Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisolla "velvollisuus" kustantaa toisen tupakointia ja kaljoittelua?

Vierailija
18.07.2013 |

Niin. Tilanne se, että mies käyttää aina, siis joka ikinen kuukausi sellaiset 300-400€ pelkästään tupakkaan ja kaljaan. Tuntuu pitävän niitä jonkinlaisena ihmisen perusoikeutena, jotka nyt vaan on pakko ostaa olipa varaa tai ei. Itselläni ei ole mitään vastaavia menoeriä, eikä oikeastaan koskaan jää ns. ylimääräistä rahaa mihinkään omiin juttuihin.

Nyt minulle tuli kuitenkin vähän enempi rahaa ja mies taas on juuri tällä hetkellä persaukinen. Ja tuntuu ajattelevan, että minulla on joku hemmetin velvollisuus kustantaa hänen kaljoittelunsa ja tupakointinsa, kun kerran rahaa on. Yleensä en siis niitä osta, vaan mieskin muistaa aina sanoa jos asiasta jäkätän, että ei ole mitään sanomista kun hän "omillaan" ostaa. Omilla rahoilla ostaminen vaan on perheenä elettäessä kovin suhteellinen käsite!

Mitä mieltä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinäkin 400 kuussa omaan huvitteluusi. Olet yhden viikonlopun kuussa kokonaan hotellissa ja pidät vaikka ripsienpidennystä jonka huollat kahden-kolmen viikon välein. Jps mies motkottaa isket kuitit pöytään.

Vierailija
2/12 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tuosta summasta syrjään itsellesi niin paljon kuin pystyt. Sano miehelle, että ne on sinun X kuukauden "kaljarahat" jotka sulla on jäänyt käyttämättä. Tai ylipäänsä kuluta ylimääräiset itseesi, ei tarvi huonoa omaa tuntoa tuntea kun mies jää ilman kessujaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakoot omat kaljat ja tupakat.

Vierailija
4/12 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaa miehesi hoitoon.

Päihdepolille vaikka. Äläkä anna rahaa, sillä rahaa antamalla pidät yllä miehesi riippuvuussairautta.

Vierailija
5/12 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikanaan ex, joka aina vaati etten saisi ostaa (omilla rahoillani) kaupasta liian kalliita jugurtteja tai edes kassia. Koskaan hän ei ostanut yhteistä ruokaa, aina vaan itselleen ja kummasti riitti rahaa tupakointiin ja alkoholiin. Itse en tupakoinut ja alkoholiakin käytin vain pari kertaa vuodessa. No, ex on ex ja syystä. 

Vierailija
6/12 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, viisaampaa kuin laittaa sama summa kuukaudessa itsensä laittamiseen on säästäminen . Mene pankkiin ,tee jatkuva sopimus joko rahastoihin tai säästötilille. Sitten kun pullautat tuon miehen ulkoruokintaan sulla on edes vähän rahaa aloittaa oma elämä.

Vierailija
7/12 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

300-400 euroa? Miten paljon sitä tupakkaa ja kaljaa oikein kuluu? Anyways, perheessäkin henkilöillä on henkilökohtainen omaisuus mikä tarkoittaa sitä, että puolisot voivat esimerkiksi lainata toisilleen rahaa. Lainaa miehelle vaikka satanen ja sano odottavasi takaisinmaksua kun tilanne paranee.

Vierailija
8/12 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa uusi tili ja laita sinne rahaa säästöön. Ala pitämään myös tarkkaa kirjaa teidän kuluista ja kenen rahoista ne ovat menneet, kirjaa esim. ruoka, tupakka, kalja, pesuaineet, vaatteet, sisustus, auto, vakuutukset jne. Niin kuitenkin, että kaljaan ja tupakkaan menevät kulut on helppo nähdä. Pidä kirjanpitoa ihan avoimesti pöydällä.

Vierailija
9/12 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa pitaa antaa miehelle kalja- ja tupakkarahoja seka huolehtia etta mies pysyy tyytyvaisena seksin suhteen ja etta kotona on aina siistia ja puhdasta ja hyvaa ruokaa poydassa. Lastenhoidolla ei saa miesta rasittaa. Nain kuuluu kunnon vaimon toimia :)

Vierailija
10/12 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök mikä mies.

Vierailija
11/12 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä juntteja taas sikiää? oon sillon tällon ostanu 6 paxin miehelle ihan ilahduttaakseni tai yllättääkseni miehen mutta asia ei todellakaan ole lähtenyt miehen aloitteesta.

En todellakaan osta miehen tupakoita, tai edes bissejä, jos miehen omat rahat on menny muuhun.

Vierailija
12/12 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 18:30"]

300-400 euroa? Miten paljon sitä tupakkaa ja kaljaa oikein kuluu? Anyways, perheessäkin henkilöillä on henkilökohtainen omaisuus mikä tarkoittaa sitä, että puolisot voivat esimerkiksi lainata toisilleen rahaa. Lainaa miehelle vaikka satanen ja sano odottavasi takaisinmaksua kun tilanne paranee.

[/quote]

Minä en ole ap, mut mun ex saa tuon summan helposti kasaan. Tupakka aski eli 6,40 päivässä (usein jopa enemmän) ja kalja noin 10 euroa päivässä. Kyllä tuosta saa ison summan. Ja sit ollaan jatkuvasti lapsille valittamassa et äiti ei anna hänelle rahaa ruokaan.... Ihan kuin mun velvollisuus olisi maksaa hänen kulujaan vielä 2 vuotta eron jälkeen. Mut ainahan voi pyytää.