tutkinto valtiotieteellisestä on täysin turha
Kokemusta on tästä. Olin vauvan kanssa kotona ja samalla tein opinnot loppuun, työkokemusta on ihan hyvin. Nyt haen töitä enkä pääse edes haastatteluihin. Olisi pitänyt opiskella kauppatieteitä tai lakia. Tai sitten esim. sairaanhoitajaksi tai opettajaksi. Turhauttaa ja harmittaa opiskeluun käytetty aika. Muilla samoja kokemuksia? Mistä löydän töitä?
Kommentit (51)
Ei se oikis tai kauppiskaan kyllä mitään takaa sinänsä. Suhteet ja verkostot painavat joka tapauksessa. Ehkä kauppiksen rahoitus takaa jo sinänsä vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei se oikis tai kauppiskaan kyllä mitään takaa sinänsä. Suhteet ja verkostot painavat joka tapauksessa. Ehkä kauppiksen rahoitus takaa jo sinänsä vähän enemmän.
Minäkin olen ymmärtänyt, että juristien työllistyminen on vaikeutunut ihan viime vuosina. Kaverin veli opiskelee oikiksessa ja kuulema verkostojen luominen ja suorastaan nuoleskelu on aivan ehdotonta.
Täällä myös yksi tänä vuonna valmistunut VTM. En suosittele, jos ei ole kovan tason suhteita ja paljon relevanttia työkokemusta. Avoimiin hakuihin tulee 50-200 hakijaa paikkaa kohden. Pääsin melkein vuoden työttömyyden jälkeen vihdoin puhelinpalvelukeskukseen asiakaspalvelijaksi 9e tuntipalkalla. Ei paljon naurata.
VTM ja EU-hommissa jo 20-vuotta. Kv-politiikka pääaineena. Ei päivääkään työttömänä. Valmistuin -94.
Vierailija kirjoitti:
VTM ja EU-hommissa jo 20-vuotta. Kv-politiikka pääaineena. Ei päivääkään työttömänä. Valmistuin -94.
20 vuotta ei 20-vuotta. Kv. politiikka ei kv-politiikka.
Ketjussa ei haeta vastavalmistuneiden kokemuksia 00-luvulta saati 90-luvulta.
Olin valtsikassa vuoden ja opiskelin kansista pääaineena. Aloin ihmetellä, että mihin nämä teoriat pohjautuvat ja toimiiko maailma näin. Arvelin (tietämätön tosin olin), että se mikä toteutuu torilla (ellei hinnoista ole sovittu) ei toteudu laajalti ottaen missään.
Pyrin oikeustieteellisen ekan opiskeluvuoden keväällä. Valmistuin kandiksi viisi vuotta myöhemmin. Oikeustieteen opintojen ohella opiskelin kuitenkin sivuloikkina mm. sosiologiaa ja taidehistoriaa.
Mitkään opinnot eivät ole olleet haitaksi ja töitä olen tehnyt liikaakin. On aloja, joissa ei ole haitaksi mitä yliopistossa oppimistaan asioista unohtaa. Silti monissa tehtävissä pärjäisi merkonomina.
Miten ihmeessä näihin ketjuihin aina eksyy näitä "valmistuin vuonna 97 enkä ole ollut päivääkään työttömänä"?! Teidän kokemuksenne eivät tippaakaan auta NYT valmistuvia/valmistuneita opiskelijoita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta ei 20-vuotta. Kv. politiikka ei kv-politiikka.
Ketjussa ei haeta vastavalmistuneiden kokemuksia 00-luvulta saati 90-luvulta.
Aikaan, jolloin tenttivastauksissa suosittiin ranskalaisia viivoja.
Vierailija kirjoitti:
Meille ei palkata pienten lasten äitejä. Ei se tutkinto vaan se, että tiedät oikeutesi eli palkka pitää maksaa, vaikka et ehdi töihin.
Miksi koet olevasi pätevä neuvomaan tässä asiassa ketään? Varsinkin kun olet näköjään oikein ylpeä siitä ettet ymmärrä kuinka yhteiskuntamme toimii ja että olet mukana rikkomassa lakia.
Sosiaalityö on myös valtiotieteellisen osa ja sieltä valmistuneilla lienee lähes 100% työllisyys jo opiskeluaikana.