Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hitto mulla oli viime yönä? Sydänkohtaus...ei kai?

Vierailija
22.07.2013 |

Heräsin joskus viiden maissa siihen, että vatsaan koskee. Menkat olivat alkaneet. Harvoin on näin kipeät menkat, joten nousin sitten ylös hakeakseni keittiöstä buranaa, jotta saisin nukuttua.

Noustuani ylös ja käveltyäni keittiöön, alkui yhtäkkiä hikoiluttaa ihan hirveästi, pyörrytti ja oksetti. Sain äkkiä nielaistua buranan ja menin nopeasti takaisin sänkyyn, jotta en pyörtyisi.

Odottelin siinä, että burana alkaisi vaikuttaa. Makasin sängyllä ja heikotus ei silti mennyt ohi, pyörrytti ja hikoilutti edelleen. Samalla päässä alkoi "surraamaan" ja vasemman rinnan alla oli painon tunnetta. (tosin siis ei kai sydänkohtauksessa painontunne siinä kohtaa ole, sydänhän on enemmänkin keskellä, painontunne oli tarkasti vasemman rinnan alla).

Mitään hengitysvaikeuksia tms. minulla ei kuitenkaan ollut.

Pikkuhiljaa tämä olo helpotti, ehkä 20 minuutissa. Sitten nukahdin uudelleen.

Nyt kun nousin ylös, olo on jo suht normaali, tosin vieläkin hieman outo ja heikko, hikoiluttaa myös.

Mitä tää oli? Yöllä pelkäsin kauhuissani että on sydänkohtaus, mutta ei kai nyt sentään.. kipu rinnassa ei tosiaan ollut kovaa, laimeaa painontunnetta vain.. lisäksi mä oon vasta 33 v. Jos rinnan alla olevaa painontunnetta ei oteta lukuun, oireet sopisivat menkkakipuihin, ne ovat minulla joskus ennenkin olleet noin kovat että hikoiluttaa ja pyörryttää ja silmissä pimenee.. olikohan ne niitä nytkin...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut useita samankaltaisia kohtauksia, ja aina yöllä. Kerran mentiin ambulanssillakin sairaalaan. Googlasin netistä ja sieltä löytyi samanlaisia tarinoita. Ja aiheuttaja oli natriumglutamaatti E621. Toinen joka aiheuttaa samanlaisen kohtauksen on karrageeni E407. Olen molemmille allergisoitunut, testit on otettu. Nyt vaan tihrustan kaikki tuoteselosteet ja hyvin olen pärjännyt ilman kohtauksia.

Vierailija
2/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin refluksi pahenee usein menkkojen aikaan (en tajua miksi) ja myös migreenin aikaan (migreeni ja menkat kulkee aikalailla käsikädessä). Joskus tullut voimakas kiputuntemus vasemman rinnan alta, joka levisi ylös rintakehää ja nielua pitkin, silloin luulin sydänoireeksi, mutta lääkäri totesi, että refluksi se vaan vihoitteli. Burana on aika paha vatsalle ja vatsalaukku on tuossa vähän vasemman rinnan alapuolella, joten olisiko ollut vatsalaukussa kramppi tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos menisit lääkäriin?

Vierailija
4/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydänkohtaus voi tulla minkä ikäiselle vain, toki harvemmin..

elikkä jos olet,

painoinen, käytät hormonaalista ehkäisyä, et liiku vaan istuttyöksesi, syöt suolaa rasvaa yms epäterveellistä..niin riski on todella suuri !!

pelkkä piillereidenkäyttö on riski tulpalle ! mm keuhkoveritulppa on mahdollinen, ja juurikin pistää noin.

eli mars lääkäriin !

Vierailija
5/10 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoputkentulehdus. Se voi alkaa yhtäkkiä ilman flunssaakin. Itselläni noin on käynyt usein ja apua saa vain ensiavussa.

Vierailija
6/10 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hormonihäiriö......? Närästys...?

Vierailija
7/10 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit syönyt jotain sopimatonta?

Vierailija
8/10 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosia?

Vierailija
9/10 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkikohtaus. Ne on ihan yleisiä öisin. Itsekin kärsin niistä pitkään ennen kuin tajusin mitä ne on. Inhottavia, pelottaa ihan oikeasti että kuolee.

Vierailija
10/10 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Mulla on ollut joskus samanlaisia, ja ne kohtaukset liittyy nimenomaan menkkojen alkamiseen. Ei ole mitään paniikkikohtauksia, vaan mulla ainakin liittyy kipuun ja supistuksiin joita tulee joskus ihan menkkojen alussa, välillä ihan reippaastikin. Joskus pyörrytys ja kipu on vienyt jalat alta, usein myös silmissä sumenee. Oireet on mulla ihan samanlaiset kun itse kuvailit. Ei ole kuitenkaan mitenkään vaarallista, hiton epämiellyttävää kylläkin, ja kipukohtaus on mennyt reilulla särkylääkeannoksella ohi. Joskus kohtaus on saattaanut kestää tunninkin, ja sen jälkeen on kyllä puhti ihan poissa ja pitää lepäillä.

Vaikka tällainen kohtaus on todella inhottava ja pelottava, se on mielestäni aika normaali kehon reaktio kovaan kipuun. Tärkeintä on ettei ala panikoimaan, vaan ottaa reilun annoksen särkylääkettä ja lepäilee. Älä siis huoli, muillakin on ollut tällaisia, mullakin ihan useampaan kertaan ja aina on liittynyt siis nimenomaan kuukautisten alkamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi