MINÄ VETOAN: PYSYKÄÄ ETÄTÖISSÄ!!!!! Puoliso sai maaliskuussa työpaikalta tartunnan. Ei ole vieläkään parantunut.
Sairastuttiin koko perhe ja oltiin tosi kipeitä. Puolison keuhkoihin kertyy edelleen nestettä ja lääkettä kuluu. Ei puhettakaan liikunnan aloittamisesta, mutta töissä on käynyt.
Minulla keuhkojen polttelu loppui reilussa kuukaudessa. Tuttavien ja työkaverien perheiden kevät meni pilalle karanteenien takia.
Haluatteko tekin tosiaan tätä!!!!! Mikä ihmeen hinku ihmisillä on sinne työpaikalle hakemaan tautia!!!! :(
Kommentit (77)
Ette voi olla tosisanne. Onko aavistusta kuinka moni on töissä esim sairaalassa/terveydenhuollossa? Ei niitä hommia VOI tehdä etänä.
Hallituksen etätyösuositus päättyi ja niinpä palataan toimistolle kuin koronaa ei olisi olemassakaan.
Meillä ollaan etätöissä vielä tämä elokuu. Sitten palaan melko pieneen työyhteisöön paikkakunnalla, jossa on todettuja tartuntoja vasta muutamia. Mahdollisuus varmasti on lisätä etätyön määrää, mutta sitten pitää hankkia itse laitteet kotiin, nyt laitteet on saanut työpaikalta mukaan.
Päättäjämme yrittävät luovia yhteiskunnan ja kansalaisten hyväksi päätöksenteoissaan. Osa tulee sairastumaan ja pieni osa siitä rajusti. Jos tai pikemminkin kun tauti ottaa uutta potkua, niin uusia rajoituksia tulee varmasti, mutta kuinka suuri osa on jo turtunut noudattamaan kaikkea. Itsekin välillä unohtaa ja sitten taas skarppaa. Ja unohtaa ihan siksi, kun ei tässä ole paljon muualla oltu kuin kaupassa ja muutamia muita pakollisia asioita hoitamassa.
Vierailija kirjoitti:
Ette voi olla tosisanne. Onko aavistusta kuinka moni on töissä esim sairaalassa/terveydenhuollossa? Ei niitä hommia VOI tehdä etänä.
Teillä on suojavarusteita, toimistoilla ei ole.
No se ei hyvin monelle ole oma päätös.
Kumma kyllä, ettei mediassa ole vastuskyvyn tehostamisesta yhtään mitään.
Lääketeollisuuden bisnes tärkeämpää vai eikö ole tietoa.
Terveelliset elintavat. Ravintorikas ruoka...
Vitamiineja kuten D-, A-, C-, sinkki ja seleeni tärkeitä.
Sairastuneille suoneen C- ja D-vitamiinia. On näyttöä, että näistä on siinä tapauksessa höytyä.
Hauskasti keskellä tätä ketjua oli koruliike Corona -mainos :D
Todellista kohdistettua mainontaa.
Itse aiheeseen mulla ei ole kommentoitavaa, vain tämä hauska havainto :)
Luonnollisesti aloittaja vetoaa niihin ketkä PYSTYVÄT TEKEMÄÄN ETÄTÖITÄ.. ei siis tarvitse oikoa kuinka KAIKKI eivät pysty.. ihanko totta. -ttu.
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti aloittaja vetoaa niihin ketkä PYSTYVÄT TEKEMÄÄN ETÄTÖITÄ.. ei siis tarvitse oikoa kuinka KAIKKI eivät pysty.. ihanko totta. -ttu.
No kun kaikki pitää ottaa itseensä. Ja viisastella, kun löytää aloituksesta muka-virheen. Ja sitten tuntee itsensä fiksuksi, kun pääsee oikaisemaan aloittajaa.
Vierailija kirjoitti:
Monihan juhlii festareilla kuin viimeinen päivä olisi tulossa. Meidän pienellä paikkakunnalla järjestetään isot festarit heinäkuussa, no, peruttiin ne. Ovat kolmipäiväiset ja tuovat kassaan aika paljon rahaa, talkoilla ovat järjestäneet. Eilen tuli tieto, että loppukuusta ovat nyt ne festarit, kaksi-iltaiset, kolme esiintyjää per ilta, ulkolavalla, lippuja myydään puolet maksimista. Jotenkin kuulostaa rahastukselta..
Aitoon Kirkastusjuhlat?
Vierailija kirjoitti:
No monilla työpaikoilla etätöitä ei enää sallita... tee siinä sitten työt kotoa käsin 😕
Rajansa kiltteydelläkin. Laittakaa nyt hyvät ihmiset kampoihin.
ok. pysy kotonasi sitten ja oikesti PYSY siellä koko loppuelämä.
Työnantajahan siitä päättää. Ei mulla ole sanavaltaa asiaan. Meillä mennään tasan sen mukaan mitä hallitus suosittelee.
Jättäydyin työttömäksi, kun etätyömahdollisuutta ei ollut. Nyt ihmettelen miksi ylipäätään tein töitä. Elintaso nousi tukien ansiosta, kun ei tarvitse enää ostaa uusia vaatteita työtä varten tai käyttää aikaa ja rahaa työmatkoihin. Kyllä ihmiset jäävät eristyksiin mielihyvin, kunhan vain elanto on taattu. Perustulo kaikille, niin koronakin hoituu pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina arvostanut eniten vapautta. En ymmärrä miksi ihmiset keräävät kodin ja konnut täyteen ylimääräistä tavaraa. Kun tarvitsee materiaa harkiten, kertyy säästöjä ja säästöjen avulla voi siirtyä vaikka maalle asumaan yli korona-ajan. Voi jättää tartuttavan ympäristön ja työn, kun on siihen varaa. Maalla voi puuhastella omaksi ilokseen ja samalla saada lisää särvintä leivän päälle.
Eihän siinä mitä jos olet niin köyhä, että ei ole varaa molempiin :(
Vierailija kirjoitti:
Kumma kyllä, ettei mediassa ole vastuskyvyn tehostamisesta yhtään mitään.
Lääketeollisuuden bisnes tärkeämpää vai eikö ole tietoa.Terveelliset elintavat. Ravintorikas ruoka...
Vitamiineja kuten D-, A-, C-, sinkki ja seleeni tärkeitä.Sairastuneille suoneen C- ja D-vitamiinia. On näyttöä, että näistä on siinä tapauksessa höytyä.
Kuolleistahan ei sitä näyttöä etsitä edes?
Hyppromelloosi voi olla puuvillasellusta tehtyä ja takuulla tappaa, kun tarpeeksi sitä saa eri muodoissaan sisuksiin. Perehdy siihen. Vitamiinivalmisteissa voi toki olla sitä lanoliiniakin, jossa on ihmisperäistä hormonia eikä se tietenkään ihmisen elimistöön saisi joutua:-(
Bioclip
Vierailija kirjoitti:
Pystyisipä etäilemään, niin en pieraisisikaan työpaikalle päin. Terveisin asiakaspalvelija.
Toivon, että asiakkaat tajuaisivat pysyä poissa ja ostaa tavarat verkosta, niin pääsisimme me myyjätkin kotiin.
Meillä ohjeistettiin jo keväällä hoitamaan asiat mahd. paljon säpolla tai soittamalla. Silti edelleen joka päivä tiskillä käy useampi ihminen kyselemässä asioista, jotka voisi hoitaa vaikka puhelimessa. Tietysti kaikkea ei voi etänä hoitaa, mutta ärsyttää kun näen päivittäin kymmeniä asiakkaita "turhaan". Minulla ei ole edes pleksiä tai muuta suojaa kuin käsienpesuvälineet/käsidesi.
Ap, miksi miehellesi tulee nestettä keuhkoihin yhä? Miten pystyy käymään töissä? Kevyt toimistotyö varmaan.
Tsemiä.
Pystyisipä etäilemään, niin en pieraisisikaan työpaikalle päin. Terveisin asiakaspalvelija.
Toivon, että asiakkaat tajuaisivat pysyä poissa ja ostaa tavarat verkosta, niin pääsisimme me myyjätkin kotiin.