Sain 150 000e, miten käytän?
Asuntolainaa 180 000e ja yhtiölainaa 70 000e. Tarvetta olisi myös vaihtaa auto ja ostaa uusia kalusteita.
Kommentit (8)
Etkä saanut; ihmiset, jotka ovat sellaisessa asemassa että saavat 150.000€ yks kaks yllättäen kyllä tietävät mitä windfall-rahalla tehdään.
Tai no, kai jostain arvasta tai lotosta voi tottumatonkin saada suuren rahasumman...
Joten otan tosissani; vaihda auto ja osta kalusteita. Älä ainakaan suuresti lyhennä lainaa, asuntolaina on käytännössä ilmaista pitää - ja tulee olemaan nähtävissä olevassa tulevaisuudessa.
Ehkä sijoittaisin joihinkin varmoihin yhtiöihin: Kone, lääketeollisuus, sähköverkot...
Maksa yhtiölaina ja 70 000 asuntolainaa pois. Sitten asumiskustannukset jää niin pieniksi, että niistä selviää lähes tilanteessa kuin tilanteessa, esim. työttömänä. Siihen kun on suuri riski näinä aikoina. 2000e kalusteisiin ja 8000e säästöön.
Osta metsää. Noin 40 hehtaaria hyvää talousmetsää Etelä-Suomesta tai 100 hehtaaria Lapista saat tuolla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Etkä saanut; ihmiset, jotka ovat sellaisessa asemassa että saavat 150.000€ yks kaks yllättäen kyllä tietävät mitä windfall-rahalla tehdään.
Tai no, kai jostain arvasta tai lotosta voi tottumatonkin saada suuren rahasumman...
Joten otan tosissani; vaihda auto ja osta kalusteita. Älä ainakaan suuresti lyhennä lainaa, asuntolaina on käytännössä ilmaista pitää - ja tulee olemaan nähtävissä olevassa tulevaisuudessa.
Ehkä sijoittaisin joihinkin varmoihin yhtiöihin: Kone, lääketeollisuus, sähköverkot...
Mitä ihmettä sekoilet?
Se on ihan sinun itse päätettävä. Itse teen omista asioista ja isoista rahoistani ratkaisut. Niihin en kysele, en tarvitse muiden mielipiteitä. Olen aikuinen nainen.
Osta Fortumin osakkeita koko rahalla.
Osinko-osakkeisiin niin sillä tulolla makselee niitä lainojakin eikä pääoma kulu.
Lahjoita köyhille