Mieheni alkaa tapaamaan esikoistaan?
Erosi naisesta raskaus aikana ja tavannut lapsen vain kerran, tämän olessa vielä vauva. Yhteisiä lapsia meillä on 2 (poika ja tyttö) ja nyt alkanut puhumaan tuosta esikois lapsestaan. Pelkään että mies rikkoo perheemme ja haluaa alkaa leikkimään isää, myös esikoiselleen. Lapsi asuu äitinsä ja tämän uuden perheen kanssa naapuri kaupungissa, joten välimatkakaan ei olisi este. En tiedä miten yhteiset lapsemme reagoi tähän tai kuinka pystyn selittämään tilanteen. Surettaa niin meidän lapsien puolesta :/ Toivon niin paljon lasten vuoksi ettei miehen ex anna miehelle oikeutta tavata lastaan koskaan!
Eikä tarvitse huutaa että olen itsekäs. Kyllä minä tuon kestäisin, mutta lapset voi reagoida vahvasti.
Kommentit (112)
Herrajumala, kaikenlaisia..... En jaksanut lukea aiempia kommentteja. Mielestäni sinä olet todella itsekäs kieltämällä tapaamiset. Miehesi esikoinen on ihan samalla tavalla hänen lapsensa kuin teidän yhteisetkin. Lapsella on Oikeus tavata biologista isäänsä ja luoda tähän jonkinlainen suhde. Mielestäni on törkeää sinulta arvottaa lapsia miehelle. "Meidän yhteiset lapset ovat tärkeämpiä kuin Sinun lapsesi". Naurettavaa vedota teidän yhteisiin lapsiin. H voivat myöhemmin saada tästä sisarpuolesta itselleen tärkeän perheenjäsenen jos sinä et sabotoi miehen ja lapsen välisen suhteen edistämistä. Mielestäni on erittäin hienoa että miehesi haluaa luoda siteen esikoiseensa vaikka erossa on tultu oltua. Parempi myöhemmin kuin ei milloinkaan.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 01:41"]
Voi, kuinka tekopyhä keskustelu tämäkin! Oikeasti hei, kuka haluaa vieraan lapsen sotkemaan perheensä kuvioita? Ja oikeasti kuvitteletteko, että miehelle rakkaus lapseen syntyy tuosta vaan biologian pohjalta? Yhteistä aikaa ja rakkautta lapsen äitiin ei tarvita lainkaan? Ei miehellä ole automaattisesti sidettä lapseensa kuten naisilla.
Sinänsä ap, miehesi on siinä oikeassa, että lasta olisi syytä tavata. Saattaa olla, että lapsi mieltää isäpuolen niin paljon isäkseen ja ovat tiivis perhe, ettei sinulla ole "vaaraa" siitä, että teillä alkaisi usein ja pitkiä aikoja käydä vieras. Lapselle oikeankin isän tunteminen on pitkän päälle tärkeää, vaikka isä olisi elämässä vähemmänkin. Minusta miehesi velvollisuus on noista tunnejutuista huolimatta ottaa kontakti lapsen äitiin ja kysellä tapaamismahdollisuuksista. Yritä ajatella asia rikkautena teidän yhteisille lapsille ja ei vanhemman rakkaus ole rajallista. Sitä riittää kaikille ja voisin lyödä ison vedon, ettei tuo vanhin lapsi tule koskaan niin rakkaaksi miehelle kuin teidän yhteiset, jotka ovat kasvaneet isäänsä kiinni. (ala-arvoisesti sanottu, mutta totuushan tuo on)
[/quote]
Voiko lapsia rakastaa eriarvoisesti? Onko suhde esikoiseen vahvin hankalasta tilanteesta johtuen? Entä jos olet väärässä ja juurikin tuo esikoinen on se tärkein?
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 08:21"]
Lapsilla ja nuorilla on yleensä erittäin vahva oikeustaju, ja ellei ap:n mies nyt ota vastuuta myös esikoisestaan, voi olla, että juttu kääntyy häntä vastaan vahvastikin, jos (kun) lapset myöhemmässä vaiheessa kuulevat isosiskostaan. Minä ainakin halveksisin ihmistä, joka ei pitäisi minkään sortin yhteyttä omaan jälkeläiseensä.
[/quote]
Miksi meidän lapset olisi isälleen vihaisia? Aina on heille ollut tarjolla isänrakkautta<3
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 09:50"]
Uskon että miestä on vaivannut lapsensa hylkääminen siitä saakka kun teidän yhteinen esikoinen syntyi. Hän haluaa korjata virheensä ja siihen hänellä on täysi oikeus.
Teidän lapset ovat pieniä ja eivät ymmärrä olla kateellisia isommalle sisarukselle. Ongelma on ainoastaan sinun ap.
Jos mies on tunnustanut isyytensä niin toki hän saa tapaamisoikeuden.
Kiinnostaisi tietää tietääkö tämä 5 v isästään vai luuleeko isänsä olevan äitinsä uuden miehen. Tuossa on tietenkin ongelma jos isyysasiaa ei ole kerrottu 5-vuotiaalle.
[/quote]
Höpö höpö! Olisi vaatinut osuuksiaan lapsesta muuten jo meidän yhteisten synnyttyä. Harmittaa kun yhteistä poikaamme odottaessa vielä kysyin aikooko olla isä esikoiselleen ja jos aikoo niin se hetki olisi nyt...
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:01"]
Herrajumala, kaikenlaisia..... En jaksanut lukea aiempia kommentteja. Mielestäni sinä olet todella itsekäs kieltämällä tapaamiset. Miehesi esikoinen on ihan samalla tavalla hänen lapsensa kuin teidän yhteisetkin. Lapsella on Oikeus tavata biologista isäänsä ja luoda tähän jonkinlainen suhde. Mielestäni on törkeää sinulta arvottaa lapsia miehelle. "Meidän yhteiset lapset ovat tärkeämpiä kuin Sinun lapsesi". Naurettavaa vedota teidän yhteisiin lapsiin. H voivat myöhemmin saada tästä sisarpuolesta itselleen tärkeän perheenjäsenen jos sinä et sabotoi miehen ja lapsen välisen suhteen edistämistä. Mielestäni on erittäin hienoa että miehesi haluaa luoda siteen esikoiseensa vaikka erossa on tultu oltua. Parempi myöhemmin kuin ei milloinkaan.
[/quote]
Totta kai meidän lapset on tärkeämpiä miehelle! Ollut mukana vauva ajasta asti ja nähnyt kasvun. Tuskin edes rakastaa esikoistaan kun on tämän hylännyt. Yrittää ehkä toimia nyt vaan niinkun olisi oikein ja hyvä tapaista.
Toinen näkökanta tähän asiaan: Mielestäni miehellä ei ole enää 5 vuoden jälkeen MITÄÄN OIKEUTTA ängetä omasta halustaan lapsen elämään!
Mikäli lapsella on jo oma perhe johon kuuluu myös mies, jota pitää isänään niin ei todellakaan ole bioisällä mitään oikeutta ängtä sekoittamaan pakkaa. Munaton luuseri ei ole kantanut alusta asti vastuuta ja yhtäkkiä haluaakin.
Ajatelkaa herranjumala sen LAPSEN parasta, hänellä on jo omasta mielestään isä ja äiti, eli perhe. Hän on aivan liian nuori käsittämään näin vaikeaa asiaa! Miehen täytyy nyt vain elää päätöksensä kanssa ja antaa lapsen elää perheensä kanssa rauhassa! Kun LAPSELLA itsellään on tarpeeksi ikää ja pystyy käsittelemään tätä asiaa niin sitten LAPSI voi omasta halustaa tutustua isäänsä. Vasta sitten kun lapsi pystyy itse päättämään asiasta!
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 08:21"]
Lapsilla ja nuorilla on yleensä erittäin vahva oikeustaju, ja ellei ap:n mies nyt ota vastuuta myös esikoisestaan, voi olla, että juttu kääntyy häntä vastaan vahvastikin, jos (kun) lapset myöhemmässä vaiheessa kuulevat isosiskostaan. Minä ainakin halveksisin ihmistä, joka ei pitäisi minkään sortin yhteyttä omaan jälkeläiseensä.
[/quote]
Miksi meidän lapset olisi isälleen vihaisia? Aina on heille ollut tarjolla isänrakkautta<3
[/quote]
Katkaisisin välit isääni ja äitiini, jos kuulisin että jommallakummalla olisi hylätty lapsi. En voi käsittää tuollaista julmuutta enkä halua olla julmureiden kanssa tekemisissä.
Lapset reagoivat negatiivisesti kun sinäkin reagoit negatiivisesti. Lapset suhtautuvat innolla uuteen sisareensa niin kuin kuuluukin kun myös muu perhe sen hyväksyy. Miksi et ole aikaisemmin kertonut lapsillesi sisaruksistaan? Miksi heillä ei ole oikeutta tietää sitä? Miksi miehesi ei saisi olla isä kaikille lapsilleen? Toivottavasti mies toimii järkevästi ja pitää yhteyttä myös muihin lapsiinsa kuin sinun lapsiisi.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:16"]
Toinen näkökanta tähän asiaan: Mielestäni miehellä ei ole enää 5 vuoden jälkeen MITÄÄN OIKEUTTA ängetä omasta halustaan lapsen elämään!
Mikäli lapsella on jo oma perhe johon kuuluu myös mies, jota pitää isänään niin ei todellakaan ole bioisällä mitään oikeutta ängtä sekoittamaan pakkaa. Munaton luuseri ei ole kantanut alusta asti vastuuta ja yhtäkkiä haluaakin.
Ajatelkaa herranjumala sen LAPSEN parasta, hänellä on jo omasta mielestään isä ja äiti, eli perhe. Hän on aivan liian nuori käsittämään näin vaikeaa asiaa! Miehen täytyy nyt vain elää päätöksensä kanssa ja antaa lapsen elää perheensä kanssa rauhassa! Kun LAPSELLA itsellään on tarpeeksi ikää ja pystyy käsittelemään tätä asiaa niin sitten LAPSI voi omasta halustaa tutustua isäänsä. Vasta sitten kun lapsi pystyy itse päättämään asiasta!
[/quote]
Asia voidaan esittää lapselle lapsen tahtisesti, ei tietenkään tunkemalla aivan yhtäkkiä uusi ihminen lapsen elämään. Nykytilanteen jatkaminen tuskin on lapselle hyväksi. Jossain vaiheessa lapselle on kuitenkin pakko kertoa, ja onko tieto muka helpompi vastaanottaa vasta 10-vuotiaana/teini-iässä/täysi-ikäistyessä? Samalla saisi tietää isän hylänneen ja kaikkien läheisten valehdelleen. Julmaa.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 10:42"]
Tsemppiä ap!
Täällä vastaa taas nämä mutu-ihmiset, joilla ei ole mitään kokemusta asiasta, luulevat vain, että näin minä itse toimisin. Tosiasiat ovat sitten ihan eri asioita.
Miettikäähän uudestaan omalle kohdalle!! Ensinnäkin, kun mies on lähtenyt odotusaikana herää kysymys, onko lapsi tehty yhteisestä toiveesta. Siksi miehellä on saattanut kestää näin kauan hyväksyä asia, jos siis on kyse vain naisen halusta pitää lapsi.
Eli teille tulisi tämmöinen lapsi sitten ihan puskan takaa. Minä ainakin miettisin, että miten yhteistyö lapsen äidin kanssa sujuu. Entä, jos hän haluaa hankaloittaa meidän elämää ja alkaa mahdollisesti kostaa miehelle jättämisen lapsen kautta?
Ikävä kyllä KAIKKI naiset eivät ole yhtä tasapainoisia ja oikeudenmukaisia kuin av-mammat :), joiden sydän on avoinna rakastamaan ihan kaikkia lapsia ja tottakai ottamaan heidät avosylin vastaan <3
[/quote]
Kiitos :) En pelkää itseasissa naisen koston halua, kyseisellä ihmisellä tuntuu olevan vahva oikeudellisuuden taju. Nainen on menestynyt elämässää ja rahaa tuntuu olevan... Lapsella on kaikki viimeisen päälle, meidän lapsilla ei. Tämä nainen on "super äiti" koskaan ei ole epäonnistunut ja asettaa aina lapsensa muiden edelle. Itse olen vain keskin kertainen äiti... Koti ei kiillä puhtauttaa, lapset ei ole aina viimeisen päälle, kuri ei ole yhtä tiukka... Mieheni ei exälleen enään kelpaa, mutta...
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:32"]
Tsemppiä ap!
Täällä vastaa taas nämä mutu-ihmiset, joilla ei ole mitään kokemusta asiasta, luulevat vain, että näin minä itse toimisin. Tosiasiat ovat sitten ihan eri asioita.
Miettikäähän uudestaan omalle kohdalle!! Ensinnäkin, kun mies on lähtenyt odotusaikana herää kysymys, onko lapsi tehty yhteisestä toiveesta. Siksi miehellä on saattanut kestää näin kauan hyväksyä asia, jos siis on kyse vain naisen halusta pitää lapsi.
Eli teille tulisi tämmöinen lapsi sitten ihan puskan takaa. Minä ainakin miettisin, että miten yhteistyö lapsen äidin kanssa sujuu. Entä, jos hän haluaa hankaloittaa meidän elämää ja alkaa mahdollisesti kostaa miehelle jättämisen lapsen kautta?
Ikävä kyllä KAIKKI naiset eivät ole yhtä tasapainoisia ja oikeudenmukaisia kuin av-mammat :), joiden sydän on avoinna rakastamaan ihan kaikkia lapsia ja tottakai ottamaan heidät avosylin vastaan <3
[/quote]
Kiitos :) En pelkää itseasissa naisen koston halua, kyseisellä ihmisellä tuntuu olevan vahva oikeudellisuuden taju. Nainen on menestynyt elämässää ja rahaa tuntuu olevan... Lapsella on kaikki viimeisen päälle, meidän lapsilla ei. Tämä nainen on "super äiti" koskaan ei ole epäonnistunut ja asettaa aina lapsensa muiden edelle. Itse olen vain keskin kertainen äiti... Koti ei kiillä puhtauttaa, lapset ei ole aina viimeisen päälle, kuri ei ole yhtä tiukka... Mieheni ei exälleen enään kelpaa, mutta...
[/quote]
Oletko kateellinen?
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 22:53"]
Erosi naisesta raskaus aikana ja tavannut lapsen vain kerran, tämän olessa vielä vauva. Yhteisiä lapsia meillä on 2 (poika ja tyttö) ja nyt alkanut puhumaan tuosta esikois lapsestaan. Pelkään että mies rikkoo perheemme ja haluaa alkaa leikkimään isää, myös esikoiselleen. Lapsi asuu äitinsä ja tämän uuden perheen kanssa naapuri kaupungissa, joten välimatkakaan ei olisi este. En tiedä miten yhteiset lapsemme reagoi tähän tai kuinka pystyn selittämään tilanteen. Surettaa niin meidän lapsien puolesta :/ Toivon niin paljon lasten vuoksi ettei miehen ex anna miehelle oikeutta tavata lastaan koskaan!
Eikä tarvitse huutaa että olen itsekäs. Kyllä minä tuon kestäisin, mutta lapset voi reagoida vahvasti.
[/quote]
Mietinkin tässä juuri että harvinaisen vähän ollut tälläisiä satuja täällä.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:35"]
Tsemppiä ap!
[/quote]
[/quote]
Oletko kateellinen?
[/quote]
En tälle naiselle! Enkä edelleenkään pelkää hänen vievän miestäni.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:23"]Lapset reagoivat negatiivisesti kun sinäkin reagoit negatiivisesti. Lapset suhtautuvat innolla uuteen sisareensa niin kuin kuuluukin kun myös muu perhe sen hyväksyy. Miksi et ole aikaisemmin kertonut lapsillesi sisaruksistaan? Miksi heillä ei ole oikeutta tietää sitä? Miksi miehesi ei saisi olla isä kaikille lapsilleen? Toivottavasti mies toimii järkevästi ja pitää yhteyttä myös muihin lapsiinsa kuin sinun lapsiisi.[/quote]
Meidän lapset on vasta 3 ja 1v 2kk ei tuon ikäiset asiaa ymmärrä.
Tsemppiä ap!
[/quote]
[/quote]
Vahvistit epäilykseni. Olet se sama trollaaja joka vähän väliä tekee aloituksia "miehen kakaroista", "v-mäisestä exästä" jne. Samat kirjoitusvirheet, sama kirjoitustyyli.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:23"]Lapset reagoivat negatiivisesti kun sinäkin reagoit negatiivisesti. Lapset suhtautuvat innolla uuteen sisareensa niin kuin kuuluukin kun myös muu perhe sen hyväksyy. Miksi et ole aikaisemmin kertonut lapsillesi sisaruksistaan? Miksi heillä ei ole oikeutta tietää sitä? Miksi miehesi ei saisi olla isä kaikille lapsilleen? Toivottavasti mies toimii järkevästi ja pitää yhteyttä myös muihin lapsiinsa kuin sinun lapsiisi.[/quote]
Meidän lapset on vasta 3 ja 1v 2kk ei tuon ikäiset asiaa ymmärrä.
[/quote]
Eli hyvä aika korjata välit vanhempaan sisarukseen, kun nuoremmilla ei ole vielä jyrkkiä asenteita.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:42"]
Tsemppiä ap!
[/quote]
[/quote]
Oletko kateellinen?
[/quote]
[/quote]
Et tietenkään pelkää, muuten vain skitsoat pelkästä ajatuksesta, että mies tapaisi vanhinta lastaan.
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:47"]
[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:42"]
Tsemppiä ap!
[/quote]
[/quote]
Oletko kateellinen?
[/quote]
[/quote]
Et tietenkään pelkää, muuten vain skitsoat pelkästä ajatuksesta, että mies tapaisi vanhinta lastaan.
[/quote] Ilmeisesti niin sitten. Kateellinen voisinkin olla jos ero miehen kanssa tulisi, mutta niin pitkään kun meidän perhe on "ydinperhe" en koe aihetta kateellisuuteen. Eihän mies meidän lapsia ole hylännyt, eikä hylkää <3 :)
Oot kyllä outo. Onnea vaan jatkoon!
Täällä on äiti, joka innosta kiljuen antaisi lapsen isälle mahdollisuuden tulla lapsen elämään, vaikka tämä hylkäsi aikoinaan lapsen. Itse en miehen elämään haluaisi mitenkään mukaan, mutta lapselle sen soisin ilomielin.
AP, tekstisi on raakaa, todella raakaa ja itsekästä. Miksi olet niin kylmä sille pienelle viisivuotiaalle, joka joskus tulevaisuudessa miettii kuitenkin isyysasiaa. Rehellisesti ja avoimesti puhuen, kukaan ei kärsi ja tuo onnekas viisivuotias saisi yhden turvallisen aikuisen lisää elämäänsä. Sinua en siihen vielä laske koska et halua lasta elämääsi. Mutta olen varma, että kun sinun ei tarvitsisi enää salata miehesi lasta, niin se helpottaisi myös sinun elämää jatkossa.