Te jotka vouhkaatte laskun jakamisesta treffeillä toivoisin kuulevani perusteluja tähän!
Miksi ihmeessä mies ei voi maksaa koko laskua? En näe syytä miksi naisen pitäisi maksaa puolet tai pahimmillaan koko lasku? Miehen tehtävä on tarjota. Kaikenlaista on tullut nähtyä. Viimeisimmät treffit miehen kanssa, jossa pääruoka olisi pitänyt maksaa 50/50, mutta mies olisi maksanut naiselle vain jälkiruuan. Nainen nousi ja käveli tiehensä. Ihan oikein teki.
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Miehen tehtävä on aina avata naiselle ovi.
Miksi? Mikäli nainen kävelee edellä, niin onko hän kykenemätön avaamaan ovea? Naisen ollessa yksin liikkeellä hän jää odottamaan ovelle, että joku mies tulisi sen avaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miehenä monesti halunnut maksaa daamille ne kahvit tai lounaat mihin olen hänet pyytänyt. Usein se ei sovi. En tiedä miten muualla, mutta Helsingissä se tuntuu olevan niin, että nainen haluaa maksaa omansa. Sitten kun deittailu menee pidemmälle, on vaikka tapailtu jo kuukausi, niin sitten varmaan niitä parin sadan euron illallisia on reilua maksaa puoliksi. Mutta ekat treffit on usein jossain kahvilassa tai yhteinen lounas á 13€/hlö. Niin kyllä mä ne mieluusti kohteliaisuuttani tarjoaisin. Mutta täällä päin Suomea se sopii vain aniharvalle naiselle.
Minä en lähtisi ensitapaamisella syömään. Liian kiusallista, jos heti ensisilmäyksellä näkee, että toisella tai molemmilla ei olekaan kiinnostusta tai toinen on jollakin tavalla suorastaan vastenmielinen.
En kyllä käy koskaan myöskään parin sadan euron illallisella puolisoni kanssa, vaikka paljon ulkona syömmekin.
Mistä lähtien tää "mies tarjoaa" on ollut voimassa? Kun mä tapailin miehiä opiskeluaikaan (josta ei ole vielä kulunut edes 20 vuotta, aloitin v. 2002), en kyllä koskaan ajatellut, että miehen pitäisi tarjota. Ensimmäinen, joka mulle tarjosi, oli nykyinen mieheni, jonka kanssa jo seurustelimme.
Onko tämä "mies tarjoaa" sitä sukupolvea, joka omaksuu kaiken tapakulttuurinsa Yhdysvalloista? Lopettakaa. Me elämme ihan erilaisessa yhteiskunnassa, jossa naisen ei tarvitse etsiä elättäjää, mikäli haluaa perustaa perheen.
Se, että toinen tarjoutuu tarjoamaan, on ok. Mutta oletusarvoisesti kyllä on paljon selkeämpää maksaa itse omat ruuat ja juomat, tai sitten tarjoutua maksamaan lasku kokonaan.
Se on niin, että miehen pitää maksaa jos nainen antaa p*llua lopuksi. Näin ollaan tasoissa. Toinen vaihtoehto on laittaa lasku puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miehenä monesti halunnut maksaa daamille ne kahvit tai lounaat mihin olen hänet pyytänyt. Usein se ei sovi. En tiedä miten muualla, mutta Helsingissä se tuntuu olevan niin, että nainen haluaa maksaa omansa. Sitten kun deittailu menee pidemmälle, on vaikka tapailtu jo kuukausi, niin sitten varmaan niitä parin sadan euron illallisia on reilua maksaa puoliksi. Mutta ekat treffit on usein jossain kahvilassa tai yhteinen lounas á 13€/hlö. Niin kyllä mä ne mieluusti kohteliaisuuttani tarjoaisin. Mutta täällä päin Suomea se sopii vain aniharvalle naiselle.
Mulla on ainakin sellainen olettamus, että mies maksaa AINA kaiken, jos mennään esimerkiksi syömään. Siis eikö tunnelmakin lässähdä täysin siinä vaiheessa, kun mies ehdottaa maksua puoliksi? Kukaan ei kylläkään ole ehdottanut mulle sellaista ikinä:)
N23
Hei Lasse, M-kirjain on siinä ihan seuraavana N-kirjaimen vieressä, jos tuli vahinko.
Ja se on ihan sanomattakin selvää että mielikuvitustreffeillä tarjotaan koko raflalle ja siinä sivussa instamisulle mustalla Amexilla ja karautetetaan Ronaldo-kroppaisena laatikkoleukana auringonlaskuun, mutta toki dialogiakin voi käydä, jos se tekee fantasiasta todemman tuntuista.
No olen kyllä oikeasti 23-vuotias nainen ja mulla on täsmälleen samanlainen oikeus periaatteisiini kuin sullakin. Se ei tee minusta tippaakaa huonompaa ihmistä, trollia, provoajaa tai "Lassea". Kuten joku tuossa jo aiemmin viisaasti sanoikin, nämä ovat asioita, joista voidaan vääntää kättä vaikka maailman tappiin saakka. Mulla kylläkin on jo mies, eli sun esimerkiksi ei tarvitse mua enää pelätä:)
N23
Vierailija kirjoitti:
Mä näkisin taas toisinpäin, kun ollaan tuttuja, on tarjoaminen puolin ja toisin luonnollisempaa. Ventovieraan puolelta tarjoaminen taas ei tuntuisi hyvältä. Tosin en kyllä ajattele siinäkään tapauksessa, että jäisin mitään velkaa tarjoajalle. Enhän oleta itsekään toiselta sellaista tarjotessani! Jos aikuinen ihminen haluaa tarjota toiselle, niin se on fine sekin. Eikä toisen tarvitse jäädä siitä johonkin hirveeseen kiitollisuudenvelkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tehtävä on aina avata naiselle ovi.
Miksi? Mikäli nainen kävelee edellä, niin onko hän kykenemätön avaamaan ovea? Naisen ollessa yksin liikkeellä hän jää odottamaan ovelle, että joku mies tulisi sen avaamaan?
Älä esitä tyhmää. Mikä keskenkasvuinen jonne siellä kyselee typeriä. Oven avaaminen naiselle kuuluu hyviin tapoihin.
Haluan naisena maksaa omat ruokani ja juomat treffeillä. Musta on kiusallista jos mies haluaa väkisin tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien tää "mies tarjoaa" on ollut voimassa? Kun mä tapailin miehiä opiskeluaikaan (josta ei ole vielä kulunut edes 20 vuotta, aloitin v. 2002), en kyllä koskaan ajatellut, että miehen pitäisi tarjota. Ensimmäinen, joka mulle tarjosi, oli nykyinen mieheni, jonka kanssa jo seurustelimme.
Onko tämä "mies tarjoaa" sitä sukupolvea, joka omaksuu kaiken tapakulttuurinsa Yhdysvalloista? Lopettakaa. Me elämme ihan erilaisessa yhteiskunnassa, jossa naisen ei tarvitse etsiä elättäjää, mikäli haluaa perustaa perheen.
Se, että toinen tarjoutuu tarjoamaan, on ok. Mutta oletusarvoisesti kyllä on paljon selkeämpää maksaa itse omat ruuat ja juomat, tai sitten tarjoutua maksamaan lasku kokonaan.
En usko, että kysyt tosissasi mutta vastaan silti. Mies tarjoaa on voimassa AINA!
Nämä summat on täysin yhdentekeviä eivätkä merkkaa mulle tai deitilleni yhtään mitään. Tässä yhteiskuntaluokassa ei rahaa mietitä ja se maksaa jolla sattuu olemaan kortti ekana kädessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin sellainen olettamus, että mies maksaa AINA kaiken, jos mennään esimerkiksi syömään. Siis eikö tunnelmakin lässähdä täysin siinä vaiheessa, kun mies ehdottaa maksua puoliksi? Kukaan ei kylläkään ole ehdottanut mulle sellaista ikinä:)
N23
Hei Lasse, M-kirjain on siinä ihan seuraavana N-kirjaimen vieressä, jos tuli vahinko.
