa väkivaltainen tilanteessa mitenkään vaan pyrkinyt lähtemään siitä pois.
Ap
Toki. Sinä vain rakentavasti olit aukonut päätäsi ja lähdit sitten karkuun
Naisilla on oikeus aukoa päätään ja harjoittaa henkistä väkivaltaa, koska sitä ei voi todistaa oikeudessa. Mustelmat sitävastoin kelpaavat todisteeksi
Todella harvinaista. Niin harvinaista, etten jäisi kokeilemaan onneani. Lähtisin jo ensimmäisestä väkivallan teosta, oli se vedellä herättäminen tai lyöminen tai mitä vain.
Minä olen lyönyt miestäni kerran kylkeen. Menin terapiaan ja käsiteltiin asiaa muillakin tavoin. Olemme molemmat oppineet ottamaan aikalisän ja olemaan ärsyttämättä tahallaan. Tuosta lyönnistä on nyt jotain 5-7 vuotta. Toista ei ole tullut. Mies ei pelännyt minua, koska on minua paljon suurempi. Jos tilanne olisi toisin päin ja mies olisi lyönyt, olisin varmasti pelännyt ja pelkäisin edelleen.
Palstamamma löytänyt kultakimpaleen osa 2394839549598