Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se tapahtuu.. KESKENMENO? :`(

Vierailija
23.07.2013 |

Olen niin paniikissa, itken ja tärisen vaan :( 

Olen (ymmärtääkseni) rv:lla 5 ja tänään aamulla heräsin siihen, kun vuosin verta. Vuodan tällä hetkellä verta :( Kovia kipuja itselläni ei ole, mahaa hieman pistelee, mutta kivuiksi tätä ei voi kutsua.

Soitin neuvolaan, jossa pyysivät tarkkaileen tilannetta :(

Onko täällä ketään, joka olisi alkuraskaudessa vuotanu ja jotenkin ihmeen kaupalla ei olisi kuitenkaan mennyt kesken? :(

Tää on kamalaa :`((

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!!

Vierailija
22/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta kuin itkeä :`( Ja odottaa.. Tää on kamalaa :(

Vierailija
24/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vuotanut koko raskauden ajan verta. Puolessa välissä roiskahteli vessanpönttöön. Kaikki on ollut hyvin koko ajan, veri ei tullut kohdusta vaan limakalvoista tms.

Koitahan rauhoittua ja käy vaikka sairaalassa!

Vierailija
25/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin neuvolaan ja sieltä pyydettiin tarkkaileen tilannetta ja tekeen viikon päästä uudestaan raskaustesti.. Ihan kamalaa odottaa ja toivoo :`(

Huojentavaa kuulla, että on tullut verta ja kaikki on ollut hyvin <3 Toivon niin, että itselläni ja pikku "salamatkustajalla" olis kaikki hyvin <3 :((((

Vierailija
26/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidestä raskaudesta kolmessa on ollut vuotoa rv 4+ ja 8+, eli silloin kun pitäisi olla menkat. Se on erittäin tavallista, vuoto voi muistuttaa jopa niukempia kuukautisia.

Älä vielä itke turhaan menetystä, raskaus voi kyllä jatkua ihan normaalisti! Vältä vuodon aikana yhdyntää, ei siinä muuta.

T: 5 lasta

Vierailija
27/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyntä ei tulisi tällä hetkellä mieleenkään :( Mietin, pitäisikö mun yrittää mennä pienelle kävelylle, se kun on mun keino rauhoittua. Vai levätä vain sängyssä? Pelottaa, että alkaako pian kauheat kivut.. Tällä hetkellä kun kipuja ei oo..

Vierailija
28/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuosi kanssa rv 5-6 tienoilla. Ihan kirkasta verta ja pari sentin kokoista hyytymääkin tuli. Olin jo aika varma keskenmenosta, mutta ultrassa löytyikin 7+4 elävä sikiö :) Kävin siis yksityisellä, neuvolassa käskettiin vain seurailemaan tilannetta ja olemaan tarvittaessa yhteydessä sairaalaan, jossa taasen sanottiin, että sinne ei oteta, jos ei ole sellaisia kipuja tai niin runsasta vuotoa, ettei kotona pärjää. Mulla ei juuri kipuja ollut. Nyt siis yli 20 viikkoa :)

Vierailija
29/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla tuli keskenmenossa aika äkkiä kovat kivutkin+vuoto runsastui nopeasti.

Toivottavasti sulla on vaan harmitonta vuotoa,se kun on ihan normaalia!

Vierailija
30/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, kun vastaatte ja jaatte kokemuksia. 

Vierailija 10: Kuinka "äkkiä" sulla alkoi ne kovat kivut? Heräsin aamulla kahdeksalta ja vuosin verta. Kello on nyt puoli kymmenen, eikä kovia kipuja oo vielä alkanut..

Tuo on vaikea kysymys, kun neuvolastakin kysyttiin, vuodanko paljon. Mikä on paljon? Vuotoa on nyt saman verran, kuin kuukautisten ekana päivänä..

Vierailija
31/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota levon kannalta vaan, äläkä nostele mitään.

Vierailija
32/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä vuodin todella rajusti verta ja luulin tulevan keskenmenon. Itseasiassa päivystyksen lääkäri sanoi, että se on keskenmeno ja ei kun uutta yrittämään. Lähettivät kätilöopstolle ja siellä tuli tieto, että kyllä siellä on vielä kaikki hyvin. Jostain syystä tuli raju verenvuoto ja mahdollisesti oli kyse kaksosraskaudesta. Sitä ei kukaan osannut sanoa miksi näin tapahtui. Voit kuvitella mieheni ilmeen kun sanoivat, että kyllä teille siellä toistaikseksi näkyy vauva. Tosin sanoivat, että keskenmenoriski on suuri lähipäivinä mutta siitä selvittiin ja nuori mies on kohta 4.

Vierailija
33/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 09:30"]

Yhdyntä ei tulisi tällä hetkellä mieleenkään :( Mietin, pitäisikö mun yrittää mennä pienelle kävelylle, se kun on mun keino rauhoittua. Vai levätä vain sängyssä? Pelottaa, että alkaako pian kauheat kivut.. Tällä hetkellä kun kipuja ei oo..

Käy vaan rauhallisella kävelyllä. MItä tahansa, joka saa mielesi vähän huojentuneemmaksi. Hemmottele sitten itseäsi ja rauhoitu, nosta jalat ylös ja lue lehteä, kirjaa, katso telkkaria. Uskon kyllä, että kaikki menee hyvin, kun et rasita itseäsi stressihormoneilla kaiken lisäksi.

5lasta

[/quote]

Vierailija
34/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuoto alkoi kuten menkat mutta saman päivän aikana runsastui ja tuli kivut.Ja vuoto oli kuten runsaissa menkoissa+tuli hyytymiä n.vrk kipujen alettua.T.10

Vierailija
35/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos <3

Te, joilla kaikki on vuodosta johtuen ollut hyvin, kuinka kauan (päivää?) olette vuotaneet? Onko niin, että tällä hetkellä en voi tehdä mitään? En voi mennä lääkäriin ja siellä kukaan ei voi kertoa, että kaikki olisikin hyvin?

Vierailija
36/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin 5 lasta ja toiseksi viimeisimmässä oli vuotoa mikä oli melkolailla yhtä runsasta kuin kuukautiset, mutta jotenkin limaisempaa ja laimeampaa eli ei niin punaista vaan rusehtavaa vuotoa. Vuoto oli kipujen kera ja kivut olivat minusta vielä isommat kuin normaaleissa kuukautisissani. Vuotelu loppui vasta 20.viikkoon mennessä ja oli raastavaa, sänkylepoa määrättiin paljon, mutta toisaalta aika kului siten niin piinallisesti etten aina malttanut olla levossa, mutta töitä en tehnyt (Istumatyö).Ultrassa ja sydänääniä kävin kuunteluttamassa monen monta kertaa.

Lopulta neitiä käynnisteltiin päälle viikko ja syntyi terveenä tyttönä 38 viikkoisena  ja vain 20minuuttia ensimmäisestä supistuksesta, onneksi olin sairaalassa siis. :)

Koita ottaa itse rauhallisesti, itse et ainakaan voi keskenmenoa aiheuttaa, joten ole kuten sinusta parhaimmalta tuntuu olla. Seksin välttäminen on hyvästä jo oman itsesikin tähden, jotta vältyt mahdollisilta tulehduksilta ja varmaan pelkkä hellyys ja läheisyys on toivotumpaa kumppanilta muutenkin.

Jos nyt niin ikävästi käy, että vauva poistuu kyydistä niin koita ajatella, että on se vaan parempi sinullekin, että se käy mahdollisimman varhain kun vaikeasti isommilla viikoilla.

Näin toipuminenkin fyysisesti on nopeampaa ja mahdollistaa uuden vauvan kiinnittymisen matkaan varhemmin. 

Tahdon voimalla kun nämä asiat vaan ei valitettavasti mene. Niin kovia me äidit olemme vauvojemme puolesta tahtomaan ettei yksikään toivottu raskaus menisi kesken eikä yksikään pienokainen sairastuisi tmv.

Se on vain luonnon ihmeellinen voima jolla me pyrimme jälkikasvuamme suojaamaan ja suojelemaan ja joskus sitä ihan todella tarvitaan. Kuitenkin nyt, asia on jonkun korkeamman voiman kädessä, emmekä ymmärrä niin isoja päätöksiä. Minua on lohduttanut joskus sanat eräässä runossa missä sanotaan, että sellainen lapsi, joka takaisin Taivaan Isän luokse otetaan , on vain liian rakas myös Hänelle. 

Kaikesta vuodosta huolimatta toivon, että kyytiläinen pysyisikin mukana ja raskaus jatkuisi syntymään asti, kunnes vauva olisi sylissäsi terveenä.

Jos ei näin käy, toivon sinulle vain hurjasti voimia jaksaa kivun ja vuodon yli. Muista mennä lääkäriin jos vuoto tai kivun määrä yhtään mietityttää. Hemmottele itseäsi  ja anna aikaa toipumiseen.

Meillä vuodon syyksi löytyi hiukan etäinen istukka, mikä siirtyi omia aikojaan kohdunsuulta pois.

Suosittelen sinulle sellaista kotidoppleria. Muutamalla kympillä saat mielenrauhan kun voit kotona varmistaa koska vain onko vauvalla  kaikki vatsassa hyvin. Se saattaa olla myöhemmin hyvä varsinkin  jos vuoto jatkuu. 

Voimia ja tarrasukkia!

Vierailija
37/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keskenmenossa niin rajua vuotoa, ettei mikään terveysside pitänyt. Kaupassa ollessa housut kastuivat muutamassa minuutissa kun verta oikein tulvi. Sitä hulahteli kuin härän kurkusta. Pystyin ainoastaan istumaan vessanpöntöllä ja verta vaan valui ja valui. Lisäksi kivut olivat kuin äärimmäisen kovat kuukautiskivut, otin muistaakseni 4 särkylääkettä ennenkuin pystyin olemaan. Keskenmeni alkoi niukalla vuodolla ja kivuttomasti, olisikohan ollut päivän, parin päästä kun alkoi nuo kunnon vuodot ja kivut.

Vierailija
38/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinulla alkoi ensin kivut ja sen jälkeen vuoto? Kuinka voimakasta kipu oli ennen vuodon alkamista? :/ Itselläni ei ennen vuotoa ole ollut kipuja, mutta pientä nipistyken tunnetta ehkä..

Vierailija
39/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keskenmeno rv 5+5. Kyllä sitä verta tuli todella paljon, sidettä sai vaihtaa tuhka tiheään. Kivut olivat myös melkoisia. Kipujen ollessa pahimmillaan veren seassa tuli ällöjä kudoksen tms. kappaleita... Eli sen kyllä selkeästi tiesi keskenmenoksi.

Tsemppiä ap:lle.

Vierailija
40/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina testannut vasta n. rv 6 koska nuo varhaiset keskenmenot on niin yleisiä enkä haluaisi pettyä. Joskus yritysaikana mullla oli normaalia pidempi kierto n. 37 vrk, mahdollisesti oli juuri keskenmeno.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme