Lyöttekö luurin korvaan puhelinmyyjille?
Kommentit (87)
En nykyään enää vastaa mihinkään, mutta välillä on pakko, jos on esim. hakenut työpaikkaa ja luulee, että sieltä soitellaan. En lyö luuria korvaan, ihminen siellä toisessa päässäkin on enkä koe mitään tarvetta olla tyly tai raivota. Ei kiitos, en halua ostaa mitään, hei hei. -fraasi ei maksa mitään ja vie vaan muutaman sekunnin.
Kyllä, en hyväksy puhelinmarkkinointia. "työtään hekin vaan tekevät" lässyn lässyn. Se vaan on minusta työtä, jota ei saisi olla olemassakaan. Itsekin olen ko työtä (pakosta) tehnyt.
Kieltäydyn kohteliaasti ja jos sen jälkeen kaupustelu jatkuu niin lyön luurin korvaan. Puhelinnumeron laitan estoon.
Jos vaan itsellä on aikaa niin en todellakaan. Tuhlaan myyjän aikaa mahdollisimman paljon. Väitän vastaan ja vittuilen niin pitkään että lopettaa itse puhelun. Ja toki yritän myydä sille jotain mitä mun mielestä juuri nyt tarvii. Eivät koskaan osta ja kun kysyy että miksi munkaan pitäisi ni siihen viimeistään loppuu
Yleensä en vastaa tuntemattomaan numeroon. Soiton jälkeen tarkistan numeron joko
https://www.kukasoitti.com/
tai
https://www.fonecta.fi/henkilohaku-ja-puhelinnumerot#/
Yleensä ovat kauppiaita. Muussa tapauksessa soitan takaisin.
En lyö. Kyselen naisilta niiden pikkuhousuista. Ja mies myyjiltä utelen, käyttääkö koskaan naisten alusvaatteita.
No joskus ko työtä tehneenä voin sanoa, että parempi lyödä vaan puhelu poikki, jos ei yhtään kiinnosta. Työntekijät joutuvat sitä rekisteriä pyörittämään turhaan muuten. Oma työni oli kyllä sellaista, että heti otettiin huomioon asiakkaan kanta ja poistettiin rekisteristä, jos hän näin toivoi, eli se kannattaa kertoa suoraan. Kaikki firmat toki eivät ehkä kunnioita asiakkaan toivetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe tarvetta toimia näin. Työtänsä he vain tekevät. Sanon, että en ole kiinnostunut ostamaan mitään ja toivotan hyvää päivänjatkoa.
Miten sinä sanot sen kun ei saa puheenvuoroa? Puhutko vain töykeästi päälle vai voiko tuosta selvitä hyviä käytöstapoja noudattaen?
Minulle tulee ehkä yksi puhelu vuodessa (koska on markkinointikielto ja salainen numero). Se menee jokseenkin näin:
M: Etunimi
A: Antti Aurinkoinen tässä terve! Miten se on siellä päivä alkanut?
M: Mikäs tässä. Taidat olla myymässä jotain? En osta koskaan puhelinmyynnistä.
A: Mutta nyt olisi meillä todella hyvä...
M: ... juuei kiitos. Mukavaa päivänjatkoa!
Ja todellakin puhun tarvittaessa päälle. Ystävällisesti mutta jämäkästi.
Lyön, jos jatkaa myyntijorinaansa sen jälkeenkin kun olen sanonut etten osta mitään.
en yleensä, mutta joskus kun myyjän päähän ei mene että en osta vaan tyrkyttävät ja toistavat samaa litaniaa niin silloin lyön, vaikka vähän harmittaa toimia niin.
Vierailija kirjoitti:
No joskus ko työtä tehneenä voin sanoa, että parempi lyödä vaan puhelu poikki, jos ei yhtään kiinnosta. Työntekijät joutuvat sitä rekisteriä pyörittämään turhaan muuten. Oma työni oli kyllä sellaista, että heti otettiin huomioon asiakkaan kanta ja poistettiin rekisteristä, jos hän näin toivoi, eli se kannattaa kertoa suoraan. Kaikki firmat toki eivät ehkä kunnioita asiakkaan toivetta.
Kannattaisi kunnioittaa.
"Henkilötietojen käsittely voi perustua rekisteröidyn antamaan suostumukseen yhtä tai useampaa erityistä henkilötietojen käsittelytarkoitusta varten. ..
Rekisteröidyllä on oikeus peruuttaa suostumuksensa milloin tahansa. Jos rekisteröity peruuttaa suostumuksensa, ei henkilötietoja voida enää käsitellä suostumuksen perusteella. Suostumuksen peruuttaminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että rekisterinpitäjän on poistettava kaikki tiedot ko. rekisteröidystä. Henkilötietojen käsittely voi edelleen olla lainmukaista esimerkiksi sopimuksen täytäntöön panemiseksi ja/tai lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi."
https://ek.fi/mita-teemme/yrityslainsaadanto/tietosuojalainsaadanto/tie…
Eli jos pyydän poistamaan tietoni yrityksen rekisteristä, niin sen on poistettava ne. Poikkeuksena tilanne, että olen esimerkiksi heihin velkasuhteessa, jolloin he saavat säilyttää yhteystietoni kunnes velka on peritty.
.
Sanon yhden kerran ihan kohteliaasti että ei kiitos ja sen pitäisi normaalin älykkyysosamäärän omaavalle ihmiselle riittää ymmärtämään etten aio tilata mitään tai osallistua mihinkään. Jos ei ymmärrä niin en ala vänkäämään montaa kertaa ihmisen kanssa jolla ei selvästikään oma ymmärrys riitä ja jatkaisi jankuttamista loputtomiin vaan lopetan puhelun jos soittaja vielä yrittää jotain tyrkyttää.
Mulle ei koskaan soita puhelinmyyjät ja ihmettelen, kuinka usein teille muille soitetaan? En oo tehny mitään estoa ja puhelinnro on ollut vuosia sama.
Nojoo, taisin liioitella, on mulle soitettu joskus ysärillä, muttei kuitenkaan riesaksi asti.
Etkö ole tietoinen, että ne soitot voi estää.
Jos myyjä ei ymmärrä itse lopettaa lätinää niin laitan puhelimen takaisin taskuun. Kyllä se itse lopettaa sen puhelunsa kun on aikansa jaaritellut. On kohteliasta että soittaja eikä vastaaja lopettaa puhelun.
Henkilökohtaisissa (sähköt, lehtitilaukset yms) en lyö, joskus saatan jopa jotain ostaakkin.
Firmaani koskevassa puhelinmyynnissä taas luurin lyön melkein poikkeuksetta. Suomen118, Suomen Yritysrekisteri ja muut kusetusluettelot on tälläkin viikolla soitelleet valehtelematta joka päivä. Eivät ilmeisesti ymmärrä vaikka viikosta toiseen ja päivästä toiseen kieltäydyn heidän palveluistaan.
Nuorena tein itsekin puh.myyntihommaa. Ei se pahimmasta päästä ollut kun oli tuote ja asiakasrekisteri kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Markkinointi KIELLOSTA huolimatta,jotkut tyrkyttää tuotteitaan.Ei ole mitään velvollisuutta nöyrästi kuunnella pakko-lässytystä.Ilmoitan kyllä,kiellostani ,ekaks ihan asiallisesti.Mikä ihmeen puolustus on ::TYÖTÄÄNHÄN NE VAAN TEKEE????Noudatetaan sit KIELTOJA!!!!
Miksi markkinointikiellon hankkineet jättävät yhteystietonsa kaikenlaisille nettisivustojen kilpailuille ja luovuttavat näin tietonsa vapaaehtoisesti markkinointia varten...
Vierailija kirjoitti:
Sanon yhden kerran ihan kohteliaasti että ei kiitos ja sen pitäisi normaalin älykkyysosamäärän omaavalle ihmiselle riittää ymmärtämään etten aio tilata mitään tai osallistua mihinkään. Jos ei ymmärrä niin en ala vänkäämään montaa kertaa ihmisen kanssa jolla ei selvästikään oma ymmärrys riitä ja jatkaisi jankuttamista loputtomiin vaan lopetan puhelun jos soittaja vielä yrittää jotain tyrkyttää.
Usein puhelinmyyjä jankuttaa koska käsky tåhän on tullut ylemmältä taholta. Pahimmillaan puhelinmyyjä ei saa palkkaa jos ei jatka puhelua. Joissakin firmoissa pomon taholta on tullut ohjeistus että asiakkaan on lopetettava puhelu eikä myyjä saa lopettaa puhelua itse.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei koskaan soita puhelinmyyjät ja ihmettelen, kuinka usein teille muille soitetaan? En oo tehny mitään estoa ja puhelinnro on ollut vuosia sama.
Nojoo, taisin liioitella, on mulle soitettu joskus ysärillä, muttei kuitenkaan riesaksi asti.
Et taida sitten numeroasi pahemmin jaella epämääräisille nettisivuistoille.
Minulla on suoramarkkinointikielto, mutta Dynastialta soitetaan eri numeroista uudelleen ja uudelleen vaikka olen huomatuttanut kiellosta monta kertaa.
Siksi koetan haastella hitaasti ja paljon kysellen mahdollisimman pitkään. Poikkeuksetta myyjä lyö lopulta luurin korvaan.