Pissa haisee oudolta, raskaana?
Olemme yrittäneet raskautta ja voin toki kuvitella kaikenlaisia oireita, mutta tätä muuttunutta pissan hajua en kuvittele :D vessassa haisee jäljiltäni makealta/pistävältä, vähän kuin vanhan mummon vaippa. Ja haju tarttuu pikkuhousuihin todella voimakkaana. Tämä alkoi jo noin viikko ovulaation jälkeen ja tänään siis oli eka päivä kun menkat voisi alkaa. Juon nesteitä ihan yhtä paljon kuin aiemmin ja mitään kirvelyä ei ole mikä viittaisi tulehdukseen. Alavatsassa on ollut myös menkkamaisia kramppeja jo useita päiviä, vaikka tavallisesti kivut alkaa samana päivänä kuin vuoto. Ja testin teen tietenkin jos menkkoja ei kuulu. Onko kenelläkään raskaana olleella ollut samanlaista hajuongelmaa?
Kommentit (17)
Ihmetyttää, miten joku jaksaa arvuutella mahdollisia raskausoireita keskustelupalstoilla, kun jokaisesta pienimmästäkin kaupasta saa luotettavia raskaustestejä hintaan n. 2€/2kpl.
Vierailija kirjoitti:
Diabetes
Toivottavasti ei :/ olen normaalipainoinen ja suvussa ei ole diabetestä sairastavia. Täytyy seurailla, ihmettelen vaan kun alkoi näin äkillisesti viikko sitten! Ap
Ootko jo 70v täyttänyt, voipi kylä haista.
Tee testi! Mulla toi oli ensimmäinen oire kun odotin tyttöä. Poikien kanssa samaa muutosta hajussa ei ollut.
Mahdollisesti olet. Testaamallahan se selviää...
Vierailija kirjoitti:
Tee testi! Mulla toi oli ensimmäinen oire kun odotin tyttöä. Poikien kanssa samaa muutosta hajussa ei ollut.
Mulla myös muuttui haju selkeästi kun odotin tyttöä.
Ihan normaalia, hormonitasot ovat raskaana aivan erilaiset kun ennen sitä, nää voi aiheuttaa muutakin outoa, mielialan vaihtelua, hiusten lähtöä, ihon muutoksia esim. akne....
Kuin myös, tyttöä odottaessa pissassa oli outo tuoksu. Poikia odottaessa kuvotusta aiheutti puolestaan ulosteen haju.
Älkää stressatko. Eläkää eteenpäin, kyllä se vauva tulee sitten kun tulee.
Se haju ei välttämättä ole muuttunut miksikään, vaan sun hajuaistista on tullut tarkempi. Mulla oli raskaana aivan supertarkka hajuaisti ja haistoin kaikkea erikoista, mitä muulloin en haihtaisi lainkaan. Kaikki piti vaihtaa hajusteettomaksi, koska kaikki haisi aivan kamalan voimakkaasti.
Diabetes