Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni alkaa tapaamaan esikoistaan?

Vierailija
21.07.2013 |

Erosi naisesta raskaus aikana ja tavannut lapsen vain kerran, tämän olessa vielä vauva. Yhteisiä lapsia meillä on 2 (poika ja tyttö) ja nyt alkanut puhumaan tuosta esikois lapsestaan. Pelkään että mies rikkoo perheemme ja haluaa alkaa leikkimään isää, myös esikoiselleen. Lapsi asuu äitinsä ja tämän uuden perheen kanssa naapuri kaupungissa, joten välimatkakaan ei olisi este. En tiedä miten yhteiset lapsemme reagoi tähän tai kuinka pystyn selittämään tilanteen. Surettaa niin meidän lapsien puolesta :/ Toivon niin paljon lasten vuoksi ettei miehen ex anna miehelle oikeutta tavata lastaan koskaan!

Eikä tarvitse huutaa että olen itsekäs. Kyllä minä tuon kestäisin, mutta lapset voi reagoida vahvasti.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17.11 viestin jättänelle

miksi miehesi ei tapaa lastaan? tiedätkö syytä?

Vierailija
2/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17.11 viestin jättänelle

miksi miehesi ei tapaa lastaan? tiedätkö syytä?

[/quote]Sanoo, että nainen on hankkiutunu raskaaksi "tahallaan" ja väittänyt että on ehkäisy. Ei ole halunnut nähdä lasta, mutta kun meille syntyi lapsi niin selvästi alkoi kiinnostaa tää toisenkin lapsen olemassaolo. En tiedä miksi ei ota yhteyttä lapsen äitiin. Mä oon kyllä kannustanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole helppoa ottaa yhteyttä jos varmuutta oli ole antaako äiti enään tulla lapsen elämään. Minkä ikäinen lapsi teillä on entä edellisen liiton?

Vierailija
4/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 01:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 01:11"]

Niinä tämä esikoinen kuin teidän yhteisetkin lapset tulevat vihaamaan miestäsi  ja teidän yhteiset sinua myös, jos eivät saa tutustua isoon sisarukseensa. Voipi olla, että isovanhempana et sitten näe lapsenlapsiasi. sellaistako tulevaisuutta haluat?

Miehesi on täysi paska, jos ei taistele tapaamisoikeuksista. Ja sinä et ole sen parempi, jos et miestäsi kannusta tässä asiassa.

[/quote]

Käsi ylös kuinka moni OIKASTI antaisi lapsensa hylänneen miehen "hyvittää tekojaan" viiden vuoden jälkeen?

[/quote]

Miten niin "antaisi"? Eikö mies itse päätäkään tekemisistään?

Vierailija
5/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kauhea ihminen, mutta mua ottaisi päähän jos minulla olisi mies joka yhtäkkiä päättäisi tuoda elämäämme meille täysin tuntemattoman lapsen jostain entisestä suhteesta. AP:n tapauksessa olisin tietoinen jostain lapsesta, mutta myös siitä että mies ei pitäisi siihen yhteyttä ja sellaisen miehen kanssa olisin mennyt yhteen. Kyllähän se muuttaisi asioita, jos yhtäkkiä pitäisikin hyväksyä joku vieras lapsi siihen kylkeen.

Juuri tuon takia olen valinnut lapsettoman miehen itselleni ettei tuollaista pääsisi käymään. Nyt meen tonne maahan makaamaan niin voitte kivittää mut :D

Vierailija
6/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti eroatte ja mies hylkää sinunkin lapsesi. Se olisi sinulle oikein.

Vierailija
7/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4vuotias yhteinen ja mulla edellisestä liitosta kohta 12vuotias.[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 18:42"]

Ei varmaan ole helppoa ottaa yhteyttä jos varmuutta oli ole antaako äiti enään tulla lapsen elämään. Minkä ikäinen lapsi teillä on entä edellisen liiton?

[/quote]

Vierailija
8/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 18:59"]

Niinä tämä esikoinen kuin teidän yhteisetkin lapset tulevat vihaamaan miestäsi  ja teidän yhteiset sinua myös, jos eivät saa tutustua isoon sisarukseensa. Voipi olla, että isovanhempana et sitten näe lapsenlapsiasi. sellaistako tulevaisuutta haluat?

Miehesi on täysi paska, jos ei taistele tapaamisoikeuksista. Ja sinä et ole sen parempi, jos et miestäsi kannusta tässä asiassa.

[/quote]

Käsi ylös kuinka moni OIKASTI antaisi lapsensa hylänneen miehen "hyvittää tekojaan" viiden vuoden jälkeen?

[/quote]

Miten niin "antaisi"? Eikö mies itse päätäkään tekemisistään?

[/quote]

Tällä tarkoitettiin varmaan miehen exää?

Vierailija
9/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 19:00"]

Mä olen kauhea ihminen, mutta mua ottaisi päähän jos minulla olisi mies joka yhtäkkiä päättäisi tuoda elämäämme meille täysin tuntemattoman lapsen jostain entisestä suhteesta. AP:n tapauksessa olisin tietoinen jostain lapsesta, mutta myös siitä että mies ei pitäisi siihen yhteyttä ja sellaisen miehen kanssa olisin mennyt yhteen. Kyllähän se muuttaisi asioita, jos yhtäkkiä pitäisikin hyväksyä joku vieras lapsi siihen kylkeen.

Juuri tuon takia olen valinnut lapsettoman miehen itselleni ettei tuollaista pääsisi käymään. Nyt meen tonne maahan makaamaan niin voitte kivittää mut :D

[/quote]

Niin no, millainen ihminen menee yhteen miehen kanssa, jolla on hylätty lapsi? Saati tekee tällaisen urpon kanssa lapsia?

Vierailija
10/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka ajattelee *lapsen* parasta, tukee vanhemman suhdetta lapseensa.

Muut on itsekkaita paskoja.

Vierailija
11/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:52"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 10:42"]

Tsemppiä ap!

Täällä vastaa taas nämä mutu-ihmiset, joilla ei ole mitään kokemusta asiasta, luulevat vain, että näin minä itse toimisin. Tosiasiat ovat sitten ihan eri asioita.

Miettikäähän uudestaan omalle kohdalle!! Ensinnäkin, kun mies on lähtenyt odotusaikana herää kysymys, onko lapsi tehty yhteisestä toiveesta. Siksi miehellä on saattanut kestää näin kauan hyväksyä asia, jos siis on kyse vain naisen halusta pitää lapsi.

Eli teille tulisi tämmöinen lapsi sitten ihan puskan takaa. Minä ainakin miettisin, että miten yhteistyö lapsen äidin kanssa sujuu. Entä, jos hän haluaa hankaloittaa meidän elämää ja alkaa mahdollisesti kostaa miehelle jättämisen lapsen kautta?

Ikävä kyllä KAIKKI naiset eivät ole yhtä tasapainoisia ja oikeudenmukaisia kuin av-mammat :), joiden sydän on avoinna rakastamaan ihan kaikkia lapsia ja tottakai ottamaan heidät avosylin vastaan <3

[/quote]

Kiitos :) En pelkää itseasissa naisen koston halua, kyseisellä ihmisellä tuntuu olevan vahva oikeudellisuuden taju. Nainen on menestynyt elämässää ja rahaa tuntuu olevan... Lapsella on kaikki viimeisen päälle, meidän lapsilla ei. Tämä nainen on "super äiti" koskaan ei ole epäonnistunut ja asettaa aina lapsensa muiden edelle. Itse olen vain keskin kertainen äiti... Koti ei kiillä puhtauttaa, lapset ei ole aina viimeisen päälle, kuri ei ole yhtä tiukka... Mieheni ei exälleen enään kelpaa, mutta...

[/quote]

Oletko kateellinen?

[/quote]

En tälle naiselle! Enkä edelleenkään pelkää hänen vievän miestäni.

[/quote]

Et tietenkään pelkää, muuten vain skitsoat pelkästä ajatuksesta, että mies tapaisi vanhinta lastaan.

[/quote] Ilmeisesti niin sitten. Kateellinen voisinkin olla jos ero miehen kanssa tulisi, mutta niin pitkään kun meidän perhe on "ydinperhe" en koe aihetta kateellisuuteen. Eihän mies meidän lapsia ole hylännyt, eikä hylkää <3 :)

[/quote]

Teillähän ei ole ydinperhettä, koska miehellä on ennestään lapsi.

Vierailija
12/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 16:46"]

En ole kateellinen lapsen äidin rahoista tai lapsen tulevasta perinnöstä. Tietenkin saa enemmän on äitinsä ainoa perillinen meillä lapsia on kaksi. Eikä kumpikaan meistä tule samaan myöskään samanlaista perintöä kun miehen ex vaimo saa vanhempiensa kuoltua joka myös tulee jäämään tällä lapselle. Lapsi saa järjettömän omaisuuden joskus, mutta ei raha onnea takaa!

[/quote]

Niin, tärkeää olisi myös suhteet isään ja sisaruspuoliin. Miksi kadehdit lapselta onnen pois?

[/quote]

Isäkö sen onnen takaa?

Vierailija
13/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 16:46"]

En ole kateellinen lapsen äidin rahoista tai lapsen tulevasta perinnöstä. Tietenkin saa enemmän on äitinsä ainoa perillinen meillä lapsia on kaksi. Eikä kumpikaan meistä tule samaan myöskään samanlaista perintöä kun miehen ex vaimo saa vanhempiensa kuoltua joka myös tulee jäämään tällä lapselle. Lapsi saa järjettömän omaisuuden joskus, mutta ei raha onnea takaa!

[/quote]

Haluatko, että lapsi olisi onneton? Vai mitä oikein tarkoitat?

Miksi muuten luettelet lapsen tulevaa omaisuutta (johon tietysti kuuluu myös osuus mieheltäsi jäävästä perinnöstä), jos et tuota omaisuutta kadehdi? Kukaanhan ei sinulta omaisuudesta kysynyt.

[/quote]

"Eli olet vaan kateellinen tuolle esikoislapselle siitä että hän saa paremman elämän kuin teidän lapset eli hänen äidillään on mahdollisuus otaa lapselle kaikenlaista ja saa aikanaan ison perinnön eli kateus takana tässä."

Tuohon kirjoitukseen vastasin. Ei isäkään onnea takaa! Ymmärtää kuitenkin joskus että mies hylkäsi hänet pienenä.

Vierailija
14/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:12"] Harmittaa kun yhteistä poikaamme odottaessa vielä kysyin aikooko olla isä esikoiselleen ja jos aikoo niin se hetki olisi nyt...

[/quote]

Hahhah, ihanko sinä määrittelet sen milloin miehellä on viimeisin hetki tutustua esikoiseensa? Miksi et muuten silloin pelännyt, että perheenne rikkoutuu?

Kirjoitit sitäpaitsi jo aiemmin, että toivoit, ettei sinun tarvitsisi koskaan tavata tätä lasta. Jos siis olisit halunnut miehen jo vuosia sitten kiinnostuvan esikoisestaan, niin olisitko määrännyt, ettei lapsi saa koskaan käydä teillä?

No, samapa tuo. Tämä tarinahan on vain sinun päästäsi lähtöisin.

Vierailija
15/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :) En pelkää itseasissa naisen koston halua, kyseisellä ihmisellä tuntuu olevan vahva oikeudellisuuden taju. Nainen on menestynyt elämässää ja rahaa tuntuu olevan... Lapsella on kaikki viimeisen päälle, meidän lapsilla ei. Tämä nainen on "super äiti" koskaan ei ole epäonnistunut ja asettaa aina lapsensa muiden edelle. Itse olen vain keskin kertainen äiti... Koti ei kiillä puhtauttaa, lapset ei ole aina viimeisen päälle, kuri ei ole yhtä tiukka... Mieheni ei exälleen enään kelpaa, mutta...

[/quote]

Ihmeen paljon tunnut tietävän tuon naisen elämästä. Itseasiassa niin paljon, että prov...

Vierailija
16/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen esikoinen on ollut kuvioissa mukana vasta pari vuotta ja on nyt 9v. Yhteinen lapsemme oli 2 kun miehen esikoinen alkoi meillä käymään. Todella hyvin ottanut lapsi vastaan ja soputunut vaikka onkin toki välillä mustasukkainen. Sopeutumista se vaatiin kaikilta, eniten lapsilta ja isältä jolla onkin yht äkkiä siinä vanhempi lapsi.

En kadu suhteen alottamista mieheen vaikka tiesin hylänneen lapsensa. Tilanteita on monia ja aina niihin ei ole yksin mies syypää.

Vierailija
17/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on provo, kukaan ei tosissaan kirjoita noin surkeita yhdyssanavirheitä. Haluaa luoda kuvan wt-mammasta, joka ei osaa kirjoittaa.

Vierailija
18/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 22:54"]

[/quote]

Ihmeen paljon tunnut tietävän tuon naisen elämästä. Itseasiassa niin paljon, että prov...

[/quote]

Tai sitten meillä on yhteisiä tuttuja ;)

Vierailija
19/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 11:59"]

Oletko ap kateellinen tuolle lapselle, kun hänellä on monin tavoin paremmat oltavat kuin sinun lapsillasi? Ainoastaan isän osallistuminen puuttuu, joten et tietenkään voi sallia sitä pienelle lapselle...

Kasva aikuiseksi. Edes siksi, että voisit olla kunnon äiti lapsillesi.

[/quote]

Miksi olisin kateellinen materiaalista?

[/quote]

Ehkä olet kateellinen esikoisen osakseen saamasta mallikelpoisesta äitiydestä, kun itse olet vain "keskinkertainen äiti" (omien sanojesi mukaan)?

Vierailija
20/112 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 12:43"]

[/quote]

[/quote]

En päästäisi miestä lähelle 5 vuoden jälkeen. Syy on siinä, että lapsella varmaankin olisi jo adopitioisä, elämä olisi mallillaan ja olisi todella epäreilua lähteä räjäyttämään viattomien ihmisten elämää.

Jokainen meistä elämässään päätöksiä tekee, välillä oikeita ja välillä vääriä. Jos meni jo kerran hylkäämään lapsensa, niin miksi repiä haavoja auki ja pilata siinä sivussa monen muun elämää?

Sinänsä ymmärrän että oma toiminta on alkanut kaduttaa ja lapsi on saattanut alkaa kiinnostaa, mutta tuossa asemassa voisi olla liikkeellä enää vain hyvin hattu kourassa. Jos torjutaan, niin uudemman kerran voi miettiä lähestymistä siinä vaiheessa kun lapsi täysi-ikäinen.

[/quote]

samaa mieltä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan