Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka vouhkaatte laskun jakamisesta treffeillä toivoisin kuulevani perusteluja tähän!

Vierailija
06.08.2020 |

Miksi ihmeessä mies ei voi maksaa koko laskua? En näe syytä miksi naisen pitäisi maksaa puolet tai pahimmillaan koko lasku? Miehen tehtävä on tarjota. Kaikenlaista on tullut nähtyä. Viimeisimmät treffit miehen kanssa, jossa pääruoka olisi pitänyt maksaa 50/50, mutta mies olisi maksanut naiselle vain jälkiruuan. Nainen nousi ja käveli tiehensä. Ihan oikein teki.

Kommentit (454)

Vierailija
21/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miehenä monesti halunnut maksaa daamille ne kahvit tai lounaat mihin olen hänet pyytänyt. Usein se ei sovi. En tiedä miten muualla, mutta Helsingissä se tuntuu olevan niin, että nainen haluaa maksaa omansa. Sitten kun deittailu menee pidemmälle, on vaikka tapailtu jo kuukausi, niin sitten varmaan niitä parin sadan euron illallisia on reilua maksaa puoliksi. Mutta ekat treffit on usein jossain kahvilassa tai yhteinen lounas á 13€/hlö. Niin kyllä mä ne mieluusti kohteliaisuuttani tarjoaisin. Mutta täällä päin Suomea se sopii vain aniharvalle naiselle.

Mulla on ainakin sellainen olettamus, että mies maksaa AINA kaiken, jos mennään esimerkiksi syömään. Siis eikö tunnelmakin lässähdä täysin siinä vaiheessa, kun mies ehdottaa maksua puoliksi? Kukaan ei kylläkään ole ehdottanut mulle sellaista ikinä:)

N23

Ei miulla ole ainakaan vara maksaa hyvä jos omat ruokani.

M32

No sitten sun kannattaisi viedä treffeille sellainen nainen, joka tahtoisi maksaa myös sun aterian:)

N23

Vierailija
22/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa.

Ok. Sitten odotankin naisen kutsua ravintolatreffeille.

Katsotaan maksaako "herrasnaismaisesti" ylpeänä vai valittaako yhä että miehet maksaa!!!!!

Sitä muuten saat sitten odotella melkoisen pitkään

Älä nyt. Olen kerran käynyt treffeillä joilla nainen tarjosi oma-aloitteisesti.  Toki todennäköisyys on häviävän pieni, mutta ei se mahdotonta ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, jos tällä palstalla lompakko menee aina aivan kaiken muun edelle?

Jos yhteinen elämä alkaa tuollaisissa merkeissä, että pohditaan, kuka maksaa romanttisen päivällisen, se ei silloin ala hyvin.

Mies maksaa. Nainen ottaa tarjoomukset vastaan ainoastaan, jos pitää miehestä todella, ja on jo päättänyt jatkaa tämän kanssa. Mistä muusta syystä nainen edes kävisi syömässä jonkun yhdentekevämmän tyypin kanssa?

Nainen syö, juo, nauttii ja kiittelee miestä päivällisestä.

Sitten myöhemmin, kun he ovat vakiintuneesti yhdessä, kulut pannaan noin osapuilleen tasan, laskematta senttejä hampaat irvessä. Raha on vain väline, ei päämäärä.

Vierailija
24/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa.

Miehen tehtävä on pyytää nainen treffeille ja tarjota

Saako veikata? Oot sinkku? Ollu viimoset 50v?

Vierailija
25/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaat perusteluja mutta et itse perustele kantaasi muuten kuin että miehen tehtävä on tarjota. Ei mies ole naiselle yhtäkään ateriaa velkaa sukupuolensa perusteella.

Kuuluu hyviin käytöstapoihin tarjota naiselle samoin kuin avata ovi, auttaa takki pois päältä ja kantaa käsilaukkua.

Vierailija
26/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa.

Miehen tehtävä on pyytää nainen treffeille ja tarjota

Saako veikata? Oot sinkku? Ollu viimoset 50v?

Olen ollut naimisissa jo viimeiset viisi vuotta. Ensitreffeistä lähtien mies tarjosi ja tarjoaa edelleen valittamatta. Kohtelee minua kuin kukkaa kämmenellä.

Vierailija
27/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miehenä monesti halunnut maksaa daamille ne kahvit tai lounaat mihin olen hänet pyytänyt. Usein se ei sovi. En tiedä miten muualla, mutta Helsingissä se tuntuu olevan niin, että nainen haluaa maksaa omansa. Sitten kun deittailu menee pidemmälle, on vaikka tapailtu jo kuukausi, niin sitten varmaan niitä parin sadan euron illallisia on reilua maksaa puoliksi. Mutta ekat treffit on usein jossain kahvilassa tai yhteinen lounas á 13€/hlö. Niin kyllä mä ne mieluusti kohteliaisuuttani tarjoaisin. Mutta täällä päin Suomea se sopii vain aniharvalle naiselle.

Mulla on ainakin sellainen olettamus, että mies maksaa AINA kaiken, jos mennään esimerkiksi syömään. Siis eikö tunnelmakin lässähdä täysin siinä vaiheessa, kun mies ehdottaa maksua puoliksi? Kukaan ei kylläkään ole ehdottanut mulle sellaista ikinä:)

N23

Älä ihmettele jos mies sitten olettaa saavansa sinulta jotain ;)

Vierailija
28/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N23

Ei miulla ole ainakaan vara maksaa hyvä jos omat ruokani.

M32

Miksi sitten pyydät naisen treffeillä ulos syömään?

Tylsää syyvä aina yksin.

M32

Vierailija
29/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaat perusteluja mutta et itse perustele kantaasi muuten kuin että miehen tehtävä on tarjota. Ei mies ole naiselle yhtäkään ateriaa velkaa sukupuolensa perusteella.

Kuuluu hyviin käytöstapoihin tarjota naiselle samoin kuin avata ovi, auttaa takki pois päältä ja kantaa käsilaukkua.

Ei ole kuulunut vuosiin. Mainitsemaasi toimintaa ei katsota hyvällä, koska mies viestii sillä naiselle kuulemma sitä, että nainen on heikko surkimus. Muutos tapahtui joskus naisten voimaantumisen ja meetoooon aikoihin.

Vierailija
30/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N23

Hei Lasse, M-kirjain on siinä ihan seuraavana N-kirjaimen vieressä, jos tuli vahinko.

Ja se on ihan sanomattakin selvää että mielikuvitustreffeillä tarjotaan koko raflalle ja siinä sivussa instamisulle mustalla Amexilla ja karautetetaan Ronaldo-kroppaisena laatikkoleukana auringonlaskuun, mutta toki dialogiakin voi käydä, jos se tekee fantasiasta todemman tuntuista.

Vierailija
31/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

asdfg kirjoitti:

Jos yhteinen elämä alkaa tuollaisissa merkeissä, että pohditaan, kuka maksaa romanttisen päivällisen, se ei silloin ala hyvin.

Mies maksaa. Nainen ottaa tarjoomukset vastaan ainoastaan, jos pitää miehestä todella, ja on jo päättänyt jatkaa tämän kanssa. Mistä muusta syystä nainen edes kävisi syömässä jonkun yhdentekevämmän tyypin kanssa?

Sitten myöhemmin, kun he ovat vakiintuneesti yhdessä, kulut pannaan noin osapuilleen tasan, laskematta senttejä hampaat irvessä. Raha on vain väline, ei päämäärä.

Me maksettiin (ja syötiin) ensitreffeillä Rossossa pizza puoliksi. 15 v myöhemmin on tosiaan jo ihan sama kumpi maksaa mitäkin, mutten olisi silloinkaan halunnut antaa huonosti tuntemalleni treffikumppanille mielikuvaa, että jään jollakin tavalla kiitollisuudenvelkaan.

Vierailija
32/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

asdfg kirjoitti:

Meillä ei tunneta 50/50 periaatetta, koska mies maksaa kaiken. Minä hoidan vain pyykit ja tämä sopii molemmille. Mies ei ole koskaan pyytänyt minua maksamaan mitään mutta haluaa minulle vain parasta.

Vierailija
33/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki huonosta provosta. Kannattaa harjoitella enemmän. Viikon huonoin. 0/5.

Vierailija
34/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minulle on joskus tehty näin: mies kutsuu treffeille. Ei suostu etukäteen kertomaan että minne tai mitä teemme, se on yllätys. Tulee hakemaan autolla ja vie minut romanttiseen, mutta melko kalliiseen paikkaan syömään. Tilaa jatkuvasti lisää viiniä ym pyytämättä, ottaa muutenkin ohjat esim. kyselee että mitä jälkiruoaksi jne. Sitten kun lasku tulee, niin mies toteaa että sä varmaan maksat tän kun mä ajoin tänne...? Siinä tilanteessa kyllä mun mielestä miehen olisi pitänyt ainakin tarjoutua maksamaan koko lasku, itse olisin kyllä voinut sitten sanoa että maksan oman osuuteni. Mutta että minä maksan kun hän ajoi? Paikkaan jonka oli itse yksin valinnut ja halusi varta vasten viedä. Varmaan tämäkin mies nyt täällä av:lla valittaa lompakkoloisista.

Vierailija
35/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

asdfg kirjoitti:

Ei ne kotityötkään mikään rakkauden tai parisuhteen mittari ole. Ne on vain normaaleja arjen asioita. Ei niitä kannata laskea hampaat irvessä. Mies sitten nauttii puhtaista vaatteista ja kodista ja kiittelee kovasti.

Vierailija
36/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu hyviin tapoihin maksattaa elämäänsä muilla. 

Vierailija
37/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuulunut vuosiin. Mainitsemaasi toimintaa ei katsota hyvällä, koska mies viestii sillä naiselle kuulemma sitä, että nainen on heikko surkimus. Muutos tapahtui joskus naisten voimaantumisen ja meetoooon aikoihin.

Mitä jos kysyt nätisti naiselta voitko ottaa takin pois päältä ja voitko auttaa kantamaan laukun? Miehen tehtävä on aina avata naiselle ovi. Mieheni tekee nämä aina ja ottaa muutkin huomioon, koska omaa hyvät käyttötavat.

Vierailija
38/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa.

Entä jos ei ole kutsujaa vaan yhdessä mietitty mitä tehtäisiin?

Vierailija
39/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hankala juttu, koska toisaalta onhan siinä jotain romanttista että mies maksaa (etenkin jos pyysi treffeille), mutta samalla vallitsevaan deittailukulttuuriin kuuluu ajatus siitä, että nainen ei halua jäädä mitään velkaa (tiedätte kyllä miksi) ja että ei ole soveliasta käydä miehen rahoilla huvittelemassa. 

Itse olen ratkaissut tämän niin että tarjoudun aina maksamaan, vaikka tiedän ettei osa miehistä tykkää siitäkään - jopa toisia treffejä ei kerran tullut, ja mies mainitsi syyksi etten voi olla kiinnostunut, kun maksoin oman juomani... Jos mies selkeästi ilmaisee haluavansa tarjota, annan hänen tehdä sen ja otan sen romanttisena eleenä.

Vierailija
40/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu hyviin tapoihin maksattaa elämäänsä muilla. 

Et näytä ymmärtävän koko pointtia. On olemassa miehiä, jotka arvostavat naisia ja haluavat heille hyvää. Mieheni ei koskaan kohtele eikä ajattele minua kulueränä olemmehan toisemme valinneet. Olet väärässä jos luulet että istun kotona katalogi kädessä valiten tuotteita niin että mies vain maksaa. E-ehei ei. Mies sen sijaan kyselee mitä voisi hankkia minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme