Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi "normaali" on ainoa hyväksyttävä elämäntapa?

Vierailija
17.07.2013 |

Onko tämän ihmettely normaalia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miksi pitäisi miettiä muiden hyväksyntää. Minusta jokainen saa elää niin kuin haluaa, kunhan ei vahingoita muita.

Vierailija
2/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 14:29"]

No, miksi pitäisi miettiä muiden hyväksyntää. Minusta jokainen saa elää niin kuin haluaa, kunhan ei vahingoita muita.

[/quote]

Juuri näin. Älä satuta ketään, älä varasta äläkä vaurioita mitään. Kun näitä noudatat, saat ainakin minun puolestani elellä halujesi mukaan. Mutta minä kuulunkin niihin kamaliin suvaitsevaisiin, jotka tälläkin palstalla saavat turpiinsa joka päivä. Kuulun silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on normaali elämäntapa?
En kysy vitsillä, koska minulle oma elämäni on ihan normaalia ja pidän elämästäni näin, jonkun toisen mielestä se ei ole normaalia nähnytkään..

Vierailija
4/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap/3, kysehän lieneekin siitä, että noista kolmesta seikasta on erilaisia tulkintoja.

Eli se, mitä sinä ehkä pidät ok:na, saattaa jonkun muun mielestä alistaa/riistää/haitata muiden oikeutta elää ja olla.

En ole juurikaan törmännyt siihen, että ihan vaan normaaliuden käsityksen takia paheksuttaisiin muiden elämää. Tai no, onhan sitä kaikenlaisia homofoobikoita ja rasisteja, mutta noin niin kuin järkevät ja sivistyneet ihmiset...

Vierailija
5/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni normaalia on maksaa itse oma elantonsa. Normaalia ei ole vapaaehtoisena sossupummina eläminen - pakollinen työttömyys, sairaus tms. poissuljettuna. Muuten kukin saa elää ihan kuin itseä haluaa, kunhan se tosiaan ei vahinkoita ketään. Näin elän itsekin. Kun elää valtavirran elämäntyylistä poiketen, valitsee saman henkisiä ystäviä ja pian ei enää edes muista, ettei suurin osa ihmisistä elä näin.

Vierailija
6/6 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ niin jos normaali tarkoittaa sosiaalisesti hyväksyttävää. Tai viestisi perusteella sinusta hyväksyttävää.
Normaalia on kaikki mitä ihminen keksii tehdä ja olla. Se onko se sosiaalisesti hyväksyttävää on eri asia. Tai onko se tervettä. Erikseen on myös keskiverto käytös jota enemmistä edustaa. Ei se että perheen kaikki muunjäsenet on sinisilmäisiä yhtä lukuunottamatta, tarkoita että se yksi on epänormaali. 
Meneeköhän vertaus ohi ja hukkaan.

Mua ärsyttää koko normaali määritelmä. Se tehdään aina sen hetkisen tiedon pohjalta. Normaalia oli kauan sitten sekin että maapallo on pannukakun mallinen ja se että että tee on huumetta. 

Normaali on tapa luokitella ihmisiä. On ne ja minä. Se on myös keino lyödä ihmistä, paheksua ja nimitellä. Homous ei oo normaalia, hörökorvat ei oo normaalia, naapurin Mirja ei oo normaali, teidän lapsi ei oo normaali. jne jne.

Mitään hyvää tuosta käsitteestä ei ihmiskunnalle ole. Se syyttää ja syyllistää.