Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostatteko kinkkua muulloin kuin jouluna? Vai tuntuuko teistä liian kalliilta?

Vierailija
25.01.2025 |

Minä kyllä ostan välillä palan saunapalvi kinkkua. Teen esimerkiksi kinkkupiirakkaa ja joskus viipaloin leivälle sinapin kanssa. Parempaa kuin useimmat makkarat. Tiedän kyllä, että monelle ihmiselle liian arvokasta syötävää.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan joskus kinkkumakkaraa. Valmiiksi viipaloitu, aika edullinen ja on makua.

Vierailija
2/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tykätään miehen kanssa lihahyytelöstä enemmän. Ei silti osteta sitä kuin ehkä kerran kuukaudessa. Pala katoaa nopeasti jääkaapista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mä joskus ostanut palan kinkkua. Sopii hyvin munakkaisiin ja tietysti leivälle.

Vierailija
4/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein syön kinkkua.

Vierailija
5/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin syö paljon lihaa. Leivälle laitan juustoa ja suolakurkkua.

Vierailija
6/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri torstaina paikallisesta prismasta viimeisiä harmaasuolattuja joulukinkkuja, oli -50% lapulla. Nyt laitetaan uuniin yöksi. Tuosta on ruokaa koko viikoksi 4 hengelle. Kastikelihana, uunipihvinä, ihan kinkkuna paprikatäytteellä jne jne. Jos osaa tehdä, kannattaa ehdottomasti ostaa pois nää viimeiset harmaasuolatut kun hyvällä alella saa. Pakastaa niitä ei enää kannata, mutta heti-kypsennyt ja sitten esim viikon aikana syö pois.

Vierailija
7/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun aikana täytyy syödä niin paljon kinkkua, että lähes vuosi pitää toipua ja kerätä voimia seuraavaa koitosta varten.

Vierailija
8/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tykätään miehen kanssa lihahyytelöstä enemmän. Ei silti osteta sitä kuin ehkä kerran kuukaudessa. Pala katoaa nopeasti jääkaapista.

Aladoobi on tosi maukasta. Olin vähän unohtanut koko herkun. Täytyy ostaa vaikka heti huomenna 😋

Vierailija
9/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syödä kinkkua jouluna. Joskus pitsan päällä oikeaa savupalvia.

Mies välttää verenpaineen takia. Minä en syö kun en tykkää mausta.

Mutta syön jos savunmaku tuhti niin ei maista niin possua.

Ennen söin kun oli omia kesäisin. Nuo kaupan ei maistu samalta.

Vierailija
10/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin juuri torstaina paikallisesta prismasta viimeisiä harmaasuolattuja joulukinkkuja, oli -50% lapulla. Nyt laitetaan uuniin yöksi. Tuosta on ruokaa koko viikoksi 4 hengelle. Kastikelihana, uunipihvinä, ihan kinkkuna paprikatäytteellä jne jne. Jos osaa tehdä, kannattaa ehdottomasti ostaa pois nää viimeiset harmaasuolatut kun hyvällä alella saa. Pakastaa niitä ei enää kannata, mutta heti-kypsennyt ja sitten esim viikon aikana syö pois.

Kuulostaa herkulliselta ja fiksulta ostokselta.

Vierailija
11/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa viikossa ostan. Sitä on kiva mussuttaa pikkupala silloin tällöin. Emäntä mussuttaa mielummin karkkia mutta on kinkku parempaa kun en ole yhtään makean perään.

Vierailija
12/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka kinkkupala maksaa jotain femman. Eli ei hirveästi. Ostan silti harvoin. Yritän vähentää lihan syöntiä.

Vierailija
13/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu syömään mitään sianlihaa missään muodossa edes ilmaiseksi tai jouluna. Yäk 🤮

Riista, poro ja lammas ovat ainoat punaiset lihat, joita syön ravintolassa tai valmistan itse.

Vierailija
14/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika nyt on sitä halpaa lihaa. Mutta en syö sitä. Lohta mieluummin. 

Vierailija
15/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt juhannuksena pitää rosvopaisti tehdä.

Vierailija
16/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun jälkeen tulee ostettua halpoja tarjouskinkkuja pakkaseen. Nytkin on semmoiset 30kg sian pyllyä odottamassa paistoa

Vierailija
17/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta, mutta syy ei ole hinta vaan se, etten pidä siitä. En muutenkaan syö punaista lihaa. Erikoinen oletus ap:lla, että ainoa syy olla ostamatta kinkkua olisi hinta.

Vierailija
18/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain kinkkuleikkeleitä

Vierailija
19/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aladoobi on tosi maukasta. Olin vähän unohtanut koko herkun. Täytyy ostaa vaikka heti huomenna 😋

meillä kissa tykkää siitä myös. Välillä sille ostelen.

Vierailija
20/31 |
25.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkka kinkkupala maksaa jotain femman. Eli ei hirveästi. Ostan silti harvoin. Yritän vähentää lihan syöntiä.

Vähän sama. Ostan joskus mutta yritän vähentää kun neuvotaan ettei saisi syödä paljon mitään lihaa.