Koulujen alkaminen korona-aikana
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/b14be14a-f96a-4e90-9cd5-835cb26…
Lukekaa tuo ja sanokaa mielipide laitatteko lapsenne kouluun kun Koulut alkvat. Itse en ymmärrä miksi hän sanoo että toivottavasti ei tule etäopetusta? Jos korona pahenee tässä sinne joutuu/pääsee.
Olen kuullut että moni on oppinut paremmin etänä kun ei oo kiusamiista ollut ja härintää oppitunneilla, mutta sitten on taas niitä joilla on huono tilanne kotona niin joutuvat kärsimään siinä on kaksi puolta niinkuin kaikissa asioissa.
Minusta nyt voisi tulla että jokainen vanhempi itse katsoo tilanteen oman perheen näkökulmasta. Lapset osaavat olla kotona yksin kun vanhemmat ovat töissä mutta ne tarvitsevat henkistäkin huolenpitoa. Sitten tälläinen teksti oli siinä kirjoituksessa
"Koronakevään etäopetus nosti esiin, miten iso merkitys kodilla ja perheillä on lasten ja nuorten oppimisen edellytyksille. Osa perheistä pystyi tukemaan jälkikasvunsa etäkoulua hyvin, kun taas joissain perheissä jopa lasten perustarpeet jäivät retuperälle." Sehän on selvää että kodilla ja perheellä on iso merkitys oppimiseen nytkö se vasta tuli esiin!! Eivätkö vanhemmat tajua sitä? Itse en vielä vanhempi ole muta tajuan jo että vanhemman pitää olla tukena vaikeinakin hetkinä
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinä sekoitat asioita. Jos ei halua käydä koulua viihtyvyyteen liittyen, ei sillä ole oikeasti mitään tekemistä koronan kanssa. Meillä ei ole mitään epidemiaa. Eikä kouluja suljeta sen takia, että joku tauti voi ehkä tulla - ja tuleekin, influenssa tulee joka vuosi. Suhteellisuudentajua ja rehellisyyttä...
Ei se sekoittanut asioita. Se puhu kahdesta eri asiasta niin minä ymmärsin.
Vaan kun korona aikana kiusaaminen on vähentynyt niin olisi parempi joillekin jäädä kotiin etäopetukseen ja sitten kuitenkin näkee kavereita vaikka ulkona
Vierailija kirjoitti:
Keväällä koronaa käytettiin tekosyynä rajoitusten pitkittämiseen, esim. koulujen uudelleen sulkemiseen. Vaikka korona tai jokin influenssa lisääntyisi samalle tasolle kuin keväällä, samat rajoitukset eivät ole tarpeen, sillä on tullut jo selväksi että kuolleisuus on erittäin pieni. Pitäkää vain hyvä hygienia kaikkien tartuntatautien varlata - myös tavallisen flunssan.
Korona on pahempi kuin influenssa. Siksi rajoitukset tulivat. Kuolleisuus on erittäin pieni Influenssassa kun suhteuttaa monella se on ollut. Koronasta jää jotain keuhkoihin ja muuallekin elimistöön en muista nyt mikä mutta näin luen. Välinpitämättömyys on ongelma
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen "korona-aika", ap?
Aloitus on trolli.
Siinä kans yks joka ei välitä sairauksista yhtään. Nythän on edelleen korona tartuntoja eli eiks nyt ole korona aika
Hyvä kirjoitus apeeltä omasta mielestä. Saat olla eri mieltä mutta millä perustelet että se on trolli
Koulut jossa on tartuntoja voi sulkea koska nyt on tartunnat taas kasvussa. Eikä pelkästään suositella etäopetusta
Onko kouluissa ruokatunti porrastettu?
Espanjantaudissakin suljettiin useaksi kuukaudeksi tapahtumia joo silloin oli enemmän kuolemia mutta yhteiskunnan hyvinvointi lähtee yksilön hyvinvoinnista :)
Mutta näköjään raha on tärkeämpi
1.-22.8. aikana 13,4 % Helsingin uusista koronatartunnoista on 10-19 –vuotiailla, kun heidän väestöosuutensa on vain 9 %. Epidemia on Helsingin alueella kouluikäisillä kasvussa. Erityisesti korostuvat lukioikäisten tartunnat ja altistukset.
https://www.hel.fi/static/public/hela/Kaupunginhallitus/Suomi/Esitys/20…
Ihan pimeetä settiä. Ei opettajan tarvitse antaa yhtään minkäänlaisia lupauksia turvallisuudesta. Opettaja ei päätä yhtään mitään, toimii vain annettujen ohjeiden mukaan. Koulut alkaa lähiopetuksena ja se on sillä selvä.