Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin ”turha” säännöllinen kulueräsi?

Vierailija
05.08.2020 |

Laskeskelin tässä kuinka paljon käytän keskimäärin vuositasolla ”turhuuteen”. Tällä tarkoitan säännöllisiä kuluja poislukien pakolliset kuten vuokra/laina, sähkö jne. Itselläni menee eniten rahaa kasvovoiteisiin. Vuodessa keskimäärin reilu 1.000 euroa. Yllätyin itsekin summan suuruudesta ja siitä, että kuluerä oli nimenomaan Vaatteisiin menee toki vielä enemmän, mutta ostan uusia, kun edelliset ovat tulleet tiensä päähän, joten en näe vaatteita samanlaisena turhuutena.

Mikä on sinun suurin ”turha” kulusi. Kampaaja, matkustaminen, meikki, tupakka, tai joku muu? Paljon käytät siihen keskimäärin rahaa?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapelit. Mulla on kyllä rajoitukset mutta 40€/kk menee silti. Joskus saan takaisin, harvoin. 😅

Vierailija
42/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistövero.

Eikö kiinteistövero ole rinnastettavissa pakolliseksi asumiskuluksi? Jos et maksa, niin katto lähtee pään päältä.

Verona toki turha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkahvi ja juustocroissantit :(

En halua edes laskea paljon laitan noihin rahaa vuositasolla.

Vierailija
44/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakas mussu Tapsa, hauveli. Vuodessa 400-700 kuluja.

Miksi koira edes on jos pidät turhana, vaikka onkin lainausmerkeissä. Perheenjäsen ei ole turha.

Onhan se koira tavallaan turha kuluerä. Tulee toimeen ilmankin.

Turhuuden voi määritellä, niin monella tavalla.

Vierailija
45/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkut.

En halua edes laskea paljonko rahaa on mennyt herkkuihin :/ ja välillä ruoka menee vanhaksi/pilalle, kun syönkin lounaaksi karkkia ruuan sijaan.

Vierailija
46/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkealaatuinen irtotee, ja laatikkoviini :D

Vierailija
47/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotto, 6€ viikossa, 312€ vuodessa.

Vierailija
48/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko on koiraihmisiä, itse en.

Vierailija
49/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit, kahvileivät, jäätelö. Koko perheellä (4 hlöä) menee näihin 10-15e per vk.

Toisaalta aiemmin ennen lapsia olin koukussa viinipulloon. Joimme pe ja la puolison kanssa viinipullon puoliksi. Siihen meni 15-20e per vk.

Aina on jokin pahe.

Vierailija
50/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaturmavakuutus. En tiedä, onko siitä sitten tositilanteessa mitään hyötyä, kun kuulostaa siltä, että eivät maksa mitään kuin hirveän taistelun jälkeen jos sittenkään.

Lotto.

Vierailija
51/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurojackpot ja Vikinglotto joka viikko, satunnaisesti myös tavallinen lotto ja jokeri. Eli 2.80€ viikossa, jos lottoan myös tavallista lottoa, niin muutama euro enemmän.

Vierailija
52/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennekynnet, 65e/kk

Vierailija
53/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Take away -ruoka ja herkut, koska ruokatilitä menee 700 euroa kuussa kahden ihmisen taloudessa, ei tuo kaikki varmaan tavalliseen kotiruokaa kulu...

Vierailija
54/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinyylilevyt. Rahaa palaa niihin satoja euroja kuussa.

Vierailija
55/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ja tupakka. Aivan liikaa menee rahaa.

Samoin tuhlaan rahaa hiusten hoitoaineisiin.

Jos jollain on vinkata oikeasti toimivaa hoitoainetta kuivalle luonnonkiharalle, mutta ohuelle hiukselle, jota on paljon, niin saa kertoa. Hinnalla ei väliä.

Vierailija
56/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telian netti. Ei toimi, mutta erehdyin tekemään 2v sopimuksen ja nyt on pakko maksaa. Tosin myyjän mukaan se ei ollut määräaikainen ja luotin myyjään. Se oli virhe. Jossain pienellä painetuissa ehdoissa oli jollain sivulla 666 mainittu, että pitää maksaa 2v.

Tämä on hyvä tietää. Minulla sama ongelma Saunalahden netin kanssa. Pätkii tai toimii hitaasti. Asun haja-asutusalueella.

Olen miettinyt, mihin liittymään vaihdan. Ehkei sitten Teliakaan ole ratkaisu.

Vierailija
57/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ja tupakka. Aivan liikaa menee rahaa.

Samoin tuhlaan rahaa hiusten hoitoaineisiin.

Jos jollain on vinkata oikeasti toimivaa hoitoainetta kuivalle luonnonkiharalle, mutta ohuelle hiukselle, jota on paljon, niin saa kertoa. Hinnalla ei väliä.

https://www.sokos.fi/fi/sokos/cutrin-bio-200ml-hydra-balance-hoitoaine

Minä tykkään tästä. Ei päänahan vuoksi, vaan kosteutuksen vuoksi.

Toinen suosikkini on shea moisturen tuotteet.

Terv. Vaalennettu, hiukset ohuet ja niitä on paljon, laineet.

Vierailija
58/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt kellekkin on turhaa?

Ratsastustunnit 2000 e/vuosi

Kampaaja n. 600 e/vuosi

Kosmetiikka 500 e/vuosi

Kuntosalijäsenyys n. 600 e/vuosi

Vierailija
59/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo kasvovoiteet mielestäni sieltä turhimmasta päästä ole, verrattuna esim. tupakkaan. 

Itse välillä ostin kalliita voiteita, vaikka olen vielä sen ikäinen että edullisemmilakin pärjäisi. Joudun tiukentamaan rahankäyttöä entisestään, koska minulla alkaa tulevaisuuden suunnitelmat pikkuhiljaa hahmottua. Tällöin ostan edullisempia kasvovoiteita, niilläkin pärjää kyllä, ainakin väliaikaisesti. 

Vierailija
60/102 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, lisäyksenä edelliseen vielä: Jos arvelet voiteesi liian kalliiksi ja haluat käyttää halvempia, niin silmänympärysvoide on kuitenkin sellainen, johon kannattaa satsata. Vaikka ostaisit kalliinkin, niin sehän kestää useita kuukausia. Muut tuotteet voivat sitten olla halvempia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi