Mitä varten sinä säästät?
Nyt tarvitsisi säästö-inspistä. Kertokaa, mitä varten te laitatte rahaa sukanvarteen.
Kommentit (17)
- Hampaiden keinojuuria varten
- vanhuuden varalle
- lapsen tulevaa opiskelua avittaakseni
- sairauden varalle
- työttömyyden varalle
- jos auto tai jokin kodinkone hajoaa
- jos kotia pitää remontoida
- jos tulee muita yllättäviä menoja.
Säästin vuorotteluvapaata varten, ja olen todella iloinen siitä. Käytin tosin rahat vähän väärässä järjestyksessä itse mutta suuosittelen tätä kuitenkin kaikille, joilla vain on mahdollisuus. Ihaninta aikaa elämässä!
Säästin vuorotteluvapaata varten, ja olen todella iloinen siitä. Käytin tosin rahat vähän väärässä järjestyksessä itse mutta suuosittelen tätä kuitenkin kaikille, joilla vain on mahdollisuus. Ihaninta aikaa elämässä!
En oikeastaan säästä. Rahaa vaan jää käyttämättä. Inhoan kaikenlaista ostamista ja teen hankintoja vain pakon edestä.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 01:36"]
En oikeastaan säästä. Rahaa vaan jää käyttämättä. Inhoan kaikenlaista ostamista ja teen hankintoja vain pakon edestä.
[/quote]
Sama juttu, rahaa vain jää kun inhoan kaupassa käyntiä, linkaan ruokaostostenkin tekoa niin että käyn vain noin kerran viikossa kaupassa. onhan se sitten kivaa kun pitää ostaa jotain kalliimpaa niin ei tarvitse nuukailla.
asuntolainan maksua varten. Olen määräaikaisessa virkasuhteessa ja marraskuussa en tiedä millä maksan lainan jos nyt en säästä.
Matkailu, autot, remontit ja muut elämän yllätykset. Ei sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Olen kiitollinen, että on omaisuutta ja säästöjä.
Voidakseni elää vailla taloushuolia. Kun on sopivasti hajautettu sijoitussalkku, voi elää ilman stressiä siitä, että joku takaisku pilaisi oman talouden. Haaveena on myös jättää työelämä 60-vuotispäivänä ja elää säästöillä loppuelämä.
Omaa Kotia varten. Pitää jaksaa kituutella vuokrakämpässä ja opiskella, jotta voi hyvän duunin saatuaan tehdä sen Oman Kodin...
Lisäksi "pahan päivän varalle", jos esim. jotain tärkeää hajoaa (esim. auto, kodinkone, jne.), eläinlääkärikuluja varten, jne.
Ja tietty sitä varten, että voi tehdä kivoja hankintoja.
Jätevesisysteemiä varten. Sanon systeemiä, koska ei vielä tiedetä, millainen meille laitetaan.
En säästä, mutta on niin hyvä palkka että ei sitä saa tuhlattua kun ei ole tapana pyyhkiä persettä seteleillä, win-win tilanne siis.
Säästän kodinkoneiden ja auton rikkoutumisen varalle sekä muita isoja hankintoja varten. Pyrin säästämään enemmän kuin on "pakko", koska toivon että tulevaisuudessa voin maksaa lapsille ajokortit ja avustaa muutenkin.
Monen lapsen yksinhuoltajalle aika urakka, mutta yritän silti :)
Jotta pääsisin tänne uudelleen. Olen nyt ihanassa paikassa lomalla :)