Ja se on ihan sanomattakin selvää että mielikuvitustreffeillä tarjotaan koko raflalle ja siinä sivussa instamisulle mustalla Amexilla ja karautetetaan Ronaldo-kroppaisena laatikkoleukana auringonlaskuun, mutta toki dialogiakin voi käydä, jos se tekee fantasiasta todemman tuntuista.
No olen kyllä oikeasti 23-vuotias nainen ja mulla on täsmälleen samanlainen oikeus periaatteisiini kuin sullakin. Se ei tee minusta tippaakaa huonompaa ihmistä, trollia, provoajaa tai "Lassea". Kuten joku tuossa jo aiemmin viisaasti sanoikin, nämä ovat asioita, joista voidaan vääntää kättä vaikka maailman tappiin saakka. Mulla kylläkin on jo mies, eli sun esimerkiksi ei tarvitse mua enää pelätä:)
N23
Periaatteita? :D Kaipa se lokkeilukin on sit periaate siinä missä muutkin...
Onko sulla vastaavasti vanhanaikaisia periaatteita, joista mieskin hyötyy jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kysyt tosissasi mutta vastaan silti. Mies tarjoaa on voimassa AINA!
Miksi? T. nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun et osaa tarjota mitään perusteita tai edes pohdintaa, oletan sinut trolliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuja maksaa.
Miehen tehtävä on pyytää nainen treffeille ja tarjota
Onko naisilla vastaava vastuu lastenhoidon ja kasvatuksen suhteen? Vai siinä kohtaako sitten tullaankin pois 50-luvulta?
Aika lailla joo, koska mun aika miehenä menee arkena rahan ansaitsemiseen. Kun lopetan väsyneenä hommani lähes matkat huomioiden noin 12 tunnin jälkeen niin en rupea enää imuroimaan ja kotitöitä vääntämään. Ostetusta siivouspalvelusta tai lastenhoitajasta voidaan keskustella.
Olen maksanut ravintolassa koko laskun joka kerta. Suurin taitaa olla Helsingin SAVOY:ssa noin 700e kahdelta. Päälle hotellit ja leffaliput. M43
Vierailija kirjoitti:
Haluan naisena maksaa omat ruokani ja juomat treffeillä. Musta on kiusallista jos mies haluaa väkisin tarjota.
Väkisin? Anteeksi nyt, mutta miehenä en voi hyväksyä puoliksi maksamista. Haluan aina tarjota naiselle. M33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N23
N23
Kyllä se nyt vain tekee sinusta huonomman ihmisen, jos periaatteesi on epäreilu ja epätasa-arvoinen. En minäkään voi vain päättää, että minulla on vain sellainen periaate, että naapuri maksaa minunkin vuokrani ja olettaa, että se on kaikille ihan fine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? T. nainen
Suostutko kynnysmatoksi jos mies pyytää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuja maksaa.
Miehen tehtävä on pyytää nainen treffeille ja tarjota
Onko naisilla vastaava vastuu lastenhoidon ja kasvatuksen suhteen? Vai siinä kohtaako sitten tullaankin pois 50-luvulta?
Aika lailla joo, koska mun aika miehenä menee arkena rahan ansaitsemiseen. Kun lopetan väsyneenä hommani lähes matkat huomioiden noin 12 tunnin jälkeen niin en rupea enää imuroimaan ja kotitöitä vääntämään. Ostetusta siivouspalvelusta tai lastenhoitajasta voidaan keskustella.
Olen maksanut ravintolassa koko laskun joka kerta. Suurin taitaa olla Helsingin SAVOY:ssa noin 700e kahdelta. Päälle hotellit ja leffaliput. M43
Et taida nähdä paljon perhettäsi? Onpa surullista elämää. Eniten säälittää ne lapset, jotka eivät tuollaista valitse. Lapset tarvitsevat ennen kaikkea vanhempien läsnäoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä miehen pitäis maksaa? Mä käyn töissä ja mulla on varaa maksaa omat ruokani.
Turpa kiinni. Teet hallaa feminismille tuollaisella sonnalla. Naiset ei maksa koskaan. Älä tee pahaa feminismille, äänestät varmaan myös persuja kun kommentoit tuollaista tyhmyyttä?
Feminismi satuttaa naisia.
Todella hävytöntä käytöstä ja ahnetta! Miksi et kieltäytynyt kutsusta?