Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikähän puolisoa vaivaa?

Vierailija
05.08.2020 |

Ollaan oltu yksissä jo vuosikymmeniä ja nyt hoksasin , että puolisoni ihmissuhdekuvioissa toistuu tietty kaava ja mielenkiintoista olisi tietää, mistä tämä johtuu ja onko yleistäkin?

Puolisoni on siis "hullaantunut" joistakin ihmisistä useita kertoja elämänsä aikana. Tähän hullaantumiseen kuuluu, että tämä ihminen täyttää hänen elämäänsä ja ajatuksiaan niin paljon, että huomaan sen hänen käyttäytymisestään kotona. Hän voi muuttaa ruokavaliotaan ja alkaa pukeutua eri tavalla tai asenne voi esim. yks kaks muuttua erilaiseksi. Lisäksi hän alkaa käyttämään erilaisia sanoja kuin aikaisemmin.

Nämä hullaantumiset on kestäneet 1-2 vuotta ja lopulta kuihtuneet pois. Lähes kaikki näistä ihmissuhteista on päättyneet suorastaan riitaisesti.

Nyt haluaisin tietää, onko tällainen suhaaminen yleistäkin vai kuuluuko jopa johonkin persoonallisuushäiröön.

Itselläni vakaat ihmissuhteet ja en mielestäni "muutu" kun tapaan mukavan ihmisen. Lisäksi minulla on edelleen yhteys lapsuuden aikaisiin ystäviin. Puolisollani on heihinkin yhteydet katkenneet ja läheisimmän lapuuskaverin kanssa välit poikki.

Mistä johtuu, jos ei kykene pitkäkestoisiin ja vakaisiin ihmissuhteisiin, vaan enemmänkin kiihkeisiin, kaikenkattaviin ja lyhyisiin.

Minä olen hänen elämänsä pisin ihmissuhde, mutta minulla on pitkä pinna ja luulen, että moni olisi jo häippässyt kuvioista aika päiviä sitten.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kiitos vastauksista! Ilmeisesti tämän tyyppinen käytös ei ole ihan tavallista. Melko rasittavaa ja uuvuttavaa on. Varmaan tästä kaikesta johtuu tunne, etten tunne häntä kunnolla. Perusasiat ja mieltymykset voi muuttua vauhdilla... Keväällä tuli taas uusi mahtavatyyppi elämään ja on tämän ihmisen varaan taas laskemassa kaikenlaista. Uusia piirteitä taas käytöksessä ja etäisyyttä tullut parisuhteeseen. Huoh! Melko hullua menoa....Alkanut harrastamaan säännöllisemmin lajia, jota tämä ihminen harrastaa :) Varmaan hakee hyväksyntää ja keskustelun aihetta. Onneksi minut pyytää mukaan :)

Vierailija
22/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostaakohan hän tämän "muuttumisen"? En viitsi itseltään kysyä, kun kieltää kumminkin kaiken. Homosuhdetta joskus epäilin ja kysyin, onko rakastunut.? Tämä jätti särön suhteeseen, joten ihmettelen nyt menoa itsekseni :)

Olisi kiva kuulla, onko muilla tullut samanlaista vastaan. Vertaistukea kaivataan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lapsena ja nuorena kova matkimaan. Matkin aina jonkun toisen tyyliä ja puhetta. Koitin elää samanlaista elämää. En muista kuinka paljon esimerkiksi kouluaikoina elin omana itsenäni. En paljoakaan. Olin aina joku muu jota ihailin. Vasta perheen perustamisen jälkeen olen elänyt omana itsenäni, vaikka välillä meinaa lipsua.

Vierailija
24/24 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos vastauksesta. Lisää olisi mukava kuulla kokemuksia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan