Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL

Vierailija
03.08.2020 |

Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?

Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?

Kommentit (18026)

Vierailija
1521/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua ettei Emmaa saisi arvostella mutta Tuomaksen ois pitänyt käyttäytyä jotenkin eri tavalla. Musta Tuomas hoiti hääosuuden hoiti!

Emma ei ole herättänyt mussa mitään sympatiaa: haukkui toisen lemmikkiä ja janosi hyväksyntää. Oli minkä näköinen tahansa niin ei kaikilla vaan ole hyvä luonne.

Kuinka moni nainen reagoi Myönteisesti skorpioniin ja jättihämähäkkiin?

Olin myös yllättynyt, että kylläpä cmore katsoja mustamaalasi nuoren parin. Tunnen samantyyppisen pariskunnan, mies kasvatti lihansyöjäkasveja ja huumori tummaa ja kuivaa. Piiritti kaunottarien joukossa pientä pyöreää pottunenäistä nuorta naista, olleet onnellisesti naimisissa jo pitkään. Myös se mies oli hoiva-alalla.

Vierailija
1522/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juudit on outo. Kati vaikuttaa oikein mukavalta.

Omasta mielestäni "oudoimmat" tyypit on aina tosi kiinnostavia. On ihanaa olla erilainen ja uskaltaa olla oma itsensä, eikä väkisin yrittää työntää itseään muottiin. Itse ihastun aina porukan persoonallisimpaan jäseneen, omasta mielestäni luonne paistaa läpi ja voittaa ulkonäön 100-0. Kati vaikuttaa mukavalta, mutta myös siltä, että hänen tyylisiään löytäisi kymmenen tusinasta.

On ajankohtaista fanittaa erilaisuutta ja outoutta. Niin tekee puolet populaatiosta. Siksi ne "oudot ja erilaiset" ihmiset eivät oikeastaan enää ole outoja ja erilaisia. Jos nyt vaikka ajattelee Juuditia, niin minusta hän on aika tavallinen feministi (mikä ei siis missään tapauksessa ole huono asia, vaikka itse en ole sellainen). Aidosti erilainen ja outo yksilö on sellainen, että hänen on vaikea löytää ryhmää/viitekehystä itselleen vallitsevasta yhteiskunnasta. Tästä keskustelusta jo näkee, että puolet ymmärtää ja ihailee Juuditia ja jakaa hänen arvonsa ja ajattelunsa. Ei sellainen voi olla outo ja erilainen. 

Aikamoista saivartelua. Kyllä ihmistä voi ihan hyvin sanoa oudoksi, jos hän selkeästi poikkeaa valtavirrasta, vaikka löytyisikin ihmisiä jotka häntä ihailevat.

Miten olisi, jos ei tehtäisi jokaisesta sanasta kovin monimutkaista ajatushäkkyrää? Esimerkkinä tuolta aiemmasta keskustelusta sana juntti. Aika moni ymmärtää mitä sillä tarkoitetaan yleisesti ottaen, ja on tarpeetonta käsitteiden hämärtämistä uudelleenmääritellä koko sana niin, että se saadaan koskemaan kaikkia ihmisiä tasapuolisesti. Jos jokainen on juntti, koko sana menettää merkityksensä. Samoin jos kukaan ei ole outo.

t. Ohis

Ja on tosi outoa leimata joku oudoksi tuosta vain, samoin juntiksi. 

Esim. Juudit on kaunis, kouluttautunut, älykäs jne.  Jos haluaa olla rehellinen, niin häntä voi kutsua esim. hienoksi ihmiseksi, aika laimea ilmaus, mutta hyvä. 

Ymmärrän näkemyksesi, mutta itse ajattelen eri tavalla. Olen itse hyvin outo, ollut jo lapsena. Minulle on sanottu asiasta suoraan ja itekin sen tajuan. En kuitenkaan ota sitä minkäänlaisena loukkauksena, vaan ihan vain tosiasiana. En ymmärrä miksi on kamalaa sanoa, että joku on outo, enkä ymmärrä sitäkään miksi jonkun outoutta/poikkeavuutta pitäisi väkisin vääntää olemattomaksi, jos hänessä kuitenkin sellaista on.

Totuus vapauttaa.

Sama. Mut toisaalta, ei ole kiveen hakattu totuus, että joku on outo ja joku toinen ei. Voi olla, et vaikka 87% pitää jotakuta outona, mut loput 13% eivät koe näin. Silloin toisen outous ei ole mikään Totuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmasta

Jos nainen ei ole koskaan saanut positiivista huomiota mieheltä , miten itsetunto mahtaa kehittyä?

Emman isä on voinut kutsua häntä esim : pulleroksi, rillipääksi ym.

Milainen ihminen on tuollainen isä?

Minun isäni keskusteli minulle lapsena tuntikausia.

Kävin isän ja setien kanssa kalasa.

Emma pelkää miehiä ihan hirveästi.

Miehet on ihan kivoja tyyppejä.

Vierailija
1524/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

V:llä alkavat kiroilu ei sovi häihin!

Vierailija
1525/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaisen ihmisiä nöyryyttävän ohjelman tekeminen voi olla laillista? Ja kirkko vieläpä mukana. No se ei yllätä, läpimätä laitos ollut aina.

Kirkko ei ole millään tavalla mukana. Kanala on kyllä ammatiltaan pappi mutta ei hän kirkkoa tässä edusta.

Kirkko on kyllä hämäävästi mukana nimessä, "alttari" viittaa kirkkoon. Mutta sehän ei siis ole totta, ei näissä alttareita ole. Jotkut ovat sitten halunneet pitää uudet, "kunnon" häät isommalla porukalla ja alttarin ääressä.

Vierailija
1526/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että Emma on niin epävarma. Eivät ihmiset yleensä ole rumia tai kauniita, toiset vaan osaavat tuoda paremmin parhaat puolensa esiin kuin toiser ja esiintyä edukseen. Emman ulkonäössähän ei ole mitään vikaa, mutta mielestäni erilainen kampaus ja vähän erilainen tyyli saisivat hänet puhkeamaan kukkaan.

Vierailija
1527/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmasta

Jos nainen ei ole koskaan saanut positiivista huomiota mieheltä , miten itsetunto mahtaa kehittyä?

Emman isä on voinut kutsua häntä esim : pulleroksi, rillipääksi ym.

Milainen ihminen on tuollainen isä?

Minun isäni keskusteli minulle lapsena tuntikausia.

Kävin isän ja setien kanssa kalasa.

Emma pelkää miehiä ihan hirveästi.

Miehet on ihan kivoja tyyppejä.

Kun Emma oli kertonut isälleen menevänsä naimisiin, isä oli vastannut:

- Voiko sen vielä perua?

Ilon lyttäämistä ja epävarmuuden aiheuttamista huumorin varjolla. Samaan viittasi Emman isän häissä pitämä puhe v*tuiksi menemisestä.

Näyttää siltä, että Emman itsetunto on pohjalukemissa. Hän miettii, pitääkö Tuomas hänestä. Emma ei ehdi miettiä, pitääkö hän itse Tuomaksesta. Tärkeää on vain se, kelpaako hän itse. Jollekin.

Vierailija
1528/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo Emma luulee olevansa ruma? Hänhän on nätti nainen. Harmi, kun ei itse tajua sitä. Hän ansaitsisi häntä jumaloivan ja kehuvan miehen. Tuomaalla ei tunnu olevan lainkaan tunneälyä kommenteistaan päätellen.

Tuomaalla 😂😂😂😂😂😂😂

Nimen Tuomas saa taivuttaa genetiivissä joko Tuomaan tai Tuomaksen, tiedoksi =)

Vierailija
1529/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edelleenkin sitä mieltä, etteivät Tuomas ja Matti ole  niin ulkonäkökeskeisiä ja pinnallisia kuin täällä annetaan ymmärtää. Enemmän tuli Jannesta vibat, että on halunnut klassisen kauniin, urheilevan ja koulutetun puolison. Ja Kati löytyi, joten ei siinäkään mitään vikaa. 

Vierailija
1530/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juudit on outo. Kati vaikuttaa oikein mukavalta.

Omasta mielestäni "oudoimmat" tyypit on aina tosi kiinnostavia. On ihanaa olla erilainen ja uskaltaa olla oma itsensä, eikä väkisin yrittää työntää itseään muottiin. Itse ihastun aina porukan persoonallisimpaan jäseneen, omasta mielestäni luonne paistaa läpi ja voittaa ulkonäön 100-0. Kati vaikuttaa mukavalta, mutta myös siltä, että hänen tyylisiään löytäisi kymmenen tusinasta.

On ajankohtaista fanittaa erilaisuutta ja outoutta. Niin tekee puolet populaatiosta. Siksi ne "oudot ja erilaiset" ihmiset eivät oikeastaan enää ole outoja ja erilaisia. Jos nyt vaikka ajattelee Juuditia, niin minusta hän on aika tavallinen feministi (mikä ei siis missään tapauksessa ole huono asia, vaikka itse en ole sellainen). Aidosti erilainen ja outo yksilö on sellainen, että hänen on vaikea löytää ryhmää/viitekehystä itselleen vallitsevasta yhteiskunnasta. Tästä keskustelusta jo näkee, että puolet ymmärtää ja ihailee Juuditia ja jakaa hänen arvonsa ja ajattelunsa. Ei sellainen voi olla outo ja erilainen. 

Aikamoista saivartelua. Kyllä ihmistä voi ihan hyvin sanoa oudoksi, jos hän selkeästi poikkeaa valtavirrasta, vaikka löytyisikin ihmisiä jotka häntä ihailevat.

Miten olisi, jos ei tehtäisi jokaisesta sanasta kovin monimutkaista ajatushäkkyrää? Esimerkkinä tuolta aiemmasta keskustelusta sana juntti. Aika moni ymmärtää mitä sillä tarkoitetaan yleisesti ottaen, ja on tarpeetonta käsitteiden hämärtämistä uudelleenmääritellä koko sana niin, että se saadaan koskemaan kaikkia ihmisiä tasapuolisesti. Jos jokainen on juntti, koko sana menettää merkityksensä. Samoin jos kukaan ei ole outo.

t. Ohis

Ja on tosi outoa leimata joku oudoksi tuosta vain, samoin juntiksi. 

Esim. Juudit on kaunis, kouluttautunut, älykäs jne.  Jos haluaa olla rehellinen, niin häntä voi kutsua esim. hienoksi ihmiseksi, aika laimea ilmaus, mutta hyvä. 

Ymmärrän näkemyksesi, mutta itse ajattelen eri tavalla. Olen itse hyvin outo, ollut jo lapsena. Minulle on sanottu asiasta suoraan ja itekin sen tajuan. En kuitenkaan ota sitä minkäänlaisena loukkauksena, vaan ihan vain tosiasiana. En ymmärrä miksi on kamalaa sanoa, että joku on outo, enkä ymmärrä sitäkään miksi jonkun outoutta/poikkeavuutta pitäisi väkisin vääntää olemattomaksi, jos hänessä kuitenkin sellaista on.

Totuus vapauttaa.

Sama. Mut toisaalta, ei ole kiveen hakattu totuus, että joku on outo ja joku toinen ei. Voi olla, et vaikka 87% pitää jotakuta outona, mut loput 13% eivät koe näin. Silloin toisen outous ei ole mikään Totuus.

Maailmassa on aika vähän absoluuttisia totuuksia. Tuolla aiemminkin jo mainitsin, että hyvin moni käsite menettäisi merkityksensä, jos niitä käytettäisiin mustavalkoisesti vain silloin, kun 100% kaikista maailman ihmisistä kokee asian samoin. Ei voisi esimerkiksi sanoa, että joku osaa hyvin ruotsia, koska 5% ihmisistä olisi eri mieltä. Tai edes Mensaan kuuluvaa ei voisi sanoa älykkääksi, koska osa Mensan jäsenistä on kuitenkin häntä älykkäämpiä ja kokevat kyseisen henkilön vähemmän älykkäänä. Jne. 

Siis tietenkään tällaiset asiat eivät ole koskaan kiveen hakattuja totuuksia, ja uskon että sen ymmärtää kyllä jokainen vähänkin asiaa ajatellut. Siispä pitäisi olla ihan ok sanoa, että jollain on valtavirrasta poikkeava persoonallisuus (kansankielellä: "Hän on outo"), tai että joku on älykäs. Näihin määritelmiin on jo sisäänrakennettuna se disclaimer, että ei tietenkään aivan kaikkien mielestä.

Vierailija
1531/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomas olisi selkeästi halunnut naisellisemman vaimon.

Selkeästi? Kerrothan tarkemmin.

Pitkät hiukset, muodokas vartalo, kauniit kasvot jne. Enkä nyt väitä että Emma olisi ruma, mutta 99% miehistä vain pitää Janina ent. Frostellin tyylisistä naisista.

Toki voi pitää mutta 99% näistä possunenäisistä, valjuista suomalaismiehistä ei sellaista tule saamaan.

Mutta Tuomas on joensuulaistavikseksi kuitenkin keskiverto "possunenää" parempi. Ja Insta on pullollaan naisia, jotka ovat varsin tavallisen näköisiä luonnossa, mutta meikanneet itsensä "instabeibeiksi". Uskon, että sen tapainen oli enemmän Tuomaksella mielessä, eikä Emma joka ei jaksa panostaa juuri lainkaan. Emman ja Janina Frostellin väliin mahtuu kuitenkin aika laaja kirjo...

Siis Tuomas on aivan todella keskiverto tavis, ja on harmi hänelle, jos etsii "tasoaan" kovasti parempaa puolisoa. Olen samaa mieltä monen kanssa, että Emman stailaus häissä olisi voinut olla parempi, mutta jos miettii kaikkea muuta, mitä tiedetään ja on nähtävissä noista kahdesta, ovat he kyllä samalla viivalla kaikin puolin.

Vierailija
1532/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaisen ihmisiä nöyryyttävän ohjelman tekeminen voi olla laillista? Ja kirkko vieläpä mukana. No se ei yllätä, läpimätä laitos ollut aina.

Kirkko ei ole millään tavalla mukana. Kanala on kyllä ammatiltaan pappi mutta ei hän kirkkoa tässä edusta.

Tästä olen kyllä eri mieltä. Kirkko ei ehkä organisaationa ole mukana ohjelmassa, mutta kyllä kirkon virassa oleva pappi AINA edustaa myös omaa organisaatiotaan. Ja tämä mainitaan myös virkamieslaeissa, jonka mukaan virkamiehen tulee myös siviilissä käyttäytyä virkansa edellyttämällä tavalla.

Vierailija
1533/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset, muodokas vartalo, kauniit kasvot jne. Enkä nyt väitä että Emma olisi ruma, mutta 99% miehistä vain pitää Janina ent. Frostellin tyylisistä naisista.

Toki voi pitää mutta 99% näistä possunenäisistä, valjuista suomalaismiehistä ei sellaista tule saamaan.

Mutta Tuomas on joensuulaistavikseksi kuitenkin keskiverto "possunenää" parempi. Ja Insta on pullollaan naisia, jotka ovat varsin tavallisen näköisiä luonnossa, mutta meikanneet itsensä "instabeibeiksi". Uskon, että sen tapainen oli enemmän Tuomaksella mielessä, eikä Emma joka ei jaksa panostaa juuri lainkaan. Emman ja Janina Frostellin väliin mahtuu kuitenkin aika laaja kirjo...

Siis Tuomas on aivan todella keskiverto tavis, ja on harmi hänelle, jos etsii "tasoaan" kovasti parempaa puolisoa. Olen samaa mieltä monen kanssa, että Emman stailaus häissä olisi voinut olla parempi, mutta jos miettii kaikkea muuta, mitä tiedetään ja on nähtävissä noista kahdesta, ovat he kyllä samalla viivalla kaikin puolin.

Mielestäni Tuomas vaikuttaa älyttömän mukavalta ja aktiiviselta, mikä saa hänet kyllä keskivertotaviksen yläpuolelle, vaikka koulutus on mitä onkin. Mitä ymmärsin, niin tyyppi oli ohjelmassa kuitenkin mukana lähinnä kavereiden aloitteesta, mikä selittää varmaankin sen, ettei Tuomas vaikuta oleva aivan täysillä mukana. Enemmänkin katselemassa löytyisikö hänelle joku kiva kumppani, kuin sitoutumassa siihen joka hänelle annetaan.

Vierailija
1534/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tunnistinkasvot kirjoitti:

Juuditin isä on Erkki Hurtig, jonka tunnistin Armanin ohjelmasta, jossa hän vierailee suviseuroilla. Hurtig on puolustanut pedofilian uhreja lestadiolaispiireissä. Jos joku on yhtä utelias kun minä, niin kannattaa googletella ja katsoa tuo Armanin jakso. 

Juudit on fiksusta ja rohkeasta suvusta!

Väestöräjähdys se vasta fiksua on. Sitä vastaan ei pysty edes korona.

En tarkoita nyt väestökysymyksiä, vaan sitä, että oman liikkeen negatiivisia ilmiöitä vastaan nouseminen ja niiden tuominen päivänvaloon (esim,.seksuaalinen hyväksikäyttö) ei ole helppoa ja itse ainakin nostan hattua tällaiselle heikompien puolustamiselle.

Vierailija
1535/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Tuomas vaikuttaa älyttömän mukavalta ja aktiiviselta, mikä saa hänet kyllä keskivertotaviksen yläpuolelle, vaikka koulutus on mitä onkin. Mitä ymmärsin, niin tyyppi oli ohjelmassa kuitenkin mukana lähinnä kavereiden aloitteesta, mikä selittää varmaankin sen, ettei Tuomas vaikuta oleva aivan täysillä mukana. Enemmänkin katselemassa löytyisikö hänelle joku kiva kumppani, kuin sitoutumassa siihen joka hänelle annetaan.

Ok, itse en näe mukavuutta ja aktiivisuutta epätavallisina ominaisuuksina. Liitän tavallisuuteen enemmänkin sen kaltaisia asioita kuin ulkonäkö, koulutus, harrastukset, elämänkatsomuksen, elämäntavan jne.

Vierailija
1536/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tommi ja Juudith vaikuttavat tosi sympaattisilta ja ihanilta sekä toisilleen sopivilta. Ihan suosikkipari!

Tommi ja Juudit vaikuttivat toisilleen erinomaisilta mutta itselleni Tommi olisi luultavasti vihoviimeinen mies maailmassa, josta voisin kiinnostua. Urheiluhullu, aamuvirkku kaiketon mies, joka esittää häissään aivan omituisen tanssin ja askeettisen kodin seinällä on joku taulu täynnä post it -lappuja. Häämatkalta odottaa sporttaamista.

Ei kannata vetää hernettä nenään, tämä on vain täysin subjektiivinen näkemys.

Onnekis sun ei tarvitsekaan ihastua Tommiin. (:  Minusta se tanssi oli hieno ja rohkea veto, arvostaisin kovastikin, ja onneksi arvosti Juuditkin.

Vierailija
1537/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi sanoa Tuomaksen koulutuksesta että se ”on mitä on” Haluaisin nähdä kun sanoja itse tekis samaa työtä! (Tai ehkä hän on siellä potilaspuolella...)

Sehän on myös ihan täällä palstalla keksitty juttu, että Tuomas ois jotenkin nirso. Mielestäni hän ei ole missään vaiheessa itse kritisoinut Emmaa. Sille nyt ei vaan voi mitään jos ei kolahda! Ja tässä tapauksessa se on asiantuntijoiden huonon mätsäyksen syy.

Vierailija
1538/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan noissa laseissa oli plussaa, silmät näyttivät lautasilta ja lasien muoto vielä korosti tätä.

Varmaan tasan just niin paljon kuin hän tarvitsee nähdäkseen hyvin.

Jestas sentään, kuinka typerä kommentti. Toivottavasti ei tullut aikuisen päästä.

-9

Rehellinen mielipide tuli Ritvan 63v suusta ja pysyn sanojeni takana. Hirveät oli.

Rehellisen, "viisaan" aikuisen kommentti. Eikö yhtään hävetä?

Vierailija
1539/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmalla on kyllä laseissa plussaa, kun lasit suurentavat silmiä ja ovat ns. pullonpohjat. Miinuslasit saavat silmät näyttämään todellista pienemmiltä.

Vierailija
1540/18026 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse huomannut, ettei Tuomas olisi ollut kiinnostunut Emmasta. Puhumattakaan siitä, että olisi käyttäytynyt jotenkin torjuvasti. Häät sujuivat paljon paremmin kuin millaisen kuvan sain täältä etukäteen. Varmasti Tuomasta jännitti tavata upouusi ihminen, eikä hän taida olla niin itsevarma seuramies, että olisi ryhtynyt vetämään heti jotain hurmaavaa unelmien poikamiehen roolia.

Ainoa kiusallinen asia heidän häissään oli Emman epävarmuus ulkonäöstään. Hän selvästi pelkäsi jo ennen häitä, ettei kelpaa, ja käyttäytyi sen takia itse torjuvasti. Se oli Emma, joka kääntyi välillä poispäin Tuomaksesta, töksäytteli outoja kommentteja ja hääkuvaa ottaessa oli äärimmäisen kiusaantunut.

Luulen, että kun jännitys laantuu ja he huomaavat tulevansa ihan hyvin toimeen, niin jatkossa heillä onkin kivaa yhdessä. Molemmat varmasti ihan loistotyyppejä.

Ketju on lukittu.