Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos lapsesi olisi kehitysvammainen?

Vierailija
22.07.2013 |

Mitä tekisit jos lapsesi olisi kehitysvammainen? Jos tutkimuksissa ei olisi huomattu mitään  ja syntyessään lapsi olisikin vammainen. Voiko lapsen silloin antaa pois? Mitä jos ei halua vammaista lasta, mitä sille pitää tehdä?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emt, ehkä tekisin pitsaa.

Mut mitäpä se nyt haittais. Aika paljon vaikeasti kehitysvammaisia on esim. eduskunnassa, kuten perussuomalaiset, joten ei se nyt näemmä ainakaan uraan vaikuta.

Vierailija
2/85 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 15:29"]

Kenelle antaisit lapsen? Ei lapsia voi noin vain antaa pois, vaikka kuinka haluaisi. Usko vaan. Mulla on kehitysvammainen, eli tiedän. Ei ole sitä mahdollisuutta, että jätä sairaalaan ja lähde kotiin.

[/quote]

Mitenniin ei ole tätä mahdollisuutta? tasan tarkkaan se lapsi otetaan huostaan jos sinusta ei ole vanhemmaksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 14:32"]Mitä tekisit jos lapsesi olisi kehitysvammainen? Jos tutkimuksissa ei olisi huomattu mitään  ja syntyessään lapsi olisikin vammainen. Voiko lapsen silloin antaa pois? Mitä jos ei halua vammaista lasta, mitä sille pitää tehdä?

[/quote]

Mulla on ollut vammainen lapsi. Ei sitä vastasyntyneestä huomattu, vaan pikkuhiljaa. Sitä mahdollisuutta ei koskaan annettu, että olis voinut lapsen vaan jonnekin tunkea. Saatiin kyllä kaikki mahdolliset palvelut, mutta ei tuo ollut ikinä vaihtoehtona, että olis tosiaan voinut vaan luopua. Koko sukuni olisi lisäksi halveksinut.

Vierailija
4/85 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen diagnoosi saattaa meidän lapselle tulla hänen ollessaan seitsemänvuotias. Jatketaan elämään ihan kuten tähänkin asti.

Vierailija
5/85 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä siinä tekemään? ei lapsella ole palautusoikeutta, jos ei lopputulos miellytäkään. minun lihaa ja verta se lapsi olisi, joten rakastaisin parhaani mukaan, kuten vammatontakin lasta.

Vierailija
6/85 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 22:03"]Mitä sitten jos sen vamman huomaa vasta jälkikäteen? Kyllä niitä terveitäkin lapsia annetaan myöhemmässä vaiheessa sijoitukseen/adoptioon. 

[/quote]yleensä ne vanhemmat ei ole ihan tervepäisiä

Vierailija
7/85 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 00:19"]Riippuu vamman luonteesta. Lievä voisi mennä ihan hyvin, mutta miksikään omaishoitajaksi en ryhtyisi. Ei ole mun juttuni.

[/quote]mitä sanoisit, jos kunta ei vain tarjoaisi palveluita niin paljoa, että muuta voisit? pyytäisit lapsen pääsemistä laitokseen, mutta sulle sanottais, että kuule ei ole paikkoja!

Vierailija
8/85 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 14:32"]Mitä tekisit jos lapsesi olisi kehitysvammainen? Jos tutkimuksissa ei olisi huomattu mitään  ja syntyessään lapsi olisikin vammainen. Voiko lapsen silloin antaa pois? Mitä jos ei halua vammaista lasta, mitä sille pitää tehdä?

[/quote]

Mulla on ollut vammainen lapsi. Ei sitä vastasyntyneestä huomattu, vaan pikkuhiljaa. Sitä mahdollisuutta ei koskaan annettu, että olis voinut lapsen vaan jonnekin tunkea. Saatiin kyllä kaikki mahdolliset palvelut, mutta ei tuo ollut ikinä vaihtoehtona, että olis tosiaan voinut vaan luopua. Koko sukuni olisi lisäksi halveksinut.

