Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kun kerron haaveistani niin kaveri tekee juuri niitä asioita.

Vierailija
04.08.2020 |

Esimerkkinä, puhuin että pitäisi mennä käymään Turun saaristossa. Ei mennyt kauaa kun facessa oli noin 80 kuvaa Turusta. Pitkäaikainen haaveeni oli, että pääsisin Italiaan. Tottakai tuli faceen päivitys missä lentoliput Italiaan oli varattu, juuri siihen kaupunkiin mistä olen haaveillut. Ostin teltan tarkoituksena lähteä jonnekin keskelle ei mitään viikonlopuksi. No johan kaveri osti myös teltan ja laittoi noin sata kuvaa reissulta. Lähtisi varmaan Venäjällekin jos minä sinne haluaisin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että nuo kyseiset paikat ovat jonkun tai joidenkin ihmisten yksinoikeus.

Voi olla, että kaveri on haaveillut samoista paikoista vaikkei ole sanonut sitä sulle ääneen. Aika moni ihminen kuitenkin haluaa esimerkiksi lomailla kivoissa kesä kaupungeissa ja nähdä saaristolaismaisemia. Italiakin kuuluu vastaaviin kohteisiin mielestäni.

Jos susta kuitenkin tuntuu, että kaveri tekee asioita liikaa tavallasi, niin voithan lopettaa haaveilemisen ääneen. Kuulostaa tosin lapselliselta "Tuo matkii mua"- jutulta, josta taas tulee mieleen erään ystäväni kokemukset, jotka suututtavat silkkana ajatuksenakin.

Ystäväni kertoi hiljattain tyypistä, joka oli käynyt kimppuun (siis sanallisesti) ja syyttänyt ystävääni siitä, kun tämä oli tutustunut samoihin ihmisiin kuin hän - pikkupaikkakunnalla, jossa pakostakin tutustuu niihin harvoihin samanhenkisiin. Ystävä itki, koska oli muutenkin kokenut yksinäisyyttä ja sitten joku mustasukkaisuuksissaan vie senkin ilon, että on löytänyt samantyylisiä ystäviä.

Ilmeisesti soppa saatiin selvitettyä, mutta nurkan takana odotti uusi. Ystävä oli tavannut jotain yhteistä ystävää, ja oli maininnut asiasta em. mielensäpahoittajalle. Eipä aikaakaan, kun uusi kohtaus oli pystyssä.

Näin ystävääni hiljattain, käytiin kahvilla jne mutta kaiken hymyilyn alla ystäväni vaikutti jotenkin alakuloiselta. Kysyin asiasta hänen mieheltään, joka vahvisti, että kyseisen episodin jälkeen ystäväni on todellakin ollut hieman alakuloinen ja paljolti vetäytynyt kotiin perheensä pariin. Tässä ei toki ystäväni tuntien olisi mitään kummallista, kun kotona viihtyy muutenkin paljon ja pitää perhettä erittäin suuressa arvossa, mutta mies kertoi, kuinka ystävä on ihan tuumannut ettei oikein voi rennosti muiden kanssa oleskella kun aina saa pelätä että tältä vouhottajalta tulee uusi hyökkäys. Kokee siis yksinäisyyttä, mutta ilmeisesti pitää sitä helpompana vaihtoehtona, kuin jatkuvasti taistella tuulimyllyjä vastaan.

Itse koetan tällä hetkellä tukea ystävääni, jotta hän ei jäisi täysin kotiin, vaan rohkaistuisi kaikesta huolimatta olemaan kontaktissa samalla paikkakunnalla asuvien kanssa ja viis veisaamaan lapsellisuuksista.

Vierailija
2/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas kaveri. Älä kerro hänelle enää mitään. Hän on varas. Törkeä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano sille että aiot ylittää etelämantereen kävellen.

Vierailija
4/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sinunkin toteuttaa noita haaveita eikä vain puhua.

Vierailija
5/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sano sille että aiot ylittää etelämantereen kävellen.

Tai hiihtää saharan halki.

Vierailija
6/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et yhdenkään kohteen kohdalla maininnyt, että olisit itse toteuttanut suunnitelmasi. Miksi?

7/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei itse saa ideoita, minne menisi ja mitä tekisi.

Onko teillä mahdollisesti jonkinlainen kilpailu siitä, kumman elämä on antoisampaa? Sellainen kilpailu ja kateus ei kuulu ystävyyssuhteisiin.

8/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille, että haaveesi on kustantaa kaveri Havaijille. 

Vierailija
9/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ärsyttävää jis toinen toteuttaa kaikki omat haaveet. Myönnän itse syyllistyneeni joskus tuohon; jollain on ollut esim sellainen matkahaave mikä ei ole käynyt itsellä mielessäkään ja se putkahtaa päähän sitten kun on ollut matkaa varaamassa. Mutta en kyllä tietoisesti ole ajatellut että nyt äkkiä sinne Turun saaristoon tmv. jos joku haaveensa kertoo että jotenkin ehtisi ensin.

Älä kerro haaveita tai valehtele jotain ihan hassua.

Vierailija
10/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sinulta pois, että joku toteuttaa samoja asioita mistä sinä pidät. Kun itse saat kokea saman kokemuksen, on sinulla joku jonka kanssa se jakaa ja vertailla.

Näin saatat saada itsekin enemmän irti samasta reissusta.

Vierailija
11/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi kiva jos joku kaveri haluaisi lähteä matkoille mun kanssa, mutta tuo on kyllä hassua.

Vierailija
12/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihana ystävä! Inspiroit häntä. Anna hänenkin inspiroida itseäsi ja toteuta unelmiasi!

Vierailija
13/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on varakkaat vanhemmat jotka auttavat kustantamaan matkoja. Itsellä menee kaikki viikot yötöissä ja vapaata on vaikea saada. Ehkä olen vain katkera sitten.

Ap

Vierailija
14/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo sairasta! Ihan kuin hänellä olisi pakkomielle elää tavallaan sinun elämääsi. Ehkä halua omia sinun ideasi ja elämäntyylisi. Näitä ihmisiä nimittäin on oikeasti olemassa!

Ja onhan se täyttä vi ttuilua sulle, että ” oonkin nyt täällä lälläslää! ” ihan selvästi päästään vialla se ihminen. Tai täysin lapsen kengissä vielä.

Vierailija
15/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole sinulta pois, että joku toteuttaa samoja asioita mistä sinä pidät. Kun itse saat kokea saman kokemuksen, on sinulla joku jonka kanssa se jakaa ja vertailla.

Näin saatat saada itsekin enemmän irti samasta reissusta.

Sinä et kyllä tajunnu asiaa. Tuon ihmisen josta ap puhuu, täytyy olla täysi gugguu!

Vierailija
16/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa kerrot haaveinasi vain niitä juttuja, mitä et suin surminkaan halua tehdä. Niistä oikeista haaveista et sano sanaakaan.

Vierailija
17/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla sattumaa tai syyte, että ystävillä sama maku. Tai sitten kyseessä narsisti, joiden tapa on ns. ” varastaa elämäsi”, heillä ei ole omaa elämää, kadehtivat ja omivat toisen ystävät, tavat jne.

Seuraileva tilannetta, onko kyse vaan samasta mausta vai kenties häiriökäytöksestä.

Vierailija
18/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka haluaa ostaa samoja vaatteita kuin minä. Vaikkei ennen edes olisi vilkaissutkaan esim. sellaiseen tekoturkistakkiin päin, niin halusikin sovittaa sellaista kun minä etsin sellaista.. näytin millaisen haluan ja sanoin, ettei harmikseni löydy kokoani, mutta ystäväni siihen, että hänpä sovittaa ja päätti ostaa sen takin vaikkei muuhun tyyliin edes sopinut!

Noh, toisella kertaa yhdessä shoppailemaan ja sattumalta löysin kivan mekon. Kaveri etsimässä aivan muita juttuja. Sovituksessa kysyn mielipidettä, niin vastaukseksi nyrpeää muminaa. No eiköhän viikon päästä tällä ole samanlainen mekko, eri värisenä!

Esimerkkejä olisi muitakin vaikka kuinka paljon!

Naisille tällainen käyttäytyminen on aika tavallista jos tuppaa olemaan samankaltainen maku, mutta onko ihan pakko yrittää matkia jokaisessa asiassa ja yrittää olla tekstiilikaksonen?

Vierailija
19/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä haaveilet, kaveri toteuttaa. No ei ketään kiinnosta katella satoja kuvia jostain reissupaikasta. 

Vierailija
20/25 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro seuraavaksi, että haluaisit tehdä road tripin jenkeissä road 66 harrikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi