Mitä tekisit jos lapsesi olisi kehitysvammainen?
Mitä tekisit jos lapsesi olisi kehitysvammainen? Jos tutkimuksissa ei olisi huomattu mitään ja syntyessään lapsi olisikin vammainen. Voiko lapsen silloin antaa pois? Mitä jos ei halua vammaista lasta, mitä sille pitää tehdä?
Kommentit (85)
Mä en ymmärrä miksi niitä ylipäätään pidetään hengissä. Pahasti kehitysvammaisen hengissä pitäminen on karmeaa rääkkäystä ja ihmisarvoa loukkaavaa. Toivon mukaan luonto on tehnyt tänä vuonna tehtävänsä koronan ansiosta.
No meille syntyi yllättäen Down ja annoimme adoptioon. 24/7 jatkuva huolehtiminen 18 vuotta ei kiinnostanut.
Monet kehitysvammaiset ovat mukavampia, fiksumpia ja ystävällisempiä kuin ns. normaalit ihmiset. Ja myös lapsena helpompia hoitaa.
Se että on kehitysvammainen ei vielä kerro ihmisestä paljon mitään. Eikä sekään onko ns. normaali. Monet normaalit ihmiset ovat lapsena hankalia tai aikuisena ilkeitä. Jotkut ovat väkivaltaisia. Joillakin voi olla jopa jokin sairaus. Ei kukaan ole täydellinen.
Siskoni on kehitysvammainen ja olen tutustunut hänen kehitysvammaisiin ystäviinsä. Kuinka monta kehitysvammaista olette itse tavanneet?
Miksi kehitysvamman kammoaja on mielestäsi automaattisesti hullu? En halua kehitysvammaisia elämääni - miksi minun pitäisi haluta?
Mielenterveyshäiriöisiä tai alkoholisteja saa pilkata ja syyttää omista ongelmistaan, mutta kehitysvammainen onkin niin ihana ja aurinkoinen. Tämä on huomattu.