Heka Livornonkatu 7
Ketään hakemassa ko. uutuus kohteeseen?
Meidän perhe haki kolmioihin ja neliöihin.
Tsemppiä taas kaikille tasapuolisesti! :)
Mitä yleisesti ottaen pidätte tämän hetken Jätkäsaaresta?
Kommentit (480)
Eli kylmää kyytiä tuli jälleen. Pettymys on sanoinkuvaamaton! Olis kiva edes tietää, millaiset hakijat saivat asunnon. Mutta se on niin salamyhkäistä toimintaa.
En oikein usko että asunnot on mihinkään vielä menneet. Jos heka ilmoittaa että marraskuun loppuun mennessä ja jakaa ne lokakuun loppuun mennessä , niin siellä on taas stadinasuntojen huumoriveikot olleet asialla. Ja oikeestaan kyllä osin ymmärränkin heitä. Jos meitä on siellä 6000 hakijaa näihin ja muihin vielä päälle niin niitä puheluita saattaa tulla joku kappale vastattavaksi. Ei kannata heitellä vielä mitään työkaluja kaivoon. Vielä jakamisen jälkeenkin voi tulla perumisia , vaihtoja ym...
Kulosaaren asunnotkin jaettiin hetkessä.
Mihinkä noista jaoista voisi laittaa tarkistuspyynnön, että onko asunnot jaettu oikeudenmukaisesti?
Jännä juttu, että noita jakoja ei kukaan valvo, eikä niistä saa mitään tietoa vaikka asuntotoimisto on julkinen ja veronmaksajien varoilla ylläpidetty ja toiminnan pitäisi olla julkista ja läpinäkyvää.
Alkaa näyttää ettei tuolta tule asunnonvaihtoa minulle. Hakusessa oli yksiö/kaksio.
Kyllä ne voidaan olla jo jaettu, tai siis eka tarjouskierros tehty. Samaa kaavaa noudattelisi täten vrt muihin kohteisiin eli kuukautta lopullista deadlinea lähetetty kaikki tarjoukset. Ei siis täten taaskaan napannut.
Eilen, eli 28.10 tiedustelin tuolta chatista tätä asiaa, ja täällä liikkuu vaihteeksi taas virheellistä tietoa.
Kuulemma valinnat on vielä kesken ja kertoivat myös ilmoittavansa sivuillaan kunhan valinnat saadaan päätökseen. Veikkasi, että voi mennä jopa marraskuun loppupuolelle.
Ilmeisesti osa näistä foorumin kahjoista kuvittelee voittavansa jotain kertomalla täysin keksittyjä tarinoita.
Stadin asunnoilta sanottiin että 60% hakemuksista on erittäin kiireisiä. Hakemuksia livornonkatu 7 tuli lähes 6000 ja asuntoja on 72. Jokaisen erittäin kiireisen asunnon tarve on varmasti... noh..erittäin kiireinen. Kaikille ei riitä☹
Erittäin kiireelliseksi luokitellaan myös kotonaan asuvat nuoret. Oikeasti näillä ainakaan kaikilla tuskin mitään hätää kotonaan on ja huutavaa asunnon tarvetta kuitenkaan.
Ja tuohon mitä tulee chatissä saatuihin tietoihin , niin eri ihmiset sielläkin antavat eri tietoja asuntojen jakotilanteesta.
Mulle myös sanottiin että lähes kaikki asunnot on jo jaettu, ei siis tullut meillekkään asuntoa
Mulle sanottiin siis eilen, että suurin osa on jaettu ja peruutuksiakin mahdollisesti tulee. Sivuilla ilmoittavat, kun asunnot on jaettu. Eli sieltä voi tsekata, milloin jako on päättynyt.
Ne ilmoittaa aina vasta sinä etukäteen ilmoitettuna päivänä että kaikki jaettu. Eka kierros lähetetty jo joten jos joku ei ottakaan vastaan tarjottua asuntoa niin mahdollisuus vielä on. Mutta siis olematon enää toisin sanoen.
Onko nämä isoissa asunnoissa yksin olevat vaihtajat saaneet asuntotarjouksia pienempiin asuntoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa vaihdettua millään huom! suurempaan asuntoon, vaikka tilanne niin vaatisi, kiireellisesti. Emme ole enää nuoria.
Eikä saa vaihdettua pienempäänkään vaikka lapset ovat jo muuttaneet omilleen.
Tämä. Olisi mukava tietää kuinka monelle yli 55 - vuotiaalle on tarjottu asuntoa? Onko täällä ketään sellaista?
Tiedän, että tämä kommentti ei tule olemaan tykätty tässä viestiketjussa, mutta minusta on äärimmäisen väärin, että Hekan asuntoja sijoitetaan paremmille alueille, joissa keskimäärin 60 neliön asunnon hintapyyntö on 400000 eurosta ylöspäin.
Olen suunnitellut alueelta asunnon ostamista, mutta jos arvoalueesta ollaan rakentamassa yksinomaan sekoitettua kaupunginasuntojen keskittymää tulen katselemaan asuntoja muualta.
Tiedän, että en ole ainut mielipiteeni kanssa, koska asuntojen myynti alueella on hidastunut sitä mukaa kun kaupunginasuntoja rakennetaan lisää. Vaikka useampi ehtikin kommentoida, että kaikilla tulisi olla oikeus asua missä vaan niin minun täytyy kyllä sanoa, ettei se ole totta. Kaupungin tulisi keskittää halpa asuminen tietyille alueille kauemmas arvoalueista ja erityisesti kauemmas merenrannasta, jossa tontit ovat halvempia. Nyt tuntuu, että Helsingillä on varaa haaskata arvokkaat tontit ja karkottaa normaalit työntekijät ja parempituloiset muualle.
Jätkäsaaren asukas kirjoitti:
Tiedän, että tämä kommentti ei tule olemaan tykätty tässä viestiketjussa, mutta minusta on äärimmäisen väärin, että Hekan asuntoja sijoitetaan paremmille alueille, joissa keskimäärin 60 neliön asunnon hintapyyntö on 400000 eurosta ylöspäin.
Olen suunnitellut alueelta asunnon ostamista, mutta jos arvoalueesta ollaan rakentamassa yksinomaan sekoitettua kaupunginasuntojen keskittymää tulen katselemaan asuntoja muualta.
Tiedän, että en ole ainut mielipiteeni kanssa, koska asuntojen myynti alueella on hidastunut sitä mukaa kun kaupunginasuntoja rakennetaan lisää. Vaikka useampi ehtikin kommentoida, että kaikilla tulisi olla oikeus asua missä vaan niin minun täytyy kyllä sanoa, ettei se ole totta. Kaupungin tulisi keskittää halpa asuminen tietyille alueille kauemmas arvoalueista ja erityisesti kauemmas merenrannasta, jossa tontit ovat halvempia. Nyt tuntuu, että Helsingillä on varaa haaskata arvokkaat tontit ja karkottaa normaalit työntekijät ja parempituloiset muualle.
Jos se sinua yhtään lohduttaa, niin noihin hyville alueille rakennettuihin kaupungin vuokrataloihin sentään valitaan sentään sieltä asiallisemmasta päästä ne asukkaat. Toki mukaan mahtuu aina joitakin kaheleitakin, mutta onhan niitä mielenvikaisia aika paljon omistusasunnoissakin perintörahoilla makaamassa ja naapureita kyttäämässä.
Onko sinulla käynyt pienessä mielessäkään että myös omistusasuntoja vuokrataan.
Varsinkin suvulle tai tutulle käytännössä vastikkeen hinnalla?
Ihan turhaan pelkäät näiden kaupungin asuntojen puolesta. Niissä se väki ei ole sen kummempaa kuin omistusasunnoissakaan.
Kaikki eivät halua ostaa sitä omaa asuntoa vaikka mahdollisuus olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että en ole ainut mielipiteeni kanssa, koska asuntojen myynti alueella on hidastunut sitä mukaa kun kaupunginasuntoja rakennetaan lisää. Vaikka useampi ehtikin kommentoida, että kaikilla tulisi olla oikeus asua missä vaan niin minun täytyy kyllä sanoa, ettei se ole totta. Kaupungin tulisi keskittää halpa asuminen tietyille alueille kauemmas arvoalueista ja erityisesti kauemmas merenrannasta, jossa tontit ovat halvempia. Nyt tuntuu, että Helsingillä on varaa haaskata arvokkaat tontit ja karkottaa normaalit työntekijät ja parempituloiset muualle.Onko sinulla käynyt pienessä mielessäkään että myös omistusasuntoja vuokrataan.
Varsinkin suvulle tai tutulle käytännössä vastikkeen hinnalla?
Ihan turhaan pelkäät näiden kaupungin asuntojen puolesta. Niissä se väki ei ole sen kummempaa kuin omistusasunnoissakaan.
Kaikki eivät halua ostaa sitä omaa asuntoa vaikka mahdollisuus olisikin.
Hekan vuokra-asunnot eivät ole sama asia kuin normaalit vuokra-asunnot joiden vuokra määräytyy alueen kysynnän mukaan. Minulla ei ole mitään normaaleja vuokralla asujia vastaan ja otan mielelläni normaaleja vuokralaisia naapuriin. Hekan asunnot on yksinomaan köyhemmille asukkaille, joilla ei ole varaa alueen todelliseen hintatasoon, mutta kaupunki silti väkisin siirtää näitä ihmisiä asumaan alueille, joissa näiden ihmisten ei pitäisi kyetä asumaan. Näin lasketaan samalla alueen viihtyvyyttä ja sekoitetaan väkisin eli tulotasoja, koska eihän se sovi, että Helsinkiin muodostuu alueita, joita ei ole täytetty kaupungin asunnoilla.
Nämä väittämät on helppo todentamaan kun seuraa Jätkäsaaren asuntojen myyntiä, mikä on käytännössä nyt pysähtynyt. Alue täyttyy Heka, Ara, Haso ja Hitas asunnoista samalla kun normaali asukaskanta, joita tarvittaisiin alueen ylläpitämiseen häviää.
Onpa melkoinen kirjoitus ja mielipide!
Haluat siis, että Helsinkiin muodostuu slummialueita kuten esim. New Yorkissa tai Pariisissa.
Aspa ilmoitti minulle tänään chatissa että Livornonkatu 7:sta asunnot on jaettu ja ne jotka ovat asunnon saaneet heille on jo ilmoitettu.