G: Kuinka usein perheessänne käytetään alkoholia
Tarkoitan siis vanhempia en teinejä. Kuinka usein tissutellaan ja kuinka usein vedetään kännit?
Kommentit (87)
Melkein joka päivä jotain. Yleensä lasi viiniä tai olutta ruuan kanssa. Koskaan ei vedetä kännejä, harvoin enemmän kuin yksi annos vuorokaudessa.
Alkoholia käytetään muutaman kerran viikossa. Humalassa ollaan ehkä kolme kertaa kuukaudessa.
Mies juo lasin punaviiniä muutaman kerran vuodessa, minä en juo.
Joka viikonloppu tissutellaan vähän, 1-3 annosta yleensä. Kännit ehkä 2 kk välein, ei kotona koskaan.
Mulla menee nykyään tosin vähän alkoholia, juhannukseksi ostin pari tölkkiä siideriä ja nyt taitaa olla molemmat juotu. Sitä ennen oli firman kesäjuhlat kesäkuun alussa, silloin meni joitakin tölkkejä, olisikohan ollut 5-7 annosta. Sitä ennen... en muista.
Tosi vähän menee nykyisin, nuorempana ja erilaisissa työtehtävissä, joissa oli paljon edustamista ja matkustamista, meni enemmän.
Päivittäin juodaan viiniä ruoan kanssa. Kännejä emme harrasta.
Minä käyn viihteellä 1-2kk välein, mies 1-3 xkk. Koskaan ei tissutella. Yleensä noin. Meillä on 1- ja 2-vuotiaat lapset ja minusta mieheni juo liian usein. Harkitsen jopa avioeroa miehen juomisen takia.
Käyn ulkona noin 2-3 kertaa vuodessa, kotona en ota lainkaan. Olen yksinhuoltaja, joten miehen juomisista en osaa sanoa.
Mies tissuttelee melkein joka päivä lomalla ja juo kännit n.kerran viikossa. Itse juon harvoin enempää kuin yhden tai kaksi. Toisen juominen aiheuttaa riitoja.
Mies ei juo ikinä, tai siis ehkä pari kertaa vuodessa yhden oluen tai lasin viiniä. Mä juon joskus, mutta en edes kerran kuussa. Juon seurustelutyyppisesti, eli joku ystävä tulee esim. istumaan kesäiltaa tms. ja juodaan pari alkoholiannosta tai max kuohari- tai viinipullo puoliksi.
No ei tosiaan harrasteta kännäilyä, ei ennen lapsia eikä myöhemminkään.
Olen nyt kesällä juonut oikeestaan päivittäin yhden tai joskus kaksi pulloa lonkeroa. Humalassa en muista olleeni vuosiin, mulla on huono viinapää. Elokuussa alkaa taas työt joten sitten loppuu lonkeron lipittäminen, voin olla hyvin esim. puoli vuotta täysin ilman lasillista siideriäkään.
Kerta viikkoon on aika normaalikuvio, ne saunaoluet siis. Nyt lomalla voi ottaa arkenakin lasin kaksi.
Kunnolla humalassa: molemmilla työpaikka järjestää 2-3 kertaa vuodessa jotain ja kerran pari vuodessa ollaan kaksin jollain rockkeikalla. Lapsi on eskari-ikäinen ja rajoittaa harrastuksia tehokkaasti.
Olut juodaan kerran tai kaksi viikossa, joskus ei sitäkään. Kännejä ei harrasteta juuri ollenkaan. Hyvä jos jompikumpi jaksaa käydä kapakassa edes kerran vuodessa.
Meillä ei ole ollut alkoholia talossa nyt muutamaan viikkoon kun kumpikaan ei ole jaksanut ja viitsinyt lähteä sitä ostamaan. Juhannukseksi ostin yhden pullon. Aika harvoin siis juodaan lomalla ja arkena sama juttu. Kännit ollaan otettu viimeksi aikaa ennen lapsia joskus 14 vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 00:31"]
Minä käyn viihteellä 1-2kk välein, mies 1-3 xkk. Koskaan ei tissutella. Yleensä noin. Meillä on 1- ja 2-vuotiaat lapset ja minusta mieheni juo liian usein. Harkitsen jopa avioeroa miehen juomisen takia.
[/quote]
Ei ristus. Pientä suhteellisuudentajua...
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 00:31"]
[/quote]
Ei ristus. Pientä suhteellisuudentajua...
[/quote]
Ristus itsellesi. Jos pienten lasten isä käy kolmena viikonloppuna kuukaudessa ryyppäämässä, niin kyllä siinä on vähintääkin keskustelun paikka. Kyllä sen verran pitäisi kyetä olemaan ilman juomista, ettei lähes joka viikonloppu tarvitse päästä viihteelle.
Kuinka usein teillä hakataan lapsia? Siis läpsitään tai mäiskitään kunnolla.
Etkö ole kuullut että kaikki eivät tarvitse ollenkaan päihteitä?
Kännejä emme ole lasten syntymien jälk (v.2001 & 2003) kertaakaan vetäneet, saunasiiderin otamme nykyisin 1-2x/vkossa.
kolmasosa vuorokauden tunneista