maksetut maksuhäiriömerkinnät
Hei.
Onko kenelläkään varmaa tietoa/omaa kokemusta seuraavanlaisesta:
Minulla on tällähetkellä 3 merkintää ulosotossa joilla poistuminen 06/14, jotka kaikki ovat maksettu 05/11. Olisiko mahdollista, että merkinnät poistetaan etuajassa?
Kiitos vastanneille (=
Kommentit (12)
tyhmä kysymys mutta voiko tollasessa tilanteessa saada pankkilainaa?? Jos tosiaan merkinnät maksetuista veloista rekiserissä
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 18:20"]
tyhmä kysymys mutta voiko tollasessa tilanteessa saada pankkilainaa?? Jos tosiaan merkinnät maksetuista veloista rekiserissä
[/quote]
Tiedän, että on saanut lainaa pankista.
Miehelle ainakin tuli silloin lappu sieltä asiakastiedosta jossa luki että maksukuitin lähettäminen lyhentää merkinnän keston kahteen vuoteen.Sillä oli verot ulosotossa ja maksoi myöhässä.
Mä olen ymmärtänyt näin että merkintöjen poistamisajankohtaa voi muuttaa anomalla tätä. Ei ne vissiin kevyin perustein vaihtele poistumisajankohtaa. Kannattaa soittaa (ulosottoon?) ja kysyä sieltä.
mun piti ite ilmottaa asiakastietoon että olen velkani maksanut ja he sitten pisti sinne velan perään päivämäärän jolloin olin velkani maksanu.
Meillä on isännöitsijätoimiston kämmin vuoksi taloyhtiöllä maksuhäiriömerkintä toukokuuhun 2014 asti. Lainaa ei taloyhtiö saa pankilta vaikka miten yrittäisi. Aika paska tilanne, mutta minkäs teet. Valtakirjoilla äänestävät mummot äänestivät juuri takaisin sen samaisen hallituksen, joka tuon kaupungin surkeimman isännöitsijätoimiston otti hommiin. Seurauksena meille tuli juuri 60 % nosto vastikkeisiin kun lainarahaa ei saa.
Paikkakunta on Suomen Chicago eli se hyppyrimäkikaupunki. Kaikki lähiseudun pankit on kokeiltu ja kyselty läpi mutta vastaus on EI. Jos joku tietää mistä maksuhäiriömerkinnän kanssa saisi talolle rahaa niin meitä olisi noin 220 osakasta kiinnostuneina asiasta.
Löytyisikö Lahden ympäristöstä jotakin maksuhäiriöiselle taloyhtiölle myötämielistä pankkia? Ne tavalliset eli liikepankit ja hypoteekki on jo kokeiltu. Yhtiöllä on kuitenkin omaisuutta niin paljon että velkoja saa saatavansa takaisin eikä Suomessa isoja taloyhtiöitä juurikaan ole mennyt konkurssiin.
Ei se merkintä sieltä poistu etuajassa. Se mainita sinne tulee, että on maksut on suoritettu.