Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän puolisoa vaivaa?

Vierailija
05.08.2020 |

Ollaan oltu yksissä jo vuosikymmeniä ja nyt hoksasin , että puolisoni ihmissuhdekuvioissa toistuu tietty kaava ja mielenkiintoista olisi tietää, mistä tämä johtuu ja onko yleistäkin?

Puolisoni on siis "hullaantunut" joistakin ihmisistä useita kertoja elämänsä aikana. Tähän hullaantumiseen kuuluu, että tämä ihminen täyttää hänen elämäänsä ja ajatuksiaan niin paljon, että huomaan sen hänen käyttäytymisestään kotona. Hän voi muuttaa ruokavaliotaan ja alkaa pukeutua eri tavalla tai asenne voi esim. yks kaks muuttua erilaiseksi. Lisäksi hän alkaa käyttämään erilaisia sanoja kuin aikaisemmin.

Nämä hullaantumiset on kestäneet 1-2 vuotta ja lopulta kuihtuneet pois. Lähes kaikki näistä ihmissuhteista on päättyneet suorastaan riitaisesti.

Nyt haluaisin tietää, onko tällainen suhaaminen yleistäkin vai kuuluuko jopa johonkin persoonallisuushäiröön.

Itselläni vakaat ihmissuhteet ja en mielestäni "muutu" kun tapaan mukavan ihmisen. Lisäksi minulla on edelleen yhteys lapsuuden aikaisiin ystäviin. Puolisollani on heihinkin yhteydet katkenneet ja läheisimmän lapuuskaverin kanssa välit poikki.

Mistä johtuu, jos ei kykene pitkäkestoisiin ja vakaisiin ihmissuhteisiin, vaan enemmänkin kiihkeisiin, kaikenkattaviin ja lyhyisiin.

Minä olen hänen elämänsä pisin ihmissuhde, mutta minulla on pitkä pinna ja luulen, että moni olisi jo häippässyt kuvioista aika päiviä sitten.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja kiitos!

Ap

Vierailija
2/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis loppuu miehen vai hänen kaverinsa aloitteesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät vain käy tylsän tasaisesti. Pakkoko on aina diagnoosia hakea onnelliselle ihmiselle?

Vierailija
4/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla epävakaita piirteitä.

Vierailija
5/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia kaikki naiset on. Tuuliviirejä ja lapsia. 

Vierailija
6/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanottiinko että kyseessä on nainen? En huomannut.

Vierailija
7/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaivaa mikään. Toisin kuin sinua, joka yrität nyt trollata käyttämällä vaihteeksi sanaa puoliso, kun emäntätyttöystävänaisystävänainenvaimo ei mene läpi kenellekään. Paitsi joillekin tyh.mille.

Vierailija
8/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullaantuuko se miehiin vai naisiin?

Vierailija
9/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanottiinko että kyseessä on nainen? En huomannut.

Kuvaus nyt sattuu sopimaan ihan kaikkiin maapallon naisiin. 

Vierailija
10/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison mielestä hän on syytön välirikkoon :) Näitä on tullut niin paljon vastaan, että olen sanonut hänelle, olisiko jo peiliin katsomisen paikka?

Epävakautta olen itsekkin alkanut epäillä.....Tuo vaikutteiden imeminen on ihmeellistä.  Kai sitä kaikille tapahtuu joissain määrin, mutta, jos vannoutunut pukumies uhkaa lähteä hupparissa juhliin, niin todella outoa....Oli tällöin "hurahtanut" hupparityyppiin.

Vierailija
11/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä mies. Ai kamalaa, onko yleensä naiset tällaisia. 

Ap

Vierailija
12/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä hullaantumisessa kyse ihastumisesta? Ovatko kohteet vastakkaista vai samaa sukupuolta?

Vierailija
13/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät vain käy tylsän tasaisesti. Pakkoko on aina diagnoosia hakea onnelliselle ihmiselle?

Tällainen"onnellinen" voi olla ympäristölleen raskas.

Vierailija
14/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko epävakaan tunne-elämään vaikutteiden imeminen? Nämä ihmissuhteet on minun mielestä pinnallisia kuitenkin, kuuluuko pinnalliset ihmissuhteet epävakaan oirekuvaan?

Ap

Vierailija
15/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteet on samaa sukupuolta. Kysyin kerran yllättäin, onko hän rakastunut tähän ihmiseen, jonka kanssa oli lähdössä reissuun? Oli hämmentynyt. 

Ap

Vierailija
16/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöksi tuskin on aineksia, jos muuten elämä sujuu tästä pikku vikuroinnista huolimatta isommitta ristiriidoitta, nimenomaan tärkeissä yhteyksissä, kuten kotona ja töissä. Epävakaan piirteiseltä kuulostaisi kuitenkin. Niissä mm. oma identiteetti on heikko ja tulee kausittaista tyylin muuntelua laidasta laitaan jopa. Samoin ihmiset ensin idealisoidaan ja myöhemmin saattavat muuttua suorastaan inhokeiksi, ilman erityistä syytä, koska terve ja tasapainoinen suhtautuminen ihmisten hyvien ja huonojen puolten kokonaisuuteen puuttuu. Ensin ihannoidaan ja luodaan illuusio täydellisyydestä ja kun se aikanaan pettää, koko subjektin kuva murenee palasiksi ja tämä tuntuu maailman ilkeimmältä ja petollisimmalta ihmiseltä, kun ei ollutkaan yhtään sitä, mitä piti. 

Vierailija
17/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko epävakaan tunne-elämään vaikutteiden imeminen? Nämä ihmissuhteet on minun mielestä pinnallisia kuitenkin, kuuluuko pinnalliset ihmissuhteet epävakaan oirekuvaan?

Ap

En sanoisi että pinnallisuus on niinkään tyypillistä, vaan se että oma identiteetti on hukassa ja epävakaa.

Vierailija
18/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaus ja kuvaukset eri tyyppisistä persoonallisuushäiriöistä

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Vierailija
19/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. On kuvaillut erästäkin tapausta, että häntä selkään puukotettiin ja otti todella raskaasti. Ei näe omassa käyttäytymisessään vikaa. Töissä on ollut runsaasti ihmissuhdeongelmia ja  riitelee sisarustensa kanssa ajoittain. Naapurustossa jakanut naapurit ihmiseen joiden kanssa voi olla tekemisissä ja heihin joihin kannattaa pitää välimatkaa, jos ei halua ongelmia:)

Huvittavaa, kun itse en naapureista ole juurikaan kiinnostunut.

Ap

Vierailija
20/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihmiseltä, joka ei tiedä kuka ja mitä itse on. Huono itsetunto. Tuollaista idoleiden matkimistahan tapahtuu teini-iässä just siksi, että siinä opetellaan tuntemaan itseään ja ymmärtämään erilaisia rooleja itsessä. Onko se kehitysvaihe jäänyt läpikäymättä teininä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä