Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kustantaako teidän työpaikkanne teille hengitysmaskit?

Vierailija
04.08.2020 |

Kun etätyökehotus purettiin niin meillä alkoi töissä lähityöpakko mikä on työnantajan linjaus kun etätyön tarjoaminen ei ole enää yrityksille pakollista. Meidänkin kuitenkin tulee esimiehen käskystä noudattaa annettua THL:n maskisuositusta eli pitää maskeja ja vaihtaa niitä tunnin välein uuteen THL:n antaminen ohjeiden mukaan. Kangasmaskit on kokonaan työpaikalla kielletty THL:n mukaan ne ei suojaa käyttäjää ja muita pisaratartunnalta. Joten esimies huomautti että ainoastaan kaupassa myytävät kertakäyttömaskit on meillä työpaikalla sallittu. Esimies ei kuitenkaan kustanna näitä maskeja meille vaan meidän on itse kustannettava maskit omasta pussistaan. Ja tänään hän sanoi itse vahtivansa että kaikki noudattaa maski ohjeita. Miten muilla?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä työnantaja tekee jossa jollain ei ole vaaditun mukaista maskia?

Asiakkaalta jonka tiloissa olen sain kertakäyttöisiä ja niitä ei toimistolla tarvitse pitää. Sain jos haluan työmatkoilla käyttää, kukaan ei siihenkään pakota.

Meille sanottiin että työntekijä lähetetään takaisin kotiin jos ei ole maskia ja siitä tulee palkaton poissaolo. 😰

Meillä pomo sanoi että jos ei ole FFP3-maskia itse ostettuna, niin se on irtisanomisen peruste seuraavissa YT:eissä.

hopö, höpö....jos irtisanotaan niin eiköhän raastuvan kautta saa ihan kivat korvaukset. Työnantaja ei voi vaatia mitään tuollaista jos ei kustanna niitä. Pitääkö, muka kypärät, turvakengät ym. välineet ostella itse?

Työnantaja kirjoittaa irtisanomisperusteeksi "tuotannolliset ja taloudelliset syyt". Ei ole minkäänlaisia korvauksia tulossa. 

Se selviää oikeudessa

Jos haluaa tuhlata rahojaan niin siitä vaan haastamaan täysin laillinen irtisanominen. 

Muistithan aloittaa yt-neuvottelut hyvissä ajoin ja ilmoittaa niistä henkilöstölle myös?

Vierailija
42/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaalta jonka tiloissa olen sain kertakäyttöisiä ja niitä ei toimistolla tarvitse pitää. Sain jos haluan työmatkoilla käyttää, kukaan ei siihenkään pakota.

Meille sanottiin että työntekijä lähetetään takaisin kotiin jos ei ole maskia ja siitä tulee palkaton poissaolo. 😰

Meillä pomo sanoi että jos ei ole FFP3-maskia itse ostettuna, niin se on irtisanomisen peruste seuraavissa YT:eissä.

hopö, höpö....jos irtisanotaan niin eiköhän raastuvan kautta saa ihan kivat korvaukset. Työnantaja ei voi vaatia mitään tuollaista jos ei kustanna niitä. Pitääkö, muka kypärät, turvakengät ym. välineet ostella itse?

Siis esitätkö nyt hölmöä vai oletko oikeasti niin tyhmä ettet tiedä mikä on palkaton vapaa?

Miksi kukaan suostuisi jäämään määräämättömäksi ajaksi palkattomalle vapaalle kun voi saman tien ottaa lopputilin ja saada ansiosidonnaista

Tulee 3kk karenssi ensin.

Ei tule aina ja vaikka tulisi niin mitä väliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja kirjoittaa irtisanomisperusteeksi "tuotannolliset ja taloudelliset syyt". Ei ole minkäänlaisia korvauksia tulossa. 

Se selviää oikeudessa

Jos haluaa tuhlata rahojaan niin siitä vaan haastamaan täysin laillinen irtisanominen. 

Ei liiton lakimies mitään maksa

Vierailija
44/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, työntekijää ei voi irtisanoa laillisin perustein ilman pätevää syytä. Vie juttu oikeuteen ja vaadi korvauksia.

Vierailija
45/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, työntekijää ei voi irtisanoa laillisin perustein ilman pätevää syytä. Vie juttu oikeuteen ja vaadi korvauksia.

Työntekijä on velvollinen käyttämään työnantajan määräämiä suojaimia.

Vierailija
46/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, meillä on ollut niitä toimistolla jaossa keväästä saakka työmatkoja varten.

Toki olemme tehneet etätöitä, joten harva niitä on hyödyntänyt. 😊

Vierailija
47/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasta Ap firma oikeuteen.

Vierailija
48/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijä on velvollinen käyttämään työnantajan määräämiä suojaimia.

Mutta ei maksamaan niitä itse

Vierailija
49/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öyhö Öyhö öyhö lällä lällä lällälää

Vierailija
50/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vit... U-l-i-t taas vallanneet tän paikan kun on pakko niistä maskeista aina valittaa ja inistä?

Vierailija
51/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Backman arvelee Euroopasta tutun maskipakon johtavan Suomessa pienituloisten eristäytymiseen koteihinsa. Ilman suuria sakkoja ja aktiivista valvontaa pienituloiset eivät hänen mukaansa tottelisi ohjeita vaan sijoittaisivat rahansa maskien sijaan välttämättömämpinä pidettyihin kohteisiin, kuten ruokaan."

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006591711.html

Vierailija
52/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hyvä artikkeli, kuka maksaa ja pitääkö käyttää maskia.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8eaa7e4a-17a0-43e8-84ba-22fb02d93485

Vierailija
53/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hyvä artikkeli, kuka maksaa ja pitääkö käyttää maskia.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8eaa7e4a-17a0-43e8-84ba-22fb02d93485

Vaikka THL ja valtio ei ole maskipakkoa erikseen määrännyt niin mikään ei estä työnantajaa määräämästä sellaista itse työpaikalle. Työntekijöiden tulee noudattaa esimiehen antamia turvallisuusohjeita ja työpaikan yleisiä käytäntöjä eikä niskuroida ja kapinoida omaa työnantajaansa vastaan.

Vierailija
54/54 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis esitätkö nyt hölmöä vai oletko oikeasti niin tyhmä ettet tiedä mikä on palkaton vapaa?

Ei sellaista ole. Se on että joko olet töissä tai sinut irtisanotaan. Sellaisia palkattomia ei ole olemassakaan. Kannattaa lopettaa valehtelu ja asioiden sepittäminen hyvissä ajoin.

No onhan toki palkaton vapaa mahdollinen. Esimerkiksi luvattomasta poissaolosta voit menettää poissaoloajan palkan —> tuli palkaton vapaa. Yksi luvaton poissaolo ei vältyämätyä riitä irtisanomisperusteeksi. Palkatonta vapaata voit pitää myös hyvässä yhteisymmärryksessä sovitusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän