Myönnän ihan suosiolla: Haluan että mies on MIES
Miksi naisen pitää teeskennellä että haluaa tasa-arvoisen puolison ja suhteen. Kyllä mä ainakin ihan avoimesti myönnän, että haluan, että mies on mies. (Mutta osallistuu myös kotitöihin... heh :D ) Miehen pitää olla enemmän ohjaksissa. Vaikka mä teenkin meillä oikeastaan päätökset käytännössä, niin haluan että viime kädessä voin jättää päätöksenteon miehen vastuulle. Ja haluan että mies dominoi seksissä, on rajukin. En missään nimessä haluaisi pelkkää "lempeää hipelöintiä". Ja on mies joskus jossain mustasukkaisuusriidassa napannut mua käsivarresta aika tiukastikin (ei mitään aihetta olla tosin mustis), musta on ihanaa että se näyttää mulle että "mä omistan sut"!
Oonko nyt ihan luopionainen?
Kommentit (37)
Sinähän saat omassa elämässäsi ja omalta kumppaniltasi toivoa ihan mitä haluat ja elää millaisessa suhteessa tahdot. Ei se ole keneltäkään pois, päinvastoin. :)
Seksi on kuitenkin asia erikseen. Se on leikkiä, siellä saa tehdä mitä vain yhdessä sovittua, jonka ei kuitenkaan tarvitse liittyä muihin parisuhteen rooleihin ollenkaan.
Ainoa mikä omaan silmään ja korvaan särähtää, on tuo "oikea mies". Ihan niin kuin miehiä ei olisi laidasta laitaan, vaan ainoa oikea mies on tuo lievästi hallitseva ja karski perusjätkä. Se on muiden miesten mitätöintiä. Ei kai kukaan meistäkään riemastuisi, jos olisi yksi ainoa tapa olla "oikea nainen"?
Mulle tärkeää on, että tunnen olevani ns. turvassa ja mies on taloudellisissa asioissa perheen pää.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 17:54"]
Mun isä oli perinteinen mies. Kävi töissä ja teki ulkohommia, mutta mihinkään muuhun kodin- tai lastenhoitoon hän ei osallistunut. Äiti kävi myös töissä, mutta hän hoiti lapset, kodin, teki ruuat, pesi pyykit ja silitti sekä palveli isää.
Kaikki päätöksenteko oli isän hommia ja hän se sitten osasikin tehdä päätöksiä. Jos isä ei tykännyt jostain ruuasta, sitä ei tehty. Jos isä ei tykännyt jostain telkkariohjelmasta, sitä ei katsottu. Iltaunisena isä halusi mennä aikaisin nukkumaan, joten se määräsi koko perheen nukkumaanmenoajan - samoin aamulla heräämisajat. Nuukana miehenä isä ei tykännyt tuhlauksesta, joten kaikki muu kuin hänen oma rahankäyttönsä oli tuhlausta. Äiti kulki nukkavieruna, uusia vaatteita ei saanut ostaa ennen kuin entisiä ei edes pystynyt korjaamaan. Me lapset emme saaneet päättää edes omista kesätyörahoista. Ja kaikenlaita muuta.
Ai että minä nautin elämisestä tasa-arvoisessa suhteessa. Minusta on ihana päättää omista asioista, perheen asioista päätämme yhdessä miehen kanssa.
[/quote]
Tämä voisi olla mun kirjoittamani! Äidilläni ei vieläkään ole muuta elämää kuin isän palveleminen.
[/quote]
Täällä myös yksi dominoivan, vittumaisen isän vallan alla lapsuutensa viettänyt. En voi sietää isäni kaltaisia miehiä ja tasa-arvo parisuhteessa on ehdoton edellytys.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 18:10"]
Ap, olen kanssasi samoilla linjoilla. Tarkoitushakuisesti tuosta nyt saisi revittyä noita ym. kommentteja, mutta luulen tietäväni mitä tarkoitat. Itse olen ollut aina enemmän sovinisti kuin feministi.
[/quote]
Suosittelen tarkistamaan sanakirjasta mitä sanat sovinisti ja feministi tarkoittavat. Ne EIVÄT ole toistensa vastakohtia. Jos et ole feministi, kannatat sitä, ettei naisilla ole äänioikeutta, oikeutta perintöön, oikeutta hallita omaisuuttaan (tai omistaa mitään), että raiskaus avioliitossa on aviomiehen oikeus.. Voi tietenkin olla, että haluat asioiden olevan noin.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 17:54"]
Mun isä oli perinteinen mies. Kävi töissä ja teki ulkohommia, mutta mihinkään muuhun kodin- tai lastenhoitoon hän ei osallistunut. Äiti kävi myös töissä, mutta hän hoiti lapset, kodin, teki ruuat, pesi pyykit ja silitti sekä palveli isää.
Kaikki päätöksenteko oli isän hommia ja hän se sitten osasikin tehdä päätöksiä. Jos isä ei tykännyt jostain ruuasta, sitä ei tehty. Jos isä ei tykännyt jostain telkkariohjelmasta, sitä ei katsottu. Iltaunisena isä halusi mennä aikaisin nukkumaan, joten se määräsi koko perheen nukkumaanmenoajan - samoin aamulla heräämisajat. Nuukana miehenä isä ei tykännyt tuhlauksesta, joten kaikki muu kuin hänen oma rahankäyttönsä oli tuhlausta. Äiti kulki nukkavieruna, uusia vaatteita ei saanut ostaa ennen kuin entisiä ei edes pystynyt korjaamaan. Me lapset emme saaneet päättää edes omista kesätyörahoista. Ja kaikenlaita muuta.
Ai että minä nautin elämisestä tasa-arvoisessa suhteessa. Minusta on ihana päättää omista asioista, perheen asioista päätämme yhdessä miehen kanssa.
[/quote]
Tämä voisi olla mun kirjoittamani! Äidilläni ei vieläkään ole muuta elämää kuin isän palveleminen.
[/quote]
Täällä myös yksi dominoivan, vittumaisen isän vallan alla lapsuutensa viettänyt. En voi sietää isäni kaltaisia miehiä ja tasa-arvo parisuhteessa on ehdoton edellytys.
[/quote]
tsama. Sitä paitsi joku rajumpi seksi silloin tällöin ei millään tavalla sulje pois sitä, että myös se munallinen tyyppi pesee lapsen kakkapyllyn ja tekee ruokaostokset ja herkempänä hetkenä halaa ja pussaa ja vaikka itkee jos itkettää. Jotenkin mielen pienuutta luokitella mitä mies voi ja ei voi tehdä, ilman että ylittää jonkun rajan jonka jälkeen ei ole enää miehekäs. Naisen omaa huonoa itsetuntoa tuo on.
Ja mustasukkaisuus ja väkivalta on nyt on sieltä ja syvältä, ei pätkääkään miehekästä vaan päin vastoin, kertoo siitä että nynny-petteri ei usko pystyvänsä pitämään naista muuta kuin väkisin.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 13:10"]
Mulle tärkeää on, että tunnen olevani ns. turvassa ja mies on taloudellisissa asioissa perheen pää.
[/quote]
Tämän takia niin moni nainen jää tyhjän päälle eron sattuessa. Kun niistä raha-asioista ei ole haluttu ottaa itse selvää, vaan jätetty kaikki miehelle. On tapauksia, joissa mies on hassannut kaikki perheen varat tai siirrellyt ne omiin nimiinsä. Ja nainen täysin tietämättömänä on iloinen kun mies "huolehtii raha-asioista". Karu totuus tulee ilmi viimeistään kun nainen jää puille paljaille erossa tai kun ulosottomies vierailee ovella miehen hoideltua taloutta vähän kehnommanlaisesti.
Ottakaa nyt naiset myös itse raha-asianne haltuun.
Oksettava olisi tuollainen mies. Ei sytytä pätkääkään, halveksin lähinnä.
nykypäivänä nuoret miehet puunaavat itseään,käyttävät puuteriakin jopa,geelaavat tukkaa,trimmaavat ja sehivaavat,ihastelevat itseään ja käyväy kauneushoitoloissa,pedikyyreissä jne jne,mikä on musta niiiiiiiiiin naisellista touhua.miehisyys kaukana. Miehet rakastaa shoppailua ja ovat viimesen päälle. juovat sivistyneesti viinejä ja maistelevat juustoja. HALUAN MIEHEN! terv.24v nainen
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 13:10"]
[/quote]
Eli et oikein osaa hoitaa omia asioitasi, ja haluat jonkun muun hoitavan ne. Eli olet vähän rassukka, mutta hienoa jos löydät jonkun, josta olla sitten riippuvainen. Kyllä tällaisia hahmoja on niissä miehissäkin.
Sä olet alistuvaa tyyppiä. Et kai luule, että kaikki haluavat samaa kuin sinä, mutta eivät vain tahdo myöntää sitä? Herää todellisuuteen, täällä on muitakin kuin yhden ihmisen klooneja.
Tällaisia luolamiehiä ihailevat naiset ovat usein heikkoitsetuntoisia ja vähän reppanoita, jotka kuvittelevat että se karjuva mies on jotenkin sitten parempi hoitamaan niitä asioita.
En täysin ymmärrä mitä tarkoitat, mutta mä haluan, että mun lapset saa olla n. 3-vuotiaiksi kotona, mutta en halua hoitaa itse olla kotona tuota aikaa per lapsi, koska pidän työstäni ja siellä pitäisi välillä käydä, että pystyy sitä kunnolla jatkamaan (kyse ei ole mistään urakiidosta, vaan tietystä alasta, jossa on pakko "suorittaa" tiettyjä asioita, että voi jatkaa työtään). Onneksi löysin miehen, joka haluaa jakaa hoitovapaat. Sama koskee kotitöitä, en ehtisi enkä viitsisi tehdä kaikkia, joten onneksi mies hoitaa niitä myös. Nämä on kaksi ehkä eniten onnellisuuteeni vaikuttavaa asiaa, joten en voisi kuvitella muunlaista suhdetta.
Seksi on asia aivan erikseen.
Olen feministi. Pidän miestäni hyvin miehekkäänä ja itseäni sangen naisellisena. Parisuhdettamme pidän erittäin tasa-arvoisena. Teemme päätöksiä yhdessä, välillä mies saa ihan rauhassa ärähtää että "nyt mä haluan näin", koska ihan samalla lailla minullakin on välillä mahdollisuus tehdä. Raha-asioita hoidamme ensisijaisesti yhdessä, kummallakin on myös omat osuutensa. Ideana on huolehtia siitä, että yhteiset hankinnat ja isommat ostokset tehdään yhteisymmärryksessä. Kun mieheni ilmoitti ostavansa auton, mietin asiaa tovin ja kerroin sitten osallistuvani auton kustannuksiin. Hän puolestaan maksaa suuremman osan asumiskuluista, koska tienaa enemmän (kuten miehet yleensäkin).
Saimme juuri vauvan ja olen vielä äitiyslomalla, mutta syksyllä alkavan vanhempainvapaan jaamme yhdessä. Mies ei imetä vauvaa, mutta nytkin kun kävin työpalaverissa, mies hoiti syöttämisen sillä aikaa. On muuten aika seksikästä, kun iso mies kanniskelee pientä rääpäleen kokoista vauvaa.
En ymmärrä lainkaan, miksi mieheni miehekkyyttä vähentäisi se, että myös minä teen päätöksiä koko perheen eduksi. Lisäksi ajatus hänestä tarrailemassa käsivarteeni rajulla otteella, kuten ap omaa miestään kuvailee, tuntuu idioottimaiselta. Mieheni on tarpeeksi miehekäs tuodakseen mielipiteensä esille ilman mitään rajuja otteita ja tarpeeksi itsevarma perustellakseen omat näkökulmansa ihan sanoillakin.
Pidän hirveän ahdistavana, että mieleltään pikkutytöt täällä puuskuttavat, kuinka "oikea miehekäs mies" osaa erilaisilla kivoilla pikkusöpöillä tavoilla alistaa naistaan ja pitää hänet ruodussa. Minusta miehekäs mies ei sellaista tarvitse, vaan tahtoo rinnalleen ja kumppanikseen puolison, joka ei halua olla barbinukke kenenkään hiekkalaatikolla.
Elämä on monimutkaista ja arki joskus raskasta. On upeaa saada jakaa se kumppanin kanssa, joka arvostaa sinua yhtä paljon kuin sinä arvostat häntä. Kokeilkaapa joskus tekin, ap ja kumppanit!
Haluan että nainen on NAINEN, ei yritä tunkea mukaan perheen päätöksentekoon vaan keskittyy olemaan kaunis ja tekemään kotitöitä. Sängyssä alistuu tietenkin. On kaunis vain minulle, koska minä omistan vaimoni. Ei siis flirttaile kassapojille tai naapureille (hymyilyhän on aina flirttailua).
terkuin tosimies
Minulle riitti exän kanssa se huonoitsetuntoinen käsistä pusertelu mustasukkaisuuksissaan. Onhan noita naisia toisaalta, jotka jää hakkaavan miehen tykö, eikä lähde pois, vaikka lapset kärsii ja loppuelämänsä ovat ahdistuneita ja masentuneita. Mutta kun nainen haluaa tosi miehen pusertelemaan käsivarsia mustasukkaisena, vaikka lapset ahdistuu äidin pahoinpitelystä.
Itse en halunnut lapsia sellaisen miehen kanssa. Olen itse nähnyt kodissani ihan tarpeeksi sitä, kun miehinen mies puserteli äitini merkiksi, että omistaa hänet ja sen jälkeen pani oikein miehekkäästi merkiksi, että on mies. Me lapset siinä välissä yritimme puolustaa äitiämme. Mutta äitimme kuului siihen sairaaseen naislaatuun, joka tykkää, kun mies on mies ja vähän vääntää kädestä merkiksi, että mies omistaa hänet.
En sääli äitiäni pätkääkään, vaan vihaan sitä, koska hän altisti meidät lapset katsomaan sitä touhua.
Ja ex-miehestäni kun paljastui samoja piirteitä, karkasin niin kauas, ettei hän ikinä löydä minua.
Että onnea vain ap tulevalle elämällesi
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 18:10"]
Ap, olen kanssasi samoilla linjoilla. Tarkoitushakuisesti tuosta nyt saisi revittyä noita ym. kommentteja, mutta luulen tietäväni mitä tarkoitat. Itse olen ollut aina enemmän sovinisti kuin feministi, en ymmärrä naiskiintiöitä ym. (ja itsekään en onneksi ole kiintiönaiseksi vielä kunnallispolitiikassakaan joutunut), vaikka periaatteessa kannatan tasa-arvoa ja sitä että mies on viimekädessä turva ja tuki ja järkähtämätön kuin kallio. En myöskään ala itsekin johtaja-asemassa toimivana paapoa miestä, mutta pieniä palveluksia omasta ilosta mielelläni teen ja niitä kyllä odotan myös mieheltä, kuten sitä että vaihtaa autooni renkaat (jonka toki osaan itsekin ja monesti olen vaihtanutkin) niin minä saatan sillä aikaa tehdä miehen lempiruokaa tai valmistella yhteisen kylvyn. Harmo vaan etten omanikäisistäni ole tällaista " tosimiestä ja joka on samalla myös herasmies" löytänyt!
[/quote]
Suosittelisin lämpimästi "johtavassa asemassa olevalle" lukemaan vähän kirjallisuutta ja tutkimuksia siitä miksi esimerkiksi naiskiintiöitä suositellaan.
Naisten historiaan tutustuminenkaan ei tekisi pahaa ollenkaan.
En tiedä minkä mukaan olet määritellyt käsitteesi "feministi" mutta missään välissä kys. käsite ei ole kyllä tarkoittanut naisten oikeuksien ajamista miesten oikeuksien polkemisella.
On aika harmillista jos joku nainen vielä tänä päivänä haluaa todeta olevansa "enemmän sovinisti", tosin toivon hartaasti että sinulla on sillekin käsitteelle jokin oma määritelmäsi.
Miksi mies ei saisi itse määritellä millainen mies haluaa olla? Sukupuolen käsite on osittain hyvin vahvasti kulttuurisesti tuotettu ja on aika pieni skaala jos miehen malli ja mitta pitää ahtaa vain yhteen tiettyyn ja hyväksyttyyn ja ylipäänsä määritellä se ulkopuolelta eikä niin että sen tekee mies itse. Ja missä määrin ihmisellä on lupa muuttua elämän ja iän myötä? Tulla pehmeämmäksi tai kovettua, katkeroitua, kokea ahdistusta, riemua, leikkisyyttä, koreilla ulkonäöllä tai innostua täysin uusista harrastuksista?
Aivan kaikkea hyvää, lukekaa ihmiset enemmän älkääkä tehkö päätelmiä asioista huhujen, juorujen tms, yhtä luotettavien lähteiden pohjalta.
[/quote]
Jestas näitä kirkasotsaisia vassareita, "sukupuoli on sosiaalinen konstruktio" anna mun kaikki kestää.
Mies on mies kun hoitaa finanssiasiansa hyvin, käy töissä(jos työtä on) kohtelee naista tasa-arvoisesti, osaa käyttäytyä, omaa huumoria, vasarakin pysyy handussa, osaa vaihtaa autonrenkaat jne.
Ap, en tiedä oletko luopionainen, muttet ainakaan aikuinen. Toisen niskoille ei voi sysätä oman elämän päätöksiä.
Miksi koko maailman alusta alkaen miehet ovat hallinneet maailmaa ja naisia?Koska naiset ovat valtaosin luonteeltaan alistuvampia,heikompia ja kykenemättömämpiä päätöksentekoon.Maailmassa kaikkialla, vielä tänäkin päivänä miehet hallitsevat ja naiset tottelevat. Naiset käyttävät huntuja koska miehet määräävät. Niin sen pitääkin olla.
Nainen ei voi koskaan muuttua mieheksi,vaikka feministit kuinka yrittäisivät.Mitä enemmän nainen hakee tasa-arvoa ,sitä maskuliinisemmaksi hän käy. Miehen ei tarvitse hoitaa lasta kotona,eikä tehdä kotitöitä. Teen mielelläni kaiken itse.
Itse olen nainen,naisellinen ja en ole feministi.Mieheni on myös miehinen perheenpää,joka päättää asioista.Kannatan naisellisten naisten mielipidettä,en feministien.On totta että Suomessa miehet ovat liikaa naisten talutusnuorassa,ja naisista on tullut miehiä myös ulkoisesti. Muualla miehet ovat paljon maskuliinisempia,esim. oman mieheni taustassa on italialaisuutta, joka on erityisen kiehtovaa.Toki täysin suomalainenkin mies voi olla miehekäs,mutta italialainen mafioso tyyppinen mies vetoaa minuun. Todellinen naisellisuus ei ole kanamaisuutta eikä määräilyä, vaan hienostunutta herkkyyttä, pehmeyttä ja ystävällisyyttä miestä kohtaan.Todellinen lady ei kiroile, eikä halveksi miehiä, vaan on arvoituksellinen myös omalle miehelleen!
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 17:39"]
Miksi naisen pitää teeskennellä että haluaa tasa-arvoisen puolison ja suhteen. Kyllä mä ainakin ihan avoimesti myönnän, että haluan, että mies on mies. (Mutta osallistuu myös kotitöihin... heh :D ) Miehen pitää olla enemmän ohjaksissa. Vaikka mä teenkin meillä oikeastaan päätökset käytännössä, niin haluan että viime kädessä voin jättää päätöksenteon miehen vastuulle. Ja haluan että mies dominoi seksissä, on rajukin. En missään nimessä haluaisi pelkkää "lempeää hipelöintiä". Ja on mies joskus jossain mustasukkaisuusriidassa napannut mua käsivarresta aika tiukastikin (ei mitään aihetta olla tosin mustis), musta on ihanaa että se näyttää mulle että "mä omistan sut"!
Oonko nyt ihan luopionainen?
[/quote]
Et ole luopionainen, vaan ihan normaali suomalainen feminatsi. Feminatsi vaatii mieheltä kaksoisroolia, apina-alfana uhittelua, mutta toisaalta esiliinassa keittiössä pyllistelevää tohvelia.