Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Limanen yskä,kannattaako mennä testiin?

Vierailija
04.08.2020 |

Astmaatikko olen ja nyt on oireet pahentunu. Tätä tapahtuu välillä muutenkin.
Ei ole kuumetta,yskä vaan. Kannattaako hakeutua testiin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa

Vierailija
2/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona yskä on kuivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei töissä saa olla yskäsenä ,tuun olee saikulla vähän väliä.

Erottaako astman ja coronan oireet?

Vierailija
4/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilee koronaa, niin julkkarilla terveyskeskuksessa käynnistä joutuu maksamaan, jos lääkärin mielestä koronatesti ei ole tarpeellinen. Joten noin vähäisillä oireilla en lähtisi yrittämään, jos saa vain tyhjän ja laskun vaivanpalkaksi.

Vierailija
5/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näistä pitää täällä kysellä netissä on oirearvio kaavake jonka jälkeen varataan aika. Eihän ne testit enää edes näytä oikein jos viikko tolkulla odottaa. 

Vierailija
6/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oon kanssa aatellut että kuiva yskä.mutta kyllä hävettää tää limanenki yskä kun tuolla kulkee saatikka että töissä pitäis olla.

Vierailija
7/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos epäilee koronaa, niin julkkarilla terveyskeskuksessa käynnistä joutuu maksamaan, jos lääkärin mielestä koronatesti ei ole tarpeellinen. Joten noin vähäisillä oireilla en lähtisi yrittämään, jos saa vain tyhjän ja laskun vaivanpalkaksi.

No Helsingissä ainakin terkkka on ilmainen eikä tarvi mennä terkkaan kuin nettiin ja varata koronatestausasemalle aika.

Vierailija
8/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma olo näyttää että hakeudu testiin.mutta jos astma vähän väliä vaivaa niin en voi koko ajan juosta testeissä

Vierailija
9/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton mukaan mun olis pitäny käydä testissä vähän väliä.

Astma hankaloittaa

Vierailija
11/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin, sanonko mistä... Mulla sama homma mutta voi olla perus heinä- ja vilja-allergiaa. Pellot pölisee tuossa lähistöllä. 

Vierailija
12/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön allergialääkkeitä ,kortisonisuihketta ja kaikkia astmalääkkeitä että kehtaisin liikkua missään.

Vierailija
13/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni hyvinkin limainen yskä ja korona todettiin

Vierailija
14/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Helsinki Vantaan lentokentällä pitänyt olla ilmainen korona testaus, tuloksetkin sai oliko parissa tunnissa. Tai sitten se lehtijuttu oli täyttä tuubaa.

Vierailija
15/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne kentälle pääse testiin kun matkustajat

Vierailija
16/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sairaanhoitaja arvioi että ei lievillä oireilla testiin, vasta jos pahenee/nousee kuume.

Vierailija
17/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalan kynnyksen testaus ei toimi käytännössä. Kuumetta oltava että pääsee testiin niinpä yskin nyt menemään

Vierailija
18/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sairaanhoitaja arvioi että ei lievillä oireilla testiin, vasta jos pahenee/nousee kuume.

Teinillä omaolo ilmoitti soita 112, soitin kuitenkin peruspäivystykseen, jonka kautta varattiin koronatestiaika. Taustalla myös astmaa.

Astma on hankala, koska oireet ovat osin saman tyyppisiä koronan kanssa.

Vierailija
19/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalan kynnyksen testaus ei toimi käytännössä. Kuumetta oltava että pääsee testiin niinpä yskin nyt menemään

Meillä kyllä pääsee testiin ilman kuumetta.

Vierailija
20/22 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-suomen sairaanhoitopiirin alueella ei ainakaan pääse.

Pitää ilmeisesti olla kovaa kuumetta, kovaa ripulia jne. Kriteerit taitaa olla että täytyy olla kaikki oireet ja ne pitää olla ne pahimmat.

Itsellä on kanssa joitain oireita ollut. Kuumetta on, mutta sitä ei sitten ammattilaisten mielestä ole. Virallisten kriteerien mukaan siis ei ole. Itse tiedän kehoni lämpötilan kuitenkin parhaiten. On koholla normaalista, olo on flunssainen ja vatsa sekaisin lievästi, lievästi kurkussa ja rintakehällä, vatsassa tuntuu oudolta ja nenäonteloissa. Yleistä väsymystä jne. Näillä ei pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi