Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hidas=tyhmä?

Vierailija
18.06.2013 |

Ovatko mielestäsi (käsityskyvyltään) hitaat ihmiset myös tyhmiä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun hämäläisiä. 

*jos tämä viesti tulee toisen kerran, se johtuu sivustosta*

Vierailija
2/6 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen etenkin sosiaalisesti hidas ja mua on sen takia esim. kouluaikana pidetty tyhmänä. Samoin esim mensan testeistähän osa perustuu siihen, että pitää olla nopea ollakseen älykäs. 

Minä olen siis hidas. Olen niin hidas, että nykyään minua pidetään varovaisena ja vetäytyvänä sosiaalisesti, käsittämättömän paksunahkaisena ja ylimielisenä loukkauksien suhteen, koska en ikinä tajua niitä niin ajoissa, että ehtisin suuttua päin naamaa. En myöskään ole koskaan harrastanut yhden illan seksisuhteita, koska en ikinä ehtinyt kiihottua oudoista miehistä yhdessä illassa. Mulla ihastumisen kehittyminen vei aina viikkotolkulla. En keksi keskusteluissa mitään nasevaa ja humoristista sanottavaa ennen kuin tilanne on jo niin kaukana, ettei sitä enää kannata sanoa.

Mä olen kuitenkin väitellyt tohtoriksi laudaturin arvosanalla ja mulla on paljon julkaisuja kansainvälisesti arvostetuilla forumeilla, mikä omalla tieteenalallani on vaikeaa. Olen siis ns. virallisesti viisas. Väittely on toki sujunut ihan keskimääräisesssä ajassa. Mulla on myös onnistunut perhe-elämä ja taloudellisesti asiat ihan hyvin. Tunneälyä vaativakaan elämän puoli ei siis ole mennyt ihan pieleen vaan aika poikkeuksellisen hyvin. En siis todennäkösesti ole tyhmä, vain sosiaalisesti aivan käsittämättömän hidas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi!

Minulla paljon samaa, tohtori en toki ole. Surettaa se, etten koskaan keksi nokkelia sutkautuksia ja monet hauskat jutut (ja ilkeätkin kai) menee ohi.

En ole aikaisemmin osannut itseäni tyhmänä pitää, koska opinnot ym. mennyt kuitenkin mukavasti. Iski vain epävarmuus yht'äkkiä.

Ap

Vierailija
4/6 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys nimenomaan tarkoittaa "prosessoinnin" nopeutta. Kyllähän keskivertoälyinenkin selvittää asioiden ratkaisut yms kun vaan saa tarpeeksi aikaa, mutta älykäs tekee sen nopeammin. Kun älykkyysskaalalla mennään alaspäin, lopulta ihminen on niin tyhmä ettei aikakaan riitä, koska aivoissa ei pysy koko ajatusketju kasassa.

Eli kyllä, yksinkertaistettuna hitaus=tyhmyys. Se ei poista silti esim. opiskelumenestystä aloilla joissa työ on enemmän vanhan tiedon ulkoa opettelua ja puurtamista kuin loogisia päättelyketjuja. Ja kielellinen lahjakkuus tai huumorintaju on lähes tulkoon eri asia, eli esim. se ettei keksi sanaleikkejä tai sutkautuksia ei välttämättä tarkoita että joku on muuten tyhmä. Saattaa vain olla että hän ei ole kielellisesti kovin lahjakas, vaikka olisikin esim. matemaattinen nero. Toki niin päin nämä korreloivat, että se nerokkaasti sanoilla leikkivä harvoin on tyhmä, koska sanaleikit yleensä vaativat asioiden yhdistelemistä uudella tavalla nopeasti.

Vierailija
5/6 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen käsitys on kai se, että älykkyys on nopeutta. Toisaalta älykkäät ihmiset voivat olla hämmästyttävän epäloogisia eivätkä kovin mielikuvitusrikkaita. Mielestäni pitäisi olla oma sanansa niille jotka ovat hitaita mutta joiden ajattelu on kristallin kirkasta ja luovaa.

Vierailija
6/6 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä eivät tarkoita samaa asiaa. Hidas voi olla hyvinkin älykäs ja usein onkin. Tyhmä taasen ei voi olla hidas eikä myöskään älykäs. ;)