IS: Maskit alkavat loppua kaupoista - hyllyt ammottivat tyhjyyttään – ”Ei ole tietoa, milloin saadaan lisää”
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Hinnat nousuun
Hinnaksi 5e/kpl niin johan alkaa riittämään myös muille kuin hamstraajille
Hamstraajat eivät ymmärrä, että jättämällä maskeja myös muille, suojelisivat välillisesti myös itseään. Sama homma oli keväällä käsidesin kanssa.
Tokmannilta kertakäyttö maskeja 50kpl/39.90e!
Jes, paniikki päälle vaan, maskikauppias nauraa matkalla pankkiin. Oikeastihan kyseessä on _suositus_, joten ilman maskia pärjää kuten tähänkin asti. Jos hamstrattaisiin vaikka vessapaperia taas kuten keväällä, anyone?
Keväällähän porukka jo hamstrasi maskeja, mutta ei niitä silti missään näy käytössä. Täpötäydessä kaupassa ihme jos näkee edes yhden maskipään. Porukka vain ostaa niitä kaappeihin pyörimään.
Eikö niitä ole muka valmistettu yhtään varalle, jos heti loppuivat?
Olen koko kevään käynyt etsimässä Tokmannista hengityssuojaimia pölyä vastaan mutta hyllyt on koko ajan tyhjät.
Thl lupasi että hinnat halpuu kun kysyntä nousee
Rikkaat ostaa kaikki köyhille ei taaskaan jää mitään,
niinhän se oli ruoan kanssa,meidän kaupassa makaronit ja jauhelihat oli loppu kun ne kellään rahaa enemmän osti kärryt täyteen!
Köyhällä varaa ostaa vaan ne yhdet..
Hamstratkaa vaan ja suojatkaa meitä muita =D
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä ole muka valmistettu yhtään varalle, jos heti loppuivat?
Ai että THL on kertonut kaupoille ja kauppojen tavarantoimittajille joskus pari kuukautta sitten, että valmistautukaa, maskisuositus luvassa?
Me ostettiin kaappiin jo huhtikuussa tätä odottaen.
Nettikaupoissa on jos vaikka minkälaisia maskeja. Ja kaupoissakin on. Ostin ihan tavallisesta ruokakaupasta ffp2- ja ffp3-maskeja, koska mies saattaa joutua syyskuussa ulkomaille. Kangasmaskeja aion ommella itse. Teen niihin taskun vaihdettavalle suodatinmateriaalille.
Harmi, etten.pari vkoa sitten ostanut, kun niitä oli tokmannilla ja lidlissäkim.
Vierailija kirjoitti:
Olen koko kevään käynyt etsimässä Tokmannista hengityssuojaimia pölyä vastaan mutta hyllyt on koko ajan tyhjät.
Etkö osaa muissa kaupoissa käydä? Aina vaan Tokmannille vaikka hyllyt on aina tyhjät?
Vierailija kirjoitti:
Thl lupasi että hinnat halpuu kun kysyntä nousee
Halpuu?
linkki
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006590712.html