Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos lapsesi olisi kehitysvammainen?

Vierailija
22.07.2013 |

Mitä tekisit jos lapsesi olisi kehitysvammainen? Jos tutkimuksissa ei olisi huomattu mitään  ja syntyessään lapsi olisikin vammainen. Voiko lapsen silloin antaa pois? Mitä jos ei halua vammaista lasta, mitä sille pitää tehdä?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 20:47"]

Kovin paha mielenterveyshäiriö näyttää olevan kehitysvammaa pahempi. Hylkäisin elämästäni ehdottomasti kehitysvammaa kammoksuvan hullun.

Miksi kehitysvamman kammoaja on mielestäsi automaattisesti hullu? En halua kehitysvammaisia elämääni - miksi minun pitäisi haluta?

Mielenterveyshäiriöisiä tai alkoholisteja saa pilkata ja syyttää omista ongelmistaan, mutta kehitysvammainen onkin niin ihana ja aurinkoinen. Tämä on huomattu.

Vierailija
82/85 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi pahin painajaiseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi niitä ylipäätään pidetään hengissä. Pahasti kehitysvammaisen hengissä pitäminen on karmeaa rääkkäystä ja ihmisarvoa loukkaavaa. Toivon mukaan luonto on tehnyt tänä vuonna tehtävänsä koronan ansiosta.

Vierailija
84/85 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meille syntyi yllättäen Down ja annoimme adoptioon. 24/7 jatkuva huolehtiminen 18 vuotta ei kiinnostanut.

Vierailija
85/85 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kehitysvammaiset ovat mukavampia, fiksumpia ja ystävällisempiä kuin ns. normaalit ihmiset. Ja myös lapsena helpompia hoitaa.

Se että on kehitysvammainen ei vielä kerro ihmisestä paljon mitään. Eikä sekään onko ns. normaali. Monet normaalit ihmiset ovat lapsena hankalia tai aikuisena ilkeitä. Jotkut ovat väkivaltaisia. Joillakin voi olla jopa jokin sairaus. Ei kukaan ole täydellinen.

Siskoni on kehitysvammainen ja olen tutustunut hänen kehitysvammaisiin ystäviinsä. Kuinka monta kehitysvammaista olette itse tavanneet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi