Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Catherinen maha on noin pömpöllään vieäläkin?

Vierailija
24.07.2013 |

Anteeksi, olen lapseton, enkä tiedä näistä asioista, ystävällisesti siis kyselen. Jääkö se noin pömpölleen, kuin raskaana olisi, vielä vuorokausi synnytyksen jälkeen? Milloin se tasoittuu? 

Tuossa videota:

http://www.iltasanomat.fi/kuninkaalliset/art-1288584486171.html

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:39"]

Itselläni vatsa jäi joka lapsesta sairalaan. Olen hoikka ja treenannut koko elämäni. Vatsani ei kasvanut edes kovin suureksi raskausaikana, kun vatsalihakset estivät sen. Vauvaa ei pystytty tutkimaan vatsan päältä, kun lihakset olivat niin tiukat. Terveydenhoitaja ja lääkäri ovat olleet ihmeissään kanssani. Olen käynyt ylimääräisissä ultrissa, kun vauvan asentoa ei olla pystytty päättelemään vatsan päältä tehtävistä tutkimuksista. Synnytykset ovat olleet nopeita. Koko homma kolmessa tunnissa ohi, ja ponnistusvaihe vajaa 2min. Joten oikein hyvistä vatsalihaksista on hyötyä siinäkin, ja tosiaan vatsa palautuu todella nopeasti. Itse olen lähtenyt synnytyssairaalasta aina vaatteilla, jotka minulla oli käytössä enne raskautta. Kaikki tuttavani ovat ihmetelleet, ettei minusta uskoisi, että olen edellisenä päivänä synnyttänyt, koska raskausajasta ei näkynyt enään merkkiäkään.

[/quote]

Sulla ei sitten se kohtukaan kasvanut raskauksissa, vai ponnistitko senkin pihalle istukan mukana?

Vierailija
22/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin täydellinen mamma 19, muilla ihmisillä kohtu supistuu pikkuhiljaa eikä vuorokaudessa. Kate on hoikka ja totta kai se näkyy, erityisesti hänelle tyypillisessä asennossa, missä kädet on mahan alta yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:46"]

Itselläni vatsa jäi joka lapsesta sairalaan. Olen hoikka ja treenannut koko elämäni. Vatsani ei kasvanut edes kovin suureksi raskausaikana, kun vatsalihakset estivät sen. Vauvaa ei pystytty tutkimaan vatsan päältä, kun lihakset olivat niin tiukat. Terveydenhoitaja ja lääkäri ovat olleet ihmeissään kanssani. Olen käynyt ylimääräisissä ultrissa, kun vauvan asentoa ei olla pystytty päättelemään vatsan päältä tehtävistä tutkimuksista. Synnytykset ovat olleet nopeita. Koko homma kolmessa tunnissa ohi, ja ponnistusvaihe vajaa 2min. Joten oikein hyvistä vatsalihaksista on hyötyä siinäkin, ja tosiaan vatsa palautuu todella nopeasti. Itse olen lähtenyt synnytyssairaalasta aina vaatteilla, jotka minulla oli käytössä enne raskautta. Kaikki tuttavani ovat ihmetelleet, ettei minusta uskoisi, että olen edellisenä päivänä synnyttänyt, koska raskausajasta ei näkynyt enään merkkiäkään.

[/quote]

Sulla ei sitten se kohtukaan kasvanut raskauksissa, vai ponnistitko senkin pihalle istukan mukana?

[/quote] Kohtu supistui heti synnytyksen jälkeen. Kärsin kovista supistuksista puoli vuorokautta synnytyksen jälkeen, mutta sillä se oli ohi. Meitä on erilaisia, ja näin minulla. Kerroin oman tapaukseni, niinkuin muutkin täällä, eikä se tee minusta täydellistä. Minulla taasen itse raskausajat olivat yhtä kärsimystä, kun vatsaa sattui joka päivä, enkä pystynyt syömään puolivälin jälkeen kuin todella pieniä annoksia, koska vatsani oli jo valmiiksi täysi. Liikkuminen oli todella vaikeaa kolme viimeistä kuukautta, kun vatsa oli kivikova pallo edessä. Joten se, että olen synnyttänyt ja palautunut nopeasti, on ollut vähintänkiin ansaittua kovan odotusajan jälkeen.

Vierailija
24/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:46"]

[/quote]

[/quote] Kohtu supistui heti synnytyksen jälkeen. Kärsin kovista supistuksista puoli vuorokautta synnytyksen jälkeen, mutta sillä se oli ohi. Meitä on erilaisia, ja näin minulla. Kerroin oman tapaukseni, niinkuin muutkin täällä, eikä se tee minusta täydellistä. Minulla taasen itse raskausajat olivat yhtä kärsimystä, kun vatsaa sattui joka päivä, enkä pystynyt syömään puolivälin jälkeen kuin todella pieniä annoksia, koska vatsani oli jo valmiiksi täysi. Liikkuminen oli todella vaikeaa kolme viimeistä kuukautta, kun vatsa oli kivikova pallo edessä. Joten se, että olen synnyttänyt ja palautunut nopeasti, on ollut vähintänkiin ansaittua kovan odotusajan jälkeen.

[/quote]

Kuulostaa siltä, että sikiöllä on saattanut olla aika tukalaa myös.

Vierailija
25/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä Sylvi tätäkin aihetta. Heti on mammat sen kimpussa, joka on onnekkaasti on jättänyt raskausvatsan sairaalaan. Kateus on heti aistittavissa. Ettekö ymmärrä, että olemme kaikki erilaisia, eikä se tee kenestäkään täydellistä, jos palautuu nopeasti. Kuten osasittekin hänen kirjoituksesta lukea, niin raskausaika ei sitten sujunutkaan kuin tanssi. Joten ei luulisi löytyvän syytä kateellisuudelle.

Vierailija
26/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just, et todella taida tietää mitään. Kohtu supistuu pikkuhiljaa. Uskomatonta, että on pystyssä ja laitettuna ja kävelikin suht normaalisti. Yleensä ensisynnyttäjä taapertaa sen reikätyynynsä kanssa, kun on vuorokausi kulunut synnytyksestä. Maitokin on vasta nousussa ja jälkivuotoa ym.

Vierailija
27/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 11:12"]

Voi pyhä Sylvi tätäkin aihetta. Heti on mammat sen kimpussa, joka on onnekkaasti on jättänyt raskausvatsan sairaalaan. Kateus on heti aistittavissa. Ettekö ymmärrä, että olemme kaikki erilaisia, eikä se tee kenestäkään täydellistä, jos palautuu nopeasti. Kuten osasittekin hänen kirjoituksesta lukea, niin raskausaika ei sitten sujunutkaan kuin tanssi. Joten ei luulisi löytyvän syytä kateellisuudelle.

[/quote]

Se, ettei usko trollia ei välttämättä tarkoita että on kateellinen hänelle. Surullista ja säälittäväähän se on, että pitää keksiä olemattomia synnytystarinoita vauva-palstalle.

Vierailija
28/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän jälkivuoto tai maidonnousu estä kävelemistä. Siteet ja liivinsuojat on keksitty.

Vierailija
29/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

19: mulla oli ihan sama juttu. Ennen raskauden puoliväliä vatsa alkoi kiristää, krampata enkä pystynyt pitkään aikaan nostamaan käsiä hartiakorkeuden yläpuolelle saamatta kipeitä vatsalihaskouristuksia. Läpi loppuraskauden tuntui kuin repeäisin ja vatsalihaksia oman tuntuman mukaan revähti. Oli todella kivuliasta ja tosiaan kävely oli vaikeaa, lopussa melkein mahdotonta.

Kyllä minullekin yksi jos toinenkin sanoi etten yhtään näytä synnyttäneeltä, mutta tuntuma oli kyllä täysin eri. Suihkuun mennessä sen viimeistään huomasin :D

Nopea synnytys ei johdu vatsalihaksista, vaan kohtu (jota ei voi harjoittaa) supistuu luonnostaan vahvasti ja alakerran kudokset ovat venyväistä sorttia. Mun synnytys kesti 13 tuntia, ja ponnistin vielä päälle kokonaista 3 tuntia. Onnittelut sulle hyvästä synnytyksestä, mutta älä luule, että synnytit helposti kuntosi vuoksi :)

12

Vierailija
30/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin haukuttiin että sillä on liian pieni maha, sitten väitettii, että se saa kitukasvuisen lapsen ja nyt se maha on päivän päästä synnytyksestä liian iso.

Vierailija
31/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 11:16"]

No just, et todella taida tietää mitään. Kohtu supistuu pikkuhiljaa. Uskomatonta, että on pystyssä ja laitettuna ja kävelikin suht normaalisti. Yleensä ensisynnyttäjä taapertaa sen reikätyynynsä kanssa, kun on vuorokausi kulunut synnytyksestä. Maitokin on vasta nousussa ja jälkivuotoa ym.

[/quote] Enhän minä niin mitään tiedä, kun olen vasta neljä lasta synnyttänyt. Kuten mainitsin, minulla on aina ollut erinomaiset vatsa-ja lantionpohjan lihakset. Se tarkoittaa myös sitä, että ne joustavat tarpeen tullessa(kuten synnytys), ja palautuvat myös ennalleen ennätysajassa. Ja hyvät vatsalihakset takaavat nopean ponnistusvaiheen. Mutta tästä sinulla ei selvästikään ole kokemusta. Minulla oli todella vaikeaa kävellä synnyttämään, mutta heti synnytyksen jälkeen olin todella voimissani. Pystyin kävelemään erinomaisesti ja olo oli ihan kevyt kuukausien taakan ja kivun jälkeen. En ymmärrä miksi nopeasta toipumisesta nousee näin kova möly? Olisin mielelläni pitänyt pari kuukautta synnytyksen jälkeen pientä pömppövatsaa, kun kärsinyt raskausajat.

Vierailija
32/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 11:25"]

[/quote] Enhän minä niin mitään tiedä, kun olen vasta neljä lasta synnyttänyt. Kuten mainitsin, minulla on aina ollut erinomaiset vatsa-ja lantionpohjan lihakset. Se tarkoittaa myös sitä, että ne joustavat tarpeen tullessa(kuten synnytys), ja palautuvat myös ennalleen ennätysajassa. Ja hyvät vatsalihakset takaavat nopean ponnistusvaiheen. Mutta tästä sinulla ei selvästikään ole kokemusta. Minulla oli todella vaikeaa kävellä synnyttämään, mutta heti synnytyksen jälkeen olin todella voimissani. Pystyin kävelemään erinomaisesti ja olo oli ihan kevyt kuukausien taakan ja kivun jälkeen. En ymmärrä miksi nopeasta toipumisesta nousee näin kova möly? Olisin mielelläni pitänyt pari kuukautta synnytyksen jälkeen pientä pömppövatsaa, kun kärsinyt raskausajat.

[/quote]

Kyllähän ne lihakset joustaa myös raskausaikana, jos ovat joustaakseen...eivätkös ne synnytyksessä nimenomaan suoistu, siis vatsalihakset.

Vierailija
33/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kateellisia läskejä mammoja täällä tänään. Minä sattumoisin tunnen erään, joka on myös toipunut ennätysajassa raskausajasta ja synnytyksestä. Se on todellakin mahdollista, mutta ei kovinkaan yleistä. Hänellä oli myös raskausajat melko tukalia, mutta synnytys ja toipuminen nopeaa. Hän myös kotiutui nopeasti, muistaakseni kaikkien kanssa jo ennen 1vrk:n ikää. Ja kyllä hyvät vatsalihakset nopeuttavat ponnistusvaihetta, sen nyt luulisi olevan jokaiselle sanomattakin selvää. Uskomatonta, kuinka jonkun päälle hyökätään näin, kun on kovan raskausajan päätteeksi edes toipunut nopeasti.

Vierailija
34/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 11:25"]

[/quote]

Ei se möly nouse nopeasta toipumisesta, vaan siitä esität asian niin omahyväisen kuuloisesti. Minäkin olen hoikka ja toivuin nopeasti, mutta en koskaan ala vaahdota siitä jos puhe oli varsinaisesti siitä, että joku toinen ei ole toipunut yhtä nopeasti. Kellään ei ole tarvetta ärsyyntyä minun nopeasta toipumisestani, vatsalihaksistani jne. koska minulla ei ole tarvetta niitä korostaa.

Eikä tuo ole totta, että hyvät vatsalihakset takaavat nopean ponnistusvaiheen. Tunnen kaksi ammattitreenaajaa (tanssija ja kansainvälisen tason urheilija) joilla oli todella tuskallinen ponnistusvaihe ja syyksi oli mainittu mm.liian tiukat vatsalihakset. Ja kyllähän siihen asiaan vaikuttavat muutkin asiat, lantion sisäinen rakenne (jota ei voi treenaamalla muuttaa), vauvan asento ja herraties mikä muu.  

Vierailija
35/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen kanssa huippu-urheilijan, jonka tiukat vatsalihakset vaikeuttivat ponnistamista.

Vierailija
36/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta mietn hölmöä porukkaa. Ilmaanko luulet sen mahan vuorokaudessa katoavan??

Vierailija
37/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 11:36"]

Mä tunnen kanssa huippu-urheilijan, jonka tiukat vatsalihakset vaikeuttivat ponnistamista.

[/quote] Huppu-urheilijat ovat varmasti oma lukunsa. Myös muilla voi olla hyvät vatsalihakset.

Ja eikös Ap nimenomaan kysynyt lapsettomana tietämättömyyttään, että kuuluuko tuollainen pömppö jäädä synnytyksestä. Ja täällä on selvästikin tullut selväksi, että suurimalle osalle jää, ja ne joille ei jää, niin pysykää vaiti omasta nopeasta toipumisesta, älkääkä vaan antako muille vihjeitä siitä, minkä vuoksi olette toipuneet nopeasti. Ne joille pömppövatsa jää, eivät sitä siedä. Kateus kun kalvaa kuin syöpä.

Vierailija
38/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu on kavanut siellä yhdeksän kuukautta, ja sinne pitää siis mahtua lapsi, lapsivesi ja istukka, ainakin 7-8 kiloa tavaraa. Ja sitten se supistuu kananmunan kokoiseksi, mutta ei se todella tapahdu yhdessä yössä. Siihen menee keskimäärin 10 päivää, sanoi kätilö.

Vierailija
39/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen huolella treenaava tietää, että ääriasentoon venytetyn lihaksen voima on muuten huomattavasti heikompi kuin lihaksen suorittaman liikeradan keskivaiheilla. Samaten nyt unohdatte, että kohtu on SILEÄÄ lihaskudosta! Sileää lihaskudosta ei treenata, eikä sitä saa vahvemmaksi, se vain on mitä se on. Aerobinen liikunta auttaa hapensaantiin ja sitä myötä voi hieman helpottaa, vahvemmaksi supistajaksi se ei kohtua tee, etenkään kun loppuraskaudesta ei voi enää spurttailla niin, että siitä käytännössä paljon hyötyä normaalikuntoiselle olisi.

Yksikään ihminen ei takuulla pysty ponnistamaan vauvaa ulos vatsalihaksillaan. Ne voivat olla apulihaksina, mutta kohtulihas tekee työn. Ja kohdun supistuskyky ja -voima ovat henkilökohtaisia, eikä niitä voi treenata.

Minä uskon että hyväkuntoinen äiti voi hyvässä lykyssä näyttää parin päivän kuluttua, sopivissa vaatteissa ja äkkiseltään siltä, kuin ei olisi synnyttänyt. Mutta palautunut tuskin on. Samat vaatteet minullakin oli sairaalasta lähtiessä, kuin ennen raskautta, mutta en todellakaan ollut palautunut - ja se säkkimaha oli myös.

12

Vierailija
40/65 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 11:45"]

Jokainen huolella treenaava tietää, että ääriasentoon venytetyn lihaksen voima on muuten huomattavasti heikompi kuin lihaksen suorittaman liikeradan keskivaiheilla. Samaten nyt unohdatte, että kohtu on SILEÄÄ lihaskudosta! Sileää lihaskudosta ei treenata, eikä sitä saa vahvemmaksi, se vain on mitä se on. Aerobinen liikunta auttaa hapensaantiin ja sitä myötä voi hieman helpottaa, vahvemmaksi supistajaksi se ei kohtua tee, etenkään kun loppuraskaudesta ei voi enää spurttailla niin, että siitä käytännössä paljon hyötyä normaalikuntoiselle olisi.

Yksikään ihminen ei takuulla pysty ponnistamaan vauvaa ulos vatsalihaksillaan. Ne voivat olla apulihaksina, mutta kohtulihas tekee työn. Ja kohdun supistuskyky ja -voima ovat henkilökohtaisia, eikä niitä voi treenata.

Minä uskon että hyväkuntoinen äiti voi hyvässä lykyssä näyttää parin päivän kuluttua, sopivissa vaatteissa ja äkkiseltään siltä, kuin ei olisi synnyttänyt. Mutta palautunut tuskin on. Samat vaatteet minullakin oli sairaalasta lähtiessä, kuin ennen raskautta, mutta en todellakaan ollut palautunut - ja se säkkimaha oli myös.

12

[/quote]

Tätä en nyt kätilönä allekirjoita. Kyllä hyvistä vatsalihaksista on hyötyä synnytyksen ponnistusvaiheessa, se on selvä.Itse kohdussa ei lihaksia ole, mutta vatsalihaksia käyttäen saa työnnettyä lapsen kohdusta. Tuntuu uskomattomalta, että joku jo synnyttäneenä voi väittää, etteikö vatsalihaksia tarvita synnytyksessä. Mitäs sitä ponnistellaan?? Muutenhan lapsi vain valuisi kohdusta pois. Sellaiseen tapaukseen en vielä ole työurallani törmännyt. Mutta monella huippu-urheilijalla on äärimmilleen treenatut lihakset, ja niistä on monesti enemmän haittaa, kuin hyötyä. Ja olen 30-vuoden aikana työssäni törmännyt muutamaan äitiin, jotka todella ovat toipuneet pika vauhtia synnytyksestä. Nuo hyvät vatsalihakset pitävät suurentuneen kohdun "piilossa" ja vatsa näyttää ulospäin siltä, ettei nainen ole koskaan raskaana ollutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi