Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies arvosteli mun rinnat. Olen itkenyt yöni.

Vierailija
17.07.2013 |

Reagoinko liioitellusti?

Mies pyysi mua eilen pihaan katsomaan yhtä juttua. Olin jo yöpaitasillani eikä mulla ollut rintaliivejä.

Puin pikaiseen neuletakin ja ovella naureskelin miehelle, että en kehtaa tulla kun rinnat roikkuu napaan asti.

Mies katsoi ja naurahdin vielä uudestaan, että no, roikkuuhan ne.

En kaivannut vastauksia kun mies yhtäkkiä tokas, että "no, vähän".

ETTÄ MITÄ?!

Ihan sama kun hän on joskus heittänyt olevansa pienimunainen, että olisin vastannut siihen vaan "no, vähän" 

EIKÖ?

En saanut sanotuksi mitään vaan pakenin makkariin ja laitoin oven perässäni kii.

Mies tuli sinne hetken päästä ja sanoi anteeksi, mutta en vielä silloin kyennyt ajattelemaan vaan pyysin, että antaa mun nyt olla ja menee pois.

Sanoin hänellekin, tuon, että mitäpä jos minä kommentoisin hänen ulkoisia ominaisuuksiaan noin?

Ei vastannut ja yritti sanoa, että oma kommenttinsa oli vitsi ja kun vilkaisin häntä silmiin niin tarkensi, että vitsi oli huono sellainen.

Kun mies poistui makkarista, annoin hänelle hänen peittonsa ja tyynynsä mukaan Ja jäin yksin makkariin itkemään.

Tässä kohtaa kaipasin, että mies tulisi ja pyytäisi nyt anteeksi kun olin saanut hetken olla ja pystyisin kuuntelemaan hänen puolensa asiasta.

Nytpä ei mies vaivautunutkaan enään. Makoili vaan sohvalla kun ei olisi mitään ollutkaan. Oli kyllä tietoinen siitä miten pahasti loukkasi mua.

On nimittäin niin, että oma äitini on aina hokenut minulle, että rintani ovat häpeän asia. Tiedän ettei äitini ollut ihan terve, kehu aina itseään ja mun piti arvostella hänen kroppaansa kuinka on taas viime viikolta kiinteytynyt kovasti yhden jumpan jäljiltä. On siis elossa yhä, mutta ei minulle.

Aikanaan tapasin mieheni ja olin 3 lapsen yh ja mieheni lapseton ja minua jonkin verran nuorempi. Tuolloin äitini kommentoi ihan kysymättä, että mun rintoja voisi mieheni hiukan pelästyä. JUST!

Okei, ne ei ole pystyssä, mutta eipä ne nyt kovin eriskummallisetkaan ole muiden naisten rintavarustukseen verrattuna. Olen tätä tarkkailua ohimennen tehnyt vuosia ja päätynyt tulokseen, että omani on omani ja ne kelpaa. Niistä on lapsemme  saanut ruokansa jne.

Olen siis koittanut hyväksyä itseni ja alkaa nähdä todellisuuden enkä sitä minkä äitini näki.

En ole koskaan saanut keneltäkään muilta moitteen sanaa itsestäni vaan pelkkiä kehuja. Oma minäkuvani on vasta nyt , 32-vuotiaana ollut tervehtymään päin. Niitä saamiani kehuja en ole ottanut tosissani aiemmin, en edes nuorena kun minut olisi haluttu kuuluisaan mallitoimistoon malliksi. Pyysivät äidiltäni lupaa hakea minut kuvausmatkalle jne. Äitini ei kannustanut ja pelästyin sekä laitoin lankapuhelimen seinästä irti. 

Olen kertonut tämän miehelleni ja nimenomaan rinnoistani, jotta tietäisi eikä tälläisiä tilanteita tulisi kuin nyt on.

Koitan pitää reliteettiset narut käsissäni enkä antaa taas sijaa sille, että näkisin itseni jälleen äitini silmin. Ne hänen sanat kaikui eilen mielessäni kun itkin.

Kaikkein pahimmalta tuntui se, että mieheni ei puhu vieläkään mitään. Ihan kuin lisätä ei enään kiinnostaisi, että lepynkö vai en. Olemme käyneet tässä hyvin lähellä eroa, mutta ihan muiden asioiden vuoksi. Minä olen  päättänyt arvostaa miestäni enemmän ja muutenkin korjata hiljalleen asioita mitkä ovat lähes kaataneet liittomme. Rakkaus ei ole koskaan loppunut eikä kolmansia osapuolia asiassa ole. Elämme vaan 2 vuotta liian rankkoja aikoja, lapsemme sairastui ja minä itsekin, pilkan paljon asioita liian pienellä ajalla yhteen perheeseen kannettavaksi. Siksi loukkasi kun minusta mieheni oli kylmempi kuin koskaan ennen minua kohtaan.

On hänelläkin ja meillä jokaisella on omat epäkohtamme joita emme halua kaikille kuuluttaa tai näyttää/puhua.

On miehellänikin, enkä koskaan häntä hänen heikolla kohdallansa ruotisi, koska tiedän kuinka vahingollista se voi itsetunnolle olla. Toisekseen MINÄ en näe miehessäni mitään vikaa, rakastan häntä.

Mutta nyt mieheni kai näkee minussa ja tarkoittaako tämä sitä, että rakkaus on vähentynyt?

Tämä olisi nyt ihan pakko saada selvitettyä ja niin ettei se jää mieleen kummittelemaan jos meinaa, että tulevasta ja seksielämästä tulee mitään.

Mulla meni hei 6 vuotta riisua liivit mieheni edessä seksin aikana, saunassa kyllä varhemmin. Tämä  oli mulle iso edistys ja pelkään, että nyt mentiin takapakkia.

Tahtoisin asiallisia vastauksia siitä, että miten te ottaisitte tämän asian?

Te joilla on terve itsetunto omien rintojenne suhteen? Jotta voisin pyrkiä toimimaan kuten ne naiset jotka ovat sinut oman etuvarustuksensa kanssa. 

Vai aiheuttaisiko vastaava kaikille naisille pahan mielen ja  miten luulette, kuinka selviäisitte asiasta? Vaikuttaisiko tällainen suhteessanne johonkin? 

Tai oletteko te loukanneet joskus miestänne  vastaavasti? Miksi ja mitä siitä seurasi?

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:16"]

Tätä forumia kun lukee niin oikeesti tulee ymmärtäneeksi millaisen helmen olen naisekseni saanut.

[/quote]

Sama tunne valtaa mieleni lukiessani lähes mitä tahansa ketjua täällä vauvafoorumilla. Kummallista sakkia.

Vierailija
82/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:35"]

Itsetunto-ongelmat ap:lla ovat niin megalomaanisia, että suosittelen jotain terapiaa. Kolmekymppinen aikuinen nainen itkee jotain tissijuttua kuin kakara, ja kiirehtii heti kehumaan olevansa kuitenkin kauniimpi kuin muut naiset kun mallitoimistosta asti soitellaan. 

Ei jumalauta. Voisitkohan sä alkaa miettiä itseäsi muutenkin kuin objektina? Noin hillitöntä miellyttämisentarvetta ja herkkänahkaisuutta ei voi kutsua enää millään lailla normaaliksi. Jos vielä tuon ikäisenä roikut äidissäsi ja miehesi pitää ylistää kauneuttasi, elät jossain harhoissa.

Aattele nyt, sä olet yli 30. Ulkonäön puolesta jokainen vuosi on alamäkeä. Ihmisen pitää löytää muuta sisältöä elämään. Luuletko sä että joku jutta urpilainen nyyhkii tissejään miehelleen illat pitkät? Joku suhteellisuudentaju tekisi sullekin hyvää. 

Biologia sanelee, että rinnnat muuttuvat - ja oota vaan vaihdevuosia jotka tuo vielä ekstrat lisää. Jos et hyväksy olevasi ihminen, luuta ja nahkaa, hanki kumitissit. Lopeta kuitenkin toi murrosikäinen piehtaroiminen. 

[/quote]

Aamen piste

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi!

Olen Aamulehden toimittaja ja etsin trollaajia haastatteluun. Tämä ketju vaikuttaa lupaavalta… Olisi muutama kysymys aiheesta, esim. miksi heittää provoja ja onko joitain tiettyjä aiheita, mihin tarttuu? Onko yleensä keskusteluketjun aloittaja vai kommentoija? Tämän voi tehdä ihan nimimerkillä ja spostin kautta, henkilöllisyyttä ei tarvitse paljastaa.

Ilmoittaudu osoitteeseen al.sunnuntai (at) aamulehti.fi niin kerron lisää.

Vierailija
84/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:41"]

Olen Aamulehden toimittaja ja etsin trollaajia haastatteluun. Tämä ketju vaikuttaa lupaavalta… Olisi muutama kysymys aiheesta, esim. miksi heittää provoja ja onko joitain tiettyjä aiheita, mihin tarttuu? Onko yleensä keskusteluketjun aloittaja vai kommentoija? Tämän voi tehdä ihan nimimerkillä ja spostin kautta, henkilöllisyyttä ei tarvitse paljastaa.

Ilmoittaudu osoitteeseen al.sunnuntai (at) aamulehti.fi niin kerron lisää.

[/quote]

Etkö olisi tuolle aiheelle voinut perustaa oman ketjun? Viestilläsi ei ole paljoa muuta yhtymää otsikon kanssa kuin että he jotka ilmoittautuvat ovat kirjoitustaitoisia, riippurintaisia wannabe provoja. Sisältö tällä palstalla ei kuitenkaan muutu.

Vierailija
85/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt puutu tuohon miehen ja ap:n tilanteeseen, mutta kalskahti todella tutulta tuo ap:n ja äitinsä tilanne. oma äitini on samanlainen, mutta vain minun kanssani, ei sisarusteni. hänen kanssaan tulee puhelimessa ihan hyvin toimeen, mutta häntä ei huvita tavata, koska päiväkausien yhdessäolon aikana suurin osa keskustelusta koskee ulkonäköäni tyyliin; "olet tainnut lihoa, minä se vain olen laihtunut sitten viime tapaamisen", kun vastasin kerran vuosia sitten tähän, että olen laihtunut 7 kiloa edellisen tapaamisen jälkeen, alkoivat puheet siitä, että olen löysistynyt ja hän sentään käy kuntosalilla, että pysyy timminä.

joskus teininä nuo puheet loukkasivat ja yritin niistä keskustellakin hänen kanssaan, mutta hän tokaisi aina vain, että lakkaa rypemästä itsesäälissä ja mene vaikka lenkille tai jotain. nykyään, silloin harvoin, kun saan itsestäni irti sen, että käyn tapaamassa häntä, annan puheitten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. sen verran olen sanonut, että minun lasteni kuullen ei tuollaisia asioita puhuta ja hänen vastauksensa oli, että lapseni ovatkin kauniita, eikä heidän tarvitse välittää tällaisista asioista. on hän kuitenkin vähentänyt näistä ulkonäkö ja laihuusasioista puhumista lasteni kuullen, joten sekin riittää.

painan 52 kiloa ja olen 160 senttiä pitkä, joten en enää loukkaannu lihomis- tai löysyyspuheista. lähinnä ehkä siitä, että äitini ylipäätään kokee tarpeelliseksi ulkonäköasioista jauhaa.

Vierailija
86/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pitäiskö rintojen (eli naisen ylikasvaneiden hikirauhasten joiden sisällä maitorauhaset) muka sitten leijua ilmassa kuin heliumin voimasta, ne on luotu roikkuviksi, ja painovoima tekee temppunsa, tämä on pelkkää biologiaa.

2. Miesten pallitkin riippuu ja roikkuu, yleensä enemmän kuin naisten rinnat!

PS. Sellainen mies joka sanoisi että haluaa naiselleen silikonia rintojen tilalle voisi itse harkita pulleita silikonipalloja aitojen roikkupalliensa tilalle!

Vierailija
87/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:05"]

Tosin en odottanut mitään kommenttia, en mitään vaan naurahdin ois piisannut ja pisin lähtenyt ulos.

Mietin siis liikaa, näin arvelinkin.

ap

[/quote]

Et mieti ainakaan järjellä, jos mietit ylipäätään.

"naureskelin miehelle, että en kehtaa tulla kun rinnat roikkuu napaan asti."

"naurahdin vielä uudestaan, että no, roikkuuhan ne."

Sinähän kerroit sen "hauskan" vitsin. Miehelle jäi vaihtoehdoksi moittia huumorintajusi tai kompata ja moittia rintojasi.

Vierailija
88/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:56"]

No ei ole totta, että rintani roikkuisi navassa asti! Hei haloo, kuvittele nyt. :)

Ite aloitit sanomalla rintojesi roikkuvan navan tasolla. Olisiko miehesi kuulunut olla vaiti oman kommenttisi kuullessaan? Itse aloiti moisen sanailun ja mies siihen vastasi samalla mitalla. Eli sait ihan sitä mitä pyysit. Miehesi pyysi käytöstään anteeksi, mutta sinä ajoit hänet sohvalle, kun omassa pikkumaisuudessasi miehesi pyysi anteeksi mielestäsi väärään aikaan. En laisinkaan ihmetele, että miehesi ei sinulle puhu ja sinulla saattaa olla melkoinen työ saada miehesi takaisin yhteiseen vuoteeseenne. Sitä saa mitä tilaa

ap

[/quote]

Vierailija
89/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on yksinkertaisesti sarjaa "kysymyksiä, joihin ei voi vastata oikein":

a) ei rakkaani, rintasi eivät riipu -> ap olisi todennäköisesti päätynyt syyttämään miestä valehtelusta

b) no vähän -> mies vastasi rumasti ja loukkasi.

AP:n mieshän ei missään vaiheessa ottanut kantaa siihen, miten kokee ap:n rinnat, eli minä en saanut sellaista käsitystä, että miehen mielestä rinnat olisivat millään tavalla epäseksikkäät, epänormaalit, rumat tai häiritsevät. Voisi olettaa, että miehenä ap:nkin mies ajatteli ap:n tietävän, että rinnat hieman roikkuvat, joten ei nähnyt mitään tavatonta siinä, että totesi tosiasian.

Miehet ajattelevat omasta kropastaan niin erilailla kuin naiset, miehille kroppa tuntuu olevan enemmän instrumentti, naisilla koko naiseus tuntuu olevan joskus ulkoiseta viehättävyydestä kiinni. Esimerkiksi minä voin hyvin sanoa miehelleni, että hieman on "kössiä" kertynyt keskivartaloon. Mies toteaa siihen korkeintaan, että "juu, täytyy vähän katsoa syömisiään tarkemmin jatkossa". Itse olisin vastaavassa tilanteessa viiltelemässä ranteitani auki tyyliin "mä oon läski, mä oon läski" - näin kärjistettynä :)

Vierailija
90/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kestäisi elää mun miehen kanssa. On haukkunut mut pienirintaiseksi mutta ei sekään mitään, vuosia sain kuulla lihavuudestani, painoindeksi 26. Nyt syön vähän ja urheillaan yhdessä niin enää ei valita mutta eipä ole painokaan laskenut paljoa. Ei siis enempää voi tehdä mutta ihana ettei hauku, ei toki ole tyytyväinen minuun mutta ei tarvii enää kuunnella motkotusta. Muuten aivan ihana ihminen muttei hyväksy minua sellaisena kuin olen. Tavattiin jo lapsena jolloin olin toki kymmenen kiloa hoikempi kuin nyt monen kymmenen vuoden ja monen lapsen jälkeen. Ei vaan auta toisen sanomisista niin loukkantua. Voit sinäkin tehdä rintalihaksia jos haluat parantaa tilannetta.

Vierailija
91/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä mies, ei maha mitään.

Ja tuo peniksen koon vertaus on muuten hyvä, yhtä lailla luojan luomia molemmat. Jokainen mies jota nyt naurattaa voisi miettiä miltä tuntuisi kun munaa sanottais vitsillä pieneksi, vaikkakin vähän. Ei paljoa naurattas? Varsinkin jos se olis totta.

Mut ehkäpä te kuitenkin yli tuosta asiasta pääsette, avaat suusi miehelles kun ei kerran itse halua asiasta puhua.

Vierailija
92/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, itse kerjäsit mieheltäsi sitä kommenttia. Tässä on se ero äitisi kommentteihin, jotka ovat loukkaavia. Suosittelisin, että menet psykologille pohtimaan minäkuvaasi,  että et pilaisi liittoasi hyvän miehen kanssa.

Jo tuo kuuden vuoden rintaliivien pito rakastellessa kertoo aika paljon.

T. todella isorintainen yh, joka on löytänyt tisseistään tykkäävän miehen. Ja kyllä roikkuvat ne ryntäät.

Vierailija
93/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 10:52"]

Loukkaannuit asiasta joka on totta ja molemmat sen tietää?? 

[/quote]

Mutta täysin idiootti mies menee sen ääneen sanomaan.

Vierailija
94/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni muna, eikä haittaa yhtään. Kieli on sitäkin taitavampi. Ei pätkääkään kiinnosta, vaikka kuulisin sen keltä -oma rakas vaimoni ei onneksi ole samaa sorttia teidän feminatsien kanssa.

Vierailija
95/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:02"]

Sinä saat laskea leikkiä rinnoillasi mutta toisen pitää ymmärtää olla kommentoimatta mitenkään??

Ihan ensin kannattaa nyt katsoa peiliin ja miettiä miten tää homma meni ja kannattaako olla porot sieraimissa

[/quote]

Itsestä saa laskea leikkiä miten vain, totta kai. Mutta on todella epäkohteliasta laskea muista leikkiä tuolla tavalla. Vai sanotaanko esim. työkaverille joka valittaa olevansa lihava että joo kyllä sä aika lihava ootkin.

Vierailija
96/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:40"]

Oletko tyhmä? Eihän ap ollut edes vaatinut mitään vastausta, vaan mies oli oma-aloitteisesti  arvostelemassa asiasta, jonka tietää olevan herkkä paikka.

[/quote]

Minusta on vastauksen vaatimista, jos kysyy samaa asiaa kaksi kertaa. Mies ei ollut oma-aloitteinen.

[/quote]

Eihän aloittaja kysynyt mitään....

Vierailija
97/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, koko jutusta käy maallikollekin selväksi että olet terapian tarpeessa. Mene sinne ja heti, muuten miehestäsi näkyy vain auton perävalot.

Vierailija
98/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 11:41"]

T: mies

[/quote]

Hieman ohi aiheesta, mutta mua ihmetyttää miksi joillakin on voimakas tarve lisätä loppuun sukupuolensa. Aivan kuten tässäkin tapauksessa.

Luuletko "mies", että edustat jokaisen miehen mielipidettä? Vai luuletko, että sukupuolesi antaa kommentillesi automaattisesti suuremman auktoriteetin (mies tulee ja sanoo miten asia on)? 

Sukupuolittuneet asenteet ovat tarpeettomia. Kannattaa lähestyä asiaa parisuhdedynamiikan ja yksilöiden välisten vuorovaikutussuhteiden avulla.

[/quote]

En luule, että edustan kaikkien miesten mielipidettä. Kuten sinäkin varmasti ymmärrät, ettet sinäkään edusta kaikkien naisten mielipidettä. Sikäli kun kaikki kirjoittavat tänne omia mielipiteitään, joten onko edes järkevää kysyä tuollaista? 

Olen siinä käsityksessä, että naiset pyrkivät ulkonäöllään miellyttämään vastakkaista sukupuolta, eli miehiä. Siksi laitoin sukupuolen tuohon loppuun. Myös sen takia, että tämä foorumi taitaa olla pitkälti naisvaltainen, allekirjoituksella varmistin, että minua ei pidetä hippifemakkona ;)

Jotenkin tuntuu että tahallasi vedit herneen nenään allekirjoituksesta ja yritit ymmärtää sen väärin kaikilla mahdollisilla tavoilla. Loppuun heitit vielä pseudoälykkään kommentin, jossa ei ollut mitään sisältöä. Eikö yleinen ajatusmaailma naisen ihanneulkonäöstä ole nimenomaan sukupuolittunut asenne? 

"Kannattaa lähestyä asiaa parisuhdedynamiikan ja yksilöiden välisten vuorovaikutussuhteiden avulla."

Kerropas nyt miten sitä pitää lähestyä kun tunnut tietävän? Se että turhamainen suhtautuminen ulkonäköönsä ja "ynnynnyy, mää oon ruma" "heeei, et oo, sä oot kaunis"-dialogit on jotain olennaista mitä jokaisen naisen on saatava parisuhteesta?

Tätä forumia kun lukee niin oikeesti tulee ymmärtäneeksi millaisen helmen olen naisekseni saanut.

[/quote]

En tajunnut puoliakaan sössötyksestäsi. En itse käy parisuhteissani läpi mainitsemiasi dialogeja.

En ole vetänyt hernettä nenään. Ihmettelin miksi alleviivaat sukupuoltasi, joka ei loppupeleissä kerro sinusta yhtään mitään.

T: nainen

Vierailija
99/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu reakointi. Hullusti tekstiä pienestä roikkumisesta. Miehes jopa pyysi anteeksi ja vaan säksätät, kun pyysi väärään aikaan. Taas ymmärrän aavistuksen verran enemmän miehiäNyt halojata halloo ja valot päälle nainen. Ikä ja lapset vievät rinnoista puhdin, vaikka äitis on idiootti ollutkin.

Mun mielestä sun pitää pyytää mieheltäs anteeksi naurettavaa käytöstäsi.

Vierailija
100/125 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ihan normaalilta kuulosta taas, että oikein kaivamalla kaivat tällaista tilannetta. Entä jos laitatat silikonit? Seiska lehti voisi esim auttaa sen asian suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi