Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun toimeentulossa on nämä vuokran rajat mitä ei saa ylittää

Vierailija
03.08.2020 |

Niin mitä jos vuokra ylittyy esim eurolla, niin eikö voi saada asumistukea siihen? vai mitä tämä tarkoittaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei ole oikeutta takuuvuokraan ja muuttokuluihin.

Vierailija
2/4 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toimeentulossa mitään rajoja ole. toimeentuloTUESSA voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tiedä meneekö asian vierestä. Mutta itse muutin yli 5 vuotta sitten pieneen kaksioon ja vuokra oli vähintäänkin sopiva, edullinen. Olin tuolloin vielä töissä, mutta tilanteet muuttuivat ja jäin työttömäksi. Vuokra nousi joka vuosi ja hain tietty työttömänä tukia ja välissä yritin opiskellakin, mutta Kela oli loppupeleissään tänä keväänä sitä mieltä, että asun liian kalliissa asunnossa. Mutta kun se vuokra ei edelleenkään nousujen jälkeen ollut iso. Onko se minun vika, että vuokra nousee vuosittain? Mitä ois pitänyt tehdä? Onneksi mulla oli ja on miesystävä, jonka luo muutin tuossa muutama kk sitten.

Vierailija
4/4 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sekä asumistukea, että toimeentulotukea. Itse asumistukihan ei koskaan kata koko vuokraa. Toimeentulotuesta maksetaan sitten se loppuosa. (Tai työmarkkinatuesta, tai mitä tukea kukin nyt sattuu saamaankaan.)

Mutta mikäli vuokra on liian kallis, toimeentulotuki ei nouse nousemistaan loputtomiin. Vuokran jälkeenhän toimeentulotuesta pitäisi jäädä käteen 485(?) euroa/kk, mutta esim. itse asun liian kalliisti, jolloin vuokran jälkeen käteen jää vain 399.