MINÄ VETOAN: PYSYKÄÄ ETÄTÖISSÄ!!!!! Puoliso sai maaliskuussa työpaikalta tartunnan. Ei ole vieläkään parantunut.
Sairastuttiin koko perhe ja oltiin tosi kipeitä. Puolison keuhkoihin kertyy edelleen nestettä ja lääkettä kuluu. Ei puhettakaan liikunnan aloittamisesta, mutta töissä on käynyt.
Minulla keuhkojen polttelu loppui reilussa kuukaudessa. Tuttavien ja työkaverien perheiden kevät meni pilalle karanteenien takia.
Haluatteko tekin tosiaan tätä!!!!! Mikä ihmeen hinku ihmisillä on sinne työpaikalle hakemaan tautia!!!! :(
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Ette voi olla tosisanne. Onko aavistusta kuinka moni on töissä esim sairaalassa/terveydenhuollossa? Ei niitä hommia VOI tehdä etänä.
Et voi itse olla tosissasi. Onko aavistusta sellaisesta, että me, jotka emme voi tehdä etätöitä, voisimme silti käydä töissä turvallisemmin, jos:
-julkisissa kulkuvälineissä olisi vähemmän porukkaa
-työpaikoilla olisi vähemmän porukkaa
Siis, jos etätöitä tekisivät kaikki ne, jotka VOIVAT.
Meillä päätettiin töissä jatkaa etäsuositusta, thank god! Alun perin oli suunnitelmana, että palattaisiin toimistolle elokuun alussa. Työmme on sellaista, että sitä pystyy koko talo tekemään mainiosti etänäkin.
Jos mieluummin lomamatkat jätettäisiin väliin
En aio mennä jos kukaan ei pakota. Nyt oli jo joku toimistolle palannut sairastunut, koronatestin tuloksia odotellaan.
Meillä asiantuntijatyötämme voisi mainiosti tehdä etänä, ja keväällä tehtiinkin.
Tässä hyvin isossa suomalaisessa yrityksessä, joka muutoin on olevinaan todella vastuullinen, koko johto (ylin ja keskijohto) on kuitenkin jostain syystä kovin etätyövastaisia, ja on käytännössä annettu määräys että kaikkien tultava työpaikalle, ahtaaseen avokonttoriin...
Joku tuli juttelemaan johtajalle kuuleensa uutisia että etätyötä taas kannattaisi tehdä ja siitä annetaan ehkä kohta linjauksia, johtajan mukaan se ei koske meitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä asiantuntijatyötämme voisi mainiosti tehdä etänä, ja keväällä tehtiinkin.
Tässä hyvin isossa suomalaisessa yrityksessä, joka muutoin on olevinaan todella vastuullinen, koko johto (ylin ja keskijohto) on kuitenkin jostain syystä kovin etätyövastaisia, ja on käytännössä annettu määräys että kaikkien tultava työpaikalle, ahtaaseen avokonttoriin...
Joku tuli juttelemaan johtajalle kuuleensa uutisia että etätyötä taas kannattaisi tehdä ja siitä annetaan ehkä kohta linjauksia, johtajan mukaan se ei koske meitä.
Ollaankohan samassa työpaikassa? harmitaa kun pakotetaan avokonttoriin vaikka voin ihan hyvin tehdä työt etänä kotona.... kuten olen kevään ja kesän ajan tehnytkin.
Täällä ei kukaan välitä enää mistään mitään! Ei omasta eikä muiden teveydestä! Ihan stanan sama! Sairastutaan ja kuollaan kaikki. Itsekkään en enää jaksa välittää muista, käyn kaupoissa yskimässä, ihan sama!!
Olen valtiolla töissä. Väki on käyttäytynyt ihan naurettavasti, työpaikalle on pitänyt päästä kun kotona on ollut liian kuuma, huono tuoli ei sähköpöytää ja kaikkea muuta ulinaa. Virkamiehet on tosi raskasta porukkaa.
Joo, osa hinkuu kuitenkin sinne toimistolle. En käsitä miksi. Mä oon ainakin onnellisempi ja tuottavampi kotona.
Hallituksen pitäisi antaa suositus, mutta likat on lomalla.
Minkäs teet, kun työnantajan mielestä enää ei ole syytä olla etänä. Ei kuulu tämän firman toimintamalliin tuo etäily, vaikka monikin pystyisi teknisessä mielessä työnsä tekemään täysin etänäkin.
Vaikka suojaa suojapuvuin,jostain vaan onnekas voi saada viruksen,on nokkamaski on hanskat ,silmiin ei saa virus osuu,mutta entä onko tutkittu jos kasvoihin muualle osuukin virus? Imeytyykö se.Tässä oltu kipee viime vuoden puolelta saakka itekki.Nyt se alkaa vasta tarttua korona ihmiset parveilee,,eka tietty heikommat kuolee ennen hallituksen säästötoimenpiteitä,ite hyväos.ei säästä mistääb.Töitä pitäisi tehdä viis mistää koronasta talous tärkein,ihmiset voi toimii toisin!.Pysy kotona,tee etää,älä parveile ostoksilla kuin pakosta,älä koske kaiteisiin,ja suosi lähimaksua.Tänään oli maan.menot taas kuin mitään koronaa ei olisikkaan vanhempia keskiikäisiä..lapset menossa kouluihin toki.Mutta aikuiset ne tyhmiä vasta onkin..Onko korona vaarallinen sittenkään tulee mieleen? Minulle on..käyn asioilla kun pakko ja tänään oli ..kaupassa n.1-2 kert.viikko.Ilmastokin kiittää kauppaan matkaa 20km suunta.Asioille..järkee nyt ihmiset,ulkoilkaa ostakaa ne lenkkarit seur.kauppapäivä ja menkää mettää päiväksi eväiden kera saatte terveyttä painokin laskee,niin kaunis aurinko syksypäivä.Pipo päähä, hanskat kumokkaat pärjäätte..
MItä tauteja oli valmiiksi ja elintavat?
Varmaan yks tuhannesta sairastuneesta on tuossa tilassa niin miksi muiden pitää sen takia lopettaa eläminen. Niinkuin kaikissa taudeissa ne kamalimmat kokomukset ladataan nettiin. Ne tuhannet pari kertaa yskässeet eivät siihen vaivaudu.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan yks tuhannesta sairastuneesta on tuossa tilassa niin miksi muiden pitää sen takia lopettaa eläminen. Niinkuin kaikissa taudeissa ne kamalimmat kokomukset ladataan nettiin. Ne tuhannet pari kertaa yskässeet eivät siihen vaivaudu.
Tietoa åitkäaikaisen koronan yleisyydestä vasta kerätään. Ruotsissa tehdyn kyselyn mukaan joka kolmannella koronan saaneella on se. Eli melko yleinen ongelma on kyseessä. Suomessa näitä ei rekisteröidä mihinkäön. THL kirjaa parantuneiksi automaattisesti ne, joiden testituloksesta on 4 viikkoa, eivät ne kaikki oikeasti ole parantuneita todellakaan. Minäkin tunnen supeeasta tuttavapiiristäni useamman kuin yhden pitkäaikaiskoronan saaneen.
Sun miehes on aika yksittäistapaus. Minulla ei ole ollut mitään oireita eikä hankaluutta ja luultavammin jos keuhkoihin kertyy nestettä niin lääkityksessä on vika. Etsikää kunnon lääkäri.
Kiitos, että kerroit tämän. Luo uutta potkua etätyöhön. Jaksa jaksa jaksa....
Olen pahoillani tilanteestanne mutta vetoomuksesi on yhtä tyhjän kanssa koska meillä noudatetaan työnantajan määräyksiä, ei sinun.
Ei kai työnantaja laitata siihen tiskin eteen pleksiä, jos sitä ei työntekijä millään tapaa vaadi. Olette te kyllä nöyriä, voi hyvä tavaton.