Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se tapahtuu.. KESKENMENO? :`(

Vierailija
23.07.2013 |

Olen niin paniikissa, itken ja tärisen vaan :( 

Olen (ymmärtääkseni) rv:lla 5 ja tänään aamulla heräsin siihen, kun vuosin verta. Vuodan tällä hetkellä verta :( Kovia kipuja itselläni ei ole, mahaa hieman pistelee, mutta kivuiksi tätä ei voi kutsua.

Soitin neuvolaan, jossa pyysivät tarkkaileen tilannetta :(

Onko täällä ketään, joka olisi alkuraskaudessa vuotanu ja jotenkin ihmeen kaupalla ei olisi kuitenkaan mennyt kesken? :(

Tää on kamalaa :`((

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 lisää vielä, että mikäli tilanne ei muutu pahempaan niin aina voi mennä yksityiselle verikokeeseen missä otetaan tuo hcg-arvo ja 2päivän kuluttua toinen. Ultrassa kun ei aina noilla viikoilla mitään näy, vaikka kaikki olisikin hyvin niin arvon ollessa nousussa voi päätellä, että raskaus jatkuu.

Jos et ole varma keskenmenostasi niin suosittelen odottamaan varmistusultraa 8. Tai 9. Viikolle.

Minulla on itsellä myös sellainen kokemus taustalla, että vuosin aavistuksen ja ultran mukaan 6. Viikolla raskauteni oli epänormaali lääkärin mukaan ja hcg arvokaan ei sopinut ultranäkymään, nousussa oli kyllä.

Minua vaadittiin parin päivän sisällä kaavintaan ja annettiin kaikki ohjeet siihen, mutta en mennyt. Halusin olla varmempi, vaikka olinkin aika epätoivoinen.

Eräs ylilääkäri sitten ultrasi 8viikolla ja ultrasikin kauan kunnes syke löytyi!

Vauva syntyi itsellään 37viikkoisena eli ei ollut ainakaan nuorempi kuin oletin. Kaikki meni jatkossa hyvin.

Joskus vaan tehdään liian nopeita päätelmiä, miettien, että luonto on niin erilainen kun meidän teoriat ja matematiikka ettei kaikki aina mene kuten oppikirjoissa ja ollakseen hyvin Vain siten.

Vielä kerran halauksia ja tsemppiä.

Vierailija
42/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos pitkästä vastauksesta.. Ihanasti kirjoitettu tuo "Voimia ja tarrasukkia" <3 Niitä todella toivon <3 Ja tiedän, että jos tää on keskenmenoa, niin tässä on vahvempi voima kyseessä, enkä tahdostani riippumatta voi tälle mitään :( 

Keskenmeno voi siis alkaa myös kivuttomasti.. Tää odottaminen on KARMIVAA! :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta ja seitsemän raskautta eli siis neljä keskenmenoa. JOKAISESSA on ollut veristä vuotoa ensimäisen kolmanneksen ajan. Oman kokemukseni perusteella pelkkä vuoto ei vielä tarkoita keskenmenoa. Jos tulee vatsa kipeäksi ja vuotoa on tosi paljon, niin sitten lääkäriin. Muuten ei voi kun odottaa ja toivoa parasta. Mulla on ollut joskus paljonkin vuotoa ja silti lapsella on ollut kaikki hyvin. Voimia!

Vierailija
44/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala? Määrättiin jo kaavintaan ja oikeesti kaikki oli hyvin.. Ihanaa, että kuuntelit itseäsi ja kaikki meni hyvin..!

Vierailija
45/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, ymmärrän tuonkin ajatuksen, mutta ei se mitään muuta sinänsä. Toinen vain haluaa tietää missä mennään ja toinen haluaa ummistaa silmänsä. Kumpikaan  tapa ei ole väärin, eikä AP:n tilanne nyt enään muutu arvaukseksi.

Minä olen aina peruslääkitykseni vuoksi joutunut testaamaan melko varhain ja toisaalta olen tykännyt tietää mitä kropassani tapahtuu. Jotenkin se on luonut turvallisuuden tunnetta. Jos olisikin esim.kohdun ulkopuolinen, tuulimunaepäily tmv niin onpahan hieman tietoa ns viikoista ym.

Vierailija
46/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Toivottavasti kaikki on hyvin. Mulla oli niukkaa vuotoa rv 5+5 ja uudelleen rv 7+5. Molemmilla kerroilla olin ihan varma, että olen saanut keskenmenon. Kävin kummallakin kertaa yksityisellä gynellä ultrassa, ja jo silloin rv 5+5 gyne sanoi, että kyllä täällä näyttäisi sydän sykkivän. Vuodon syy ei selvinnyt, mutta vauvalla on nyt ikää 5 kk :)

Vierailija
47/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vuotoa kahdessa raskaudessa neljästä mutta vasta viikoilla 12. ja 8. Hyvin kaikki meni.

Vierailija
48/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4 raskautta ja 2 lasta.

Molemmissa onnistuneissa raskauksissa vuodin verta enemmän tai vähemmän viikkotolkulla.

Alkuraskauden keskenmeno rv 8 oli täysin kivuton ruumiillisesti mutta henkisesti toki teki kipeää ja vuoto oli ihan kuin olisi ollut normaalit menkat paitsi vähän enemmän oli hyytymiä.

Tuulimunaraskaus oli ihan erilainen eli ei ollut edes sellaista oloa että on raskaana ja mitään vuotoja ei ollut. Kävin yksityisellä ultrassa rv 8 ja kaavinta tehtiin rv11 sairaalassa uuden ultran jälkeen.

Vierailija
49/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keskenmenossa on ollu niin kovat kivut että taju on ollu mennä. Lisäksi, vuoto on ollu niin rajua et kun käytän kuppia, jonka kans saa aika huoleti olla 6-8 h. Ensimmäisen keskenmenon aikaan se oli vajaa vartti ko se tuli yli. Toisella kerralla istuin vessassa ja verta tuli ko hanasta.

Mä menisin yksityiselle, saisit mielenrauhan. Voimia <3

Vierailija
50/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppia ei saa käyttää keskenmenossa.

Vierailija
51/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vessassa ja paperissa oli pelkästä punasta verta.. mutta vessanpöntössä muutamia sellasia "paakkuja", n. kynnenpään kokoisia. Millaisia ne "oikeat hyytymät on"?

Vierailija
52/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis lähtemään yksityiselle, jos siellä saisin varmistuksen asiasta. Mutta voiko ne (esim. just TÄNÄÄN) varmistaa sitä, että kaikki on hyvin..??

Viimeiset kk itselläni oli 25.6. (Kun aamulla soitin neuvolaan, sieltä sanottiin, että olisin n. rv:lla 5).

Vierailija
53/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv viikolla 5 ei sydänääniä tms kuulu vaikka yritettäisiin. Alkio on vielä niin pieni (1mm), ettei sen kunnosta ultralla näe mitään.

Käytännössä ainoa keino on odotella ja sitten testata riittävän ajan päästä onko raskaushormonia kehossa (raskaus jatkui) vai ei. Heti testaaminen ei auta, koska mahdollisen keskenmenon jälkeen hormonimäärät eivät vielä ole laskeneet.

Vierailija
54/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pian hormonimäärä kehossa laskee?

Vierailija
55/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit välttyä myös kokonaan kivuilta, vaikka se siis keskenmeno olisikin. Minä sain keskenmenon rv 7 ja ensin alkoi sellainen maltillinen vuoto mutta kuitenkin punaista, sitten tuli tauko ja tietysti toiveet aika korkealla ja noin 8 tunnin vuodottomuuden jälkeen alkoivat ikään kuin normaalit kuukautiset mutta täysin ilman kipuja. Kävin ultrassa ja keskenmeno vahvistettiin kolmantena päivänä.

Minun normaalit kuukautiseni ovat kivuliaat ja myös noita kalvon kappaleita yms. on todella runsaasti, joten siinä mielessä nämä eivät normaaleista kuukautisistani eronneet juuri mitenkään - paitsi kivuttomuudella. En esim. ollut päivääkään sairaslomalla, kun lääkäri totesi, ettei siihen oikein ole syytä, kun olen niin hyvässä kunnossa.

Keskenmeno otti tosi koville, vaikka näin varhain menikin kesken, ehkä yhtenä syynä kaikkialta jutun vähättely (tietysti, kun näin varhaiset viikot kyseessä). Jouduin sitten kuukausia myöhemmin psykologin juttusille, kun ongelmat kasaantuivat. Kannattaa heti antaa itselleen luvan paitsi surra niin puhua asiasta ja pitää sitä asiaa juuri niin isona, kun se itsestä tuntuu. Siinä on myöhemminkin aikaa laittaa asia mittasuhteisiin.

Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. Minä vuosin niukasti ekassa raskaudessani (tosin vain sellaista ruskeaa ja hyvin niukkaa vuotoa). Tsemppiä!

Vierailija
56/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä ultran hyvinkin. Kohdissa pitäisi teoriassa näkyä ainakin ruskuaispussi jos ei sykettä. Jos keskenmeno on tapahtunut on kohtu tyhjä.

Hyytymät on varmasti keskenmenossa melko isoja ja vuoto todellakin runsaampaa kuin kuukautisissa. Onhan limakalvo paksumpi kuin normaalioloissa.

Kyllä sen erotat varmasti jos kohtu tyhjentyy, se tapahtuu supistelun kera ja tunnet, että kohdunsuulla on jotain tulossa ulos. Kipu myöskin helpottaa tyhjentymisen jälkeen, samoin vuoto hiukan.

Hyvässä lykyssä kohdista löytyy sykekin, vaikka viikot ovat laskennallisesti pienet, sillä ovulaatiokin on saattanut olla varhemmin kuin on oletus ja viikot ihan hyvin jo esim.6+jotain.

Mene vaan mikäli talous sallii, ultra ei maksa ainakaan 70€ enempää Ja saa korvauksen.

Toki pääset ilmaiseksi myös päivystyksenä alueesi sairaalan naistentautien polille, mutta joudut odottelemaan. 

Siellä ottavat kyllä sen hcg:nkin samalla ja saat uuden ajan noin viikon päähän.

Älä soittele ennen sitä, menet vaan ja kerrot olevasi huolissasi ja kipeäkin.

Eivät voi käännyttää silloin ovelta enään vaan joutuvat tutkimaan, muuten se olisi heitteille jättö.

Yksityisellä se verikoe maksanee 35€ per koe.

Jos jaksat, tule kertomaan mitä sinulle sanottiin.

Onnea matkaan!

Vierailija
57/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:45"]

Rv viikolla 5 ei sydänääniä tms kuulu vaikka yritettäisiin. Alkio on vielä niin pieni (1mm), ettei sen kunnosta ultralla näe mitään.

Käytännössä ainoa keino on odotella ja sitten testata riittävän ajan päästä onko raskaushormonia kehossa (raskaus jatkui) vai ei. Heti testaaminen ei auta, koska mahdollisen keskenmenon jälkeen hormonimäärät eivät vielä ole laskeneet.

[/quote]

Kyllä kokenut ultraaja voi nähdä sikiön kunnon jo viikolla 5, jos laitteet ovat hyvät. Kun itse kävin ultrassa, viikkoja oli ovulaatiosta laskettuna 5+5 ja gynen tekemän mittauksen mukaan alkion koko vastasi tismalleen noita viikkoja. T: 27

Vierailija
58/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotitesteillä voi seurata hcg:n laskua, se on varma. Voi mennä viikkoja ennenkö testi on keskenmenon jälkeen nega. On kovin henkilökohtaista.

Viivan paksuus tai voimakkuus ei kerro hcg heilahtelusta mitään, ainoastaan sen, että testi on pos.

Älä niihin rahojasi hukkaa ja mielenrauhaasi. 

Ainoastaan lääkärissä selviää kaikki, vaikka sitten ajan kanssa. Poissulkevat samalla kohdun ulkopuolisen ja tuulimunan sekä muun jos epäilyyn aihetta. Sitä ei testit kotona kerro.

Eri sitten olla kotona ja ainoastaan seurata tilannetta ja olla kärsivällinen sekä mennä ultraan   muutaman viikon päästä.

Vierailija
59/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Clearbluun ovulaatiotestiä, joka näytti ovulaation 21 ja 22.6. Positiivinen raskaustestin CB:lla tein 19.7. Tosin, siinä luki "raskaana 1-2 viikkoa". Hämmennyin, kun tänään neuvolassa puhuivat rv:sta 5...?

Tulen kertomaan ihan varmasti, miten tässä käy <3 Niin kovasti olette jaksaneet tsempata ja olla empaattisia...

Jos nyt soittaisin esim. terveystalolle, niin ultraisivatko he minut? Vaikka nyt vuodan..?

Vierailija
60/84 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin ainakin Mehiläisessä ultrassa, kun neuvolassa ei sydänääniä havaittu. Sain ajan samalle päivälle ja maksoi 40e noin. Kaikki oli hyvin. Tsemppiä hirveesti, alkuraskauden vuodot on tosi tavallisia ilman että mikään olisi pielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän