Lyöttekö luurin korvaan puhelinmyyjille?
Kommentit (87)
Löin just eilen jollekin vakuutusmyyjälle. Mutta olin jo kaksi kertaa kieltäytynyt kohteliaasti ja pyynnöstään "no miksi ei?" kertonut vielä syynkin. Kunkolmatta kertaa aloitti "joo ymmärrän MUTTA.." sanoin kiitos hei ja löin luurin korvaan.
En koe tarvetta toimia näin. Työtänsä he vain tekevät. Sanon, että en ole kiinnostunut ostamaan mitään ja toivotan hyvää päivänjatkoa.
En ole koskaan lyönyt. Aika hapan kyllä yleensä olen. Sori siitä.
Joskus jos on oikein sinnikäs myyjä, eikä ymmärrä kun sanon "Ei kiitos"
En lyö, miksi löisin. Ensinnäkin numeroni on salainen. Lisäksi olen ottanut varmuuden vuoksi markkinointikiellon. Kolmanneksi, en koskaan osallistu kilpailuihin tai arvontoihin tms joissa edellytetään oman numeron antamista. Minulle ei siis tule markkinointipuheluita. Jos joskus kuitenkin tulee, kun olen tilannut vaikkapa jonkun lehden vähäksi aikaa, sanon kohteliaasti heti alussa, että "En koskaan tilaa mitään puhelimella, kiitos ja hyvää päivänjatkoa" ja suljen luurin.
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät tee puhelinmarkkinointikieltoa. Tai niitä, jotka tekevät omasta elämästään hankalaa jättämällä luurin auki tai sanomalla, että "nyt ei ole sopiva hetki" tai keksimällä muita juttuja.
Et ole epäkohtelias. Itse lyön punaista luuria nykyään samantien kun soittaja kertoo häiriköintinsä syyn ja jos oikein ärsyttää niin saatan antaa myös kirosanoilla höystetyn palautteen tuosta turhasta rimputtelusta ennen luurin lyömistä moisen idi¤¤tin korvaan.
Minä ainakin osaa tilata haluamani lehdet, kilpailuttaa sähkösopimukset ja vakuutukset sun muut ihan omatoimisesti ja tuo ahdistelu aiheuttaa vain sen, että kyseisen yrityksen palvelujen käyttäminen muuttuu tulevaisuudessakin hyvin epätodennäköiseksi. Tuo ei siis tuo asiakkaita vaan ainoastaan vie niitä.
Lyön aina. Minulla on esto, jonka läpi aina välillä joku pääsee. En voi sietää kyseistä markkinointia.
Vastaan tuntemattomaan numeroon sanomatta mitään. Annan myyjän änkyttää ja sönköttää yksin.
En, jos ei ole jostain Kotimaan energiasta tai muusta huuhaayhtiöstä. Sanon ystävällisesti hymyillen "Voi, minä olen maailman viimeinen ihminen, joka katsoisi televisiota!" tms.
Se on aina riittänyt kun sanon että minulla on puhelinmarkkinointikielto.
Markkinointi KIELLOSTA huolimatta,jotkut tyrkyttää tuotteitaan.Ei ole mitään velvollisuutta nöyrästi kuunnella pakko-lässytystä.Ilmoitan kyllä,kiellostani ,ekaks ihan asiallisesti.Mikä ihmeen puolustus on ::TYÖTÄÄNHÄN NE VAAN TEKEE????Noudatetaan sit KIELTOJA!!!!
En lyö, vaan annan höpötellä omiaan samalla kun teen jotain muuta. Vasta lopuksi sanon ”ei kiitos” ja suljen puhelun. Näin kulutan myyjän aikaa ja joku toinen säästyy häiriöltä.
Vierailija kirjoitti:
Markkinointi KIELLOSTA huolimatta,jotkut tyrkyttää tuotteitaan.Ei ole mitään velvollisuutta nöyrästi kuunnella pakko-lässytystä.Ilmoitan kyllä,kiellostani ,ekaks ihan asiallisesti.Mikä ihmeen puolustus on ::TYÖTÄÄNHÄN NE VAAN TEKEE????Noudatetaan sit KIELTOJA!!!!
Ei se kielto taida koskea kuin vain sen markkinointiliiton jäseniä.
Vierailija kirjoitti:
En, jos ei ole jostain Kotimaan energiasta tai muusta huuhaayhtiöstä. Sanon ystävällisesti hymyillen "Voi, minä olen maailman viimeinen ihminen, joka katsoisi televisiota!" tms.
Siis sähkösopimuspuheluunko vastaat että et katso televisiota? Se olisikin hauska idea :)
Vierailija kirjoitti:
Joskus jos on oikein sinnikäs myyjä, eikä ymmärrä kun sanon "Ei kiitos"
Sama. Tosin yksi tällainen superpölvästi soitti samantien uudelleen kun "puhelu katkesi".. Oh, really?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kielto taida koskea kuin vain sen markkinointiliiton jäseniä.
Mutta jos sanoo kenelle tahansa soittajalle että minulla on puhelinmarkkinointikielto, niin kyllä ne nopsaan lopettavat ja toivottavat hyviä päivänjatkoja.
Sanon että en osta mitään puhelimitse.
Kyllä lyön. Ihmisten häiriköinti huijaustarkoituksessa pitäisi olla rikos.
Salainen numero ja mainoskielto. Puhelin äänettömällä ja katson, kuka minulle on soittanut. Näin estän mm. liittymämyyjät, joilla on numeroni. Jos joku myyjä kuitenkin soittaa, sanon "ei kiitos" ja lopetan puhelun.
Vuosia minulle soitti päivän aikana neljä eri lehtitilausmyyjää. Olin soittanut lehtifirmaan enkä huomannut salata numeroani. Lehtifirma väitti, etteivät he kertoneet numeroani kenellekään. Eivätpä tietenkään. :D
En lyö. Yleensä sanon, että nyt sinä tuhlaat sekä minun että omaa aikaasi. Hyvää päivän jatkoa. Moikka.