[/quote]

Miksi ihmeessä olisi halveksinut?

Omilla vanhemmillani on sama...

Ja eikös se lapsi nyt herranjumala huostaanoteta oli vammainen tai ei kerta et kykene olemaan tälle vanhempi????

Vierailija
9/85 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni on nyt 8,5kk, ja maailman rakkain. Mutta rehellisesti, jos vammautuisi pahoin, antaisin hänet pois. Tiedän voimavarani, ja minusta ei olisi siihen. Minulla on mt-ongelmia, jotka hallussa, mutta kestän juuri ja juuri normaalin arjen. En jaksaisi vammaisen lapsen kanssa.

Vierailija
10/85 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalia kommentteja joillakin. miettikää, jos miehenne/ja lapsenne antaisivat teidät pois, kun vammautuisitte, koska eivät vain "jaksaisi" elä vammaisen kanssa.

Vierailija
11/85 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on normaalipäinen vanhempi, niin sitähän hoitaa vaikkei haluaisi! Kuka normaalisti empaattinen ihminen alkaisi laiminlyödä lasta - edes vammaista - niin, että tämä huostaanotettaisiin! Mitä sellainen tilanteen venyttäminen siihen pisteeseen kertoisi perheen muille lapsille? Olisiko se normaali ympäristö?

Jos kuvittelette, että kun lapsia on vaikka 6v ja 4v, sitten syntyy yksi kehari, että sä voit vaan olla niin, että "okei mä hoidan tätä yhtä lasta niin huonosti että se huostataan" - niin olette aivan mielipuolia. Oikeastiko kuvittelette, että niin VOI tehdä?

Meidän suvussa on tavattu kantaa vastuu, kun lapsi tehdään, se myös hoidetaan. Mun vanhemmat ja sisarukset ei todellakaan anna senttiäkään ymmärrystä sille, että joku muu kuin pershärö-päihdeäiti vain kokeililuontoisesti suunnilleen "kiduttaa hengiltä" (huostaanottopisteeseen) yhden lapsen tai vaihtoehtoisesti jää polkemaan jalkaa, että mähän en tota kotiin ota (tyyliin lääkärin vastaanotolta), viekää se laitokseen.

Toki jos on narkki tai mt-ongelmainen, niin monet ratkaisut varmaan on vaan sit niin helppoja, että sanoo vain "joo en pysty ku se olis tosi huono kun en pystys hoitaan". Hitto ei se mitään rakettitiedettä ole. Jos on itse kehari niin ei se sitten onnistu.

Vierailija
12/85 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 18:54"]

Tyttöni on nyt 8,5kk, ja maailman rakkain. Mutta rehellisesti, jos vammautuisi pahoin, antaisin hänet pois. Tiedän voimavarani, ja minusta ei olisi siihen. Minulla on mt-ongelmia, jotka hallussa, mutta kestän juuri ja juuri normaalin arjen. En jaksaisi vammaisen lapsen kanssa.

[/quote]

Lastenkin on pakko tyytyä vanhempiinsa, miksi teillä pitäisi olla valinnan varaa?

Vierailija
13/85 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistäisin johonkin laitokseen ja toivoisin, ettei siitä tehdä mitään paskaa tv-sarjaa

Vierailija
14/85 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 15:47"]

6 jatkaa... Kyllä lapsen voi antaa pois milloin vaan, jos haluaa. Voi sen lapsen jättää sairaalaan ja häipyä. Tiedän alkkis äidin, joka näin teki. Häipy vain sairaalasta ja lapsi ei ole kehitysvammainen, mutta fas lapsi on. Mummo otti sitten lapsen hoitoonsa. Ls-ilmoitus ja ilmoitus, että nyt tämä lapsi lähtee laitokseen.

[/quote]mut eihän kukaan normaali tee noin. Tavis ajattelee, että sitä vain sivistyneesti ilmoitetaan, että "voisitteko ottaa lapsen laitokseen" ja sitten tehdään paperit ja se on siinä. Voi olla, että johonkin maailman aikaan näin on sopinut, mutta enää - vuonna 2013 - tämä ei ole mahdollista. Vammaisten lasten paikka on lähtökohtaisesti koti, myös vaikeavammaisten, kehitysvammaisten ja jopa saattohoitoa tarvitsevien lasten.

Vierailija
15/85 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse kysynyt sossusta, voisinko saada lapsen sijoitettua pääosin laitokseen, niin että hän kävisi kotona "lomailemassa" (lapseni on tosi vaikea/isohoitoinen/sairas), mutta minulle sanottiin, että sellaista vaihtoehtoa ei ole. 

Vierailija
16/85 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 15:47"]

6 jatkaa... Kyllä lapsen voi antaa pois milloin vaan, jos haluaa. Voi sen lapsen jättää sairaalaan ja häipyä. Tiedän alkkis äidin, joka näin teki. Häipy vain sairaalasta ja lapsi ei ole kehitysvammainen, mutta fas lapsi on. Mummo otti sitten lapsen hoitoonsa. Ls-ilmoitus ja ilmoitus, että nyt tämä lapsi lähtee laitokseen.

[/quote]mut eihän kukaan normaali tee noin. Tavis ajattelee, että sitä vain sivistyneesti ilmoitetaan, että "voisitteko ottaa lapsen laitokseen" ja sitten tehdään paperit ja se on siinä. Voi olla, että johonkin maailman aikaan näin on sopinut, mutta enää - vuonna 2013 - tämä ei ole mahdollista. Vammaisten lasten paikka on lähtökohtaisesti koti, myös vaikeavammaisten, kehitysvammaisten ja jopa saattohoitoa tarvitsevien lasten.

[/quote]

Miten niin ei ole mahdollista? Kyllähän suoraan synnytyslaitokselta voi antaa terveenkin vauvan adoptioon, miksei sitten vammaista lasta? Siinä on se 2kk harkinta-aika, jonka ajan vauva on hoidossa sijaisperheessä. Sitten 2kk kuluttua vauva adoptoidaan pysyvään perheeseensä.

Mitä itse tekisin, jos saisin yllätysvammaisen lapsen - no, mitä siinä tekee? Minulle kävi niin, kaikki seulat ok ja silti vauva oli vaikeavammainen. Sitten vaan sopeutuu vallitsevaan tilanteeseen. Vauva kuoli sitten pääsemättä ollenkaan kotiin.

Vierailija
17/85 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen voi jättää sairaalaan. SIloin lapsi sijoitetaan kiireellisesti ja myöhemmin huostaanotetaan.

Vierailija
18/85 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sille sit pitäis tehdä? Hohhoijaa, eihän se tietenkään kivaa ole, jos lapsi on kehitysvammainen, kaikkihan nyt toivovat tervettä lasta. Sehän on selvä, mutta jos näin ei kuitenkaan ole niin mitä siinä sitten tekemään? Elämään jatketaan sen mukaan, asiat muuttuvat. Emmä ainakaan antaisi lasta pois, jos tämä syntyisi kehitysvammaisena. Tottakai elämä hankaloittuu, mutta sitä elämää pystyy kyllä varmasti elämään, kun siihen asennoituu. Rakas se lapsi on silti, on vammaa tai ei. Eli noin tiivistettynä, en tekisi yhtään mitään. Alottettaisi elämä lapsiperheenä tai jatkettaisiin, jos lapsia olisi ennestään. Mukauduttaisiin siihen, mitä elämä tuo tullessa.

Vierailija
19/85 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos synnytät terveen lapsen, joka sairastuu/vammautuu vaikka kolme vuotiaana tai kahdeksan vuotiaana. Antaisitko lapsen silloinkin pois?

Vierailija
20/85 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vammainen lapsi,vaativa laji

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme