Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulujen alkaminen korona-aikana

Nimimerkki225
04.08.2020 |

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/b14be14a-f96a-4e90-9cd5-835cb26…

Lukekaa tuo ja sanokaa mielipide laitatteko lapsenne kouluun kun Koulut alkvat. Itse en ymmärrä miksi hän sanoo että toivottavasti ei tule etäopetusta? Jos korona pahenee tässä sinne joutuu/pääsee.

Olen kuullut että moni on oppinut paremmin etänä kun ei oo kiusamiista ollut ja härintää oppitunneilla, mutta sitten on taas niitä joilla on huono tilanne kotona niin joutuvat kärsimään siinä on kaksi puolta niinkuin kaikissa asioissa.

Minusta nyt voisi tulla että jokainen vanhempi itse katsoo tilanteen oman perheen näkökulmasta. Lapset osaavat olla kotona yksin kun vanhemmat ovat töissä mutta ne tarvitsevat henkistäkin huolenpitoa. Sitten tälläinen teksti oli siinä kirjoituksessa

"Koronakevään etäopetus nosti esiin, miten iso merkitys kodilla ja perheillä on lasten ja nuorten oppimisen edellytyksille. Osa perheistä pystyi tukemaan jälkikasvunsa etäkoulua hyvin, kun taas joissain perheissä jopa lasten perustarpeet jäivät retuperälle." Sehän on selvää että kodilla ja perheellä on iso merkitys oppimiseen nytkö se vasta tuli esiin!! Eivätkö vanhemmat tajua sitä? Itse en vielä vanhempi ole muta tajuan jo että vanhemman pitää olla tukena vaikeinakin hetkinä

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun menee mutta arveluttaa ja rankasti. Aamun ruuhkapusseihin olen hankkinut maskit ja hanskat. Sitten ei voi muuta kuin seurailla tilannetta.

Vierailija
2/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lapsiani laita en ota riskiä ja laspet itse ovat niin sanoneet myös ja olen elokuun alun lomalla niin varmaan lähtee koulu käyntiin hyvin ja voin seurata lasteni koulun käyntiä ja auttaa tarvittaessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään todisteita siitä, että koulunkäynti aiheuttaisi koronaepidemiaa. Haluaako joku lapsen kotiopetukseen jostain todellisesta syystä, on asia erikseen.

Vierailija
4/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuitenkin, että hygieniatietoisuus on lisääntynyt. Onhan tartuntatauteja satoja erilaisia, ja kaikki ne on ikäviä. Jopa tavallinen flunssa saattaa vaikuttaa sikiöön.

Vierailija
5/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, kaikki vanhemmat eivät välitä tai kykene. Asian täällä taivastelu ei sitä muuksi muuta.

Vierailija
6/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en lapsiani laita en ota riskiä ja laspet itse ovat niin sanoneet myös ja olen elokuun alun lomalla niin varmaan lähtee koulu käyntiin hyvin ja voin seurata lasteni koulun käyntiä ja auttaa tarvittaessa. 

Jotkut eivät voi olla kotona niin pakkohan se lapsi sinne kouluun on pistää jos tartunta tulee niin sitten joutuu toinen vanhempi olla sen kanssa tai riippuu minkä ikäinen lapsi ja näin.

Oli kyllä perus kirjoitus mitä yleensä  hyviä pointteja siinä oli esimerkiksi se että vanhemmat eivät aina lapsen en tukena ole ja oon samaa mieltä siinä aloittajan kanssa että koulu on muutenkin eri-arvoistunut ei se etäkoulu oo siihen syypää

Vierailija
7/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään todisteita siitä, että koulunkäynti aiheuttaisi koronaepidemiaa. Haluaako joku lapsen kotiopetukseen jostain todellisesta syystä, on asia erikseen.

Ei olekaan mut onko riski otettava jos kuuluisi riskiryhmään. Sanoin myös, että jokainen vanhempi voi itse katsoa oman ja lapsensa tilanteensa että meneekö kouluun vai ei? enemmän kismittää tuo Iltalehden kirjoitus

Vierailija
8/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihme agitointi kampanja. Keväälläkin palstan perusteella puolet lapsista oli kotona, mutta todellisuudessa melkein kaikki lähtivät kouluun. Meidän lasten luokilta yksi jäi kotiin, kun mamma oli pikkusen hysteerinen. Lapsiparka.

Vierailija
9/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten käy pienemmille koululaisille, jos he eivät tule ikinä koulua käymään. Osa eka luokkalaisista lukee hyvin, osa tuntee juuri ja juuri kirjaimet. Miten lähtee koulutaival sujumaan.

Pitäisikö oppivelvollisuusikä laskea esim. 12 vuoteen. Olemme palaamassa yhteiskunnassa 50-60 vuotta taaksepäin. Työelämäkin tulee muuttumaan hyvin paljon muun yhteiskunnan mukana.

Vierailija
10/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihme agitointi kampanja. Keväälläkin palstan perusteella puolet lapsista oli kotona, mutta todellisuudessa melkein kaikki lähtivät kouluun. Meidän lasten luokilta yksi jäi kotiin, kun mamma oli pikkusen hysteerinen. Lapsiparka.

Oletko jotenkin yksinkertainen kun säälit toisten lapsia? Mistä sinä idiootti tiedät mikä syy tuon äidin päätöksen takana oli? Hanki vtttu elämä.

Vierailija
11/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin yksinkertainen kun säälit toisten lapsia? Mistä sinä idiootti tiedät mikä syy tuon äidin päätöksen takana oli? Hanki vtttu elämä.

Sen verran tunnen tuota mammaa, että syy äidin päätökseen oli pelkkä koronahysteria.

Vierailija
12/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan että porukkaa jää kotiin. Riittää jatkossakin duunareita, eikä kaikki kouluttaudu "asiantuntijoiksi"

Vierailija
13/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iham jokainen joka haluaa mun puolesta jättäköön tenavansa kotiin. Kunhan se ei syö opetusta koulussa käyviltä lapsilta.

Tämän taudin takia en näe mitään syytä tuhlata ainakaan maanlaajuisesti resursseja etäopetukseen.

Vierailija
14/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana toivon, että kaikki tulevat kouluun.

Kevään viimeisten viikkojen tilanne oli aivan mahdoton, kun n. 25% luokastani jäi kotiin. Yhtä aikaa ei voi alkuopetuksessa kotona ja koulussa opettaa, se on selvää. Oppitunnit olen täysin koulussa olevien käytössä. Nyt varmasti vielä kipeämmin, kun ennakoin oppimisen aukkojen ja tasoerojen olevan melkoisia. Tuntien jälkeen korjaan kokeita & testejä, teen wilmakirjauksia, suunnittelen seuraavia päiviä ja istun yhteispalavereissa (nyt varmasti etänä). Milloin siis opetan henk.koht. niitä kotona olevia, illalla kotonako?

Jos koulut avataan, se katsotaan turvalliseksi toimeksi. Jos tilanne muuttuu, palataan kaikkien osalta etäopetukseen. Joten antakaa siis lapsenne tulla kouluun!

Vierailija
15/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajana toivon, että kaikki tulevat kouluun.

Kevään viimeisten viikkojen tilanne oli aivan mahdoton, kun n. 25% luokastani jäi kotiin. Yhtä aikaa ei voi alkuopetuksessa kotona ja koulussa opettaa, se on selvää. Oppitunnit olen täysin koulussa olevien käytössä. Nyt varmasti vielä kipeämmin, kun ennakoin oppimisen aukkojen ja tasoerojen olevan melkoisia. Tuntien jälkeen korjaan kokeita & testejä, teen wilmakirjauksia, suunnittelen seuraavia päiviä ja istun yhteispalavereissa (nyt varmasti etänä). Milloin siis opetan henk.koht. niitä kotona olevia, illalla kotonako?

Jos koulut avataan, se katsotaan turvalliseksi toimeksi. Jos tilanne muuttuu, palataan kaikkien osalta etäopetukseen. Joten antakaa siis lapsenne tulla kouluun!

Mitä eroa siinä 25 prosentissa on normaali oloihin on paljon jotka on kipeitä tai lintsaa kun vanhemmat on töissä? On 19 luokalla esim harvoin on kaikki koulussa. 

Edelleen painotan sitä että miksi iltalehden mukaan etäkoulu eri-arvoistunut. Voiko opettaja kertoa miksi lähikoulussa lokeroidaan lapset ja kiusaamisiin ei puututa vakavasti joku kuri pitää olla nykyaikana!

Jos haluaa lapsen sen tukena ollaan välillä kielletään mutta jos on etäkoulu voisi lapsi ja vanhempi yhdessä tehdä kaikkea. Kodista lähtee kaikki maailmalle jos on orpo silläkin on joku paikka mitä kutsua kodiksi. Pitäkää kiinni arvoista ja perheistä.

Vierailija
16/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen tiedotustilaisuus koulujen turvallisesta avaamisesta oli ainakin ihan liipalaapaa. Se, että sanotaan, että tässä nyt tehdään kaikkemme, että kaikkien koulutie on turvallinen, niin ei riitä. Yhtään konkretiaa ei ollut sanojen takana. Luokat ovat suuret, luokkatilat pienet, käytävät ahtaat ja syömässäkin pitää käydä. Ei mitään mahdollisuuksia järjestää turvallisesti opetusta. Jostain syystä etäopetus on nyt NIIN paha. 

Kouluttakaa ne opettajat nyt pian antamaan laadukasta etäopetusta. Poissaolomerkinnät Wilmaan, jos ei ole läsnä tunnilla.

Vierailija
17/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun menee lapsi mutta varovainen mieli on tällä hetkellä 

Vierailija
18/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä se, että lapset eivät tartuta. Juuri toukokuussa muutettiin koronan tilastointitapoja kahdella tapaa juuri, kun koulut alkoivat. Tästä johtuen piikki tartunnoissa saatiin peiteltyä. Siis tilastokikkailuin! 

Vierailija
19/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeviä vaihtoehtoja on kaksi, täysi etäkoulu tai kaikille maskipakko kouluun. Muuten en koe olemista avokonttorikouluissa turvalliseksi viruksen leviämisen kannalta. Ennaltaehkäisy taudin leviämisen estäminen lukee tartuntatautilaissa.

Vierailija
20/107 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä se, että lapset eivät tartuta. Juuri toukokuussa muutettiin koronan tilastointitapoja kahdella tapaa juuri, kun koulut alkoivat. Tästä johtuen piikki tartunnoissa saatiin peiteltyä. Siis tilastokikkailuin! 

Heinäkuussa julkaistiin uutinen korealaistutkimuksesta, joka kertoo, että jo 10-vuotias tartuttaa koronaa samalla tavalla kuin aikuinen.

https://www.verkkouutiset.fi/varoitus-koronasta-10-19-vuotiaat-tartutta…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän